• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

16 Ocak 2021 Cumartesi 10:00
12
14
16
18

Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

           HABER MERKEZİ      
     Kozmetik sektörünün 2020 yılını değerlendiren Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “Sene başında koronavirüs sebebiyle sınırların kapanması, ihracatçı firmalarımızı zor durumda bıraktı.  Salgının ilk günlerinde daralma gösteren sektörümüz, bu krizi hijyen malzemeleri talebini karşılayarak aştı. 2020’nin ilk 8 ayında 2019’un ihracat rakamlarına ulaşıldı. Umutla baktığımız 2021’de sektörümüzün en büyük hedefi 40 milyar dolarlık Çin pazarı olacak.” dedi.

     Dünya ekonomisini durma noktasına getiren 2020 yılının kozmetik sektörüne etkilerini değerlendiren Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “Pandemi sebebiyle global ekonomi büyük bir daralma yaşarken kozmetik sektörü de bundan payına düşeni aldı. Sene başında koronavirüs sebebiyle sınırların kapanması, ihracatçı firmalarımızı zor durumda bıraktı. İnsanların eve kapanması sebebiyle iç ve dış pazarda renkli kozmetik malzemelerine olan talep azaldı. Salgının ilk günlerinde daralma gösteren kozmetik sektörü, bu krizi hijyen malzemeleri talebini karşılayarak aştı.” dedi.

“2020’NİN İLK 8 AYINDA 2019 RAKAMLARINA ULAŞILDI”
     Kozmetik üreticilerinin bu manevra sayesinde faaliyetlerine devam edebildiğine dikkat çeken İbrahim Zengin, sınırların açılmasıyla başlayan ihracatın son yılların en yüksek seviyelerine ulaştığını belirtti ve şu bilgileri paylaştı: “İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) verilerine göre 2020’nin Ocak - Ağustos döneminde dezenfektan ihracatı yüzde 815,75, kolonya ihracatı yüzde 228,99, sabun ihracatı ise yüzde 43,65 arttı. 2020’nin ilk 8 ayında 2019 rakamlarına ulaşıldı. Pandemiden en çok etkilenmesi beklenen kozmetik sektöründe şartlara uyum sağlayarak farklı ürünlere yönelenler süreçten etkilenmedi.”

VİRÜSÜN ÇIKIŞ NOKTASI ÇİN, KOZMETİKÇİLERİN UMUDU OLACAK
     “Ekonomide yaşanan daralmanın sebebi Covid-19’un çıkış noktası Çin, 2021’de renkli kozmetik sektörünün yeni hedefi olacak.” diyen Zengin şöyle devam etti: “Dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin, 69,4 milyar dolarlık kozmetik pazar büyüklüğüne sahip. Bu pazarın yaklaşık 8 milyar doları renkli kozmetik ürünlerine ait. 2024 yılında Çin kozmetik pazarının 120 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Çinli üreticiler, talebi kalite bakımında karşılayamıyor. Avrupa menşeili ürünler ise Çinli tüketiciye pahalı geliyor. Bu da Türk kozmetik üreticileri için fırsat anlamına geliyor. Pandeminin biteceğinden şüphemiz yok. Aşı süreciyle birlikte toplum sağlığına paralel küresel ekonomi de iyileşecek. Önemli olan Türk kozmetik sektörünün yarışa hazır olması.”

İHRACATIMIZ YÜZDE 45 ARTARKEN ULAŞTIĞIMIZ ÜLKE 75 OLDU
     Giz Kozmetik olarak 2020’de büyümeye devam ettiklerini belirten Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “İhracatımız yüzde 45 arttı, özellikle PL (Özel Markalı Ürün) ve OEM (Orijinal Ürün Üretimi) grubunda dünyaca ünlü 15 yeni global partner ile 40’a yakın yeni ürün ortaya çıkardık. Ürünlerimiz Hong Kong’dan ABD’ye, Afrika’dan Avrupa’ya dünyanın 75 ülkesine ulaşıyor. 2021’de kendi markalarımızla da büyümeyi planlıyoruz. Cosmoprof fuarında ‘High End’ kategorisindeki markamız Gizzene’nin lansmanını yapacağız. 2021’de renkli kozmetik markalarımıza ek olarak yüksek kaliteli EDP, EDT ve Dermadhose markalı kişisel bakım serilerimizi de tanıtacağız. Şu an global katlı pazarlama şirketlerinden yeni 2 iş ortağımız ile sözleşmelerimizi tamamlamak üzereyiz. İhracatımıza Meksika, Mauritius, Panama, Ekvador gibi yeni ülkeleri ekliyoruz.” dedi.

KADIN ÇALIŞAN ORANIMIZI YÜZDE 60’A YÜKSELTTİK
     Krize rağmen 2020’de üretim hattına da yatırım yaptıklarının altını çizen İbrahim Zengin, “30’a yakın yeni makinenin yanı sıra Trakya Serbest Bölge’de kendi arazimizi satın aldık ve kısa sürede inşaatına başlayacağız. Bu yatırımların toplam maliyeti 25 milyon Euro olacak. Bu süreçte çalışan sayısını yüzde 40 artırarak istihdama katkı sağladık. Kadın çalışana verdiğimiz önem ile kadın çalışan oranımızı yüzde 60’a yükselttik.” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Vak’a/test oranı %8,75’e çıktı
» İhracatta Şubat rekoru kırıldı
» TEPE Şubat’ta 1,3 puan geriledi
» OİB’den Güney Afrika’ya dijital ticaret atağı
» Sürdürülebilir Büyüme Programı’na seçilen sosyal Start-Up’lar belli oldu
» Yok olan atalık tohumlar Can Yücel Tohum Merkezi’nde korunacak
» Metro Türkiye ve NielsenIQ’den restoranlara ve otellere rehberlik edecek çalışma
» İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Yamanlar Sanatoryumu teklifi reddedildi
» Şubat ayına ilişkin kısa çalışma ve işsizlik ödemeleri 5 Mart’ta
» Konak’ın okulları eğitime hazır


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.03.2021
  Ticaret 02.03.2021
  Ticaret 01.03.2021
  Ticaret 27.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni