• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Kuru meyvecilerden lisanslı depoculuk talebi

25 Haziran 2018 Pazartesi 11:00
12
14
16
18

     2018 yılı için hedeflerini aktaran Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Kuru Meyve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, gelecek dönemler için hedeflerini ve beklentilerini aktardı.
     Devletin, sektörün ihracatının artması için doğrudan piyasa yapıcılığı veya müdahalesi yerine, Lisanslı Depoculuk sistemini işler hale getirmesi gerektiğini belirten Celep, Türkiye’de sağlıklı kuru meyve tüketim alışkanlığının oluşturulup yaygınlaştırılmasını beklediklerini de vurguladı.  Celep, kuru meyve sektöründe paydaşların bir araya gelerek istişarelerde bulunulması gerektiğini ifade etti.

“Kuru meyvede marka algısı oluşturulmalı”
     Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı için oluşturulan komiteler vasıtasıyla, öncelikle ihracatçılarla, sonrasında ise ürünlerin üretildiği bölgelerdeki paydaş STK’lar ve Kurum-Kuruluşlarla bir araya gelerek fikir alışverişi yapmalarının öncelikli hedefleri olduğunu söyleyen Celep, “Bu sayede, ürünlerimizin kalitesini artırma, üreticilerimizin refah düzeylerini artırıcı çalışmalarla birlikte, ham maddelerin insan sağlığına daha uygun hale getirilmesini ve daha katma değerli şekilde ihracatını sağlamak üzere izlenebilecek politika ve stratejileri belirlemek istiyoruz” diye konuştu.
     Celep, Ekonomi Bakanlığı onayını takiben başlattıkları Kuru Meyve URGE Projesi birlikte, ARGE, yeni pazarlara yönelme ve yeni pazarlarda Türk Kuru Meyveleri marka algısını adım adım oluşturup geliştirmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

“İhracat miktar bazında yüzde 12 arttı”
     2017 yılında Türkiye geneli kuru meyve ihracatının bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 12’lik artışla 493 bin 221 ton, değer bazında yüzde 1 düşüşle 1 milyar 282 milyon dolar olarak gerçekleştiğini ifade eden Celep, “2017 yılı ihracatımız ülkeler bazında incelendiğinde en önemli ihraç pazarımızın 165 milyon Dolar’lık ihracat yaptığımız Almanya olduğu görülmektedir. Almanya’dan sonra en fazla ihracat yaptığımız ülkeler İngiltere ve Fransa olarak karşımıza çıkmaktadır. 1 Ocak-14 Mayıs 2018 döneminde ise kuru meyve ihracatımız 174 bin 601 ton ve 476 bin 80 bin ABD Doları olarak gerçekleşmiştir” dedi.
     Bir önceki yıla göre, ihracatın yüzde 8 oranında artış gösterdiğinin altını çizen Celep, “Kuru meyve sektörünün en önemli üç mal grubu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirdir” ifadelerini kullandı.

Hedef, katma değerli ürün ihracatı
     Celep, gelecek 4 yıllık dönemde, ilk maddede özetlenen hedeflere ek olarak insan sağlığına daha uygun hammadde üretimi için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın, üniversite ve enstitülerin de destek ve katkılarıyla çalışmalar yürütmeyi planladıklarını belirtti.
     Ürünlerin üretildiği bölgelere ait coğrafi işaret algısını geliştirmeyi, hayata geçirilecek Arge ve Urge Projeleri ile kaliteli ve katma değerli ürün ihracatındaki artışı istikrarlı hale getirmeyi ve ihracat gelirlerini artırmayı hedeflediklerini söyledi.

“İhracat yerli girdilere dayalı”
     Kuru meyve sektörünün hedef pazarlarını paylaşan Celep, “Nüfusun, alım gücünün ve sağlıklı tüketim bilincinin giderek artmakta olduğu Hindistan, Çin ve Japonya gibi Asya-Pasifik ve Uzakdoğu ülkelerinde, üretim maliyetlerinin giderek arttığı ABD gibi rakip ülkelerin payının azalması ile birlikte oluşmasını beklediğimiz boşluğu doldurmak öncelikli hedefimiz olacaktır” dedi.
     Sektör ihracatının çok büyük oranda yerli girdilere dayalı olduğunu söyleyen Celep, “Kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir gibi ana ürünlerimizde daha da geliştirilmesi mümkün olan sağlıklı ürün üretim ve dış ticareti ve giderek artması beklenen talep ile birlikte, dış pazarların daha da geliştirilebildiği bir ortamda döviz kurlarındaki dalgalanmanın sektörümüzü çok fazla etkilemeyeceğini düşünüyoruz” diye konuştu.

“TMO üretici ve nihai tüketicide güveni tesis edici politikalar izlemeli”
     Devletin, sektörün ihracatının artması için doğrudan piyasa yapıcılığı veya müdahalesi yerine, Lisanslı Depoculuk sistemini işler hale getirmesi gerektiğini belirten Celep, “TMO’nun ise, gerekli durumlarda ülkemiz ve dünya piyasa şartlarını da gözeterek üretici ve nihai tüketicide güveni tesis edici politikalar izlemesini bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
     Üretimin çeşitlendirilerek artırılması için üretim bölgelerinde bozuk orman, 2B arazileri ile hazine arazilerinin ilgili bölgede üretimi mümkün olan ürünlerin plantasyonu için yatırımcı ve üreticilere tahsis edilmesini beklemekte olduklarının altını çizen Celep, “Devletin ihracatçıya sağlamakta olduğu Fuar, URGE, Arge, Yatırım Destekleri, Pazar Araştırması, Yurtdışı Mağaza Ofis Desteği gibi enstrümanlardan daha fazla sayıda ihracatçımızın faydalanmasını teminen, ihracatçılarımıza yönelik bilgilendirme çalışmaları yapılmasında fayda görüyoruz” diye konuştu.

“Kuru meyve tüketim alışkanlığı oluşturulmalı”
     Diğer yandan, üretici ülke olmamıza rağmen, ülkemizdeki kuru ve kabuklu meyve tüketiminin, üretici olmayan ithalatçı ülkelerin bile gerisinde olduğunu vurgulayan Celep, “Bu nedenle, gerek kamu spotları ve gerekse ders kitaplarına eklemeler ve okullarda ürün dağıtımlarıyla ülkemizde sağlıklı kuru meyve tüketim alışkanlığının oluşturulup yaygınlaştırılmasını beklemekteyiz” değerlendirmelerinde bulundu.

Sürecek...
Bir Sonraki Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’

 


+ Benzer Haberler
» Birleşik Krallık, Egeli deri ihracatçılarının takibinde
» “İnşaat demiri ithalatına önlem alınmalı”
» Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı
» “Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”
» Girit; “Gündemimizde kaybettiğimiz pazarlar var”
» “Yaş meyve-sebze ihracatında yeni kapılar açılmalı”
» Umur; “Yıl sonunda 1 milyar dolar duvarını aşacağız”
» EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor
» Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor
» Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni