• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Interfresh Türkiye’nin ihracat projesi olacak

19 Temmuz 2019 Cuma 21:00
12
14
16
18

Interfresh Türkiye’nin ihracat projesi olacak

   ► Interfresh Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı’nın tanıtım toplantısı gerçekleştirildi.

           SEZA NUR DEMİRPARMAK     
     Antexpo Fuarcılık tarafından ikincisi düzenlenen Interfresh Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı’nın tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu’nun katılımıyla gerçekleştirilecek Türkiye’nin en büyük uluslararası Interfresh Eurasia Yaş Sebze ve Meyve Ambalaj, Depolama ve Lojistik Fuarı 16-19 Ekim 2019 tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirilecek. Türkiye’nin kiraz, üzüm, narenciye, nar, çilek, kestane, domates gibi ürünlerde üretim ve ihracat bakımından dünya pazarında üst sıralarda yer aldığını belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, “Bu tür fuarlar ile yeni pazarlardaki potansiyel alıcılar, Türk firmalarının stantlarını ziyaret ederek yüz yüze ticari görüşmelerde bulunuyor” dedi.

“Sebze ve meyve üretiminin %10’u ihraç ediliyor”
     Sebze ve meyve üretiminin %10’un ihraç edildiğini ifade eden Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, “Ülkemizde yılda yaklaşık 45 milyon ton sebze meyve üretilmektedir ve bu üretimin 4 buçuk milyon tonu ihracatta değerlendirilmektedir. 4.5 milyon ton taze sebze meyve ihracatı karşılığı 2018 yılında 2 milyar 326 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdık. Taze meyve sebze sektörü olarak üretimimizin yüzde 20’sini ihraç etme potansiyelimiz var ve bu potansiyele ve de 2023 yılı için yaş meyve sebze sektörü için koyduğumuz 5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için uluslararası fuarlar ihracatçılarımızın kullandığı önemli araçlardan biri durumundadır” dedi.

Çin’e kiraz ihracatı yapılacak
     Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin 8 fuara katılarak tanıtım yaptığını dile getiren Uçak, “Türk taze meyve sebzelerinin ve meyve sebze mamullerinin tanıtımı ve ihracatının artması için Interfresh Fuarı dışında, Çin, Hong Kong, Almanya, Rusya, Fransa, Birleşik Arap Emirlikleri ve Japonya’da toplam 8 fuara katılarak tanıtım yaptık. Tadım etkinlikleri düzenledik. Fuarlar ihracatçıların alıcılar ile görüşmesi, yeni bağlantılar kurabilmesi açısından son derece önemli etkinlikler. Yaş meyve sebze alanında önemli bir ihracatçı konumunda olan ülkemizin, sektörün tek fuarı olan Interfresh Antalya Fuarını, uluslararası düzeyde talep gören bir fuar haline getirebilmemiz, ülkemiz ve sektörümüz adına son derece önemlidir” açıklamalarında bulundu.
     Türkiye’nin kiraz, üzüm, narenciye, nar, çilek, kestane, domates gibi ürünlerde üretim ve ihracat bakımından dünya pazarında üst sıralarda yer aldığını ifade eden Uçak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz hem ihracatçılar hem de İhracatçı Birlikleri olarak yeni pazarlar bulmak için yoğun bir çalışma içindeyiz. Geçtiğimiz günlerde Çin’e kiraz ihracatımızın önündeki engeller kalktı ve şu anda Çin’den yoğun bir talep ile karşı karşıyayız. Alt yapımızı Çin pazarına uygun olarak hazırlayacağız. Bundan sonra Çin’e yoğun bir şekilde kiraz üzerine olacak. Bu tür fuarlar ile yeni pazarlardaki potansiyel alıcılar, Türk firmalarının stantlarını ziyaret ederek yüz yüze ticari görüşmelerde bulunuyor ve ilgilendikleri firmaların tesislerini ziyaret ederek inceleme imkanı buluyor.”

Antalya ulaşım kolaylığı nedeniyle seçildi
     Yaş meyve sebze sektöründe Interfresh Eurasia’nın tek fuar olduğunu kaydeden Antexpo Genel Müdürü Murat Özer, “Seracılıkta dünya dördüncüsü, Avrupa’da birinciyiz. İhracatçı birliklerinin tamamı ve 3 bakanlık destekliyor. Geçen sene yapılan fuarda 5 tane farklı ülkenin büyükelçisi katıldı. Burayı yalnızca fuar olarak değil buluşma noktası olarak görüyoruz. Geçen sene 26 ülkeden profesyonel ziyaretçi, 3 yabancı katılımcı vardı. Bu sene fuara 2 farklı özel bölüm ekliyoruz. Topraktan tabağa kısmında bir sulama grubu var. Onlarında amacı ihracat. Türkiye’de üretilen tarım makinaları özellikle bahçe ekipmanları ve sera için tarım makinalarından bahsediyoruz. Fuarı dünyanın diğer fuarlarında da tanıtıyoruz. 2 hafta önce Ankara’da büyükelçiler toplantısı gerçekleştirdi. 26 ülkenin büyükelçisi katıldı. Onların aracılığıyla hedef pazarlarla ticaret ateşeleri aracılığıyla fuarı tanıtıyoruz” diye konuştu.
     Fuarın yerini Antalya olarak belirlemelerinin en büyük nedeninin ulaşım kolaylığı olduğunu dile getiren Özer, sözlerini şöyle sürdürdü: “Neden İzmir değil Antalya’da yapılıyor diye çok konuşuldu. Antalya’ya 255 şehirden 61 hava yolu şirketi Ekim ayında hala Antalya’ya direkt uçuyor. 4 saatlik uçuş sahasında 2 milyarlık nüfusa ulaşabiliyorsunuz.” 

“Interfresh’i Türkiye’nin ihracat projesi olarak görüyoruz”
     Interfresh Eurasia fuardan öte Türkiye’nin ihracat projesi olarak gördüklerini dile getiren Antexpo Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora, “Türkiye’de daha önce yaş meyve sebze sektöründe fuarlar denenmiş başarısızlıkla sonuçlanınca vazgeçilmiş. Biz ant olarak bu fuarların nasıl başarılı olacağı konusunda çalışmalar yaparak uygun yerin Antalya olmasına karar verdik. Yaş meyve ve sebze sektörü sadece üretimle açıklanamayacak uluslararası ihracat projesi. Yaş meyve sebze sektöründeki tüm alt paydaşların bu fuarda buluşması gerektiğini değerlendirdik. Bunun 3-5 yıllık yatırım maliyetlerini çıkartarak yurtdışı alım heyetlerinin önemli olduğunu düşündük. Fuarın fiyatından fiziki yapılarına kadar uluslararasında var olması için tecrübelerimiz ortaya koyduk. Sektörün tüm paydaşlarının fikirlerine yer verdik. Sektörün isteklerini fuarda uygulamaya çalıştık. Bugün dünyada sayılı fuarların 25-30’uncusu yapılan devlet özel yarı özel kurumların destekleriyle oluşan fuarlar. Geçen yıl 112 firma 23 ülkeden alım heyeti getirdik. Amacımız Türkiye’yi bir bölge fuarı yapmak. Bu projenin bir ihracat projesi olduğu Türkiye’ye döviz getirirken firmaların dünya ticaretinde pastalarını büyütmesini sağlamak istiyoruz” açıklamalarında bulundu.
     Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak fuarların kendileri için önemli olduğunu belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Cengiz Balık, “Dünyanın her yerindeki fuarlara gidiyoruz ancak ülkemizde uluslararası bir fuar oluşturamadık bugüne kadar. Interfresh Eurasia uluslararası bir fuar olur bizler ülke ülke dolaşacağız ama kendi ülkemizde alıcıları ağırlamak amacı hasıl olacak” dedi.


+ Benzer Haberler
» Türkiye pamuk üretiminde dünya altıncısı, ithalatta beşinci
» Şişecam’a ‘Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu’ ödülü
» Küçük Kulüp yönetimi Başkan Soyer ile buluştu
» E-dönüşüm 2020’de hızına devam ediyor
» Ülkemiz sahillerinden bu yıl 537 bin 424 yavru deniz kaplumbağası denizle buluştu
» Microsoft 2020’nin siber güvenlik trendlerini açıkladı
» Mobilya sektörü 2 milyar dolarlık iş hacmi için buluşuyor
» Tekfen Holding’den Azerbaycan’da 100 milyon dolarlık satın alma
» Bayraklı Belediye Tiyatrosu’ndan dünya prömiyeri
» Ontan ‘Modda Bayraklı Projesi’ne ‘En İyi Rezidans’ ödülü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.12.2019
  Ticaret 13.12.2019
  Ticaret 12.12.2019
  Ticaret 11.12.2019
  Ticaret 10.12.2019
  Ticaret 09.12.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni