• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  21 Temmuz 2019 Tarihli ve 30838 Sayılı Resmi Gazete

  Besiciler, hayvanları da geleceği de kestiremiyor

  “Kadifekale ’anka kuşu’ gibi küllerinden doğacak”

  EBSO: Demir çelik alarm veriyor

  Salihlili ihracatçılar, sorunlarına çözüm aradı

  Ay’a inişin 50’nci yıl dönümü özel etkinliklerle kutlandı

  “Hizmet şehrin tümüne yayılacak”

  Palandöken, “Kurban Bayramı dolandırıcılarına dikkat”

  Tarım arazileri etkin kullanılacak

  TAİDER üyeleri Kanat Boya’yı ziyaret etti

  Aliağa Meslek Odaları ile Hampton işbirliği

  Güneydoğu’da 400 köye ‘toplulaştırma’

  Başkan Batur mücadelede ilk adımı attı

  Çilingiroğlu, “Sivil toplum kuruluşları ekonomik ve toplumsal gelişmede kilit rol oynuyor”

  Petkim Limanı 4’üncü Yeşil Liman Sertifikasını aldı

  Sahte FaceApp uygulaması cihazlara zararlı yazılım bulaştırıyor

  Madenciler, sorunlarına çözüm bulmak için Ankara’ya çıkarma yaptı

  TÜV Austria Türk ve Sıla Kalite güçlerini birleştirdi

  KTO Karatay Üniversitesi ile Ziraat Katılım Bankası arasında “İşi Yerinde Gözle Projesi” protokolü imzalandı

  Kurban Bayramı Tatili için hareketlilik başladı

  Yaşar’dan 25 milyon Euro’luk yatırım

  Narlıdereli kadınlara ‘kooperatif’ müjdesi

  Pfizerliler gönüllülük ve bağışçılıkta Türkiye’nin yaklaşık 3 katı daha duyarlı

  Türk Startup’ları Estonya Tallinn’de yabancı yatırımcıların karşısına çıkacak

  Panasonic, yeni RGB LED taşınabilir projektörlerle renk teknolojisini geliştiriyor

  Gürer, “Çin ürünü ay çekirdeği Kâbus oldu”

  Bornova Belediyesi kaçak yapıya geçit vermeyecek

  İdea Teknoloji Çözümleri, Bilişim 500’de

  Türkiye’nin yüzde 32’si serbest meslek sahibi

  Mövenpick dondurma menüsü yenilendi

  House ve tekno müzik sevenler Sound of Cosmos’un partilerinde buluşuyor

  4/D İŞÇİ PERSONELLERİ İÇİN YAZLIK/KIŞLIK KIYAFET ALIMI

  T.C. DİKİLİ (SULH HUKUK MAH.) SATIŞ MEMURLUĞU 2018/13 SATIŞ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. KARŞIYAKA 2. İCRA DAİRESİ 2017/914 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. MENDERES İCRA DAİRESİ 2019/577 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. MENDERES İCRA DAİRESİ 2019/596 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  20 Temmuz 2019 Tarihli ve 30837 Sayılı Resmi Gazete

  19 Temmuz 2019 Tarihli ve 30836 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Interfresh Türkiye’nin ihracat projesi olacak

  127 bilim insanı araştırmalarını Türkiye’ye taşıyor

  İzmir Buluşmaları’nın ikincisi gerçekleşti

  11. Kalkınma Planı, TBMM’de kabul edildi

  Bakan Selçuk: Her engellinin bir iş koçu olacak

  Kurulan ve kapanan şirketler azaldı

  Başkan Tugay’dan “İlk 100 Gün” raporu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.07.2019
  Ticaret 20.07.2019
  Ticaret 19.07.2019
  Ticaret 18.07.2019
  Ticaret 17.07.2019
  Ticaret 16.07.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni