• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Kılıç Deniz’de Hedef; Su ürünlerinde dünya liderliği

25 Temmuz 2018 Çarşamba 08:00
12
14
16
18

   ► Su ürünleri yetiştiriciliğinde dünyanın önde gelen firmaları arasında bulunan Kılıç Deniz, Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller kategorisinde 160 milyon dolarlık ihracat rakamıyla geçen yılki rekorunu kırarak 2017 yılının da ihracat şampiyonu oldu. 65 bin tonluk kapasitesiyle dünyanın en büyük çipura ve levrek üreticisi olan Kılıç Deniz, üretiminin yüzde 70’ini Amerika ve Rusya başta olmak üzere 60 ülkeye ihraç ediyor.

     Türkiye ve Avrupa’nın en büyük ve dünyanın da önde gelen su ürünleri firmalarından olan Kılıç Deniz, Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller kategorisinde 2017 yılı ihracatıyla birinci sırada yer aldı. Ege İhracatçı Birlikleri tarafından açıklanan sonuçlara göre Kılıç Deniz, 160 milyon dolarlık ihracatıyla kendi kategorisinin şampiyonu oldu. Almanya, Bulgaristan, Fransa, Hollanda, Yunanistan, Dominik Cumhuriyeti gibi ülkelere balık ihracatı gerçekleştiren Kılıç Deniz, su ürünlerinde Türkiye ve Avrupa sınırlarını çoktan aştığı gibi, yakın zamanda da dünya lideri olmayı hedefliyor.

     Kılıç Deniz Ürünleri İcra Kurulu Başkan Vekili Sinan Kızıltan, “Kılıç Deniz olarak Türkiye ekonomisine katkı sağlama hedefiyle 2017 yılında 160 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirerek, geçen seneki 142 milyon dolarlık rekorumuzu kırdık. İhracatta kendi kategorimizin lideri olarak büyük sevinç ve gurur yaşıyoruz. Toplamda 60 adet ülkeye Akdeniz’in en lezzetli balıklarını Türk markası etiketiyle taşıdık. Özellikle Avrupa sektörde en etkin olduğumuz pazarlardan biri haline geldi. Avrupa’da tüketilen her 3 levrek ve çipuradan biri Türkiye’den ve bir Türk markası adı altında tüketiliyor. Bu bizim için çok büyük bir gurur” dedi.

     Hedeflerinin Dünya liderliği olduğunu belirten Kızıltan, “Geçtiğimiz yıl Ağustos ayında Dominik Cumhuriyeti’ne gerçekleştirdiğimiz yavru balık ihracatıyla, Avrupa’dan sonra önemli bir pazar olan Amerika’ya 1.2 milyon adet canlı balık gönderdik. Bu hem ülkemiz hem de Kılıç Deniz için bir ilk ve çok önemli bir başarıdır. Kılıç Deniz olarak artık her yıl, hem yatırım hem de satış anlamında hedeflerimizi büyüterek ilerlemek durumundayız; çünkü Türkiye ve Avrupa gibi iki büyük pazarda su ürünleri üretiminde lider ve takip edilir konumdayız. Bu durum bizim sektöre olan sorumluluğumuzu hem yatırım hem de üretim anlamında bir önceki yıla göre arttırıyor” dedi.

Kılıç Deniz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ersin Kılıç Kızıltan: 2018 yılı, özellikle yeni yatırımların meyvelerini topladığımız bir yıl olacak

     Kılıç Deniz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ersin Kılıç Kızıltan da Kılıç Deniz’in 2018 yılı çalışmaları, hedefleri ve pazara yönelik şu değerlendirmelerde bulundu:
     “Kılıç Deniz olarak 2017 yılını hedeflerimizin çok üzerinde kapattık. Toplamda 60 adet ülkeye Akdeniz’in en lezzetli balıklarını Türk markası etiketiyle taşıdık. Özellikle Avrupa sektörde en etkin olduğumuz pazarlardan biri haline geldi.

     Çalışmalarımız ile 160 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaşarak Ege İhracatçı Birlikleri tarafından Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller kategorisinde 2017 yılı birincisi olduk. Ayrıca geçen seneki 142 milyon dolarlık ihracat rekorumuzu kırdık.  2017 yılının Ağustos ayında Dominik Cumhuriyeti’ndeki ilk tesisimizi kurduk.

     Bu tesisimizi Amerika pazarına yönelmek için üs olarak kullanacağız. Tesisimizin kurulması ile birlikte olan Amerika’ya 1.2 milyon adet canlı balık gönderdik. 2018 yılında Amerika kıtasına olan balık ihracatımızı artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz.

     Yine bu yıl faaliyete geçecek yıllık 20 bin ton üretim kapasiteli Mersin’de kurulacak tesisimiz sayesinde Ortadoğu’da devam eden pazar hâkimiyetimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Dominik tesisimiz, Arnavutluk’taki alabalık tesislerimiz ve Moritanya’daki balık yemi hammaddesi üreten işletmemizden sonra aralıksız bir şekilde yeni yatırımlar için pazar araştırmalarımıza devam ediyoruz.

     Kurulduğumuz günden bu yana her yıl büyüme trendini sürdürmeye gayret ediyoruz. 2018 yılında da hem organik büyümeyi hem de yeni yatırımlarla büyümeyi sürdüreceğiz. 2018 yılı, özellikle yeni yatırımların meyvelerini topladığımız bir yıl olacak.”

Sürecek...
Bir Sonraki Su ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılık sektörü konusunda Ege ve Türkiye gerçeği

 


+ Benzer Haberler
» “Kültür balıkçılığı, dünyayı sürdürülebilir şekilde beslemeyi vaad ediyor”
» Su ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılık sektörü konusunda Ege ve Türkiye gerçeği
» Balıkçılıkta bilinçli avcılık, daha fazla tüketim
» Kıyı balıkçısının gündemi; 1380 sayılı kanun, kota, fişbon ve bilimsel yol haritası
» Balıkçının kurtuluşu; Kota
» “Sektörün en önemli sorunu üretim planlaması eksikliği ve yeni üretim alanlarının açılmaması”
» Yasadışı avcılıkla mücadelede etkin denetim dönemi
» Türk balığını ‘havalandırdık’ denizden dolar ‘avladık’


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.11.2019
  Ticaret 12.11.2019
  Ticaret 11.11.2019
  Ticaret 09.11.2019
  Ticaret 08.11.2019
  Ticaret 07.11.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni