• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Güçlü sigorta kalkınmanın anahtarıdır”

  Brexit, İngiliz zincir mağazalarını olumsuz etkiledi

  Emekli ikramiyeleri 31 Mayıs’ta ödenecek

  Palandöken, “Bayramda internet alışverişlerine dikkat”

  Maden sahalarında artış sürecek

  IMF: Çin’e gümrük vergisinin maliyetini ABD üstleniyor

  EFD Başkanı Vurucu: “İvme Finansman Paketi’nin hedefi doğru”

  Norm Cıvata, EBSO 100 listesinde 13. sırada

  Türkiye Uluslararası Yönetim Asistanları Derneği kuruldu

  Ambalajın devine uluslararası ödül

  TEB’den ‘Eczane Destek Paketi’

  ÖTV artışı öncesi son ‘Koş Koş’ fırsatı

  Yaşam alanlarına dair ilham veren fikirler Koçtaş ‘Yaşayan Evler’ dergisinde

  İnci Holding 23 yılda 90 bin fidana can verdi

  Salihli’ye Gümrük Müdürlüğü

  “Amacımız Ankara’yı sosyokent yapmak”

  Akkuyu Nükleer Mersin Toplum Bilgilendirme Merkezi’nin etkinliklerine 100 bin kişi katıldı

  Cittaslow Türkiye ‘Soyer’le devam’ dedi

  “Atatürk Destanı” ayakta alkışlandı

  Barcelona’da İzmir Amerikan Koleji rüzgarı

  22. şampiyonluğa Turkcell’den 22GB internet

  2 bin 70 dolara denizaltı taksi

  TKYD, Ankara’da temaslarda bulundu

  Lenovo, akıllı dönüşüm ile rekor düzeyde gelir elde etti

  Hitachi Vantara ve Gantek Teknoloji’den stratejik işbirliği

  Türkiye’de görme engellilerin iki gözü rehber köpekler olacak

  Bornova Belediyesi’nden yeni arıcılara tam destek

  Bornova Belediyesi’nden vatandaşa vergi kolaylığı

  İp canbazları 40 yıl aradan sonra Torbalı’daydı

  Güven krizi kuruluşlara zararlar veriyor

  Acer, yeni Nitro 5 ve Swift 3 dizüstü bilgisayar modellerini duyurdu

  T.C. FOÇA İCRA DAİRESİ 2018/281 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  OTOBÜS KİRALAMA HİZMET ALIMI İŞİ

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  25 Mayıs 2019 Tarihli ve 30784 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İhracat işlemlerinde ‘elektronik’ dönem

  Maxion İnci’den 5’inci jant fabrikası

  Hayvanlığın kurtuluş mera hayvancılığında

  Zeynep Aslı Köstepen’den anaokulu öğrencilerine Uluslararası Başarı Sertifikası

  İzmir’in girişimci gençlerine İZKA’dan büyük destek

  Yeni İstanbul Havalimanı satışa mı çıkıyor?

  SOCAR Türkiye ve İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ‘Dersimiz: Girişimcilik’ projesinin ilk dönemi tamamlandı

  Palandöken, “119 meslek keybolmak üzere”

  Yunanistan’dan yeni vergi

  BELGEM’de yaz dönemi kursları başlıyor

  Sağlık turizminde İzmir ve Ege’nin geleceği parlak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.05.2019
  Ticaret 24.05.2019
  Ticaret 23.05.2019
  Ticaret 22.05.2019
  Ticaret 21.05.2019
  Ticaret 20.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni