• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Karabulut: Diyetin yaşı olur

18 Nisan 2019 Perşembe 13:00
12
14
16
18

Karabulut: Diyetin yaşı olur

           ANKARA TİCARET     
     Okul çağı, ergenlik, yetişkin dönem ve yaşlılıkta beslenme ve diyet programlarının birçok açıdan farklılık gösterdiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut, “ Eşimizin, dostumuzun, komşumuzun diyet listesini uygulamak sağlığımızı tehdit eden ciddi bir durumdur. Kişinin sağlıklı zayıflaması, kendi yaşına, metabolizmasına ve yaşam tarzına uygun özel bir beslenme programı uygulaması ile mümkündür” dedi.

     Beslenme ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut, her yaş grubunun beslenme ve diyet programının farklı olması gerektiğinin altını çizerek şu açıklamalarda bulundu:
Okul ve ergenlik çağı diyetinde altın kural “kahvaltı”
     Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, kahvaltı okul çağı ve ergenlik dönemindeki çocuklarda ve fiziksel ve mental gelişim açısından büyük önem taşıyor. Okul başarısını olumlu etkilediği bilinen sabah kahvaltı alışkanlığının hem başarı hem de kilo kontrolü açısından önemi çok büyük. Okul ve ergenlik çağındaki çocuklar aktif bir yaşam sürdüğü ve hızlı gelişim gösterdiği için hem severek tüketecekleri hem de enerji verecek besinler tüketmelidir. Özellikle protein, karbonhidrat ve yağ içeren gıdaların yanı sıra demirden zengin besinlerin tüketilmesi sağlanmalıdır.

Orta Yaş Diyet Programını Kişinin Sağlık Verileri Belirliyor
     Orta yaş döneminde ise kişinin günlük aktivitesi, cinsiyet,  kronik hastalıklar gibi etkenler de göz önünde bulundurularak bir beslenme ve diyet programı uygulanmalıdır. Besin çeşitliliği,  tuz ve şekerin azaltılması, günlük aktivitenin arttırılması ideal kilonun korunması açısından önemlidir.

İleri Yaş Döneminde Vücut Direnci Önemli
     Tüm dünyada yaşlı nüfus oranı hızla yükselmektedir. Beslenme alışkanlıklarını bu dönemde gözden geçirmek, varsa yapılan hataları düzeltmek uzun ve sağlıklı bir ömür için çok önemli. Öğün sayısı artırılması, besin çeşitliliğinin sağlanması, yeterli miktarda protein tüketilmesi,  sebze ve meyve tüketiminin artırılması, şeker ve tuz tüketiminin azaltılması, posa oranı yüksek besinler tercih edilmesi alınabilecek en önemli önlemlerdir.


+ Benzer Haberler
» ESDER; “Memur ve emekliye verilecek tatminkar zam, esnafa nefes aldırır”
» Sosyal medyada kişisel verilerinizi paylaşırken dikkatli olun
» Bulutlardaki havalimanı’na ilk uçuş gerçekleştirildi
» Hayko Cepkin’den müthiş sahne show
» Ahmet Ümüt: İkiyüzbin yıllık tarihimiz var
» Karabağlar Belediyesi ekipleri seferber oldu
» Enerjide yeni hedef yabancılar
» Gürer: “Taşımalı eğitim ucubesine son verin”
» OYAK, British Steel ile ön anlaşmaya vardı
» İBB Meclisi İzmir’in kalbinde toplandı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.08.2019
  Ticaret 17.08.2019
  Ticaret 16.08.2019
  Ticaret 15.08.2019
  Ticaret 10.08.2019
  Ticaret 09.08.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni