• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
21/08/2020 14:56
Türk Telekom ve Dijitalleşme

hberik@yahoo.com

     Türk Telekom(TT) ve dijitalleşme konusundaki ilk yazımı 10 Temmuz tarihinde yazmıştım. (yazıya bu linkten ulaşabilirsiniz. http://ticaretgazetesi.com.tr/hulusi_berik_9658girisim_inovasyon_turk_telekom_ve_dijitallesme-l-1-sayfa_id-676-y-710-id2-16292 )

     Geçen yazımın en başında söylediğimi bu yazımda da en başta söyleyeyim. Bu bir yergi ya da eleştiri yazısı değil. Durum tespiti olarak görmenizi rica ediyorum.
     İster hizmet, ister ürün olsun müşteri ilişkisi yaşadığınız her kurumla ister istemez bir gönül bağı kuruyorsunuz. Ben de hizmet aldığım firmaların iş süreçlerinde gördüğüm iyileştirilmesi gereken noktaları sanki o şirketin bir takım üyesiymiş gibi değerlendirip çözüm önerilerimi aktarıyorum. Bir noktada sorumlu müşteri görevimi yerine getirmiş de oluyorum. Masanın diğer tarafındaki göz gibi düşünüyorum hep kendimi. Gördüğüm ve kendimce iyileştirilmesi gereken süreçleri de paylaşıyorum. Gerisi kurumun, işletmenin bileceği iş.

     10 Temmuz da yazdığım yazımda yaşadığım olumlu süreç iyileştirmesini yazmıştım. Yazlık internet hizmetimi daha erken başlatmak istemiştim ve pandemi sürecinin de etkisiyle süreç dijitalleşmiş ve abonelik çağrı merkezi yoluyla erkenden başlaya bilmişti. Şimdi bu hizmetin ikinci evresini hakkında tespitlerimi yazacağım.

     Üç aylık internet hizmeti paketimin bitmesine bir hafta kala bir önceki tecrübemden oluşan iyileştirmenin haklı güveniyle Türk Telekom’u aradım. Hizmeti en az bir ay daha uzatmak istediğimi söyledim. En az iki aylık paket olduğunu öğrendim ve tereddütsüz kabul ettim.

     Bu noktada ki beklentim zaten var olan sinyalimin devam etmesi. TT’nin bu iki aylık internet paketi sadece yeni müşterilere uygulanan bir hizmetmiş. Ben eski müşteri olduğum için kullanmakta olduğum paket iptal edilerek yeni müşteri olacağım ve hizmetten yararlanacağım belirtildi. Prosedürel bir şey olduğunu düşündüm. Bazen şirketlerin iş işleyişleri böyle olabiliyor.

     Başladık konuşmaya, önce paketim iptal oldu, sonra yeni bir başvuru yapmam gerekti. Bu da güzel ama bana bir e-posta adresi verildi ve oraya kimlik bilgilerimi göndermem istendi. Ben zaten sizin müşterinizim ve şu an o hizmeti alıyorum her türlü bilgim var ne gerek var dedim ama yeter ki internet kesilmesin diye kimlik bilgilerimi ilgili e-posta adresine gönderdim ama sonuç yine internet hizmetim kesilmesi oldu.

     Neden? diye sorguladığımda. Çünkü bunun başka bir abonelik olduğunu ama ekiplere bilgi veriliyor hızlıca gelip bağlayacakları söylendi. Ne gerek var diye düşünmeden edemedim. Sinyal alıyorum, internet gayet güzel çalışıyor. Yok illa bu sinyali keseceğiz tekrar vereceğiz.

     Nihayetinde Türk Telekom’un dediği oldu ve Perşembe günü sinyalimiz kesildi. Bu noktada çağrı merkezinden en az dört kez telefon aldım. İşte şu şu numaralı işleminizle ilgili arıyorum işlemler devam ediyor. Peki çok teşekkür ederim diyorum kapatıyoruz. Neyse Cumartesi saat13.00 civarı ekip arkadaşlarımız geldi. Bir türlü sinyal gelmiyor!!!

     Diyorum ki üç aydır şıkır şıkır çalışan hat şimdi niye çalışmaz. Baktılar ettiler VDSL başvurusu yapılmış burası ADSL. Tamam diyorum sen ADSL yap git. “Olmaz başvurunun iptal edilmesi gerekiyor” dediler. Hemen çağrı merkezini aradım yeter ki ekip gitmeden iptali yapmak ve işimi görmek istiyorum.

     Çağrı merkezi ile ilk görüşmem 18 (onsekiz) dakika sürdü sadece iptal başvurusu yapabildim. İptal onayını başka bir birim yaptığı için önce iptal başvurumun onaylanması gerekiyormuş!!! Sonra bir daha başvuru yapılacak sonra ekip yönlendirilecek. Sonuç haftasonu dahil Türk Telekom çağrı merkezi beni birkaç kez arayıp işlemlerimin devam ettiğini bildirdi. Pazartesi çağrı merkezi tekrar aradı başvurum bir daha alındı ve akşam üstü bağlandı.

     Sonuçta 4 gün internetsiz kaldık. Biz ailece işimizi çevrimiçi yapar durumdayız. Yani öyle ah film seyredemedim durumunda değiliz. Yüklü dosyalar gönderip-alan işler yapıyoruz.  Ulusal ve uluslararası sürekli çevrim içi görüşme yapıyoruz. Teknik ekip bizim eve iki kere gelip gitmek durumunda kaldı (ilkinde olsa bile bir kere bile gelmesi gereksizdi) çağrı merkeziyle kaç kere konuştuğumu bilmiyorum. Onlar da sağ olsunlar bir de bilgilendirme telefonları ediyorlar. Yani bir sürü gereksiz iş ve zaman kaybı.

     Düşündüm taşındım sanırım Türk Telekom istihdam odaklı bir işletme bu nedenle süreçler böyle dizayn edilmiş diye düşündüm ve Türk Telekom CEO su Ümit Ünal beye çözüm geliştirdim. Dijitalleşmeden ödün vermeden hatta tüm bu işlemlerin cep telefonunda bulunan Türk Telekom online işlem uygulamasından yapılması yani hizmetin aksamadan devam etmesi.

     Bunun yanında çağrı merkezi görevlileri yine müşteriyi arayıp hal hatır sorması teknik ekibin yine eve gelip kontrol etmesi hal hatır sorması bahse konu sinyal kutusunu kontrol etmesi şeklinde yapılabilir. İstihdam değişmeden kesintisiz hizmet devam etmiş oluyor. Hatta bu yeni iletişim politikası gereği daha mutlu müşteri grubu. Öneriyi tabi ki iç dinamikleri ve başkaca değişkenlerin yarattığı zorlukları bilmeden çok yüzeysel yapıyorum ama süreci iki defadır yaşayan bir kişi olarak masanın diğer tarafından farklı bir bakış açısı olarak değerlendirin lütfen.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İyileşen sayısının yeni vak’aya göre fazlalaığı devam ediyor

  İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN TAŞINMAZ SATIŞI

  ÇADIRALTI BETONLARININ BAKIM VE ONARIMI İŞİ

  Toplu taşımaya ‘sistemli’ teşvik geliyor

  YEP’in 3 yıllık yol haritası: V tipi büyüme, finansal istikrar

  Elazığ ve Malatya’daki işletmelere ek süre

  "Aliağa’nın gelişmesi için çalışacağız"

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Henkel’de Hasan Alemdar’a yeni görev

  Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Başvuru Ofisi hizmetinizde

  Kastamonu Entegre ihracattaki yükselişini sürdürüyor

  Yabancılara yapılan konut satışları bir önceki yıla göre yüzde 8 arttı

  Kaçak Hobi Bahçesine Güzelbahçe Belediyesi’nden geçit yok

  Online pazar yerlerinde strateji nasıl olmalı?

  Palandöken, “Açıklanan program ekonomi için güven verici”

  Sahil hattında yazlık ve imarlı arsaların fiyatları enflasyon dinlemiyor

  Milletvekili Kılıç’tan Başkan İduğ’a ziyaret

  İkametini al Çeşme’ye gel: “Hedef 50 bin Çeşmeli”

  Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı %25 azaldı

  Türk Telekom’dan yerli üretime destek

  İnci Holding, ihracat liginde üç şirketiyle yine ilk 250’de

  Başkan Sandal: Bayraklı İzmir’in kalbi, göz bebeği

  Hollanda ile hedef, 15 milyar dolar ticaret hacmi

  Vestel üretimi beyaz eşyalara Almanya’dan tam not

  Sompo’dan KOBİi’lere yönelik güneş enerji santralleri sigortası

  Ekonomik Güven Endeksi Eylül’de %3 arttı

  Ülker’den gıda israfıyla mücadelede önemli adım

  Çalışanların yüzde 57’si ofisini evine taşıdı

  Kent Merkez Mutfak’ta üretim çalışmaları devam ediyor

  Su tüketiminde tasarruf hayati önemde

  Eylül Ayı İşsizlik ve Kısa Çalışma Ödeneği Ödemeleri 5 Ekim’de

  Karabağlar’da dijitalleşme atağı sürüyor

  Buca Belediyesi yeni döneme 5 merkezde 22 kursla başlıyor

  Başkan Arda’dan bisikletli denetim

  İşletmelerin ilan ve reklam vergileri iade edilecek

  29 Eylül Uluslararası Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü

  Mübadele Heykeli’nin yapımına başlandı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Rafetpaşa Mahallesi’nde sokaklar yenileniyor

  Zabıtalardan kedi operasyonu

  T.C. KARŞIYAKA 3. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 6. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  29 Eylül 2020 Tarihli ve 31259 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İyileşen hasta sayısı yeni vak’a sayısını geçti

  GÜZELBAHÇE BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN ARSA VASIFLI TAŞINMAZ SATIŞI

  İDDMİB’den Hindistan ve Pakistan pazarına ‘sanal çıkarma’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 30.09.2020
  Ticaret 29.09.2020
  Ticaret 28.09.2020
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni