• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Mehmet Önder ►ÇOK GEÇ OLMADAN
12
14
16
18
23/12/2020 06:25
Pandemi koşullarında bidonla yakıt taşıyan denizci riski nasıl azaltır?

monder4@me.com

     Pandemi koşulları nedeniyle yeni oluşan ve benim de yeni fark ettiğim noktalardan biri birçok araçta içinde yakıt olan yedek bidon sayısının artmasıdır. Özellikle denizde seyreden ve belli mesafeleri geçmek zorunda olan yelkenli teknelerde karaya çıkmalarına izin verilmediğinden onlarca yedek bidon taşınmaktadır. Bu yedek yakıt miktarının 500 lt. hatta daha da fazla olduğu bilinmektedir.

     Elbette olağanüstü koşullar nedeniyle teknelerimizde, araçlarımızda yedek yakıt için bidon kullanacağız ancak bu miktar yakıtın yaratacağı riskleri nasıl azaltabileceğimizi düşünmemiz lazım. Mecburen taşıdığımız bidonlar nedeniyle teknemizin veya bizim zarar görmemiz en son istenen şeydir.

     Öncelikle işin standartlar ve mevzuatlar tarafını inceleyelim. Bunun için “ADR” ve “IMDG Code” sözleşmelerine bakmamızda fayda vardır. Tehlikeli maddelerin karayolunda taşınmasına yönelik mevzuatlara bakıldığında “ADR” sözleşmesi karşımıza çıkmaktadır. ADR’de benzin gibi tehlikeli maddelerin karayolunda taşınması sırasında uyması gereken kuralları belirlemektedir. Bu kuralların en önemlilerinden biri UN onaylı ambalaj kullanmaktır.

     UN onaylı ambalajın anlamı bu ambalajın sıvı veya katı tehlikeli maddeleri taşımak için Birleşmiş Milletlerin kontrolünde imal edildiği, test edildiği ve sertifikalandırıldığını göstermesidir. Bu sayede emniyetli şekilde taşımak mümkün olmaktadır. Özellikle denizde sallanma ve titreşim çok olduğundan düşmeler, çarpmalar için test edilmiş ambalaj kullanılması önemlidir.

     Karada ise bu şekilde bidonla taşınan yakıtlar için, kolaylık olması amacıyla, bazı muafiyetler getirilmiştir. Buna göre ADR sözleşmesinde bidon başına en fazla 60 lt. ve araç başına 240 lt. geçmemesi şartıyla bireysel taşımaya izin verilmekte ve herhangi bir kısıtlamaya tabi tutulmamaktadır. Bu miktarlardan daha fazla taşınması durumunda ise ADR kurallarının uygulanmasını istemektedir. Bizim için bu bilgi bir başlangıç noktası olabilir. Ayrıca her türlü sıvı taşıyan ambalajın taşıma esnasında sıcaklığa bağlı olarak sıvının genişlemesinden kaynaklanabilecek sızıntı veya ambalajın şeklinin bozulmasının önlenmesi için yeterli boşluk bırakılmasını istemektedir.

     Bunun dışında denizde tehlikeli maddelerin taşınması ile ilgili olan “IMDG Code” sözleşmesine bakıldığında benzin dolu bir bidonun sabit kapaklı olması şartıyla plastik, çelik veya alüminyum’dan imal edilmiş olabileceğini ve 60 lt. ile sınırlı olması gerektiği söylenmektedir.  Plastik bidonların da üretim tarihinden itibaren 5 sene kullanım ömrü bulunmaktadır.

Bu bilgilerden hareketle tekneler için alınacak yakıt amaçlı bidonların aşağıdaki şartları sağlaması iyi bir uygulama örneği olarak gösterilebilir.
     1. Bidon başına en fazla 60 lt olması,
     2. Araç içinde toplamda 240 Lt. geçmemesi. (En fazla 60 lt kapasitede 4 bidon)
     3. Bidonların sabit kapaklı ve UN onaylı ambalaj olması.
     4. Plastik bidonların imalat tarihlerinin bidon üzerinden okunarak 5 sene olan son kullanım tarihini geçirmemesine dikkat edilmesi.
     5. Doldurulan bidonların genleşme payı hesaba katılarak en fazla %90 oranında doldurulması.


     İki farklı standarda atıf yapılarak geliştirilen bu önlem maddelerini temel alan bir kullanım şekli ile ek yakıt bidonlarının yaratacağı riskler azalacaktır.

     Çok geç olmadan mevzuat ve standartların kılavuz olarak da kabul edilebileceği, pandemi gibi beklenmedik durumlar nedeniyle oluşan koşullarda riski azaltmak için başlangıç noktası olarak kullanılmasının mümkün olduğunun farkına varılması dileğiyle.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Çalışma hayatının sorunlarını raporlarla hükümete sunmaya devam ediyoruz”

  İhale Özetleri

  18 Ocak 2021 Tarihli ve 31368 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Vak’a sayısında hızlı düşüş devam ediyor

  17 Ocak 2021 Tarihli ve 31367 Sayılı Resmi Gazete

  Günlük vak’a sayısı hızla azalıyor

  Konut sektörü pandemiye rağmen rekora koştu

  Çelikte ihracat hedefi; 23 milyon ton

  İklimlendirme sektörü ihracatta 5 milyar doları aşmaya odaklandı

  “Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

  Anadolu Efes’e ‘Sıfır Atık’ belgesi

  E-ticaret ile birlikte iş gücü açığı da büyüyor

  Şirketler dijitalde daha aktif olmayı planlıyor

  Palandöken, “Emekliliği gelen esnaf sicil engeline takılmamalı”

  “İnsana yatırım yapmaya devam edeceğiz”

  Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık

  Enerji yatırımları için de sigorta olmazsa olmaz

  Sürdürülebilirlik trend değil, yeni bir iş gerçekliği

  “2021’de yabancıya satışta 50 bin bandını geçeceğiz”

  TSKB ve EBRD’den Ulusoy Un’a 40 milyon TL destek kredisi

  Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü BT görüntüleme hizmeti alacak

  TransferGo, 2020 sonunda globalde 2.5 milyon müşteriye ulaştı

  Turizm sektöründe ilk hareketlenmeler iç pazarda olur

  Konut fiyatlarında artış yıl boyu devam etti

  Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

  airBaltic’in Covid-19 önlemlerine tam not

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  E-perakende sektöründe Nesatılır com ile zaman tasarrufu

  Şirketler evden çalışma modeline geçti, e-imza kullanımı arttı

  Renault’da yeni dönem

  “Mavi Gözlü Dev” Buca’da unutulmadı

  Metro ethernet internet, P2P veri iletişimi ve web sunucu barındırma, yedeklilik ve güvenlik hizmeti alınacak

  Hyundai, IONIQ 5’in çizim görsellerini paylaştı

  Akıllıfon Robo Danışman’a 600 bin TL yatırım desteği

  “Gençler 33 milyar dolarlık hedefin itici gücü olacak”

  Bayraklı’da 20 depremzede aileye evleri teslim edildi

  Parayı evin içine harcadık

  2021’de finansal Check-Up’a dikkat!

  Azerbaycan Merkez Bankası’nın yeni binası Tekfen İnşaat’a emanet

  Çankaya Belediyesi’ne kuru gıda alınacak

  T.C. ÇEŞME İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIŞI

  ÖZEL GÜVENLİK KIYAFET ALIMI

  KÜLTÜR LABORATUVARI TESTLERİ ALIMI

  T.C. KINIK İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  KONAK İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  İhale Özetleri

  16 Ocak 2021 Tarihli ve 31366 Sayılı Resmi Gazete

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2021
  Ticaret 16.01.2021
  Ticaret 15.01.2021
  Ticaret 14.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni