• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Pandemi baharata talebi artırdı

24 Nisan 2021 Cumartesi 00:00
12
14
16
18

Pandemi baharata talebi artırdı

   ► Beyter, miks baharatlarıyla global gıda firmalarının endüstriyel tedarikçisi olduklarını söyledi

           SEZA NUR DEMİRPARMAK      
     Türkiye’nin baharat ihracatı 2020’de, önceki yıla göre yüzde 15 artarak 201 milyon 735 bin dolara yükseldi. Baharat ihracatında ilk sırada 29 milyon 743 bin dolarla ABD yer aldı. Bu ülkeyi 22 milyon 822 bin dolarla Almanya ve 8 milyon 941 bin dolarla Çin izledi. Ürün bakımından 59 milyon 843 bin dolarla kekik ilk sırada yer alırken bunu 44 milyon 586 bin dolarla defne ve 11 milyon 427 bin dolarla kimyon takip etti. Baharatlarıyla global gıda firmalarının endüstriyel tedarikçisi olan Pacovis Gıda, 3 bin ton civarında üretim kapasitesiyle, yıllık 500 bin dolar ihracat yapıyor. Pandemi döneminde baharata olan talebin arttığını ifade eden Pacovis Gıda Genel Müdürü Ahmet Beyter, Pandemiyle beraber üreticilerde panik havası oluştu. Devamlı üretim yapmaya başladılar. Dolayısıyla biz ham madde tedarikçisi olarak siparişlerimiz buna bağlı olarak üretimimiz arttı” dedi.

“Körfez ülkeleri ve Balkanlara ihracat gerçekleştiriyoruz”
     Ana ihraç pazarlarının Körfez Ülkeleri ve Balkanlar olduğunu ifade eden Beyter, “İhraç pazarımız Birleşik Arap Emirlikleri, İran, katar Sudi Arabistan gibi körfez ülkelerinden oluşuyor. Balkanlar’da Sırbistan, Makedonya, Bulgaristan’a ihracat yapıyoruz. İhraç pazarlarımızın Orta Doğu ve Balkan ülkeleri olmalarının nedeni hem baharatı daha çok tercih etmeleri hem de uluslararası tedarikçisi olduğumuz Nestle, Unilever gibi endüstriyel alıcıların yapılanmalarının o bölgelerde bulunması” açıklamalarında bulundu.
     Pandemi nedeniyle baharata olan talebin arttığını ifade eden Beyter, “Pandemiyle beraber üreticilerde panik havası oluştu. Devamlı üretim yapmaya başladılar. Dolayısıyla biz ham madde tedarikçisi olarak siparişlerimiz buna bağlı olarak üretimimiz arttı. Yılın ilk yarısından sonra panik etkisi geçince işlerimiz daha oturdu” diye konuştu.  

“Global firmaların endüstriyel tedarikçisiyiz”
     Üretimlerinin yüzde 10’unu ihraç ettiklerini, yüzde 90’ını iç pazarda Nestle, Ünilever gibi global firmaların tedarikçiliğini üstlendiklerini ifade eden Beyter, “Ağırlıklı olarak ürettiğimiz 3 çeşit hizmet ve servisimiz var.  Bir tanesi mono ürünler dediğimiz karabiber, kimyon, kırmızı toz biber gibi çeşitli baharatlar, ikincisi baharatların karışımı olarak sunduğumuz miks baharatlar. Bunların yanı sıra fason buhar sterilizasyonu yapıyoruz. Hizmetimiz ve ürünlerimiz var” dedi.
     Miks baharatları ağırlıklı olarak Ülker, Nestle, Unilever, Eti gibi endüstriyel müşterilerine sattıklarını söyleyen Beyter, “Burada sadece endüstriyel müşterilere satış yapılıyor, perakende satışımız bulunmuyor. Onların üretiminde kullandığı ürünleri karışım olarak veriyoruz. İç piyasa satışlarımızın yüzde 50’sini Unilever, Nestle, Pepsiko gibi global firmaların endüstriyel tedarikçisiyiz” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Kısıtlamanın faturası kuaförlere kesildi
» Tarihi Çarşı’da tarihi sessizlik
» Gümrük Vergisi’yle Balkanlarda ihracat artıyor
» “Turizmde hedeflenen rakamlara ulaşılması 3 kritere bağlı”
» Yeşil sebzeler çöpe gidiyor
» “İhracatta ürünlerin çevresel boyutu da önemli”
» “Kuru domates ihracatıyla ekonomiye katma değer sağlıyoruz”
» Aztekin: Beyaz eşyada tedarik sıkıntısı yaşayabiliriz
» Piyasalar çek kaosuna çözüm bekliyor
» İkinci el araçlarda fiyat artışı yolda


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 12.05.2021
  Ticaret 11.05.2021
  Ticaret 10.05.2021
  Ticaret 07.05.2021
  Ticaret 06.05.2021
  Ticaret 05.05.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni