.jpg)
Mücevherde 2021 e-ticaret yılı olacak
► Kamar: Yeni normalin Kapalıçarşı’sı niteliğindeki e-Ticaret Platformu ile bir ilke imza atıyoruz.
SELDA AK
Mücevher sektörü bu yıl 4 milyar dolar, dâhilde işlem rejimiyle yapılan ihracatla birlikte ise 6 milyar dolara yakın ihracata imza attı. 2020 yılı mücevher sektörüne yönelik değerlendirme yapan Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) Başkanı Mustafa Kamar, 2021 yılı beklentilerini gelişmelerini Ticaret Gazetesi’ne anlattı. Pandeminin getirdiği zorluklara karşın özverili bir şekilde çalıştıklarını vurgulayan Kamar, “Pandemiyle birlikte başlattığımız e-Ticaret Portalı, Uluslararası Çevrimiçi Mücevher Ağı (Jewellery Online International Network) platformu ve yüzde 100 yerli mücevher servis kutusu olan JBOX gelecek döneme dair yatırımlarımız olacak” dedi.
Koronavirüs salgını nedeniyle sosyoekonomik ve ticari hayatın, baştan sonra değişim sürecine girdiğini söyleyen Kamar, “Bu süreç, küresel ölçekte ticaretin yönüne ve yapılış şekline yeni anlamlar yükleyerek adeta yeni bir çağın habercisi oldu. Pandemi dolayısıyla fabrikalarımız, uzun süre kapalı kalırken ihracat faaliyetlerimiz ise kısıtlandı. Unutmayalım ki 6 bin üretici firma 35 bini aşkın mağaza ve 250 bin çalışanıyla Türk mücevher sektörü, stratejik bir sektördür. Bu vizyonla yıl boyunca, pandeminin getirdiği zorluklara karşın özverili bir şekilde çalışmaya devam ettik. Böylelikle bu yıl 4 milyar dolar, dâhilde işlem rejimiyle yapılan ihracatla birlikte ise 6 milyar dolara yakın ihracata imza attık. Bu gurur, sektörün gelişimine katkı sağlayan herkesi gururudur” şeklinde konuştu.
“e-Ticaret Portalı uygulamasını devreye alıyoruz”
2021’in tüm sektörlerin iş yapış modellerinden son tüketiciye ulaşma yöntemlerine kadar her noktasında dijitalleşmeyi odağına alarak adımlar atacağı bir yıl olacağını belirten Kamar, “MİB olarak sektörümüzde hep konuşulan e-Ticaret Portalı uygulamasını devreye alıyoruz. Adeta yeni normalin Kapalıçarşı’sı niteliğindeki bu e-Ticaret Platformu ile bir ilke imza atmanın yansıra bu platformu ülkemize ekonomik kazanç olarak döndürmekten gurur duyuyoruz” diye konuştu.
“JBOX ile sektörde bir ilke daha imza atıyoruz”
Yurt dışındaki fuarlarda gerçekleştirilen milli katılım organizasyonları ve sektörel ticaret heyetlerinin, artık yerini pandemi dolayısıyla dijital süreçlere bıraktığını dile getiren Kamar, “Bu doğrultunda “JOIN” olarak adlandırdığımız ve sanal organizasyonlarımızın yer alacağı Uluslararası Çevrimiçi Mücevher Ağı (Jewellery Online International Network) platformumuzu kurduk. JOIN ile üyelerimize, yurt dışına gitmeden hedef pazarlarda ürünlerini sergileme imkânı sunuyoruz. Birlik olarak e – Ticaret Portalı ile ürünleri sergileyip, JOIN ile sanal olarak tanıttıktan sonra üyelerimizin ürünlerini müşterilerine yüksek kaliteyle canlı olarak sunabilecekleri, yüzde 100 yerli mücevher servis kutusu olan JBOX ile sektörde bir ilke daha imza atıyoruz” ifadelerini kullandı.
“Faaliyetlerimize devam edip hedeflerimize ulaşacağız”
Ülke ekonomimize olan katma değeri sağlamayı sürdüreceğiz diyen Kamar, “Mücevher sektörümüzü çağın ötesine taşıyacak tüm bu uygulamalar sayesinde 2021 yılında pandemiye uygun bir şekilde faaliyetlerimizi devam ettirip hedeflerimize ulaşacağız” diye konuştu.
Kamar, “Mevcut konjonktür çerçevesinde birlik olarak dijital pazarlama stratejilerimizle müşterilerimize ulaşacağımız çözümler çerçevesinde ihracat faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Bu süreçte birlik olarak attığımız adımların yanı sıra hükümetimizle eş güdüm içinde çalışarak Dâhilde İşleme Rejimi’nin yaygınlaştırılması vb. konuların açıklığa kavuşmasını sağlayacağız” ifadelerine yer verdi.