• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Koray Tarakçıoğlu ►KÖŞEGEN
12
14
16
18
17/02/2017 15:49
Titanic Batarken

     Bilmeyen yok, Titanic isimli yolcu gemisi, Nisan 1912  de  bir buz dağına çarparak ikibuçuk saat içinde batmıştı. En büyük yolcu gemisi  faciası olan bu kazada 1514  kişi  ölmüştü. Titanic gemisinin Olimpic ve Britanic  isimli  iki  kardeşi  vardı. Fakat Titanic  kardeşlerinden bir ton  kadar  daha ağırdı. Çünkü  biraz daha fazla kamarası vardı ve mefruşatta lükse çok önem verilmişti. Lüks sınıftaki bir kamaranın bugünkü  fiyatı 300.000 TL olduğu kayıtlı. Boyu 240 metre, eni 28 metre, kestiği su 10 metre, ağırlığı 50200 ton, azami hızı 24 kn/saat idi. İçinde 850 si mürettebat olmak üzere 3400 kişi rahat şartlarda barınabiliyordu. Sonuç olarak o tarih için gerçekten çok büyük bir gemi olup  ağırlığı dikkate alındığında dünyanın en büyük gemisiydi. Batmaya  karşı önlem olarak su geçirmez bölmeleri vardı.

     Gemiyi inşa edenler başta olmak üzere herkes bu geminin “batmaz” olduğunda  fikir birliği  içindeydi. Fakat ikibuçuk saatte battı. Çünkü kaptan yanlış bir karar vermiş ve bütün buzdağı uyarılarına rağmen rotasını biraz güneye  çevirmemişti. Çünkü gemi sahibi  White Star’ da, kaptan da Southhampton – New York arasını en kısa  zamanda almak için gemiye tam yol vermişlerdi. Yani gösteriş ağır basmıştı. Böylece bu  şatafatlı koca gemi, bütün şatafatı ile sulara  gömüldü. Çok ilginç olan ise, gemi batıncaya kadar orkestranın müzik çalmağa devam etmesiydi. Çünkü makine dairesi sular altında kaldığı halde üst güvertelerde hayat bütün renkliliği ve görkemi ile devam ediyordu. Böylece yolcular, geminin batmayacağını birbirlerine telkin ederek son ana kadar  görkemli ve şatafatlı yaşamlarını sürdürdüler. Ta ki hiçbir kurtuluş çaresinin kalmadığını anlayıncaya kadar. Ama iş işten geçmiş, filikaları dahi gerçek anlamda kullanmak mümkün olamamış ve acı son kaçınılmaz şekilde gelmişti.

     Pek yaygın olarak bilinen bu hazin olayı neden anlattım ? Çünkü Türkiye’nin artık içinde düştüğü, düşürüldüğü hale pek benziyor. Görkemli bir şekilde Türkiye  batmağa adım adım, fakat kaçınılmaz bir şekilde yaklaşıyor. Sarayları ile, en lüksünden uçakları ile, helikopter  filoları ile, en pahalısından zırhlı ve zırhsız otomobil filosu ile, koskocaman bir hassa alayı ile, boşalmış lüks otelleri ile, iş yapamayan esnafı ile, boş limanları ile, domates ihraç edip bilgisayar ithal eden değersiz ihracat kalemleri ile, tarihinde görülmemiş büyüklükte dış borcu ile, bitip tükenmek bilmeyen cari açığı ve dış ticaret açığı ile, yarı aç gezen asgari ücretlisi ve emeklisi ile, tam aç gezen işsiz ordusu ile ve çalışmağa can atan milyonlarca okumuş ve iş arayan gençleri ile. Diğer yandan, tıpkı Titanic’in üst güvertesindekiler gibi, belli bir kesimde lüks hayat bütün şatafatı ile sürüp gidiyor. Hiç sonu gelmeyen nutuklar atılıyor, içinde bulunulan durumdan  şikâyet edenlere ve yanlış yolda gidildiği uyarısı yapanlara çok ciddi hakaretler yağdırılıyor, “buzdağı tehlikesi var, rotanı değiştir” uyarısı yapanlara vatan haini deniyor ve aşağılanıyor, halk yığınları hamasi ve  tahrik edici konuşma  üslubu ile yönlendiriliyor. Bu arada birileri, halen Türkiye’nin güçlü olduğunu, hiçbir tehlikenin söz konusu olmadığını, bütün kesimlere bol bol vaatler vererek “geminin batmaz olduğunu” her ortamda  ve her vesile ile durmaksızın telkin ediyorlar. Nerede ise şu soru sorulacak: “Ey ahali batmağa hazır mısınız ? Batmağa hazır mısınız? Durumun vahametini kavrayamayan halk sevinçle haykırıyor:  “EVEEET”.

     Müflis tüccarın, elinde ki son mücevherleri rehin vermesi gibi en güçlü, en büyük ve  isminde “TÜRK” yazı  dev kuruluşlar rehin edilmeğe hazırlanılıyor. Alınacak paranın hangi üretim projelerine yatırılacağına dair hiçbir bilgi verilmediği gibi, bu yönde bir çalışmanın yapılıp yapılmadığı da bilinmiyor; belli ki yapılmamış.  Maliye bakanı harcamaların denetiminden de bahsediliyor. Gereksiz veya yanlış harcama yapıldıktan sonra  denetlemenin neye ve kime faydası  var acaba?  Denetleme yapılacaksa harcamadan önce, projeler bazında yapılmalıdır. Yine maliye bakanı, alınacak krediler ile ülkenin hızlı kalkınmasının  sağlanacağını  nihai  bir kurtuluş havasında söylüyor. Dostum, madem ki böyle bir  kalkınma imkânı vardı da  neden Unakıtan’ın “babalar gibi” sattığı milli varlıkların geliri ile  yapılmadı ? Aklınız neredeydi. Şimdi, çaresizlik içinde  son mücevherlerin rehin verilmesi ile elde edilecek paralar ile “nihai bir kalkınma” yapılacağı masalına inanılması mı  bekleniyor ? EVEEET diye haykıran kesim  inanabilir, ama  gerçekleri gören kesim, ki en az 40 milyon insan size inanmıyor.

     Çok  sevimsiz bir tabir ile “duble yol” inşa ederek, çirkin gökdelenler dikerek, çalışmayan hava alanı inşa ederek, yani gelir sağlamayan inşaat yaparak, vasıfsız üniversiteler kurarak, domates, patates, patlıcan, çiçek gibi düşük vasıflı mal  ihraç ederek hangi  ülke  kalkınmış acaba?  Diğer yandan özellikle donanmaya  büyük yatırım  yanılıyor. Müdafaa amaçlı olmak yerine taarruz amaçlı gemiler inşa ediliyor. Kara ve hava ordusuna yatırım anlaşılır ve mantıklı. Fakat iki adet en büyüğünden çıkartma gemisi, bir adet uçak gemisi nerede kullanılması  tasarlanıyor, anlamak mümkün değil. Söz konusu bu gemiler ile bir defada 4500 tam teçhizatlı asker, 60 tank, çok sayıda zırhlı araç ve 12 uçak veya 20 helikopter nakletmek mümkün. Doğrusu çok merak ediyorum : Acaba Osmanlı  gibi  fütuhata mı  başlayacağız, üstelik deniz aşırı !!! Şu anda görünen o ki, son mücevher de rehine  verilirken, diğer yandan tıpkı Osmanlı’nın ilk zamanlarında ki gibi para açığının fetihlerle kapatılması planlanmış. Padişahlara da bu yakışır.
Ulu Tanrı Türkiye’nin geleceğini hayırlı kılsın.  
     Başka ne diyelim.

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  27 Haziran 2017 Tarihli ve 30107 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Bornova’nın gururu oldular

  26 Haziran 2017 Pazartesi

  Sessiz katil ‘LYME’ 365 hastalığı taklit ediyor

  HURDA SATIM

  MÜTEFERRİK

  İAŞE

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  TEMİZLİK

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  MATBU-EVRAK-BASIM

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  ARAÇ ALIMI

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  İNŞAAT

  25 Haziran 2017 Pazar

  24 Haziran 2017 Tarihli ve 30106 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  İkinci el araç piyasasında canlılık başladı

  TESK: Sigorta şirketleri zarar değil kâr ediyor

  Altınyağ dünya devi Sodrugestvo ile anlaştı

  Yanıltıcı yıldız tanıtımına idari para cezası

  Büyümede Türkiye 3. sırada

  Yeşildere ’Konak Tüneli’ mağdurları çare bekliyor

  "Sanayi 4.0 ile Eğitim 4.0 ayrı düşünülemez"

  İtalya’dan 2 ödül birden kazandı

  Demirtaş: "İzmir’in kaderi müzesizlik olmamalı"

  Altnordu’dan Avrupa’ya örnek proje

  Reolift’ten hayat kurtaran otomatik iskele

  Festival 29 Temmuz’da Çeşme Kalesi’ne geliyor

  37. DYO Sanat Ödülleri başvuruları başladı

  Genç mühendislerin projeleri görücüye çıktı

  Köy çocuklarının azmi şampiyonluk getirdi

  Kiralık konut araması % 24 arttı

  Coordinat Bornova nitelikli konut ihtiyacına cevap veriyor

  Bornova’da Bayram birlikteliği

  Karşıyaka Tramvayı’nda 1 Temmuz heyecanı

  Kabir ziyaretine gelenlere şekerli karşılama

  Bayraklı Belediyesi, 17 farklı branşta yaz okulu açıyor

  Emeklilerin hobilerini işe dönüştürme önerileri

  Metro, üretici ile tüketici arasında köprü kuruyor

  E-imza sayısı yüzde 538 arttı

  Bu oluşum Bornova futbolu için

  ’TürkAkım’ Doğalgaz Boru Hattı’nın açık deniz inşaatı başladı

  “Petrol fiyatları dünyada düşüyor, bizde yerinde sayıyıor”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.06.2017
  Ticaret 23.06.2017
  Ticaret 22.06.2017
  Ticaret 21.06.2017
  Ticaret 20.06.2017
  Ticaret 19.06.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1