• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Lezita yurtdışındaki iddiasını 2021 yılında daha da büyütüyor

24 Şubat 2021 Çarşamba 13:00
12
14
16
18

Lezita yurtdışındaki iddiasını 2021 yılında daha da büyütüyor

           HABER MERKEZİ      
     Lezita, 2020 yılında pandemiye rağmen yatırımlarına ve büyümeye devam edti. Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “2020 yılında ihracatımızı 2019 yılına göre yüzde 30 artırdık. 2021 hedefimiz yurtdışında markamızın bilinirliğini yükseltmek. Bu yıl ihracat pazarlarımız arasına Çin ve Birleşik Krallık’ı da ekleyeceğiz. Körfez ülkelerinde ise kurumsal bayilikler ile oluşturduğumuz alt yapıyla birlikte agresif büyümeye devam edeceğiz” dedi.
     Türkiye beyaz et sektörünün önde gelen markalarından Lezita, sürekli gelişim ilkesiyle hayata geçirdiği yatırımlarına 2020 yılında da pandemiye rağmen devam etti. Temmuz ayı itibarıyla 100 milyon TL’lik yeni hat yatırımını tamamlayan Lezita, 2020 yılını 40 milyon dolarlık ihracat cirosu tamamladı. İhracatta 2019 yılına göre yüzde 30 artış gerçekleştiren Lezita, yenilikçi ürünlerini 2020 yılında 50’den fazla ülkeye gönderdi.

     Farklı ülkelerdeki satışları için ilgili pazarın gereksinim ve tüketim trendlerine göre ürün ve iş planı geliştiren Lezita’nın ana pazarları arasında; Körfez Ülkeleri, Irak, Balkan Ülkeleri, Japonya, Filipinler, Rusya, Batı Afrika ve Kuzey Afrika yer alıyor. Pandemi nedeni ile değişen tüketici talep ve ihtiyaçları doğrultusunda, pazarlara uygun yenilikçi ürünler geliştirdiklerini belirten Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “Yenilikçi ürünlerimiz ile birçok ülkede rakiplerimize göre fark yarattık. Türkiye’deki piliç eti ihracatının yüzde 60-65’i Irak’a yapılırken, biz Lezita olarak pazar çeşitliliğimizin avantajı sayesinde ihracatımızın yüzde 29’unu Irak’a gerçekleştirdik. Türkiye’nin Körfez Ülkelerine yaptığı piliç ihracatının yüzde 30’unu da Lezita olarak biz gerçekleştiriyoruz” dedi.

Türkiye’nin yaptığı ileri işlem ihracatının yaklaşık yüzde 60’ını gerçekleştirdi
     2020 yılında Türkiye’nin yaptığı ileri işlem ihracatının yaklaşık yüzde 60’ını gerçekleştiren Lezita, pandemi nedeni ile daralan HORECA sektöründeki satış kaybına rağmen bayileri ile hızlı aksiyon alarak perakende kanalındaki payını da ciddi oranda yükseltti.
     Lezita’nın 2021 yılında ihracat kanalında markalaşma yönündeki adımlarla büyümeye devam edeceğini dile getiren Mesut Ergül, “Çin ve Birleşik Krallık pazarlarına 2021 yılı içerisinde lisans alarak girmeyi hedefliyoruz. Perakende sektöründe daha aktif olup, doğrudan son tüketiciye ulaşan bir marka olma yolunda belirlediğimiz stratejileri hayata geçireceğiz. Körfez ülkelerinde kurumsal bayilikler ile oluşturduğumuz alt yapı ile agresif büyümeye devam edeceğiz. Lezita’nın yenilikçi ürünlerini birçok zincir markette daha ulaşılabilir hale getirerek, marka bilinirliğini artıracağız” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Rakamlar kritik seviyelerini koruyor
» ESHOT tek seferde 364 otobüs alacak
» Rusya’nın uçuş kısıtlaması turizmcilerin planını bozdu
» Savunma sanayindeki büyüme katlanarak sürecek
» Demir-çelik sektöründen 6.8 milyar dolarlık ihracat
» Engelli aileleri için kurulacak Ebeveyn Merkezi, Türkiye’ye örnek olacak
» Karşıyaka’da yasa dışı hurdacılara izin yok
» Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü araç kiralama hizmeti alacak
» Türk Telekom ile şehirler daha verimli
» Petrofer, endüstriyel yağ sektöründe pazar lideri


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.04.2021
  Ticaret 17.04.2021
  Ticaret 16.04.2021
  Ticaret 15.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni