• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

İzmir’in fuarcılığı 3 yatay öncelikle ‘hibrit’ büyüyecek

19 Şubat 2021 Cuma 00:00
12
14
16
18

İZFAŞ, ‘Demokrasi, Ticaret ve Dünya Kenti İzmir’ başlıkları ile 2024’e kadar 37 yeni fuar ve etkinliği ülke ekonomisine kazandırmayı hedefliyor
İzmir’in fuarcılığı 3 yatay öncelikle ‘hibrit’ büyüyecek

   ► "İzmir Enternasyonal Fuarı için çalışmalara başladık. Tabi ki eskisi gibi kolay olmayacak. Biz de dijital altyapımızı oluşturduk. Hibrit çözümlere çok çabuk adapte olabildik. İEF bize miras bir değerdir. Aynı coşku ile inşallah bu sene 90. kez gerçekleştireceğiz."

           SEDA GÖK      
     Pandemi sürecinde bir yılı geride bırakıyoruz. Bu süreçte bazı sektörler kelimenin tam anlamıyla sınav verdi. Bunlardan birisi de fuarcılık sektörü...
     İzmir, fuarcılık konusunda da ilkleri ile isminden söz ettiren bir şehir. Buna geçtiğimiz yıl Türkiye’nin ilk sanal fuarı olan Shoedex 2020 Ayakkabı, Çanta ve Deri Aksesuarı Fuarı’nı dahil ederek bir yenisi ekledi. Şehrin fuarcılık alanında pandemi sürecinde edindiği tecrübeleri ve yeni hedeflerini bu hafta TİCARET Sohbetleri köşemin konuğu olan İZFAŞ(İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş.) Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı ile konuştuk.
     “Demokrasi, Ekonomi ve Dünya Kenti İzmir” öncelikleri ile hibrit fuarcılık dönemine odaklandıklarını belirten İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, bu yılki fuar takviminde 14 fuarın olduğuna ve bunlardan 3’ünün ilk defa düzenlenecek fuarlar olduğuna dikkat çekti.
     Önümüzdeki dönemde odaklanacakları sektörleri; tekstil, makine, tarım, gıda ve altyapı olarak sıralayan Karaosmanoğlu Alıcı, bu konudaki stratejilerini “Dijital fuarlar, fiziki fuarların yerini çok yakın vadede almayacağını öngörüyoruz. Hibrit bir model ile fuarcılıkta yol alacağız” diye anlattı.
     Karaosmanoğlu Alıcı ile İZFAŞ’ın çalışma programı üzerinden pandemi sürecinde fuarcılık sektöründe yaşanan değişime, bu sürecin İzmir fuarcılığına yansımaları ve yatırım programlarına ışık tuttuk.

Ticaret Bakanlığı; pandemi döneminde hızlı bir refleks gösterip sanal fuarları da destek kapsamına aldı. Bu desteklerin düzenlenen fuarlara yansıması nasıl oldu? Son bir yıldır fuarcılık açısından nasıl bir süreç yaşadınız?
     Ticaret Bakanlığı’na çok teşekkür etmek isterim. Çok ciddi ve hızlı refleks verdi. Geçtiğimiz Mart ayından itibaren fuarlar yapılamaz duruma gelince Bakanlık yeni bir destek paketi yayınladı. Dijital fuarları ve sanal alım heyetlerini destek kapsamına aldı. Biz de Haziran ayında Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) ile birlikte Türkiye’nin ilk sanal fuarı olan Shoedex 2020 Ayakkabı, Çanta ve Deri Aksesuarı Fuarı’nı gerçekleştirdik. Katılımcı 31 firmamızdan geri dönüşler çok olumlu oldu. Siparişler aynı düzeyde oldu. Bu olumlu geri dönüşler sonrasında fuarcılıkta öncü bir şirket olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) desteği ile sanal fuar altyapımızı tamamen yerli bir yazılım ile gerçekleştirdik. Emek veren herkes bu işi İzmir’de yaptı. Yurtdışından yazılım satın almadık. Kendi öz kaynaklarımız ile dijital fuar alanımızı inşa ettik.
     330 bin metrekare alana sahip Türkiye’nin en büyük fuar alanı İzmir’imizde bulunuyor. fuarizmir’i 3D ortamında modelledik. Girişinden hollerine, seminer salonlarına alanlarımız
     3D ile yazılıma aktarıldı. İç ve dış tasarımı ile her fuara adapte edilebilen yaşayan bir yazılım olarak tasarlandı. Olivtech ve Ekoloji Sanal Fuarları’nı kendi yazılım altyapımız ile yaptık. Sonuçlarından memnunuz. Son bir yıllık dönem hepimiz için bir öğrenme süreci idi.

Haziran ayından beri neleri tecrübe ettiniz? Artılar ve eksileriyle süreci analiz ettiğimizde nasıl bir tablo ile karşılaşıyoruz?
     Birincisi Haziran ayında EİB ile birlikte yaptığımız Shoedex 2020 Ayakkabı, Çanta ve Deri Aksesuarı Fuarı’nda öğrendiğimiz en önemli şey; dijital fuarı hem katılımcılara hem de ziyaretçilere aşina etmemiz gerektiği idi. Teknolojiyi ve platformu kullanma konusunda daha fazla bilgilendirme yapmamız gerektiğini gördük.
     İkincisi stratejik bir başlık... Dijital fuarların asla fiziki fuarların yerini tutamayacağını öğrendik. Dijital fuarlar muhakkak alıcı ile satıcıyı buluşturma açısından kıymetli ama katılımcıların eğiliminin daha çok fiziki fuarlara katılım odaklı olduğunu gördük. Dokunmak, görmek, birlikte vakit geçirmek, stand gezmek, sektörle 4 gün buluşmak, iş insanları ile birlikte sosyalleşmek... Bunların çok kıymetli olduğunu bir kez daha anladık. Çok yakın vadede dijital fuarların fiziki fuarların yerini almayacağını gördük.

Dijital fuar, fuarcılık pazarından sizce ne kadar pay alır? Bu konuda bir öngörünüz var mı?
     Bunu net söylemek mümkün değil. Her fuar için farklı olduğunu düşünüyorum. Turizm örneğinde olduğu gibi bazı fuarlarda dijital ortam daha ağırlıklı yol alınabilir. Dijital fuarcılık bu sektör için ön plana çıkabilir.
      Ancak bir IF Wedding Fashion İzmir - Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı, Fashion Prime - Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı’nda alıcı ipliğe fermuara, kumaşa dokunmak istiyor. Bu alanlarda fiziki fuarlar ön planda olur. Aslında biz de, katılımcı da, ziyaretçi de bu süreçte öğreniyoruz.
     Önümüzdeki günlerde hibrit model ile devam edeceğiz. Bir yıl aradan sonra öncelikli hedefimiz, 30 Mart’ta IF Wedding Fashion İzmir - Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı ile fiziki fuarlara başlamak istiyoruz.

Fuar takvimini nasıl organize ettiniz?
     Öncelikle şunu söyleyeyim; tamamen dijital ortamda fuarcılık kavramı yakın gelecekteki stratejimizde yok.
      İZFAŞ, fuar düzenlediğinde sadece ticari anlaşmalar yapılmıyor. Şehrimize yüz binlerce insan geliyor. Otellerimizin, restoranlarımızın, taksilerimizin, esnafımızın yüzü gülüyor. Bu kentte operasyon yapan havayolu şirketleri daha fazla doğrudan uçuşu düşünüyor. KOBİ’ler yeni müşterilerle tanışıp ihracatçı firma haline geliyor. İZFAŞ olarak yaptığımız fuarlar her bakımdan İzmir’in ekonomisi için kaldıraç görevi üstleniyor.
     Dijital fuarı, günün koşullarının getirdiği mecburiyetlerden dolayı yaptık. Dijitalden vazgeçmeyeceğiz ve olumlu dönüşler aldık. Ancak hibrit bir model ile fuarcılıkta yol alacağız.
     Dünyadaki bütün fuarları, fuarcılık şirketlerini, sektörleri, havayolu şirketlerini ve otellerin durumunu yakından takip ediyoruz. Türkiye genelinde de verileri inceliyoruz. 2021 yılına yönelik stratejik hedefimiz; değişen seyahat ve iş ilişkisi alışkanlıklarını ve post covid döneminde tedirginlik nedeniyle dijital ortamda olacağız. Ama asıl hedefimiz; ziyaretçilerimizi İzmir’e getirmek.
     Bu yıl Mart ayında Berlin’de Turizm Fuarı dijital ortamda yapılıyor. Dünyanın önde gelen fuarları dijital ortamda sergileme imkanı varsa dijital ile dönüşümünü tamamladı, tamamlıyor.
     Biz kendi yazılımımızı yaparak gücümüzü kurumsallaştırdık. Türkiye’deki her fuarcılık şirketi bundan sonra dijital ortamda düzenlenecek bir fuarda İZFAŞ’ın altyapısını kullanabilir. Türkiye’de dijital fuar düzenlemek isteyen fuarcılık şirketlerimiz bu konuda bizden hizmet alabilir ve bundan gurur duyarız.

Hibrit fuarcılık başlığına İzmir ne kadar hazır?
     Bu fikre hazır olmak diye durum yok. İzmir, fiziki fuar istiyor. Otelcilerimiz, esnafımız, turizmcilerimiz, reklamcılarımız, tedarikçilerimizin hepsi fiziki fuar istiyor. Hibrit çok uzak yerlerden gelemeyecek ziyaretçilerin fuar alanında gezmesini sağlamak için tamamlayıcı bir unsur olacak.
     Bundan sonra dijital fuarlar bütün fuarlarımızın ayrılmaz bir parçası olacak ama asıl odak noktamız fiziki fuarlar olacak.

MARBLE İzmir Fuarı, IF Wedding Fashion İzmir Fuarı... Bu fuarlarımız artık İEF’den sonraki marka fuarlarımız arasında yer alıyor. Önümüzdeki dönemde ön plana çıkaracağımız fuarlar ve yeni fuarlar olacak mı?
      İZFAŞ’ın da ortağı olduğu İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Başkanı Tunç Soyer, “İzmir için amacımız hayalimiz İzmir’in refahın arttığı, öncü ve Dünyaya ilham alan veren bir marka kent haline getirmek” diyor.
      Ekonomik olarak gücünün, ihracat kapasitesinin artmasında hem de bunun adil şekilde bölünmesi ve uluslararası işbirliğini geliştirerek şehrin marka bir şehir olması konusunda inancımız ve irademiz tamdır. Dolayısıyla hedeflerimiz arasında yeni fuarlar düzenlemek de var. MARBLE İzmir, IF Wedding Fashion İzmir - Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı, Minex Madencilik, Doğal Kaynaklar ve Teknolojileri Fuarı ve Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı gibi fuarlarımızı uluslararası alanda daha da geliştirmek istiyoruz.
     İkincisi ise fuar takvimine yeni fuarlar eklemek istiyoruz. 2024 yılına kadar 37 yeni fuar tasarladık. Bunu yaparken paydaş ve ortağımız durumunda olan EBSO, İzmir Ticaret Borsası, İzmir Ticaret Odası ve EİB ile de görüştük.

Geri dönüşler nasıl oldu?
     Yeni fuarlar için sürekli iletişim halindeyiz. İZFAŞ YK Başkanımız Sayın Tunç Soyer’in de defaatle söz ettiği gibi, ortak akıldan besleniyoruz.

Yeni fuarlarda hangi sektörlere odaklanacaksınız?
     Tekstil, makine, tarım, gıda ve altyapı sektörlerine odaklandık. Bu çalışmayı yürütürken İBB’nin 2020-2024 Yılı Stratejik Planı’nı kendimize esas aldık. Bu stratejik plan Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Ayrıca İZFAŞ ortağı kurumların da stratejik planlarını inceledik ve yöneticileri ile görüştük. 2024 yılına kadarki planlarımızı bu stratejik planlar doğrultusunda şekillendirdik. Bizim bu çalışmaları yürütürken 3 yatay önceliğimiz var.
     Birincisi demokrasi... Her fuarımızı organize ederken ve tasarlarken paydaşlar ile görüşüp birebir görüşmeler yapıyoruz.
     İkincisi ekonomi... Fuar düzenlediğimizde bunun en önemli amacı ticari etkileşim yaratmak. İzmir’in gelirini ve Türkiye’nin ihracat potansiyelini artırmak istiyoruz. Buna katkı vermek istiyoruz.
     Üçüncüsü ise Dünya kenti İzmir... Bütün fuarlarımızı uluslararası konuma taşımak ve uluslararası niteliklerini arttırmak istiyoruz. İEF’yi de eski şaşalı günlerine ulaştırmak arzusundayız.
     Geçen sene Mavi Kıta Akdeniz temasını kapsamında Akdeniz kentlerini ağırladık. Valensiya, Barselona, Napoli, Zadar ve Lizbon’un belediye başkanlarını dijital ortamda ağırladık.

Altyapı Fuarı dikkat çekici bir başlık. Bu konuda yapacağınız çalışmalar hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi alabilir miyiz?
     Sektörel önceliklerimizden birisi altyapı... Özellikle pandemi dönemi, sel felaketi ve deprem bize gösteriyor ki, en büyük öncelik insanın yaşam hakkını garanti altına almaktır. Depremden sonra ciddi bir kentsel dönüşüm öngörüyoruz. Kuraklık, su yönetimi başlığının kentimiz ve ülkemiz için önemli olduğunu gördük.
     Altyapı Fuarı kapsamında raylı sistemler, kentsel dönüşüm, su yönetimi gibi başlıklarda 2022 yılında fuarlar yapacağız. Bu fuarlar İzmir’in değil Türkiye fuarları olacak ve uluslararası katılım öngörüyoruz.

Peki bu yıl pandemiye rağmen ilk kez yapacağınız fuarlar olacak mı?
     İlk defa düzenlemek için 3 fuar için çalışmalarımız devam ediyor.
    Birincisi, planladığımız Flowera - Süs Bitkileri Peyzaj ve Kesme Çiçek Fuarı... İzmir ve çevresi bu konuda önemli çalışmalar var. Bu fuarı, uluslararası yapmak istiyoruz. Fiziksel olarak şartlar uygun olursa yapacağız. 2 yıldır üzerinde çalışmalarımız sürüyor.
     İkincisi Road 2 Tunnel - Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı... Köprü, tünel ve karayolları başlığında olacak ve ona eşlik eden Su Kongresi’ni kapsayan bir fuarı planlıyoruz.
     Üçüncüsü ise daha sosyal başlıkta İzmir Anne Bebek Çocuk Fuarı’nı organize edeceğiz. Anne ve anne adaylarının alışveriş ve bilgilenecekleri bir fuar organize edeceğiz.
     Ayrıca fuarizmir alanına Metro’nun gelmesi için çalışmalar devam ediyor. Metro istasyonu için keşif çalışması yapıldı. İlgili birimler üzerinde çalışıyor.


Bu yılki fuar takviminde toplam kaç fuar var?
     Bu yıl, 2020 yılı kadar olmasa da zor bir yıl olacak. Pandemiye bağlı olarak bazı fuarlarımızın tarihlerinde değişime gittik. Pandemi sürecindeki gelişmelere göre hareket edeceğiz.
     Marble İzmir Mermer Fuarı’nı Haziran ayında yapmak için çalışmalarımız sürüyor. Fiziki olarak yaparız diye ümit ediyorum. Mobilya ve Tarım Fuarları ertelendi. Bu sene kaç fuar sorusuna cevap vermek çok zorlaştı. Biz planlarımızı 12 fuar diye yapıyoruz.

     - Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25-27 Şubat 2021
     - IF Wedding Fashion İzmir Fuarı, 30 Mart - 02 Nisan 2021
     - Ekoloji İzmir Fuarı, 20 - 22 Mayıs 2021
     - Olivtech – Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, 20 - 22 Mayıs 2021
     - MARBLE İzmir Fuarı, 2021 yılı Yaz dönemi
     - İzmir Enternasyonal Fuarı 03 - 12 Eylül 2021
     - MINEX – Madencilik, Doğal Kaynaklar ve Teknolojileri Fuarı, 13 - 16 Ekim 2021
     - Road 2 Tunnel - Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı ve eş zamanlı Su Kongresi, 13 - 16 Ekim 2021
     - Fashion Prime – Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı, 13 - 15 Ekim 2021
     - Flowera Süs Bitkileri Peyzaj ve Kesme Çiçek Fuarı, 28 - 31 Ekim 2021
     - Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı 02 - 04 Aralık 2021
     - İzmir Anne, Bebek, Çocuk Fuarı


Pandemi döneminde birçok sektörde, kurumda bir anlamda mutfağın derlenip toparlandığı bir dönem olarak değerlendirildi. Yenileme yatırımları, kurumsal altyapı çalışmalarına odaklandığını görüyoruz. İZFAŞ bu dönemde kendi özelinde ne gibi çalışmalar yapıyor? Yatırım planlarınız neler var?
     2021 yılında altı yeni fuar için çalışmalarımız sürüyor. Bir fuarın düzenlenmesi için en az 6 ay fikri oluşması, iş planı, sektör taleplerinin toplanması ve dünya rakiplerinin incelenmesi süreci var. Bu süreci 6 fuarımız için yaşadık. Operasyonel hedefler için çalışmaya başladık. Onun dışında dijital alt yapımızı hibrite döndürme için teknik çalışmalarımız devam ediyor. Bir taraftan da şirket içinde yeniden yapılanma dönemi yaşadık. 1 yıldır fiziki fuarlarımız yoktu. Dolayısıyla doğru iş bölümü konusunda çalışmalarımızı yürütüyoruz. 2024 yılına kadarki çalışmalarımız için yeniden yapılanma çalışmalarımızı yapıyoruz.

Fuar alanı içerisinde otel ve kongre merkezi yatırımı konusundaki çalışmalar ne aşamada?
     Bu konuda 350 odalı bir otel yatırımı planlanıyor. Bir de kongre merkezi konusunda İBB ile yakın çalışmalarımız sürüyor.

     - Eklemek istedikleriniz...
     Yeni normalde de fuarlar ticaretin önemli bir parçası olmaya devam edecek. Pandemi sürecinde ticaret devam etti. E-ticaret ve hava kargo çok büyüdü. Seyahat alışkanlıklarımız değişti. Burada inovatif olabilmek çok önemli. Yenilikçi bir şehiriz. Bu bizim için bir ayrıcalık. Yeni dönemde de bizim arzumuz; inovatif sektörlere ve kurum içi inovatif çalışmalara ağırlık vermek...
     İzmir’de girişimcilik konusunda önemli çalışmalar yapılıyor. İzmir Ticaret Odası öncülüğünde İzQ şirketi kuruldu. Bu şirkete İZFAŞ olarak ortak olduk. İBB ile TÜSİAD birlikteliği ile Girişimcilik Merkezi kuruldu. Gençlerin üreteceği projelerden biz de yararlanmak istiyoruz.
     Geçtiğimiz günlerde İBB, verilerini açık bir şekilde halka sundu. Biz de İZFAŞ olarak veri setlerimizi İBB platformu üzerinden sunmak istiyoruz. Yeni dönemde inovasyon ve girişimcilik kavramlarına odaklanacağız. Gençleri fuarcılığın geliştirilmesi ve dijitalleşmesi çalışmalarına daha fazla dahil etmek istiyoruz. Ayrıca gençlerimizi şehrin daha yaşanabilir ekonomik göstergeleri ile daha iyi bir yer olması için fikirler üretmeye dahil edeceğiz.


+ Benzer Haberler
» Yazılımda kümelenip, dünyaya kafa tutacaklar
» “İşimiz futbol, gücümüz VAR”
» Toprağın bereketinden dayanışmanın verimliliğine bir zincir oluşturdular
» “En büyük sevdam yatırım yapmak”
» Buzdolabı satarak başladılar, yurtdışı projelere yelken açtılar
» “Biz güzele doğru olduğu zaman güzel deriz”
» “Turquality, ‘Kazan-Kazan’ bakış açısıyla fırsat olarak görülmeli”
» Markalaşma Yolunda Turquality Hikâyesi...
» “Uluslararası düzeni koruyun, istikrarı güçlendirin, çok taraflı olun”
» “Destek verilirse toparlanmamız hızlı olur”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.02.2021
  Ticaret 25.02.2021
  Ticaret 24.02.2021
  Ticaret 23.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni