• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

25 Şubat 2020 Salı 12:00
12
14
16
18

Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

   ► Her yıl perakende piyasasını önemli ölçüde hareketlendiren 14 Şubat Sevgililer Günü, bu yıl da cirolara doğrudan katkı sağladı. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre 7-14 Şubat haftasında, sağlık ürünleri-kozmetik sektöründe 934 milyon lira kartlı ödeme gerçekleştirildi. Ağırlıklı olarak parfüm, renkli kozmetik ve kişisel bakım ürünleri en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı.

           HABER MERKEZİ     
     Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre 14 Şubat Sevgililer Günü’nde kartlı ödeme tutarı geçen yılın aynı gününe göre yüzde 28 artarak 3,3 milyar liraya yükseldi. Çiftlerin birbirine almayı en çok tercih ettiği ürünlerin başında gelen Sağlık Ürünleri ve Kozmetik ürünleri için 8-14 Şubat haftasında 934 milyon lira kartlı ödeme gerçekleştirildi. Sevgililer Günü haftası öncesi 1-7 Şubat haftasında Sağlık Ürünleri ve Kozmetik kategorisinde 873 milyon TL harcama yapılmıştı. Yaşanan yüzde 7’lik artışı uzmanlar Sevgililer Günü etkisi olarak yorumluyor. Kuyumculuk sektöründen sonra bu oran ile Sağlık Ürünleri-Kozmetik sektörü ikinci sırada yer alıyor.

“Yüzde 7’lik artışın kozmetik ağırlıklı olduğunu düşünüyoruz”
     Geçtiğimiz Sevgililer Günü’nde kozmetik ürünleri, çiftlerin sıkça tercih ettiği ürünler arasında yer aldı. Bu 14 Şubat’ta da Sevgililer Günü ekonomisine damga vuran kozmetik ürünleri, erkek ve kadın tüketiciye hitap etmesi ile birlikte satış hacminde artış gösterdi. Sevgililer Günü ekonomisini yorumlayan Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “Böyle özel günler sektörümüzü önemli ölçüde ivmelendiriyor. Bankalararası Kart Merkezi’nin yayınladığı raporu incelediğimizde sağlık ürünleri ve kozmetik grubunda 8-14 Şubat haftasında 934 milyon lira kartlı ödeme gerçekleştirildiğini görüyoruz. 1-7 Şubat haftasında bu kategoride 873 milyon TL harcanmış. Yaşanan yüzde 7’lik artışın sağlık ürünleri grubundan ziyade kozmetik ve kişisel bakım tarafında gerçekleştirildiğini düşünüyoruz.” açıklamasında bulundu.

Kişi başı 149 TL harcandı
     Kişi başı harcama oranlarına da değinen İbrahim Zengin, “Her geçen yıl kozmetik sektöründe satış hacminin güçlenmesi, ekonomik büyümeyi de beraberinde getiriyor. Nakit satışları ölçemiyoruz fakat onun da en az kredi ve banka kartları seviyelerinde olduğunu tahmin ediyoruz. Sağlık Ürünleri ve Kozmetik sektöründe ortalama kartlı ödeme tutarı 149 TL oldu. Bu veri bize kişi başına harcama oranlarının da arttığını gösteriyor.” şeklinde konuştu.


+ Benzer Haberler
» İSO Türkiye İhracat İklimi endeksi martta 35,7 oldu
» EPDK: Hiç kimse mağdur edilmeyecek
» “Ücretsiz maske dağıtımının ayrıntıları paylaşılmalı”
» Covid-19 ile mücadeleye “gençlik aşısı”
» Kuru kayısı 8 ayda 197 milyon dolar getirdi
» 2. Faz sosyal yardım, düzenli sosyal yardım alan farklı 2 milyon 300 bin haneye verilecek
» BKM mart ayı verilerini açıkladı; Temassız ödemeler 3 katına çıktı
» Medya ve reklama yapılan yatırım 2019’da 11 milyar lirayı geçti
» Toplu ulaşımda düşüş yüzde 85’i buldu
» ETİK’in Zoom ile video konferansları başlıyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 09.04.2020
  Ticaret 08.04.2020
  Ticaret 07.04.2020
  Ticaret 06.04.2020
  Ticaret 03.04.2020
  Ticaret 02.04.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni