• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Kurumsal veri sızıntıları kovulmaya sebep oluyor

14 Eylül 2018 Cuma 12:00
12
14
16
18

Kurumsal veri sızıntıları kovulmaya sebep oluyor

           HABER MERKEZİ     
     Veri sızıntıları yaşandığında hasar, şirketlerin mali durumu ve itibarı veya müşteri gizliliğinden de öteye uzanabiliyor. Bu tür sızıntılar, hedef alınan şirketlerdeki çalışanların kariyerlerine de büyük etki edebiliyor. Kaspersky Lab ve B2B International tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, geçtiğimiz yıl Türkiye’de yaşanan veri sızıntılarının %15’i insanların işlerini kaybetmesine yol açtı.

Veri sızıntılarıyla yıkılan kariyerler
     B2B International ve Kaspersky Lab tarafından hazırlanan ‘Veri patlamasından veri felaketine: Kişisel verileri korumanın riskleri ve ödülleri’ adlı son rapora göre, şirketlerde yaşanan veri sızıntıları hem müşteriler hem de çalışanların hayatını değiştirebiliyor. Araştırma, Türkiye’de şirketlerin %51’inin geçtiğimiz yıl içinde en az bir kez veri sızıntısı yaşadığını gösteriyor. Olaya karışan çalışanlar ise, üst düzey yönetici olsalar bile işlerini her zaman koruyamayabiliyor.
     Veri sızıntısı sonrasında işten çıkarılan çalışanların çeşitliliği, bu tür vakaların herkesi etkileyebileceğini gösteriyor. 2017’de CEO’dan sıradan elemana kadar birçok farklı seviyede çalışan, şirketin müşteri verilerini ortaya çıkardıkları nedeniyle veri sızıntısı sonrasında kovuldu. 
     Elbette bu sızıntılar şirketlerin ‘yetenekli kişilerden’ daha fazlasını kaybetmesine yol açıyor. Türkiye’de şirketlerin %37’i olaydan etkilenen müşterilere tazminat ödemek zorunda kalırken, %33’ü yeni müşteri çekmekte zorlandığını belirtti. Yaklaşık üçte birlik (%30) bir kısım ise para cezasına çarptırıldı.

Kontrol dışı veriler riski artırıyor
     Modern şirketlerin hassas kişisel verileri saklamaktan kaçınması pratik olarak mümkün değil. Türkiye’de şirketlerin %90’ı müşterilerin kimlik bilgilerini toplayıp saklıyor. Ayrıca, günümüzün giderek karmaşıklaşan ortamında GDPR gibi yeni yönetmelikler nedeniyle kişisel bilgileri saklamakla ilgili uyum riskleri de ortaya çıkıyor.
     Bu riskleri daha somut hale getiren şey ise şirketlerin bu verileri saklama yöntemleri. Türkiye’de hassas müşteri ve kurum verilerinin %16’sı, açık bulut, iş için kullanılan şahsi cihazlar ve hizmet olarak yazılım uygulamaları gibi kurumsal sınırların dışında bulunuyor. Bu da şirketler için veri akışını kontrol edip güvenli hale getirmeyi zorlaştırıyor.

Politikaların ötesinde veri koruma önlemleri
     Raporda, Türkiye’deki şirketlerin %92’sinin bir tür veri güvenliği ve uyumluluk politikası uyguladığı belirtiliyor. Ancak, gizlilik politikaları tek başına verilerin düzgün şekilde kullanılacağını garanti etmiyor.
     Bulut, cihazlar, uygulamalar ve daha fazlası da dahil olmak üzere tüm altyapıda verileri koruyabilen güvenlik çözümlerine ihtiyaç var. BT ekibinde ve ötesinde siber güvenlik farkındalığının geliştirilmesi gerekiyor. Veri ile çalışan iş birimlerinin sayısı arttıkça, bu verilerin nasıl güvende tutulacağının bilinmesine duyulan gereksinim de artıyor.

     Kaspersky Lab Ürün Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Dmitry Aleshin, “Veri sızıntıları, şirketin tümü için felaket niteliğinde olmasının yanı sıra hem müşterilerin hem de başarısız olan çalışanların hayatlarına da doğrudan etki edebiliyor. Bu da siber güvenliğin gerçek hayata etki ettiğini ve herkesin bu konuya önem vermesi gerektiğini gösteriyor. Verilerin cihazlarda ve bulut üzerinde dolaştığı, GDPR gibi yönetmeliklerin uygulanmaya başlandığı bir ortamda şirketlerin veri koruma stratejilerine daha da fazla dikkat etmesi gerekli.” diyor. 
     Kaspersky Lab; uç nokta koruması, DDoS önleme, hibrit bulut güvenliği, gelişmiş tehdit savunması ve siber güvenlik hizmetleri gibi birçok alanda şirketlerin ihtiyaçlarına cevap veren çözümler sunuyor. Yeni Nesil kurumsal ürün portföyümüz ve KOBİ’lere yönelik ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi için resmi websitemizi ziyaret edebilirsiniz.

 


+ Benzer Haberler
» Zehnder’den 20 milyon Euro yatırım
» Mutfak sektörünün ihracatı 8 ayda 3 milyar $’a ulaştı
» Köy-Koop: Çin ile işbirliğimizi arttıracağız
» Kuraklık sigortası ödemeleri başladı
» İZİKAD, Zorlu Grubu’ndan Murat Zeren’i ağırladı
» Y kuşağı için en önemli kriter “Doğallık”
» EÜ Karşıyaka Yerleşkesi sağlık hizmeti ve eğitim için gün sayıyor
» Köy Enstitüleri ruhu Karşıyaka’da yaşıyor
» 400 bin öğretmen atama beklerken açık 117 bin
» Anneler ‘hayal edilen eğitim’; babalar, ‘iş bulabilecekleri eğitim’ dedi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.09.2018
  Ticaret 19.09.2018
  Ticaret 18.09.2018
  Ticaret 17.09.2018
  Ticaret 15.09.2018
  Ticaret 14.09.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni