• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

OPEX ile krizleri fırsata çevirin

06 Kasım 2018 Salı 12:00
12
14
16
18

OPEX ile krizleri fırsata çevirin

           HABER MERKEZİ     
     S.P.A.C tarafından düzenlenen 12 yıldır Türkiye’nin önde gelen firmalarının Sürekli İyileştirme ve Geliştirme tekniklerini paylaştıkları 7. Yalın 6 Sigma Konferansı bu yıl 1-3 Kasım tarihleri arasında Antalya’da gerçekleşti. Maxion İnci ve Maxion Jantaş’ın Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Zaim, “Sürekli artan küresel rekabetçiliğimizi, ihracat başarımızı, verimliliğimizi ve teknolojideki liderliğimizi büyük ölçüde operasyonel mükemmellik uygulamalarındaki (OPEX) başarımıza borçluyuz” dedi.
     Yalın 6 Sigma konusunda danışmanlık hizmetleri veren S.P.A.C tarafından 2006 yılından bu yana 2 yılda bir gerçekleştirilen Yalın Altı Sigma Konferanslarının yedincisi Antalya Kemer Mirage Park Otel’de gerçekleştirildi. 290 kişinin katıldığı konferans kapsamında, şirket verimliliğini arttırma ve rekabetçilik yeteneklerini geliştirme konusunda çeşitli panel ve seminerler gerçekleştirildi. 

     Konferansta açılış konuşması yapan Avrupa’nın tek lokasyondaki en geniş ürün yelpazesine sahip jant üreticisi Maxion İnci ve Maxion Jantaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Zaim, 12 yıldır Türkiye’nin önde gelen firmalarının Sürekli İyileştirme ve Geliştirme tekniklerini paylaştıkları etkinlikte operasyonel mükemmellİk uygulamalarını liderlik açısından ele aldı. Zaim; “Özellikle endüstri 4.0 kavramının yoğun olarak konuşulduğu ve firmaların hızla kendini bu trende göre yeniden şekillendirdiği günümüz dünyasında liderler de çalışanlarını bu doğrultuda eğitmeli ve onları geleceğe hazırlamadırlar. Yaşanan teknolojik gelişmelerin mevcut mesleklerin yerini almak yerine, onları tamamlayacak ve süreçlerini kolaylaştıracaklarını biliyoruz. Örneğin yakın gelecekte hesap tabloları karşısında geçirilen uzun saatler, veri işleme ya da müşteri taleplerini yürütmek için harcanan saatler geçmişte kalacak. Bu işleri artık makineler yerine getirecek ki, çalışanlar insan dokunuşu gerektiren daha kompleks işlere odaklanabilsin ” dedi.

Değişimin hikayesi, operasyonel mükemmellik yolculuğu
     Konuşmasına Maxion İnci Jant Grubu’nun operasyonel mükemmellik yolculuğunu anlatarak devam eden Zaim; “Maxion İnci Jant Grubu’nun opex yolculuğu aynı zamanda bir değişimin hikayesi. 1968 kurulan Maxion İnci Jant Grubu, 2000’li yıllara girdiğinde çok süratli büyüyen, yabancı ortaklıkları vasıtasıyla kurumsallaşmanın farkına varan başarılı bir aile şirketiydi. Teknolojiye hakim, insana yatırımın ve takım oyununun öneminin bilincindeydi. Bu bilinçle sanayi ve üretim uygulamalarında başarılı bir şirket olmamıza rağmen 2000’li yılların başında  uygulamaları konusunda bilgimiz ve becerimiz çok sınırlıydı. Birkaç yalın uygulama denemesi, biraz Kaizen, biraz Kahn Bahn, yani eskilerin deyimiyle herkesin biraz ucundan tutup yerinden oynatmayı beceremediği denemeler yaptık.

     2000’li yıllarda önemli bir inisiyatif alıp kapsamlı bir SAP uygulamasına başladık. Veri yönetiminin disipline edilip sistematikleşmesi, üretim planlama, hassas maliyet kontrolü, bütünsel eş zamanlı kayıt sistemi, malzeme akışı ve envanter hakimiyeti gibi konular dijital ortamda takip edilebilir hale geldi. SAP’nin başarılı uygulaması proseslerimizde de sistematik disiplin oluşturulmuş oldu ve bu bize operasyonel mükemmellik çalışmalarımızda çok önemli bir destek oluşturdu. Bu çalışmalar sonucunda da 2004 yılında Maxion Wheels Global Liderler Kurulu olarak, tüm global lokasyonlarda sistematik olarak opex uygulamalarını başlatma kararı aldık” şeklinde konuştu.

Değişimin başarısı için kültürün değişimi esastır
     Zaim şunları ekledi; “Her şeyden önce değişimlerin başarısı için kültürün değişimi esastır. Kültür değişimi ise topyekûn  bir harekettir ve topyekûn sahiplenmeyi gerektirir. Operasyonel mükemmellik uygulamaları da yeni  iş yapış biçimimiz olacaksa; görevi yalnızca opex organizasyonunda değişim olarak kabul edemezdik.

Topyekun hareketlerde liderden gelen motivasyon
     Kendimizden örnek verecek olursam, Maxion İnci Jant Grubu’nda operasyonel mükemmellik’i önce kendim öğrendim ve anladım. Örnek olmak için 6 sigmanın ilk dalga uygulamalarında Yeşil Kuşak eğitimini önce ben tamamladım. Bizzat projelerde yer alarak tüm Genel Müdürlerimiz ve tüm müdürlerimizin de en az Yeşil Kuşak almalarını sağlamak için onları yüreklendirdim. Her biri için kişisel performans hedeflerini belirledim ve tüm opex projelerinin bizzat sponsoru olarak projeleri tek tek takip edip, izlemeye başladım. Bu şekilde hareketin önüne çıkan engelleri zamanında fark edip zamanında önlem alma fırsatı buldum.

Kriz zamanlarında operasyonel mükemmellik’e sarılın
     2 sene sonunda 20 yıllık, 40 yıllık üretim çalışanlarımız, operatörlerimiz, usta başlarımız, çözemedikleri sorunları için proje yapılması talebinde bulundukları zaman kültürün oluştuğunu müthiş bir keyifle anlamış oldum. Bu alevi kriz dönemlerinde bile söndürmedik. operasyonel mükemmellik çalışmalarına hiç ara vermedik. Tam tersine krizlerde azalan üretim baskısından faydalanarak, yapamadığımız eğitimleri yaptık, kısıtlardan dolayı başlatamadığımız projeleri başlatıp, bitirdik. Örneğin 2008-2009 küresel krizi sırasında operasyonel mükemmellik konusundaki en büyük atılımı yaptık ve bu sayede krizleri fırsata dönüştürebildik.

Maxion Wheels globalde Türkiye her yıl ilk 3’e giriyor
     Bugün işletmelerimizde 78 yeşil kuşak, 14 kara kuşak, 85 beyaz kuşak ve 57 sarı kuşak arkadaşımız var. Her yıl 100’den fazla Yalın Altı Sigma Projesi yapılıyor, 2005 yılından bu yana toplam 700 adet proje yapıldı. TPM’de çok ileri bir düzeye geldik. Her yıl yaklaşık 40 bin adet hata kartı asılıyor, çözülüyor ve 4 bin adet Ö/S Kaizen üretimi, çalışanlarımız tarafından gerçekleştiriliyor. Her yıl Maxion Wheels’in dünyaya yayılmış 33 işletmesi arasında yaptığı Operasyonel Mükemmellik Uygulamaları proje yarışmalarında Türkiye Maxion İnci Jant Grubumuz her yıl hemen her dalda ilk 3’e giriyor ve genellikle de birinciliği elde ediyor.
Son olarak, 2018 EAAP (Avrupa Afrika Asya Pasifik) Bölgesi Maxion Ekip Yarışmasında 4 ayrı kategoride birincilik aldık, Global yarışmada da 4 kategoriden ikisinde birincilik, birinde üçüncülük ödülünü kazandık.”

Polat: Türk sanayisi krizden çıkışın anahtarını verimlilik ve rekabetçilikte arıyor
     Toplam 26 konuşmacının görev aldığı konferans kapsamında Endüstri 4.0 dönüşüm çabalarının değer üretmesi için firmaların makine ve ekipman yatırımı öncesi proseslerini tanımaları, ‘Yalın’laştırmaları ve iyileştirmeleri gerektiği konusunda fikir birliği sağlandı. Endüstri 4.0 dönüşümünün sadece robot alıp, ileri teknolojiye yatırım yapmak olmadığı vurgulandı.
     Organizasyonda aktif görev alan S.P.A.C Genel Müdürü Akın Polat, Türk Sanayi ve servis firmalarının sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları kapsamında bilgi ve deneyimlerin paylaşıldığı bu ortamı sağlama fırsatı buldukları için mutluluk duyduklarını iletti. Makine ve ekipmana yatırım yapmanın yanı sıra çalışanların bilgi ve yetkinliklerine de yatırım yapılması gerektiğini vurgulayan Polat, “Türk sanayisi krizden çıkışın anahtarını verimlilik ve rekabetçilik yeteneklerinde arıyor” dedi.

Maxion İnci Jant Grubu Hakkında
     Türkiye’de jant üretimine yön vererek sektörün lokomotif firmalarından Brezilyalı Maxion Wheels ve İnci Holding iştirakleri, Maxion İnci Jant Grubu’nun şirketi olan Maxion Jantaş, 1968 yılında Cevdet İnci tarafından kuruldu. 1974 yılında Maxion Jantaş ticari ve ağır vasıta sac jant üretimine başladı. 2000 yılında üretiminin yüzde 70’ini dünyaya ihraç etmeye başlayan Maxion Jantaş, Avrupa’da en çok tercih edilen tedarikçi konumuna yükseldi. Ticari ve ağır vasıtalar grubunun lider jant üreticisi olan Maxion Jantaş, bugün yıllık 2.4 milyon jant üretim kapasitesine sahip 20 bin m2’si kapalı alan olmak üzere toplam 34 bin m2’lik tesisinde üretimini gerçekleştirmektedir.

     1992’de binek ve hafif ticari araç sac jant üretimi için kurulan bir başka iştirak Maxion İnci ise Manisa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasında üretime başladı. Maxion İnci Çelik adı altında bugün yıllık 4.7 milyon jant üretim kapasitesine sahip 19 bin m2’si kapalı olmak üzere toplam 36 bin m2’lik fabrikasında üretimini gerçekleştirmektedir. Bu üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük otomobil sac jant üreticisi olma özelliğine sahiptir.
     2006’da yine Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde binek ve hafif ticari araçlara alüminyum jant üretme kararı alan Maxion İnci, Maxion İnci Alüminyum olarak üretime başladı. Bugün yıllık 4.5 milyon jant üretim kapasitesine sahip 70 bin m2’si kapalı olmak üzere toplam 100.000 m2’lik tesislerinde üretim yapmaktadır. 
     Yıllık yaklaşık 12 milyon jant üretim kapasitesine sahip olan Maxion İnci Jant Grubu, tek lokasyonda en geniş ürün yelpazesine sahip jant üreticisi konumunda üretimine devam etmektedir.

 


+ Benzer Haberler
» İZBAN’da grev hazırlığı
» Sağlığa 217 yeni yatırım ile 7 bin yeni yatak
» Türk çeliğine İran tehdidi
» Terzioğlu mobil dünyanın zirvesinde
» “İzmir sanayicisinin sesini duyun”
» Palandöken, “1 kuruştan sonra 5 ve 10 kuruşlar da verilmiyor”
» Türk bilim insanlarına “yurda dön” çağrısı
» Konkordatolara denetim geliyor
» ‘Dijital Anadolu’da Yol Haritası Bursa için çizildi
» Serter: “Güçlü STK güçlü iletişimle mümkün”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
  Ticaret 08.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni