• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Kanatlı et sektöründe yüzde 25’lik pazar kaybı

17 Şubat 2021 Çarşamba 17:00
12
14
16
18

Kanatlı et sektöründe yüzde 25’lik pazar kaybı

           DUYGU GÖKSU     
     Yıllık cirosu yaklaşık 5,5 milyar dolar olan, 94 ülkeye ihracat gerçekleştiren, 3 milyon kişinin geçimine katkı sağlayan Türkiye kanatlı eti sektörü, 2020 yılında 2,2 milyon ton üretim yaptı ve bunun 540 bin tonunu ihraç etti. Türkiye piliç eti üretiminde dünyada 10’uncu, ihracatta ise Dünya’da 7’inci sırada bulunuyor. Pandemi döneminde kanatlı sektöründeki gelişmeleri değerlendiren Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR) Başkanı Naci Kaplan, pandemi döneminde yiyecek ve içecek sektörünün satış kanallarının yara alarak kısıtlamalardan dolayı yaklaşık olarak yüzde 25 oranında pazar kaybı oluştuğunu ve sektörde stok ürünler olduğunu ifade etti.
     Kaplan, “Tüketici; doğru beslenme kararlarını bilim insanlarının gerçek beyanlarını dikkate alarak ve doğru bilgiye ulaşarak daha sağlıklı beslenmek istiyor. Sektörümüzün bu konuda önü çok açık. 2021 yılı üretim hedefimiz de her zaman ki gibi büyümeye yönelik, sektörde yüzde 2,5 oranında büyüme olması, beklentimizdir” ifadelerini kullandı.

     Geçtiğimiz yıl diğer sektörler gibi kanatlı eti sektörünün de zor bir yıl geçirdiğinin altını çizen Kaplan, “Maalesef Covid 19 pandemisine, üretiminin en fazla olduğu piknik sezonu ve ramazan ayı öncesi bir dönemde yakalandı. Sektörde üretim planlamaları bu dönemler dikkate alınarak yapılır. Pandemi döneminde üretimi aksatmadan sürdürme çabaları içerisinde iken, sokağa çıkma kısıtlamaları ve tüm yiyecek ve içecek sektörünün satış kanallarının kısıtlamalardan  etkilenmesinden dolayı çok ciddi bir yara alındı. Bundan dolayı yaklaşık yüzde 25 oranında pazar kaybı oluştuğunu söyleyebiliriz. Elimizde stok ürünler oluştu” ifadelerini kullandı.
     2000 yılında 9,8 kg olan kişi başı beyaz et tüketiminin ciddi bir artışla 2019’da 21 kg’a çıktığını aktaran Kaplan, “Türkiye’de 2019 yılında kişi başına tüketilen 36,2 kg etin 21 kg ı kanatlı etidir. Dünya’da ise tüketilen 43,5 kg etin 16,9 kg ı tavuk etidir. Kırmızı ette Türkiye tüketimi 15,1 kg, Dünya ortalaması ise 11,4 kg dır. Toplam et tüketiminde Dünya ortalamasının altında kalmamızın nedeni, Müslüman ülke olmamız nedeniyle domuz eti tüketimimizin olmamasıdır. Et tüketiminde birinci hedefimiz Dünya ortalamasını yakalamak, ikinci hedefimiz gelişen ülkeler seviyesine ulaşmak” diye konuştu.

     2020 yılı sonrası hayatımıza giren ‘Yeni normal’ kavramı ile birlikte tüketici davranışları ve tüketicinin beslenmeye olan yaklaşımının değişiklikler gösterdiğini belirten Kaplan, “Tüm dünyada insanlar daha sağlıklı ve bağışıklık sistemini güçlendiren gıdalara olan ilgisini arttırdı. Bu ilgi çerçevesinde tüketici; doğru beslenme kararlarını bilim insanlarının gerçek beyanlarını dikkate alarak ve doğru bilgiye ulaşarak daha sağlıklı beslenmek istiyor. Sektörümüzün bu konuda önü çok açık; Dünya standartlarında üretim yapan, her zaman bilimin yanında yer alan ve gıda güvenliği kurallarına büyük titizlikle uyan tesislerimiz sayesinde tavuk ve hindi etinin hem fiziksel hem de zihinsel gelişimde ne kadar önemli olduğu bu yeni dönemde daha da iyi anlaşılacak” değerlendirmelerinde bulundu.
     BESD-BİR olarak her zaman kanatlı eti sektörünü geliştirmek, üretim ve tüketim artırıcı çalışmalar yapmak ve ihracat imkânlarını genişleterek yeni pazar fırsatları yaratmaya katkı sağlamayı amaçladıklarını söyleyen Kaplan, “2021 yılı üretim hedefimiz de her zaman ki gibi büyümeye yönelik, sektörde yüzde 2,5 oranında büyüme olması, beklentimizdir” dedi.

“Biyogüvenlik önlemlerini en üst seviyeye çıkardık”
     Sağlıklı beslenmede önemli rol oynayan tavuk eti ve hindi etinin yeterli miktarda üretimi gerçekleştirme ve aksatmadan tüketicilere ulaştırma konusunda her türlü önlemi aldıklarını ifade eden Kaplan, “Üreticilerimiz her zaman uyguladıkları biyogüvenlik önlemlerini en üst seviyeye çıkararak üretimlerini büyük titizlikle sürdürmeye devam etti. Bu süreçte zannediyorum Dünya’daki herkes gıdanın önemini anladı. Üyelerimizin tamamı bu zaman zarfında  “TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi “almaya hak kazanarak kalitemizi ve hijyene verdiğimiz önemi bir kez daha kamuoyuna gösterdi. Her zaman temel gıda maddesi ürettiğimizin önemini bilerek ve bize yüklediği sorumluluk ile üretim yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz” açıklamalarında bulundu.

“Çin’e ilk ihracatı Kasım’da yaptık”
     Sektörün Çin Halk Cumhuriyeti’ne geçtiğimiz sene Kasım ayında ilk ihracatını gerçekleştirdiğini hatırlatan Kaplan, “Geçtiğimiz yıl geçen tüm zorluklar içerisinde sektörümüz için gurur kaynağı olan önemli bir olay da yaşadık. Dünya ticaretinde 7. sırada yer alan Türkiye Kanatlı eti sektörü  Japonya’dan sonra 10 yıldır süren çalışmalar sonucu Çin Halk Cumhuriyeti’ne geçtiğimiz sene Kasım ayında ilk ihracatını gerçekleştirdi.  Önümüzdeki süreçte gerekli izinlerin tamamlanmasıyla daha fazla işletmenin ihracatını arttırmasını bekliyoruz. Çin kanatlı ürünlerde yıllık ortalama 2 milyar dolarla dünyanın en büyük dördüncü ithalatçısı konumunda büyük bir pazar, Türkiye kanatlı eti kalitesi ile bu pazarda hak ettiği yerini alacağını kuvvetle ümit ediyoruz” ifadelerini kullandı.

“Ekonomik büyüme için önce üretim”
     2020  yılında da dünyada taşların tam anlamıyla yerine oturmasını beklemediklerini söyleyen Kaplan, “Dünya ticaretinin yeni bir dengeye oturması, pandeminin getirdiği kısıtlamaların kalkması, iklim değişikliğinin tarımda ve besin üretiminde  getireceği değişikliklere uyum için yapılacak çalışmalar… Bunların hepsi sürdürülebilir üretimin şartlarını zorlayacak.  Ancak sektörü temsil eden üyelerimiz, üreticilerimiz ve tüm paydaşlarımızla beraber ekonomik büyümenin en önemli faktörlerinin başında üretimin olduğunu biliyoruz.  2021 yılında da tüm gücümüzle görevlerimizi en iyi şekilde yerine getirmek için çalışacağız” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Günlük vak’a sayısında artış devam ediyor
» Otomotivinin ihracattaki yeni odağı Güney Afrika
» “Fiber yatırımlarımız ile iletişim hızı daha da artacak”
» TCMB’den zorunlu karşılık hamlesi
» “Stratejik hedefimiz AB’ye tam üyelik”
» Nar ihracatında 126 milyon dolarlık tarihi rekor
» Halkbank’tan seyahat acentalarına finansman desteği
» E-ticaret cirosu 200 milyar TL’yi geçti
» Büyükşehir’den Bergama’da Zeus Sunağı toplantısı
» Narlıdere Belediyesi Travel Turkey’de


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.02.2021
  Ticaret 24.02.2021
  Ticaret 23.02.2021
  Ticaret 22.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni