• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  50 bin yetenekli öğrenciye eğitim

  Sabancı Holding çimento sektöründe 50 yılı geride bıraktı

  Türkiye’nin net UYP açığı 351,5 milyar dolar oldu

  Tüketici güven endeksi yüzde 4,3 azaldı

  2018 yılı gelir dağılımı istatistikleri belli oldu

  Otobüs bagajındaki 1,5 ton balığa el konuldu

  “GlassHouse Cloud Dijital Dönüşüm Zirvesi” 25 Eylül’de

  “Eğitim 4.0 sağlanmadan Sanayi 4.0’a geçilemez”

  Panasonic ‘Innovation Corner’ açılışını gerçekleştirdi

  Özgener: “Girişimcilik Fonu’nu yürekten destekliyoruz”

  Gürer: “İş Müfettişlerinin ataması neden yapılmıyor?”

  Çeşmeli turizm duayeninden bakanlığa çağrı

  Her 4 yılda bir Avrasya Tüneli kadar tasarruf

  Karşıyaka’da ‘Gaziler Günü’ kutlandı

  Kadınlar ‘dayanışma ağları’ örüyor

  “Yangın Semineri 2019” başladı

  Karşıyaka’da otomobilsiz gün

  Narlıdere Belediyesi ilk kreşini açtı; “Nar Çiçekleri” eğitime başladı

  Gürer, “Tarlada kalan domates, markette 6 liraya dayandı”

  İEF’te kemeraltı sokağı yüz binleri ağırladı

  Türk ve Alman gençler, Foça’ya kültür gezisi düzenledi

  Yapay Zeka uygulamalarının sağlık üzerindeki etkisi büyüyecek

  Privia Security’ten siber güvenlik sektörüne destek

  Fuara Karşıyaka damgası

  Siber güvenliğin zayıf halkası: İnsan

  Kaspersky OneDrive için de koruma sunuyor

  2019’un ilk altı ayında mobil tehditler nereye odaklandı?

  Hayatın içinde ol alzheimer olma

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  20 Eylül 2019 Tarihli ve 30894 Sayılı Resmi Gazete

  19 Eylül 2019 Tarihli ve 30893 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  MB-PPK: Enflasyon Eylül’de önemli ölçüde düşecek

  TMO, kuru üzüm alımı konusunda açıklama yaptı

  Kısa vadeli dış borç stoku 126 milyar dolar

  Konfeksiyoncular ürünlerini Fransa’da tanıttı

  Ağustos’ta turist sayısı yüzde 24,35 arttı

  Türkiye’nin en güçlü kadın CEO’ları

  Burak Başarır içecek sektöründe ‘En İyi CEO’ seçildi

  Başkan İduğ gazilerle kahvaltıda buluştu

  SunExpress çalışanlarından İzmir için kampanya

  “Rüzgar enerjisi sektörü için önemli adım”

  Faiz düştü, yatırımcı gayrimenkule döndü

  Başkan Sengel’den gazilere anlamlı hediye

  İzmir’de kur riski tartışılacak

  BETA Kimya A.Ş.’den yangına dayanımlı köpük: APEL PF380

  İzmir’deki okullara temizlik ve güvenlik çalışanı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.09.2019
  Ticaret 20.09.2019
  Ticaret 19.09.2019
  Ticaret 18.09.2019
  Ticaret 17.09.2019
  Ticaret 16.09.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni