• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Sağlık harcamaları 165 milyar 234 milyon TL

  Kırmızı ette üretimi 443 bin 14 ton

  Kullandırılan krediler de batık krediler de artıyor

  Türkiye’deki yaşlı nüfus sosyal medya kullanım rekoru kırdı

  Cari fazla Eylül ayında 2.5 milyar dolar

  İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi ekimde 50,3 oldu

  Türk kadınlarının işgücüne katılım oranı arttı

  Cıvata ve somunlar Norm ile sanat eserine dönüştü

  Karşıyaka’da caz dolu günler başlıyor

  Hırdavat sektörü gözünü Rusya’ya dikti

  Yükselen Çelik arzına yatırımcılardan büyük ilgi

  Global’in gelirleri 1 milyar TL’yi aştı

  Başkan Kılıç’tan katı atık hamlesi: Öz kaynaklarla gerçekleşecek

  Şen, “Endüstri 4.0 ile geleceğe yön vermeye çalışıyoruz”

  Türk Eximbank, 500 milyon Euro tutarında sendikasyon kredisi sağladı

  Kerevitaş ilk 9 ay sonuçlarını açıkladı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  13 Kasım 2019 Tarihli ve 30947 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN GAYRİMENKUL SATIŞI

  SÜRÜCÜLÜ HİZMET ARAÇI KİRALANMASI

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ 2019/22 İFLAS

  T.C. SELÇUK ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  ORİON EĞİTİM VAKFI MÜTEVELLİ HEYETİ TOPLANTISI DUYURUSU

  Sağlık turizmi için müşavirler geliyor

  Türk plastik sektörü ABD’yi radarına aldı

  Palandöken, “Bankalar ekmedikleri yerden biçiyorlar”

  İşler: Sektörün soluk almaya ihtiyacı var

  Yabancı’nın gözü rüzgar ve güneşte

  Avrupa Birliği Zorlu Enerji projelerini desteklemeyi sürdürüyor

  İBB Akçakale’ye destek sağlayacak

  Gürer: “Asbestli su boruları neden değiştirilmiyor?”

  TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm Programı-TÜSİAD SD2 üçüncü dönemi başlıyor

  “İlaç stratejik ürün olarak belirlenmeli”

  Corendon Airlines Mission 747 ile Felis kazandı

  Z Kuşağı kripto paraya güveniyor

  Buca’nın gençleri için ortak mücadele

  International Paper EMEA İnovasyon ve Ar-Ge Liderliğine Sibel Seğmen Erim getirildi

  Maaşları kesilen yaşlılar perişan

  Alerji uzmanlarından annelere “diyet” uyarısı

  DHL Supply Chain’de yeni atama

  Makine ihracatı 10 ayda 15 milyar dolara yaklaştı

  Narlıdere’de yol çalışmaları hız kesmeden sürüyor

  TOBAV Çok Sesli Korosu Konseri ilgiyle izlendi

  Konak’ın kedileri bu kış üşemeyecek

  Karşıyaka’nın kedi evleri koruma altında

  "Cezaevlerine ilaç ödeneği gelmiyor"

  Maxion İnci, metalürji duayeni Prof. John Campbell’i ağırladı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.11.2019
  Ticaret 12.11.2019
  Ticaret 11.11.2019
  Ticaret 09.11.2019
  Ticaret 08.11.2019
  Ticaret 07.11.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni