• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Özge Öçal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
03/03/2018 09:56
Bağırsak Kanserine ‘Kalkan’ Olan Besinler

Özge Öçal
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Maslak Hastanesi

     Sağlıksız beslenme, sigara, alkol ve stres derken bağırsaklarımızdaki iyi bakterilerin sayısı zamanla azalabiliyor. Bunun sonucunda sağlıklı bağırsak floramız bozularak hastalıklara davetiye çıkarıyor. Besinlerin sindiriminin son bulduğu nokta bağırsaklarımız. Sindirim sonucunda bağırsaklardan toksik öğelerin atılımı gerçekleştirilir. Ancak bağırsak florasının bozulmasıyla beraber bağırsakta bulunan bariyerimiz bozulur ve bağırsaklardaki toksik maddeler geri emilmeye başlar. Bu geri emilim sonucu başta bağışıklık sistemimizin bozulması gibi yan etkilerle karşılaşırken, buna diyabet, depresyon, kanser ve kalp damar hastalıkları gibi sistemik hastalıklar eşlik edebilmektedir.

Bağırsak kanserinden korunmada 10 besini etkili oluyor;
Kefir ve Yoğurt

     Bağırsaklarımıza dost bakteriler içeren probiyotik besinler; bağırsak florasını düzenleyerek bağırsağın düzgün çalışmasını sağlıyor ve toksik maddelerin geri emilimini engelliyor. Kefir; içerdiği probiyotikler sayesinde bağırsak sağlığının korunmasında önemli etkiye sahip.
     Dost bakteriler açısından oldukça zengin bir besin olan yoğurt, içerdiği canlı mikroorganizmalar (probiyotikler) sayesinde sindirim sistemini düzenliyor, kabızlık, ishal ve  bağışıklık sistemi hastalıkları gibi birçok hastalığa karşı koruyucu etki gösteriyor.

Tahıllar ve Kuru Baklagiller
     Tam buğday ekmeği, bulgur, yulaf, nohut, kuru fasulye, barbunya gibi besinler yüksek posa (lif) içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini arttırarak, sindirilmiş besin artıklarının kalın bağırsaktan geçişini hızlandırıyor. Toksik öğelerin kalın bağırsakta uzun süre kalmaması sayesinde burada zararlı bakteri oluşumunun önüne geçiliyor ve sağlıklı bağırsak florasının devamlılığı sağlanıyor.

Turşu
     Turşu içerdiği yararlı bakteriler sayesinde bağırsak florasını korurken, yüksek lif içeriği sayesinde dışkının bağırsaktan geçişinin hızlanmasını sağlıyor ve böylece sağlıklı bir sindirim sistemine destek oluyor. Ancak her ne kadar probiyotik zengini olsa da yüksek sodyum içeriği sebebiyle turşu; tansiyon, diyabet, kalp damar hastalıkları, mide hastalıkları olan kişiler tarafından ya kontrollü bir şekilde tüketilmeli ya da hastalığın seyrine göre hiç tüketilmemeli

Badem ve Ispanak
     2016’da yayınlanan bir çalışmada badem tüketen çocuk ve ergenlerde, tüketmeyenlere oranla bağırsak bakterilerinde yararlı yönde bir değişim olduğu bulunmuştur. Ayrıca içerdiği lifler sayesinde bağırsak mikrobiyotası üzerinde olumlu etkileri olduğu ve yararlı bağırsak bakterileri için besin oluşturarak (prebiyotik) sayıca arttırılmasını sağladığı ortaya konulmuştur.
     Ispanak gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerin içinde bulunan şeker çeşidi bağırsaklarımızda bulunan yararlı bakterilerin sayısının arttırılmasına yardımcı oluyor. Yararlı bakteriler tarafından salınan bir enzim, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerin içerisindeki şekeri, bakterilerin enerji kaynağı olarak kullanmasını sağlıyor. Yani aslında vücudumuza dost olan bakterileri besleyerek sayıca artmasında ve bağırsak floramızın düzenlenmesinde rol oynuyor.

Elma ve Muz
     Besleyici özelliği yüksek olan elma, içerdiği çözünür lifler sayesinde mide ve bağırsak hareketlerinin düzenlenmesinde büyük katkı sağlıyor. Posa içeriği yüksek besinlerle beslenmek bağırsak florasının sağlıklı olarak devamlılığını sağlamak adına elzem. Bir elma  yaklaşık yüzde 20 oranında posa içeriğine sahip.
     Kabızlık ve ishal, bağırsak florasını bozuyor ve bağırsaklarımızdaki yararlı bakteri sayısının azalarak, emilim bozukluklarının oluşmasına neden oluyor. Muz içerdiği lifler sayesinde sindirim sistemini düzenleyerek ishal veya kabızlık gibi durumların önüne geçiyor. Sindirim sorununuz veya hazımsızlık probleminiz varsa muzun olgun olmasına dikkat edin. Olgunlaşmamış (dışı yeşil) olan muzların sindirimi zor olduğu için hazımsızlık ve gaz şikayetini artırabilir.

Somon ve Hindistan Cevizi Yağı
     Omega 3 vücuda dost bağırsak bakterilerinin sayısının arttırılmasına destek oluyor ve böylece sağlıklı bir bağırsak florası oluşturuyor. Haftada iki üç kez omega 3’ün en zengin kaynaklarından biri olan somonu tüketmeyi ihmal etmeyin.
     Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalarda hindistan cevizi yağının, içerdiği orta zincirli yağ asitleri sayesinde, uzun zincirli yağ asitlerine göre sindirim sırasında vücudu daha az yorduğu ve bunun da sindirimi kolaylaştırıcı bir etken olduğu üzerinde durulmaktadır. Buna ek olarak anti-viral, anti- bakteriyel özelliği de bulunmaktadır. Böylece zararlı organizmaların yok olmasını destekleyerek inflamatuar bağırsak hastalıklarına karşı koruyucu olduğu son yıllarda yapılan çalışmalarda gösterilmiştir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak

  Bakanlık Burgas’tan hayvan almadığını açıkladı

  Air France-KLM ile Eastern Airlines iş ortaklığı genişliyor

  Çin’de yapay zekâ piyasası hızla gelişiyor

  Karşıyakalı hentbolcular ‘Süper Lig’de

  Engellilere istihdam, doğaya destek

  Eğlenerek veda ettiler

  Yapay zekayla yönetilen akıllı şehirler

  Lenovo Game On oyun severleri buluşturuyor

  Kaspersky Lab ve sokak sanatçısı D*Face, Formula E sürücüleri için kasklar tasarladı

  Kemeraltı’nda 3 büyük adım

  Doğal Yaşam’ın yeni maskotları: Çilli ve Zilli

  Karabağlar’da yaz spor okulları dopdolu geçiyor

  “Sokaklarımızı temiz tutmak herkesin görevi”

  Balıkçının kurtuluşu; Kota

  İhale Özetleri

  21 Temmuz 2018 Tarihli ve 30485 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.08.2018 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.08.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.08.2018 - 14:30

  2018’de kruvaziyer turizmi durdu

  İzmir turizmi Haziran’da yüzde 20 büyüdü

  Makine İmalatçıları Birliği Eurotrans’a üye oldu

  Eximbank e-bono uygulamasına geçiyor

  İMDER’in yeni başkanı Yıldırım

  İzmirli OSB’ler BAYOSB’de bir araya geldi

  “Gelin ve damatları hayal kırıklığına uğratmayın”

  “Dijital Gayrimenkul Danışmanı” eğitimi İzmir’de yapılacak

  Ormanları ihmal ve dikkatsizlik yakıyor

  Ankara Ticaret Odası’dan e-ticaret atağı

  Yeni düzenleme ve hamleler sonuç verdi

  Bornova’nın yolları yenileniyor

  Anadolu Sigorta ile evcil dostlarınız da güvence altında

  e-Dönüşüm dijitalleşmeyi hızlandırıyor

  TAB Gıda bu yılın ilk yarısında da çift haneli büyümesini sürdürdü

  Foça’da yüzmeye engel yok

  Kuzey Ege’nin tatil cennetleri

  Üniversite tercih günleri başlıyor

  Köye “mahalle” demekle iş bitmiyor

  Karşıyaka dünyaya açıldı

  Miniklerden gökyüzüne yolculuk

  Bayraklı’da onlara engel yok

  Tasarım, çocuklarla daha güzel

  Ata Anı Evi’ne gerçek gibi Atatürk heykeli

  Bizim Picasso

  Yeni Xerox Global Print Driver® V4 hem kaynak hem de zaman tasarrufu sağlıyor

  Sahte hediye kartlarıyla dolandırıyorlar

  Tasarımıyla dikkat çeken Alcatel 5 Türkiye’de

  Uşak’ta Tahıl üreticileri krizin eşiğine geldi ürünlerde verim kaybı ortaya çıktı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni