• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Mükellef memnuniyeti yüzde 78,24

22 Eylül 2020 Salı 12:00
12
14
16
18

Mükellef memnuniyeti yüzde 78,24

           HABER MERKEZİ     
     Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulan hizmetlerin memnuniyetinin ölçülmesi, hizmet önceliklerinin belirlenmesi, güncel durumun ortaya çıkarılması, kurumun bilinirliğinin ve vergi algısının ölçülmesi, mükellef ve meslek mensuplarının iletişim kanallarının belirlenmesi amacıyla ilki 2015 yılında yapılan “Mükellef ve Meslek Mensubu Hizmet Memnuniyet Anketinin ikincisi 7 Ekim-19 Kasım 2019 tarihleri arasında düzenlendi.

     Anket, 30 Vergi Dairesi Başkanlığı ve 10 Defterdarlık bünyesinde toplam 5 bin 183 mükellef ile 14 Vergi Dairesi Başkanlığı ve 1 Defterdarlık bünyesinde toplam bin meslek mensubunun (Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir) katılımıyla yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak profesyonel bir araştırma şirketi tarafından gerçekleştirildi.

     2019 yılında yapılan Mükellef ve Meslek Mensubu Hizmet Memnuniyet Anketi sonuçlarına göre; mükellef memnuniyet oranı yüzde 78,24 ve meslek mensubu memnuniyet oranı yüzde 77,00 olarak tespit edildi.
     Ankette, mükelleflere ve meslek mensuplarına kurumsal algı, elektronik hizmetler, vergi dairesi hizmetleri, vergi bilinci ve mükellef hakları gibi farklı alanlarda sorular yöneltilerek verilen cevaplar doğrultusunda gerekli analizler yapıldı.

     Kurum bilinirliğiyle ilgili mükelleflere hiçbir hatırlatma yapılmadan yöneltilen “Vergi denilince aklınıza gelen ilk kurum nedir?” sorusuna verilen cevapta 2015 yılında yüzde 39,80 oranında, 2019 yılında ise yüzde 46,20 oranıyla Vergi Dairesi Müdürlüğü en çok bilinen kurum oldu. Mükelleflere hatırlatma yapılarak  “Vergi ile ilgili aşağıdaki kurumları biliyor musunuz?” sorusuna verilen cevapta ise yine Vergi Dairesi Müdürlüğü 2015 yılında yüzde 96,90, 2019 yılında da yüzde 99,10 oranıyla en çok bilinen kurum oldu.

     Gelir İdaresi Başkanlığı’nın bilinirlik düzeyi de 2015 yılında yüzde 84,40 iken 2019 yılında yüzde 98,20 oranına yükseldi.
     Mükelleflere, Gelir İdaresi Başkanlığı kurum algısının ölçülmesinde; çözüm odaklı çalışmalar yapması (2015 yılında yüzde 75,80 iken 2019 yılında yüzde 76,10) ve sürekli gelişim göstermesi (2015 yılında yüzde 75,20 iken 2019 yılında yüzde 75,60) gibi konularda sorular yöneltilmiş olup alınan cevaplarda 2015 yılına göre artış sağlandığı gözlemlendi.

     Mükelleflere, ödemede güvenlik, ödeme kolaylığı ve hızı, ödemelerin hatasız olması, istenilen zaman diliminde ödeme imkânı konularında memnuniyetleri sorulmuş olup 2015 yılında yüzde 84,50 olan memnuniyet oranı, 2019 yılında yüzde 88,27 olarak gerçekleşti.
     Mükelleflerin, vergi dairesine gitmeden işlemlerini gerçekleştirdiği, 2018 yılında hizmete giren interaktif vergi dairesi uygulamasından memnuniyet oranı meslek mensuplarında yüzde 81,04 iken mükelleflerde yüzde 78,37 olarak gerçekleşti.  

     81 ilde yüz yüze hizmet sunan en yaygın birimimiz olan vergi dairesi müdürlüklerinin genel memnuniyet oranı meslek mensuplarında 2015 yılında yüzde 75,25 iken 2019 yılında yüzde 77,13’e; mükelleflerde ise 2015 yılında yüzde 79,12 iken 2019 yılında yüzde 82,49’a yükseldi.
     Vergi dairesi personelinin mükelleflerle kolay iletişim kurması, işlerle ilgili bilgi sahibi olması, çözüm odaklı çalışması, sorunları hızlı çözmesi ve mükelleflere eşit davranması gibi konulardaki memnuniyet de yine bahsi geçen dönemde  yüzde 73,51 iken yüzde 73,95’e çıktı.

     Vergi dairesi hizmet binalarına ulaşım, güvenlik, temizlik, aydınlatma, havalandırma, bekleme alanlarının yeterliliği gibi konularda mükellef memnuniyeti 2015 yılında yüzde 73,41 iken 2019 yılında yüzde 76,22 oranında gerçekleşti.

     Mükelleflere “Haklarınızı biliyor musunuz?” ve “Haklarınızı kullanırken hangi kaynaktan bilgilendiriliyorsunuz?” soruları ilk kez 2019 yılında sorulmuş olup mükelleflerin yüzde 80,60 oranında bilgilendirmenin meslek mensuplarınca yapıldığını, yüzde 73,70 oranında pişmanlık, cezalarda indirim, uzlaşma vb. haklarını bildiklerini ve yüzde 69,70 oranında da mükellef olarak haklarını kullandıklarını belirtti.

     Mükellef odaklı yaklaşım ve sürekli gelişim ilkesi doğrultusunda, yeni hizmet seçeneklerinin hayata geçirmek suretiyle, memnuniyetin yüksek olduğu alanlardaki hizmet kalitesi daha da artırılacak ve memnuniyetin düşük olduğu alanlardaki iyileştirme çalışmalarına da devam edilecek.


+ Benzer Haberler
» İzmir Gaz’da 2021 sonu hedefi; 1,5 milyon abone
» Özel Sağlık Hastanesi, kapılarını yeniden açtı
» Eylül’de 105 bin 732 taşıt trafiğe kaydoldu
» Afrika’dan ilk Otokar ARMA 8x8 siparişi
» Allianz Türkiye işbirliği yapacak startup’lar arıyor
» Aydem Enerji’nin Parla’sına Bakan ziyareti
» Tarımın geleceği; toplumların, dünyanın ve insanlığın geleceği demek
» ‘Turkcell Biz’in ilk ayında 300 binden fazla kişi GB’larını paylaştı
» Sertap Erener’le 97. Yıl Cumhuriyet Konseri
» Kısa çalışma ve işten çıkarma yasağı 2 ay uzatıldı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni