• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
28/09/2018 16:42
Yeni Nesil Dükkan-Cafeler Kullanıcı Deneyimi Öne Çıkıyor

Hulusi Berik
hberik@yahoo.com

     Geçen hafta pazartesi akşam üstü Kıbrıs Şehitleri Caddesinde liman yönünden geliyorum. Talatpaşa caddesine çıktığımız o İzmir’in en çok buluşma noktası olan meydana geldim. Çevrede ki iş yerlerinin ismine göre buluşma noktası belirlenir bu meydanımsı alanda.

     Çok uzun yıllar Sevinç pastanesinin orada buluşuruz diye kapandı telefonlar.Karşı köşede de Fil Pizza vardı. İzmirliyseniz zaten gözünüzün önüne gelmiştir. Çok uzun süre Kıbrıs Şehitleri caddesinin Gar yönünde ki köşesinde ayakkabıcı olan bir dükkan vardı. Yürürken gözüme alışık olduğum görüntünün dışında bir şeylerin takıldığını hissettim. Baktım, sonra bir daha baktım.

     Önce bir beyaz eşya dükkanı olduğunu anladım ama açılış mı var acaba bu insanlar,kalabalık niye oturuyor diye baktım. Sonra bir an durup baktığımda her şeyi anladım. Meğerse yerli beyaz eşya üreticilerimizden “Vestel” beyaz eşya dükkanı içine veya dükkanın dışına ama sonuçta birlikte faaliyet gösteren “Vesto Cafe” adı altında beyaz eşya dükkanı+cafe şeklinde  yeni nesil dükkan açmış. Yeni nesil dükkanlar olarak adlandırılan bu yerler artık kişilere kullanıcı deneyimi yaşatarak ürünlerini satıyorlar.

     Deneyim satın alındıktan sonra mutsuzluk bu sayede neredeyse sıfıra yakın. Bu şekilde ki  dükkanlara dünyada ilk olarak kitap evlerinde denk geldik. Kitaba dokunmayı,küçük bölümler okumayı hatta koklamayı seven grup satın aldığı kitabı hemen oracıkta oturup okumayı çok sevdi. Faaliyet dışı gelir olarak tanımlanan bu alanda kitapevlerinin daha çok kitap satmasına neden olduğu kesin. Belki de hala daha çok kitapevinin faaliyetine devam edebilmesinin nedeni de bu yeni nesil konsept olabilir.

     Ev tüketimi grubunda geçen yıl “Eczacıbaşı” grubunun “Vitra” markası Kanyon alış veriş merkezinde ürünlerin sunulduğu ve bu ürünlerden oluşan mutfaklarda yemek pişirme deneyiminin yaşatıldığı bir mekan açtı. Yabancı misafirlerimi en çok götürdüğüm yerlerin başında burası gelir. Güzel ülkemin güzel markalarının yaptığı şeyleri göstermek aydınlık yüzümüzü ortaya koyarken ülkem adına hep gurur duymama neden oluyor.Gözlemlerim bu fikrin tuttuğu yönünde.

     Dükkan Cafe lerin bir başka görüldüğü alan da ortak çalışma alanları olarak da adlandırılan co-working office/space ler. (Daha önce bu köşede 18 Ocak 2017 tarihli yazımda “ Yeni nesil yazaneler “ olarak konu etmiştim. http://ticaretgazetesi.com.tr/hulusi_berik_9658girisim_inovasyon_yeni_nesil_yazaneler_co_working_space-l-1-sayfa_id-676-y-710-id2-12561 ) Bu yeni nesil ofislerin içinde zaten küçük cafeler ilk günden beri var oldular.

     Fakat bugünlerde ki gözlemim yeni nesil kahvecilerin içlerine co-working space (Ortak çalışma alanı) açmaları.” Kahve deneyimini sürdürürken işini de yapabilirsin” diye mesaj veriyor müşterisine. Yeni nesil çalışma alanlarına farklı bir bakış açısı geldi. Yukarıda saydığım tüm örneklerin hepsi kullanıcı deneyimi yaratmak üzerine kurulu. Çünkü  günümüzde insanlar  hayatlarında süpriz istemiyor.

     Nasıl ki ayakkabılarımızı deneyerek alıyoruz ,eskiden evlerin demirbaşı olan eşyaları da deneyerek almaya başladık. Tüketicinin bu kullanıcı deneyimi yaşadığı  markaları daha çok tercih ettiğini gözlemliyorum. Çok fazla deneyimleme şansı olmayan ürünlerde imdada “Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik” çözümleri yetişiyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İşsizlik oranı %11,6 seviyesinde gerçekleşti

  2018 yılı bütçe açığı 72,6 milyar TL

  Geleceğin teknoloji yıldızları Deneyap ile yetişecek

  Orion Fuarcılık 14. Agroexpo’ya hazır

  Bornova’nın engel tanımayan şampiyon dansçısı

  Sayılkan: İlaç fiyat kararnamesi değişmeli

  Toplam ciro endeksi %15,4 arttı

  Otomotiv sektörüne yeni bir soluk getirecek

  “Gıda satılan yerde beyaz eşya satılmamalı”

  Arçelik’ten Çeyiz Kampanyası

  Profilo enerji tasarruflu ürünler Ege Bölgesi’nde tercih ediliyor

  30 ilde 9 bin kadına ulaşıldı

  26. İzmir Avrupa Caz Festivali’nin Afişi İzmir’den

  TÜRKTOB, Fidanda Türkiye markası

  “Sektör devasa enstitüye dönüştü”

  “Kadınlar tarihte yer almak için mücadele veriyor”

  İşler: Diğer sektörlere teşvik var turizme neden yok?

  “Yapılandırma takipteki kredileri de kapsamalı”

  TÜRGÖK, Avrupa’nın başkentinde tanıtıldı

  Bitmemiş konutların tercih oranı artıyor

  Vodafone, dijitalleşme yolculuklarında KOBİ’lere destek olmayı sürdürüyor

  Türk kırtasiye sektörü dünya pazarına avantajlı fiyat sunuyor

  Başkent’te su faturalarına yüzde 30 indirim

  Egeli miniklerden enerji tasarrufu sergisi

  Atık yönetimi sektörü ivme kazanıyor

  Japon ilaç devi Takeda, Shire’ın alım sürecini tamamladı

  Blokzincir enerjiyi şeffaflaştırıyor

  Küresel iflas oranının yükseleceği 2019’da Avrupa ve Çin alarm veriyor

  Addio(*) İzmir!

  Karşıyaka’da milyonluk arazi resmen ‘park’ oldu

  Enflasyona ezilmemek için ‘imza’ hareketi

  Yarıyıl tatilinde siber tehlikelere dikkat

  Siber saldırı tehdidi şirketleri telaşlandırdı

  İnsan eli hassasiyetinde hızlı robotlarla küresel rekabet gücü artıyor

  YLG TV’ler, yepyeni bir kullanıcı deneyimi sunuyor

  Enerji tasarrufunda veri merkezlerinin rolü artıyor

  Bornovalılar can dostlarına duyarsız kalmadı

  Buz üzerinde “sıcacık” bir jest

  Başkan Amca’dan çocuklara karne hediyesi

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  KOBİ’ler büyüklerle işbirliği yapacak

  "Sanayi verileri de, sanayici de zor günler geçiriyor"

  "24 milyon hektar tarım alanının 2 milyon hektarı atıl"

  BASIM ve GRAFİK TASARIM HİZMETİ ALIMI

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
  Ticaret 11.01.2019
  Ticaret 10.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni