• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Pandemi, e-ticaretteki tüketim alışkanlıklarını yeniden belirledi

06 Ekim 2020 Salı 12:00
12
14
16
18

Pandemi, e-ticaretteki tüketim alışkanlıklarını yeniden belirledi

   ► Pandeminin ardından C vitamini ve çalışma masası satışları arttı, tatilin gözdesiyse kamp sandalyesi oldu

           HABER MERKEZİ     
     Pandeminin ardından hayatın her alanında yaşanan köklü değişim, e-ticaretteki tüketim alışkanlıklarına da yansıdı. Related Digital’in verilerine göre; uzaktan eğitime geçilmesinin ardından “çalışma masası ve sandalyesi” satışları 2019’a göre yüzde 53 arttı. Tatil alışkanlıklarındaki değişim de ev dekorasyon / mobilya sektörünü hareketlendirdi. Bu dönemin yıldızı ise geçen yıla oranla satışlarında yüzde 82’lik artış yaşanan “kamp sandalyesi” oldu. Bağışıklık sistemini destekleyici vitaminler ve takviye ürünler, Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü Mart ayından sonra büyük bir taleple karşılaşmış, yaz aylarında ise geri planda kalmıştı. Söz konusu ürünler, Eylül ayından sonra yine tırmanışa geçti. Özellikle C vitamini satışlarında yüzde 62 artış yaşandı. Satışlardaki yükseliş; sepet ortalamasına da yansıdı. Geçen yıl 267 TL olan online alışverişlerin sepet ortalaması, pandeminin ardından 287 TL’ye yükseldi.

     Tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin ardından günlük yaşamda ve çalışma hayatında yaşanan köklü değişimin e-ticaretteki yansımaları devam ediyor. Evden çalışma sisteminin tercih edilmesi, tatil alışkanlıklarının değişmesi, uzaktan eğitim sistemine geçilmesi; e-ticaretteki tüketim alışkanlıklarını da yeniden belirledi. Hem dünyanın hem de Türkiye’nin ilk dijital pazarlama teknoloji ve servis sağlayıcılarından Doğuş Grubu çatısı altındaki Related Digital de açıkladığı verilerle bu değişimi gözler önüne serdi.

Kırtasiye ve giyim sektöründe gerileme
     Uzaktan eğitim sistemine geçilmesi okul alışverişinin içeriğini yeniden düzenledi. Related Digital’in verilerine göre; geçtiğimiz yıllarda 15 Ağustos-15 Eylül arası okula dönüş döneminde online alışverişlerde kırtasiye ve giyim sektöründe yüzde 30 ile yüzde 40 oranında artış yaşanıyordu. Bu yıl ise e-ticaret hacminin artmasına karşın, online alışverişlerde kırtasiye ve giyim sektöründeki artış yüzde 22’de kaldı. Online satışlarda 2020’nin okula dönüş döneminin öne çıkan ürünleri ise tablet, bilgisayar ve bilgisayar aksesuarları, laptop sehpası, kulaklık, çalışma masası ve sandalyesi, yazı tahtası oldu. Ağustos-Eylül aylarında çalışma masası ve sandalye kapsamındaki online satışlarda 2019’a göre yüzde 53 artış yaşandı.

Bahçe şezlonglarının satışları yüzde 51 arttı
     Pandeminin tatil alışkanlıklarını değiştirmesi ve insanların kalabalıktan uzak bireysel tatil seçeneklerine yönelmesi online alışverişe de yansıdı. Related Digital’in verilerine göre; Haziran ayından sonra ev dekorasyon / mobilya sektöründe online satışlarda 2019’a oranla yüzde 47’lik artış meydana geldi. Yaz aylarının başlarında bahçe mobilyaları satışlarında yüzde 36, kamp sandalyesi satışlarında yüzde 82, bahçe şezlongları satışlarında ise yüzde 51 artış yaşandı.

Vitamin satışlarında yüzde 46’lık yükseliş
     Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte bağışıklık sistemini destekleyici vitaminler ve takviye ürünler sepetlerdeki yerini tekrar almaya başladı. Related Digital’in verilerine göre; söz konusu ürünlerin satışlarında Mart ayından sonra yüzde 43 artış yaşandı. Satışlarında yaz başlarında düşüş eğilimi yaşanan bu ürünler, Eylül ayından itibaren havaların soğumaya başlaması ile birlikte yeniden tercih edilmeye başlandı. Bağışıklık sitemini destekleyici vitaminler ve takviye ürünlerin satışları, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 46 arttı. Söz konusu ürünlerin yıldızı ise C vitamini oldu. C vitamini satışlarında yüzde 62’lik artış meydana geldi.

Sipariş günü ve saati de değişti
     Pandemi sürecinde sepetini en çok dolduran iller ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Konya oldu. E-ticarette satışlarda yaşanan yükseliş; sepet ortalamasına da yansıdı. Geçen yıl 267 TL olan online alışverişlerin sepet ortalaması, pandeminin ardından 287 TL’ye yükseldi. Pandemi e-ticarette alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiği gibi alışveriş yapılan saatleri de değiştirdi. Pandemi öncesi en çok sipariş verilen gün ve saat aralığı Pazar günü saat 16:00-17:00 iken, pandemi sonrası en çok sipariş verilen gün ve saat aralığı Perşembe günü 21:00-22:00 oldu.

Yatırım yapan şirketlerin mobil uygulama üzerinden satışları yükseldi
     Bu dönemde satışlarını artırmak isteyen şirketler yatırımlara ağırlık verdi. Bu kapsamda mobil uygulama veya sitelere yatırım yapan firmaların ziyaretçi sayılarında yüzde 8 artış, satın alma oranında ise yüzde 22 artış yaşandı.


+ Benzer Haberler
» İkinci el’de fiyat artışı devam edebilir
» MB’den kredi kartı faizlerine düzenleme
» HİK uçaklarının lojistiği yerli sanayi ile sağlanacak
» İzmir iş dünyasından deprem mesajı
» SunExpress’ten İzmir’e destek
» Başkan Soyer depremde son durumu anlattı
» Bayraklı Belediyesi, vatandaşı bir an yalnız bırakmadı
» İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri teyakkuzda
» Gaziemir Belediyesi’nde deprem teyakkuzu
» “Vatandaşlarımızın sağlığı için marketlerimizde üst düzey önlemlere devam ediyoruz”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 31.10.2020
  Ticaret 30.10.2020
  Ticaret 29.10.2020
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni