• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Özge Öçal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
03/03/2018 09:56
Bağırsak Kanserine ‘Kalkan’ Olan Besinler

Özge Öçal
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Maslak Hastanesi

     Sağlıksız beslenme, sigara, alkol ve stres derken bağırsaklarımızdaki iyi bakterilerin sayısı zamanla azalabiliyor. Bunun sonucunda sağlıklı bağırsak floramız bozularak hastalıklara davetiye çıkarıyor. Besinlerin sindiriminin son bulduğu nokta bağırsaklarımız. Sindirim sonucunda bağırsaklardan toksik öğelerin atılımı gerçekleştirilir. Ancak bağırsak florasının bozulmasıyla beraber bağırsakta bulunan bariyerimiz bozulur ve bağırsaklardaki toksik maddeler geri emilmeye başlar. Bu geri emilim sonucu başta bağışıklık sistemimizin bozulması gibi yan etkilerle karşılaşırken, buna diyabet, depresyon, kanser ve kalp damar hastalıkları gibi sistemik hastalıklar eşlik edebilmektedir.

Bağırsak kanserinden korunmada 10 besini etkili oluyor;
Kefir ve Yoğurt

     Bağırsaklarımıza dost bakteriler içeren probiyotik besinler; bağırsak florasını düzenleyerek bağırsağın düzgün çalışmasını sağlıyor ve toksik maddelerin geri emilimini engelliyor. Kefir; içerdiği probiyotikler sayesinde bağırsak sağlığının korunmasında önemli etkiye sahip.
     Dost bakteriler açısından oldukça zengin bir besin olan yoğurt, içerdiği canlı mikroorganizmalar (probiyotikler) sayesinde sindirim sistemini düzenliyor, kabızlık, ishal ve  bağışıklık sistemi hastalıkları gibi birçok hastalığa karşı koruyucu etki gösteriyor.

Tahıllar ve Kuru Baklagiller
     Tam buğday ekmeği, bulgur, yulaf, nohut, kuru fasulye, barbunya gibi besinler yüksek posa (lif) içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini arttırarak, sindirilmiş besin artıklarının kalın bağırsaktan geçişini hızlandırıyor. Toksik öğelerin kalın bağırsakta uzun süre kalmaması sayesinde burada zararlı bakteri oluşumunun önüne geçiliyor ve sağlıklı bağırsak florasının devamlılığı sağlanıyor.

Turşu
     Turşu içerdiği yararlı bakteriler sayesinde bağırsak florasını korurken, yüksek lif içeriği sayesinde dışkının bağırsaktan geçişinin hızlanmasını sağlıyor ve böylece sağlıklı bir sindirim sistemine destek oluyor. Ancak her ne kadar probiyotik zengini olsa da yüksek sodyum içeriği sebebiyle turşu; tansiyon, diyabet, kalp damar hastalıkları, mide hastalıkları olan kişiler tarafından ya kontrollü bir şekilde tüketilmeli ya da hastalığın seyrine göre hiç tüketilmemeli

Badem ve Ispanak
     2016’da yayınlanan bir çalışmada badem tüketen çocuk ve ergenlerde, tüketmeyenlere oranla bağırsak bakterilerinde yararlı yönde bir değişim olduğu bulunmuştur. Ayrıca içerdiği lifler sayesinde bağırsak mikrobiyotası üzerinde olumlu etkileri olduğu ve yararlı bağırsak bakterileri için besin oluşturarak (prebiyotik) sayıca arttırılmasını sağladığı ortaya konulmuştur.
     Ispanak gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerin içinde bulunan şeker çeşidi bağırsaklarımızda bulunan yararlı bakterilerin sayısının arttırılmasına yardımcı oluyor. Yararlı bakteriler tarafından salınan bir enzim, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerin içerisindeki şekeri, bakterilerin enerji kaynağı olarak kullanmasını sağlıyor. Yani aslında vücudumuza dost olan bakterileri besleyerek sayıca artmasında ve bağırsak floramızın düzenlenmesinde rol oynuyor.

Elma ve Muz
     Besleyici özelliği yüksek olan elma, içerdiği çözünür lifler sayesinde mide ve bağırsak hareketlerinin düzenlenmesinde büyük katkı sağlıyor. Posa içeriği yüksek besinlerle beslenmek bağırsak florasının sağlıklı olarak devamlılığını sağlamak adına elzem. Bir elma  yaklaşık yüzde 20 oranında posa içeriğine sahip.
     Kabızlık ve ishal, bağırsak florasını bozuyor ve bağırsaklarımızdaki yararlı bakteri sayısının azalarak, emilim bozukluklarının oluşmasına neden oluyor. Muz içerdiği lifler sayesinde sindirim sistemini düzenleyerek ishal veya kabızlık gibi durumların önüne geçiyor. Sindirim sorununuz veya hazımsızlık probleminiz varsa muzun olgun olmasına dikkat edin. Olgunlaşmamış (dışı yeşil) olan muzların sindirimi zor olduğu için hazımsızlık ve gaz şikayetini artırabilir.

Somon ve Hindistan Cevizi Yağı
     Omega 3 vücuda dost bağırsak bakterilerinin sayısının arttırılmasına destek oluyor ve böylece sağlıklı bir bağırsak florası oluşturuyor. Haftada iki üç kez omega 3’ün en zengin kaynaklarından biri olan somonu tüketmeyi ihmal etmeyin.
     Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalarda hindistan cevizi yağının, içerdiği orta zincirli yağ asitleri sayesinde, uzun zincirli yağ asitlerine göre sindirim sırasında vücudu daha az yorduğu ve bunun da sindirimi kolaylaştırıcı bir etken olduğu üzerinde durulmaktadır. Buna ek olarak anti-viral, anti- bakteriyel özelliği de bulunmaktadır. Böylece zararlı organizmaların yok olmasını destekleyerek inflamatuar bağırsak hastalıklarına karşı koruyucu olduğu son yıllarda yapılan çalışmalarda gösterilmiştir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Elektrikte kolay fatura’ya geçiliyor

  Başkan Soyer’den "Birlikte güçlüyüz" mesajı

  Jeotermalde dünyanın ilkleri Zorlu Enerji’den

  Ege’de 2.3 milyon dönüm arazi suyla buluştu

  İhracatçı dümeni karayoluna kırıyor!

  Türk Telekom Faaliyet Raporu’na LACP’den toplam 24 ödül

  İçecek sektöründe robot teknolojisi

  KOAH’ın kadınlarda görülme sıklığı artıyor

  SMD’nin 5. Olağan Genel Kurulu yapıldı

  Her 6 kişiden biri migren hastası

  Kalp sağlığı için sıcak havalarda bol su içmeyi unutmayın!

  “Takım tezgahları sektöründe yatırımların devamı için faiz indirimi şart”

  Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım

  Universal Robots Türkiye’de üst düzey atama

  Kadir Has Üniversitesi “Yeni Eğitim Modeli”ne geçiyor

  “SSK’lı ile Bağ-Kurlu prim gün sayısı eşitlenmeli”

  Türkiye’nin en büyük 2. içmesuyu projesinde isale hattı test ediliyor

  Eugene Kaspersky, Kuril Adaları’nın sorunlarına dikkat çekiyor

  Tasfiyesi kabul edilmeyen müteahhitleri süre müjdesi

  Yaza keyif katan indirimler Tekzen’de

  Tchibo ile yaz sofralarınıza neşe katın

  PTT AŞ’den hayatın içinde Atatürk konulu sürekli posta pulları

  Altındağ Bornova’nın seyir terası olacak

  İhracat Ana Planı, Ağustos’ta yayınlanacak

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Temmuz 2019 Tarihli ve 30839 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  21 Temmuz 2019 Tarihli ve 30838 Sayılı Resmi Gazete

  Besiciler, hayvanları da geleceği de kestiremiyor

  “Kadifekale ’anka kuşu’ gibi küllerinden doğacak”

  EBSO: Demir çelik alarm veriyor

  Salihlili ihracatçılar, sorunlarına çözüm aradı

  Ay’a inişin 50’nci yıl dönümü özel etkinliklerle kutlandı

  “Hizmet şehrin tümüne yayılacak”

  Palandöken, “Kurban Bayramı dolandırıcılarına dikkat”

  Tarım arazileri etkin kullanılacak

  TAİDER üyeleri Kanat Boya’yı ziyaret etti

  Aliağa Meslek Odaları ile Hampton işbirliği

  Güneydoğu’da 400 köye ‘toplulaştırma’

  Başkan Batur mücadelede ilk adımı attı

  Çilingiroğlu, “Sivil toplum kuruluşları ekonomik ve toplumsal gelişmede kilit rol oynuyor”

  Petkim Limanı 4’üncü Yeşil Liman Sertifikasını aldı

  Sahte FaceApp uygulaması cihazlara zararlı yazılım bulaştırıyor

  Madenciler, sorunlarına çözüm bulmak için Ankara’ya çıkarma yaptı

  TÜV Austria Türk ve Sıla Kalite güçlerini birleştirdi

  KTO Karatay Üniversitesi ile Ziraat Katılım Bankası arasında “İşi Yerinde Gözle Projesi” protokolü imzalandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.07.2019
  Ticaret 22.07.2019
  Ticaret 20.07.2019
  Ticaret 19.07.2019
  Ticaret 18.07.2019
  Ticaret 17.07.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni