• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

KOBİ’ler için 7 adımda dijital dönüşüm

05 Mart 2018 Pazartesi 12:00
12
14
16
18

KOBİ’ler için 7 adımda dijital dönüşüm

   Yerel işletmeler ve KOBİ’ler için yeni ufuklar açan dijital dönüşüm, aynı zamanda doğru adımlara ihtiyaç duyan bir yolculuk niteliği taşıyor.

           HABER MERKEZİ     
     Yerel işletmeler ve KOBİ’ler için yeni ufuklar açan dijital dönüşüm, aynı zamanda doğru adımlara ihtiyaç duyan bir yolculuk niteliği taşıyor. COMPAREX Turkey, şirketlerin bu yolculukta dikkat etmesi gereken adımları sıraladı.

     KOBİ’lerin yerel rekabetten küresel pazara uzanan yolculuğu dijital dönüşümle başlıyor. Günümüzde kurumsal kaynak planlama (ERP), müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), büyük veri kullanımı ve analizi, nesnelerin interneti (IoT) gibi kavram ve uygulamalar hep bulut üzerine inşa edilmekte. Bunun mantıklı ve geçerli bir sebebi var: Dünya ekonomisi ve rekabet artık çok daha hızlı değişiyor ve bu hıza ayak uydurmanın en kolay ve uygun maliyetli yolu bulut bilişim platformları. Bulutun zaman ve mekân bağımsız bir şekilde erişilebilir olması onun gerçek bir fiyat/performans teknolojisi olmasını sağlıyor.

     Yapılan pek çok dijital dönüşüm araştırmasının bunu doğruladığını belirten COMPAREX Turkey CEO’su Irmak Pakdemir, dönüşmek isteyen KOBİ’lerin öncelikle kendi iç yapılarını doğru bir şekilde analiz etmeleri gerektiğine dikkat çekiyor. Daha önce bazı süreçlerini dijitalleştirmiş firmalarla, bu yolculuğa hiç başlamayanların farklı değerlendirmelere tabi tutulması gerektiğini ifade eden Pakdemir, her KOBİ için onun yapısına uygun, özel bir rota belirlenmesi gerektiğinin altını çiziyor. Bu kapsamda doğru bir iş ortağı ile yola çıkılmasının kritik olduğunu kaydeden Irmak Pakdemir, proje başladıktan sonra yapılacak değişikliklerin

KOBİ’lere ek zaman ve para maliyeti getireceğine dikkat çekiyor. Pakdemir, dijital dönüşüm yolculuğuna çıkacak KOBİ’lere ise şu önerilerde bulunuyor:
1. Dijital dönüşümü doğru kavrayın

     Her proje önce akılda başlar. KOBİ’ler, yolculuk öncesinde dijitalleşmenin kendilerine neler katacağını, yolculuk süresince ve sonrasında nasıl bir şirket haline geleceklerinin bilincinde olmalı.

2. Uzman bir iş ortağı seçin
     Gerek proje öncesindeki hazırlıklar gerekse sonrasındaki yeniden yapılanma için dijital dönüşümde uzman, bulunduğunuz sektörde referanslara sahip yetkin bir iş ortağıyla çalışın.

3. Uçtan uca otomasyon
     Dijital dönüşüm yolculuğu size yalnızca daha fazla teknoloji kullanımı getirmez. Üretimden pazarlamaya tüm süreçleriniz değişir ve yenilenir. Özellikle Endüstri 4.0’a geçiş gibi kapsamlı bir hedefiniz varsa tüm süreçleriniz artık bir otomasyona tabi demektir. Doğru kurgulanmış, kurum içi yapınıza uygun, nesnelerin interneti gibi kavramları içeren bir dönüşüm paketi aldığınızdan emin olmalısınız.

4. Mobil platformlara uyumluluk
     Mobil araç ve kanallar dijital dönüşümün olmazsa olmaz yapı taşları arasındadır. Kendi işinizde mobilite kavramı ile buluşturabileceğiniz aşamaları en baştan belirleyin. Bu aşama yalnızca yeni mobil cihazlara sahip olmak değildir. Dijital dönüşümün mobil ayağı işinizi mobil araçlarla da etkin bir şekilde yönetebilmeniz anlamına gelir.

5. Siber güvenlik için tedbir alın
     Bulut platformu üzerine taşınan işiniz ve verileriniz korunaklı olmalı. Gelebilecek saldırılar veri kaybına, müşterilerinizin verilerinin çalınmasına hatta üretimin durmasına yol açabilir. Veri tabanı güvenliği ve ağ erişim kontrolü gibi uygulamaları devreye almayı ihmal etmeyin. Elbette mobil cihazlarınızın da bu güvenlik ağına dahil olmasına dikkat edin.

6. Eğitimi göz ardı etmeyin
     Dijital dönüşümde değişen yalnızca teknolojik altyapınız değildir. Şirket içi çalışanlarınızın da bu yeni sürece ayak uydurması gerekir. Seçeceğiniz iş ortağınızdan kapsamlı bir dokümantasyon ve eğitim hizmeti vermesini isteyin.

7. Veri analizine değer verin
     Modern, veri temelli dünyada artık çok daha fazla veriye sahipsiniz. Bu verileri yalnızca depolanması gereken bir bilgi olarak değil, işinize değer katmanızı sağlayan bir katma değer olarak algılayın. Etkin veri analitiği çözümleri yeni ürün ve hizmetler geliştirmenizi kolaylaştırırken müşterilerinizi daha iyi tanımanızı da sağlar.

 


+ Benzer Haberler
» “İhracat memleket meselesi oldu”
» Enerjide verimlilik hamlesi
» Reel kesim ve finans sektöründen ortak toplantı
» 20 Ekim yerel üretim şöleni
» Bakan Mustafa Varank, Ağustos ayı sanayi üretim endeksini değerlendirdi
» “830 milyon kişi açlıkla mücadele ediyor”
» Toplam ciro endeksinde %32 artış
» “Uluslararası finansal koşullar daha sıkı hale geldi”
» İşsiz sayısı 3 milyon 531 bin kişiye ulaştı
» Kuru meyveler, Alzheimer ve demansın ortaya çıkma riskini azaltıyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni