• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Konutta ‘mahalle emlakçısı’ dönemi kapandı

11 Ekim 2018 Perşembe 08:00
12
14
16
18

   ► Hürriyet Emlak Projeland Yönetim Kurulu Üyesi Çağrı Bozay: Gayrimenkulde dijital pazarlama dönemini yaşıyoruz. Artık internetten satış revaçta...

     Dijitalleşme gayrimenkul sektöründe de müşteri profilini ve eğilimlerini değiştirirken, konut üreticileri de hedef kitlelerine hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilmek için dijital pazarlamaya yöneliyor. Doğan Holding yatırımı ile kurulan Hürriyet Emlak Projeland de, konut projelerini ve potansiyel alıcıları aynı çatı altında birleştirerek hem zaman hem maliyet avantajı sağlıyor.
     Hürriyet Emlak Projeland Yönetim Kurulu Üyesi Çağrı Bozay, “Gayrimenkul satın almasında araştırmaların yüzde 92’si internette başlıyor, bu aramaların yüzde 73’ü ise mobilde gerçekleşiyor. Akıllı cihazlar ile büyüyen Z kuşağı 10 yıl sonra alıcı pozisyonuna gelecek. Bu nedenle konut üreticileri, hedef kitlelerine hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilmek için pazarlamada dijital tarafa kayıyor” dedi.

Teknolojideki hızlı gelişime paralel internet ve akıllı cihazların kullanımındaki artış gayrimenkul sektöründeki trendleri nasıl etkiliyor?
     Teknoloji dünyasındaki hızlı gelişimi sayısal olarak incelersek; aslında trendlerdeki değişimi çok rahat görebiliriz. Google’da dünya genelinde her gün 5 milyardan fazla arama yapılıyor. Facebook kullanıcı sayısı aylık 2.23 milyar. Youtube’un ise her gün 1 milyar saat civarında izlenme oranı var. Instagram’ın dünya genelinde aylık 1 milyar, Twitter’ın ise 330 milyon kullanıcısı var. Türkiye’ye baktığımızda ise 54.3 milyon internet kullanıcısı var ve günlük 7 saatimizi internette geçiriyoruz. Türkiye’de hane halkının bilgisayar kullanım oranı da yüzde 97.2 civarında. Ülkemizde 59 milyon civarında da akıllı telefon sahibi bulunuyor. Web sitesi sahipliği de yüzde 73 civarında. Dolayısıyla artık dijitalleşmiş bir tüketici profili ile karşı karşıyayız. Bu nedenle gayrimenkulde hem arz, hem talep tarafında hızlı bir şekilde dijitale kayış gözleniyor.

Dijitalleşme nedeniyle konutta geleneksel pazarlama önemini kaybediyor mu?
     Dijitalleşme müşteri kitlesini de değiştiriyor. Gayrimenkul satın almasında araştırmaların yüzde 92’si internette başlıyor, bu aramaların yüzde 73’ü ise mobilde gerçekleşiyor. Akıllı cihazlar ile büyüyen Z kuşağı 10 yıl sonra alıcı pozisyonuna gelecek. Bu nedenle konut üreticileri, hedef kitlelerine hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilmek için pazarlamada dijital tarafa kayıyor. Dolayısıyla artık teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte geleneksel pazarlama yöntemleri eski önemini yitirirken,  dijital pazarlama ön plana çıkıyor. Çünkü öncelikle dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya kıyasla hedef kitleye daha hızlı ulaşım ve maliyet avantajı nedeniyle konut sektöründe hem konut alıcılarının, hem konut üreticilerinin işini kolaylaştırıyor. Ancak internet insanlar için artık sadece bir araç. Tek başına internetin olması yeterli değil. Tüm dijital platformlar artık mobil uygulamalara göre düzenleniyor. Dijitalde olmak yetmiyor. Dijitalde hangi kanalda, hangi yöntemle olmak gerektiğini de doğru tespit etmek lazım, bu da uzmanlık gerektiriyor.

Projeland olarak siz neler yapıyorsunuz?
     Doğan Holding yatırımı ile kurulan Hürriyet Emlak Projeland, Türkiye’nin en çok ilana sahip emlak sitesi Hürriyet Emlak ve uluslararası gayrimenkul teknoloji firması Homsters işbirliği ile hayata geçirildi. Hürriyet Emlak Projeland, konut projelerini ve potansiyel alıcıları aynı çatı altında birleştiren bir ‘sıfır konut pazarlama ve satış platformu. Şubat 2018’de kurulduk ve şu anda platformumuzda 4 bin 200 adet güncel konut projesi yer alıyor, böylece sıfır konut alacaklar için bir rehber konumundayız.

Konut alıcılarına ve inşaat şirketlerine ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz?
     Kullandığımız yapay zekâ ve makine öğrenme teknolojisi ile aktif konut arayışındaki site ziyaretçilerini ve uygun pazarlama kanallarındaki konut alıcılarını nokta atışı ile tespit ederek bu kişileri tercihlerine uygun projelere yönlendiriyoruz.
     İş modelimiz bizimle çalışan inşaat şirketlerinin sonuç odaklı ödemesine dayalı. Konut projelerine potansiyel alıcı yönlendiren bir fabrika gibi çalışıyoruz, proje sahiplerinin taleplerine göre uygun potansiyel konut alıcılarını ilgili kanallarda belirleyerek projelere yönlendiriyoruz. Müşterilerimiz potansiyel müşterileri online kanallarda bulmak için harcayacakları zamandan ve maliyetten tasarruf etmiş oluyorlar, böylece konut satışlarına odaklanıyorlar. Potansiyel müşterileri online kanallarda bulmak yetmiyor kullandığımız otomatik doğrulama algoritmaları ve çağrı merkezi ekibimizle projeye ilgisini ve satın alma niyetini belirten müşterileri ön elemeden geçirerek ilgilerini tespit edip projelere yönlendiriyoruz. Verilerimize baktığımızda potansiyel müşteriye ulaşmak için harcanan zamandan yüzde 50’ye varan oranda tasarruf sağlıyoruz.
     Platform, ayrıca ev arayanların ilgilendikleri projeyi ziyaret etmeden önce en güncel ve güvenilir bilgilere ulaşabildiği zengin, şeffaf ve kapsamlı içeriğiyle bir emlak danışmanlığı hizmeti de sağlıyor. Platformda projelerin detaylı referans bilgilerinin yanı sıra iç mekânları ve yerleşimi görmeyi sağlayan 360 derece sanal tur görselleri, proje konumunu havadan gösteren videolar, 3D görseller, inceleme videoları, tanıtım yazıları, kampanya haberleri ve sektördeki son gelişmeler de sunuluyor. Bu da konut alıcıları nezdinde emlak danışmanı rolümüzle bizim bir referans noktası olmamızı sağlıyor.

Konut sahibi olmak isteyenler en çok hangi il ve ilçelerde konut arıyor, fiyatlar nasıl seyrediyor?
     Hürriyet Emlak Projeland verilerimize göre; yeni bir konuta sahip olmak isteyen alıcıların yüzde 47,14’ü evini İstanbul’dan arıyor. İstanbul’da ev arayanların en çok tercih ettiği lokasyon ise yüzde 8,76 ile yeni markalı konut projeleriyle dikkat çeken ilçe Maltepe diyebiliriz.
     Maltepe’den konut almak isteyen ev sahipleri evlerinin merkezi lokasyonlarda olmasına özen gösterirken, bunun yanı sıra Prens Adaları manzarasının da keyfini sürmeyi tercih ediyor.  Maltepe’de yaşamak isteyen konut alıcıları yaklaşık 300 bin liradan başlayan fiyatlarla sıfır konut bulabilirken, ilçede maksimum fiyat ise 3 milyon 500 bin liraya kadar çıkıyor.
     En çok sıfır konut aranan ikinci ilçe ise yüzde 4,98 ile İstanbul’da Pendik ilçesi. Şehir merkezine uzaklığı nedeniyle konut fiyatlarının uygun olduğu Pendik, Sabiha Gökçen Havalimanı’na yakın olması nedeniyle en çok tercih edilen ilçelerden biri, alıcılar Pendik’te 150 bin liradan başlayan fiyatlara ev bulabiliyor.
     Üçüncü ilçe ise Kadıköy olarak görülüyor. İstanbul’da ev arayanların yüzde 4,21’i Avrupa Yakası’na da kolay ulaşım imkânına sahip Kadıköy’ü tercih ediyor. Kentsel dönüşümle birlikte birçok markalı konut projelerinin yer aldığı Kadıköy’de sıfır konut fiyatları 460 bin liradan başlıyor. İlçede fiyatlar, özellikle Bağdat Caddesi civarında 7 milyon liraya kadar yükseliyor.

Gayrimenkul sektörünün büyüme potansiyelini nasıl değerlendiriyorsunuz, sizce talep doyum noktasına geldi mi?
     Türkiye’de her yıl 1 milyonun üzerinde alım satım işlemi gerçekleşiyor. Türkiye’de toplam konut satışları 2017 yılında 1.4 milyon adetle rekor kırmıştı. Dinamik ve genç bir nüfusa sahibiz. İnsanlar evleniyor, boşanıyor ya da çocukları oluyor ve daha geniş evlere ihtiyaçları artıyor. Her sektörde olduğu gibi zaman zaman duraksamalar yaşansa da inşaat ve konut sektörü büyüyen Türkiye ekonomisinin yine en önde gelen sektörlerinden biri olmaya devam ediyor. Kanal İstanbul, 3. Havalimanı ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi büyük ölçekli devlet yatırımlarının da sektördeki canlılığı daha da artıracağını düşünüyoruz. Kanal güzergâhında bulunan arsalar ve ilçelerdeki fiyatlarda şimdiden çok ciddi artışlar gözlemleniyor. Kanalın geçeceği ilçeler yeniden yapılanacak ve kanal bu bölgelere çok ciddi değer katacaktır. Ayrıca İstanbul dışında, Ankara, İzmir ve Bursa’da ciddi bir markalı konuta dönüşme ve kentsel dönüşüm ile yenilenme potansiyeli görüyoruz. Sürekli deprem riskinin Türkiye’nin birçok şehri için geçerli bir gerçek olduğunu düşünürsek, konutların yeni inşaat teknolojilerine göre yenilenmesi zorunluluğu kentsel dönüşümü önümüzdeki yıllarda daha da önemli kılacak, bu da Türkiye’de gayrimenkul pazarının büyüme potansiyelini olumlu etkileyecektir.

Faiz ve kurlardaki artış nedeniyle talepte herhangi bir değişim gözleniyor mu?
     TÜİK’in Ağustos ayı itibariyle açıkladığı konut satış rakamlarına baktığımızda, 2018 Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde %12,5  oranında azaldığını görüyoruz. Her sektörde olduğu gibi zaman zaman yaşanan durgunluklar inşaat sektöründe de genellikle yaz aylarında yaşanıyor. Vatandaşlarımızın okulların tatil olması ile birlikte yazlık bölgelere akın etmeleri uzun süren bayram tatilleri konut satışlarında düşüşe neden oluyor.
     Bu yıl ise Kurban Bayramı sonrasında inşaat firmaları tarafından başlatılan ‘Türkiye için kazanç vakti’ kampanyası ile birlikte satışların artan bir grafik çizeceğine inanıyoruz. Ekonomik belirsizlik ve dövizin yükselmesi ile birlikte konut alıcıları temkinli davranmaya başlamıştı. Bu kampanya ile firmaların kendilerinin sağlamış olduğu yüzde 20 indirim ve 120 ay 0,98 faiz ile birlikte konut almak isteyenlere kaçırılmayacak bir fırsat sunulmuş oldu. Konut alıcılarının tekrar harekete geçmiş olduğunu hep birlikte görmüş olduk. 31 Ekim’e kadar devam edecek olan kampanya ile birlikte KONUTDER tarafından açıklanan son kampanya performans rakamlarını da göz önüne alarak satışların artacağını tahmin ediyoruz.
     Yabancı yatırımcılara konut satışlarına baktığımızda ise, konut satışlarının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 129,6 artışla 3 bin 866 adete yükseldiğini görüyoruz. Özellikle dövizin yükselişini fırsata çeviren yabancı yatırımcılar konut alımlarını daha da hızlandırdı. Türkiye ekonomisinin geleceğine ve potansiyeline inanan yabancı yatırımcıların Türkiye’ye olan ilgisi gelecek dönemde de devam edecektir.

 


+ Benzer Haberler
» “Enerjide dışa bağımlılık Türkiye’yi operasyonlara açık hale getiriyor”
» “Türkiye, CERN’de sessiz ve derinden iş yapıyor”
» Evdeki sandviç markete girdi 60 milyon TL’lik pazar doğdu
» “Yatırım ortamını iyileştirecek yeni yol haritası lazım”
» “Satranç için yüksek lisans programları açılacak”
» Modüler mobilyalar, Buka ile ‘değişiyor’
» Türkiye, kepek ekmeği sevdi
» “Konut sektöründe ‘Balon’ yok”
» ‘Bekâr beyaz yakalı’ya 7/24 balık ziyafeti
» “Topluluk enerjisi ve yenilenebilir enerjinin senfonisi oluşturulmalı”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni