• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Mobil cihazlarda yapılan reklam yatırımlarının 122 milyon TL düzeyinde gerçekleşti

12 Haziran 2017 Pazartesi 15:00
12
14
16
18

Mobil cihazlarda yapılan reklam yatırımlarının 122 milyon TL düzeyinde gerçekleşti

           HABER MERKEZİ     
     Günümüzde internet erişiminin tüm dünyada hızla yayılması online alışverişi de bir hayli geliştirdi. Mobil teknolojinin sayesinde de hızla yol kat eden online alışveriş sektörü, satış pazarlama kanalları arasında mobil pazarlamayı da öne çıkarmaya başladı. Bu farkındalıkla 2016 yılında önde gelen mobil mecralara yapılan reklam yatırımlarının 122 milyon TL düzeyinde gerçekleştiğini belirten CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,  bu yatırımlar karşılığında toplam 22,3 milyar reklam gösteriminin kullanıcılarla buluştuğunu söyledi.

     Son dönemlerde yoğun olarak gerçekleştirilen online alışveriş, internet erişiminin tüm dünyada hızla yayılmasıyla artık mobil cihazlardan da sıklıkla tercih edilmeye başladı. Günümüzün en etkin pazarlama yöntemleri arasında bulunan dijital reklamcılık için markalarda stratejilerini bu bakış açısıyla güncelliyor. Rakamlar da bu sektörün ne kadar geliştiğinin bir kanıtı. Nielsen Türkiye tarafından gerçekleştirilen MMA Türkiye araştırmasına göre; 2016 yılında önde gelen mobil mecralara yapılan reklam yatırımları 122 milyon TL düzeyinde olurken; bu yatırımlar karşılığında toplam 22,3 milyar reklam gösterimi gerçekleşmiş durumda.

     Markalar Premium reklamlara önem veriyor
     Bu rakamlara bakarak reklam harcamalarının 89,1 milyon TL’lik kısmının ‘Premium’ reklamlarda gerçekleştiğini söyleyen CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,  Premium reklamlarının hedef kitleye ulaşmak için gerçekçi bir yatırım olduğunu belirtiyor. Premium reklamlarda görüntüleme sayısının 6,7 milyar olduğunu belirten Ramazan Becer, programatik olarak tabir edilen ve reklam alım-satım sürecinin insanlar yerine makineler arasında gerçekleştiği sistem üzerinden sunulan mobil reklamlarında ise 32,9 milyon TL harcama ve 15,5 milyar görüntüleme gerçekleştiğini aktardı.

     Reklam harcamaların sektörlere göre kırılımında da telekomünikasyon sektörünün yüzde 24 pay ile mobil reklamlarda en çok değerlendirilen iş kolu olduğunun altını çizen Ramazan Becer, “Telekomünikasyonu yüzde 6’lık bir payla otomotiv, ulaşım ve yan sanayi izlerken, kozmetik ve kişisel bakım, fnans, yayıncılık, inşaat ve dekorasyon hizmetleri yüzde 5’er paya sahip bulunuyor. Gıda ve yayıncılık sektörlerinin payı yüzde 4, tekstil sektörünün payı ise yüzde 3 seviyesinde  kayıtlara geçmiş durumda. Araştırma raporundaki bir diğer ilginç veri de; mobil uygulamalara yönelik reklam harcamalarının yüzde 69’unun IOS cihazlardan yapılması. Buna karşın Android tabanlı mobil cihazlara yapılan harcamalar yüzde 31 seviyesinde kalmış” dedi.

 


+ Benzer Haberler
» İşçi sağlığına ‘bonus’lu destek
» Gayrisafi Yurt İçi Hasıla 2019 yılında %0,9 arttı
» İdlib’de 33 Türk askeri şehit oldu
» Ocak ayında 94 bin 540 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı
» Yücel’den 33 şehit için başsağlığı mesajı
» CHP’li Polat’tan Kaya’ya tepki
» “Madde kullanımıyla ilgili yol haritası belirlenecek”
» 2019’da 70 bin ton kestane üretildi
» MAN Lion’s Coach yolcu taşımacılığının firmaların gözdesi: Fulya Turizm’e 2, Keşan Birlik 1 adet yeni Lion’s Coach aldı
» Panasonıc Life Solutıons Türkiye, üniversite iş birliğinde örnek olmaya devam ediyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.02.2020
  Ticaret 28.02.2020
  Ticaret 27.02.2020
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni