• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

APM Terminals İzmir, Egeli firmaların taşıma maliyetlerini yüzde 25 düşürecek

05 Şubat 2017 Pazar 10:00
12
14
16
18

     Ana merkezi Hollanda Lahey’de bulunan APM Terminals, denizcilik sektöründe 100 yılı ve liman / terminal işletmeciliğinde 50 yılı aşkın süredir tecrübesiyle hizmet veriyor.
     Faaliyete başlamak için gün sayan ve Ege’nin en büyük konteyner limanı olma özelliğine sahip APM Terminals İzmir, bölgedeki firmaların taşımacılık maliyetlerini yüzde 25 dolayında düşürecek.
     İzmir’deki mevcut konteyner terminallerinin belli büyüklüğe kadar gemileri elleçleyebildiğini söyleyen APM Terminals İzmir Genel Müdürü Mogens Wolf Larsen, “Mevcut limanlar konteyner limanı olarak tasarlanıp, inşa edilmediği için bazı dezavantajları var.

     APM Terminals İzmir ise bunun aksine bir konteyner terminali olarak tasarlandı. Büyük gemileri elleçleyecek derinlik ve kapasiteye sahip olmamız en büyük avantajımız. Çok büyük gemiler İzmir’e uğrak yapmadığı için yükler Uzakdoğu ya da Ortadoğu’ya aktarmalı olarak gönderiliyor. Bu da üreticiler, ihracatçılar ve ithalatçılar için ekstra zaman ve maliyet demek. Şu anda Türkiye’ye uğrak yapan en büyük gemi 16 bin TEU’luk. Biz de bunu elleçleyebilecek durumdayız. Dev STS vinçlerimiz konteyner gemisinde 22. sıradaki konteyneri elleçleyebilecek kapasiteye sahip” diye konuştu.

     Ana merkezi Hollanda Lahey’de bulunan APM Terminals’in denizcilik sektöründe 100 yılı ve liman / terminal işletmeciliğinde 50 yılı aşkın süredir hizmet veren Danimarka kökenli A.P. Moller Maersk Group bünyesinde faaliyet gösterdiğini hatırlatan Larsen, “Dünyadaki 3. en büyük liman işletmecisiyiz. Dünya genelinde 20 bin 600 çalışanımız, 72 terminalimiz mevcut. Lojistik köylerimiz, konteyner depolarımızla 69 ülkede 140 lokasyonda faaliyet gösteriyoruz. 2001 yılında kurulan firmamızın merkezi Lahey’de bulunuyor. 2015 yılında gelirimiz 654 milyon dolara, yatırılan sermayenin getirisi de yüzde 10.9’a ulaştı” dedi.

     Türkiye pazarına 2013 yılının Şubat ayında Petkim ile imzaladıkları anlaşma ile adım attıklarını anlatan Larsen, “Anlaşma gereği, Nemrut Aliağa Körfezi’ndeki Petkim Limanı’nın konteyner ve genel kargo terminallerini 28 yıl süreyle APM Terminals işletecek. Temmuz 2013’te inşaatına başlanan terminalimiz tamamlandı” dedi.

     İki fazdan oluşacak…
     APM Terminals İzmir’in 2 fazdan oluştuğunu belirten Larsen, “Tamamlanan ve faaliyete geçmek üzere olan ilk faz 350 metrelik bir rıhtıma ve 420 bin TEU’luk kapasiteye sahip. Bu yılın sonunda tamamlanacak ikinci fazda ise mevcut rıhtıma 350 metre daha eklenecek ve toplamda terminalimiz 700 metrelik bir rıhtıma sahip olacak. İkinci faz tamamlandığında konteyner terminalimiz 1.3 milyon TEU, genel kargo terminalimiz de yaklaşık 500 bin ton elleçleme kapasitesine ulaşacak. Bittiğinde 400 milyon dolara malolacak yatırım bedelinin APM Terminals ve Petkim tarafından ortak karşılanıyor. Yatırımlarla birlikte pazarlama çalışmalarını da sürdürüyoruz. Belli başlı konteyner hatlarıyla iletişim halindeyiz. Hemen yüzde 100 kapasiteye ulaşmayı beklemiyoruz ama hem limanın konumu, hem de bizim sunduğumuz hizmetlerle hızlı bir büyüme bekliyoruz” dedi.

     “Türkiye pazarını önemsiyoruz”
     Türkiye’de yeni yatırım arayışlarının sürdüğünü vurgulayan Larsen, “Son dönemde uluslararası ticarette ve Türkiye’nin siyasal ortamındaki olumsuz gelişmelere karşın yatırım planımızda bir değişiklik olmadı. Türkiye APM Terminals için yatırımda öncelikli 15 ülke arasında. Çünkü lokasyon olarak önemli bir noktada ve çok fazla potansiyele sahip bir ülke. Hem Asya’ya hem de Akdeniz’e ulaşabilir noktada. Genç, eğitimli ve uluslararası vizyona sahip bir nüfusu var. Uluslararası ticaretteki daralma Türkiye’ye de yansıyor. Ama biz bunun geçici olduğunu düşünüyoruz. Talebin tekrar artacağına inanıyoruz. Türkiye’ye yönelik endişemiz yok” dedi.

     Marmara bölgesi, takipte…
     Yeni yatırım için özellikle Marmara Bölgesi üzerinde durduklarını belirten Larsen, “Bu bölgede yeni yatırımlar yapıldı ve şu an kapasite fazlası var. Ama uzun vadede talep artacaktır. Bu bölgede yatırım anlamında bizi zorlayan nokta, doğu kısmında çok sayıda, 5-10 kilometre arayla konteyner limanı olarak planlanmayıp sonradan konteyner limanına dönüştürülen küçük limanların olması. APM Terminals ise çok daha büyük ölçekli bir yatırım yapmak istiyor. Bunun yanısıra altyapı anlamında bazı eksiklikler var. Yurtdışında örnekleri olduğu gibi Türkiye’de bir Liman Otoritesi oluşturularak, devlet desteğiyle çalışmalar belli bir plana göre yapılsa hem ülkenin hem de yatırımcıların yararına olacaktır” diye konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» Batıliman; bölge ve ülke ekonomisine maksimum katkı sağlama amacında
» İzmir Limanı’na önce körfez taraması sonra özelleştirme
» “İzmir’deki üç liman birbirinin rakibi değil tamamlayıcısı”
» “Aliağa’nın yolunu ve planlamasını yapın, ticaret hacmimiz 50 milyar dolar olsun”
» İzmir’in limancılık geleceği için ‘kümelenme’ önerisi
» “İzmir Limanı’nda hiçbir şey için geç değil”
» İzmir limancılıkta şaha kalkmak için gün sayıyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
  Ticaret 06.12.2018
  Ticaret 05.12.2018
  Ticaret 04.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni