• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
18/12/2020 06:27
Temmassız Ödeme QR Kod Kullanımı

hberik@yahoo.com

     Geçen hafta ki yazımdan sonra bir çok dönüş aldım. En önemlisi de Tunç Başkan’ın QR ile ödeme geçiş sistemi için talimat verdiği yönünde. Bana ulaşan bir bilgi yok ama çok güvendiğim ağabeylerim öyle söylediler. Yemek çekimle alış veriş yapınca artık sadece QR ile ödüyorum, eskiden görevliler abi ben bilmiyorum onu yapmayı derlerdi veya bizim makinada o özellik yok abi der geçerlerdi. Halbuki ikimiz de bilirdik olduğunu, ama işte onla uğraşmak istemediğinden sallar geçerdi.

     Artık adım atsak HES kodu söylüyoruz. İnsanlarımız önce bu HES kodunu telefonlarına kaydettiler, sonra TC gibi ezberlediler ama hepsi bir kenara bırakıldı ve HES uygulamasında ki QR kod okutulup geçiliyor. Sanırım akıllı algoritmaların bir sonucu bu hafta önüme çıkan QR ödeme ve kullanım yerleriyle ilgili marketing Türkiye nin  twitter hesabında denk geldiğim yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.  

Bir mecra olarak QR kodu ve içine yerleştirilmiş mucizeler
     QR kodunun ilk görüldüğü zamanları sanırım her birimiz hatırlarız. Barkodun küçük kardeşi olarak hayatımıza giren QR kod, bundan sadece birkaç ay önce müşterilerinin dijital deneyimlerini öncelik haline getirmiş markalara has bir özellikken, pandemiyle birlikte akıllı telefonu olan herkesin sosyal hayatında önemli bir konuma geldi. Ve ne oldu dersiniz? Bu durum pazarlama profesyonellerinin dikkatinden kaçmadı…

     QR kodları; restorandan hizmet sektörünün her kategorisine, kamu hizmetlerinden bilgi güvenliğine kadar, akıllı telefon sahiplerinin bilgi ve içeriğe ulaşmasını kolaylaştıran önemli bir özellik. Ancak yetileri sadece bununla kalmak zorunda değil. QR kodlar; paketlemeden dağıtıma, sürdürülebilirlik hikayelerinden lüks giyim tasarımcılarının günlük programlarını kadar hikayelerini anlatabileceği bir mecra da olabilir. Peki, markalar Asya Pasifik bölgesinin dünyanın geri kalanına kıyasla hayli yol kat ettiği günlük QR kod kullanımından neler öğrenebilir?

     Bir inovasyon danışmanlık network’ü olan R/GA’in Singapur direktörü Felix Rompis, “Milyarlarca mobil kullanıcı ödemelerini e-ticaret, sosyal medya ve mobilite servislerini bir çatı altında kusursuzca toplayan AliPay, WeChatPay, GrabPay gibi ‘süper applerden’ yapıyor. Bu toptancı uygulamayla süper app sahipleri tüketicilerinin nerede olduğunu takip edebildikleri gibi QR kodu kullanımları sayesinde hedef kitlelerinin satınalma alışkanlıklarını da gözlemleyebiliyor. QR kodların markalara, pazarlama ve reklam profesyonellerine vaat ettiği en büyük özellik de işte bu; medya ekosistemiyle müşterilerinin satınalma yolculuklarındaki duraklarını görebiliyorlar.” diyor.

     “Batı teknoloji ekosistemi Asya’daki rakiplerinin kapsamlı yayılmasını henüz yakalayamadı. Bu geride kalmışlığın nedeni, WhatsApp Business ve Instagram shop’un varlığından da anlayabileceğiniz gibi, yeterince çabalamıyor olmaları değil. Aksine, bu teknoloji devlerinin yolu, sektörlerinin üzerinde karabulutlar gibi gezen kurallar ve sistemsel engeller tarafından kesildi. Yapısal aksiyonlar üzerinde yeterince güce sahip olmamaları da cabası. Ancak hepsinden önemlisi, önlerine çıkan en büyük engel; müşteri ilgisizliği”.

     İnsanların yeni alışkanlıklara (gerek kişisel hayatları gerek teknolojik alışkanlıkları) hızla geçmesi için global bir pandeminin yaşanması gerektiğini belirten Rompis, bu süreç sona erdiğinde yeni edindiğimiz alışkanlıkların sadece bir avuç kadarının bizimle yoluna devam edeceğini belirtiyor. Rompis, “İnsanlar restoranlara akın edip kağıt menülerin sayfalarını çevirmek istiyor; ancak ödemelerini temassız yapmaya devam edebilmek öncelikli arzuları arasında” örneğini vererek hangi alışkanlıkların kalıcı olacağına dair fikir yürüterek, “QR kodun hayatını uzun kılacak da işte bu: mobil ödemeler” diyor.
     Adludio Asya direktörü Benjamin Pavanetto, Singapur’da QR kodlarının özellikle kişi takibini mümkün kılması ve dijital temassız ödemelere olanak sağlaması nedeniyle COVID-19’a karşı savaşta önemli bir rol oynadığını belirtiyor.

     QR kodlarının benzer bir başarıya Çin’de de ulaştığını belirten Pavanetto, QR’un abisi barkodun Çin’de yeterince başarılı olamamasını veri güvenliği hakkındaki endişelere bağlıyor. “Hükümetler bu duruma etkili regülasyonlar getirmeli” diyen Pavanetto, Çin’deki kullanıcıların QR kodlarını en yaygın olarak alışveriş, açıkhava reklamcılığı, hayvanların kime ait olduğunu belirlemek ve hızlı bağışlarda bulunmak için yaptığını belirtiyor.

     Öyle ki, Guangdong’daki yerel bankaların birçoğu hastane ve pazar gibi yüksek riskli bölgelerde nakit parayı yok etmeye başladı.
     Mastercard yıllardır bu teknolojiyi Asya kıtası öncelikli olmak üzere hem satış profesyonelleri hem de tüketicilerin alışkanlıklarından biri haline getirmeye çalışıyor. Bunun nedeni; dijital ve temassız ödemeler söz konusu olduğunda önemi artan QR kodu.

     Mastercard Güney Doğu Asya Başkanı Safdar Khan, QR kodunu Hindistan ve Tayland arasında (ve elbette ülkelerin sınırları içerisinde) temassız ödemeyi mümkün kılmak üzere geliştirilen Bharat QR aplikasyonuyla standart haline getirildiğini belirtiyor.

     Khan, “Asya’dan içselleştirmemiz gereken anahtar öğreti; QR kodlarının avantajları hakkında eğitimi ve farkındalığı ön plana çıkaracak adımlar atmak olmalı. Ancak Asya ülkelerinin dijital ödeme sistemleri ve nakitsiz ticarette attığı büyük adımlara rağmen, kıtanın belli bölgelerinde nakit hala tercih edilen ödeme şekli olmaya devam ediyor. Şirketleri QR kodu konusunda aralarında dijital ekonomide yer edinmek de dahil pek çok avantajı anlatmak ve bu teknolojiyi iş yapış sistemlerine nasıl entegre edeceklerine dair eğitmek şart.” sözleriyle Asya kıtasında QR kodun geldiği yeri özetliyor.

     QR kodunun sosyal ve finansal alanlarda bilgi akışının de-facto mekanizma olması yakındır desek yanılmış olmayız. Bunun yanı sıra sağlık bilgilerine ulaşım, fiziksel alanlarda yol bulma, süreçleri ve ödemeleri mümkün kılma gibi pek çok farklı ihtiyacın karşılanmasında QR kodun yaygınlaştığını göreceğiz.

     Yüksek çözünürlüklü ya da eski versiyon bir kamera olması fark etmeksizin tek bir tık ile bilgi okuyabilen sistem şöyle dursun, etrafındaki tüm ögelere rağmen kolay seçilebilir olmasıyla QR kod navigasyondan ulaşıma, sosyal ilişkilerden toplumsal iletişime, finanstan sağlığa birçok konuyu daha ulaşılabilir kılacak.
     Kim bilir belki de markalar ve kurumlardan sonra, sırada kartvizit veya nüfus cüzdanı yerine kişisel QR kodları kullanmak da vardır...

     Kaynak: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/bir-mecra-olarak-qr-kodu-ve-icine-yerlestirilmis-mucizeler/

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vak’a sayısında hızlı düşüş devam ediyor

  17 Ocak 2021 Tarihli ve 31367 Sayılı Resmi Gazete

  Günlük vak’a sayısı hızla azalıyor

  Konut sektörü pandemiye rağmen rekora koştu

  Çelikte ihracat hedefi; 23 milyon ton

  İklimlendirme sektörü ihracatta 5 milyar doları aşmaya odaklandı

  “Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

  Anadolu Efes’e ‘Sıfır Atık’ belgesi

  E-ticaret ile birlikte iş gücü açığı da büyüyor

  Şirketler dijitalde daha aktif olmayı planlıyor

  Palandöken, “Emekliliği gelen esnaf sicil engeline takılmamalı”

  “İnsana yatırım yapmaya devam edeceğiz”

  Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık

  Enerji yatırımları için de sigorta olmazsa olmaz

  Sürdürülebilirlik trend değil, yeni bir iş gerçekliği

  “2021’de yabancıya satışta 50 bin bandını geçeceğiz”

  TSKB ve EBRD’den Ulusoy Un’a 40 milyon TL destek kredisi

  Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü BT görüntüleme hizmeti alacak

  TransferGo, 2020 sonunda globalde 2.5 milyon müşteriye ulaştı

  Turizm sektöründe ilk hareketlenmeler iç pazarda olur

  Konut fiyatlarında artış yıl boyu devam etti

  Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

  airBaltic’in Covid-19 önlemlerine tam not

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  E-perakende sektöründe Nesatılır com ile zaman tasarrufu

  Şirketler evden çalışma modeline geçti, e-imza kullanımı arttı

  Renault’da yeni dönem

  “Mavi Gözlü Dev” Buca’da unutulmadı

  Metro ethernet internet, P2P veri iletişimi ve web sunucu barındırma, yedeklilik ve güvenlik hizmeti alınacak

  Hyundai, IONIQ 5’in çizim görsellerini paylaştı

  Akıllıfon Robo Danışman’a 600 bin TL yatırım desteği

  “Gençler 33 milyar dolarlık hedefin itici gücü olacak”

  Bayraklı’da 20 depremzede aileye evleri teslim edildi

  Parayı evin içine harcadık

  2021’de finansal Check-Up’a dikkat!

  Azerbaycan Merkez Bankası’nın yeni binası Tekfen İnşaat’a emanet

  Çankaya Belediyesi’ne kuru gıda alınacak

  T.C. ÇEŞME İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIŞI

  ÖZEL GÜVENLİK KIYAFET ALIMI

  KÜLTÜR LABORATUVARI TESTLERİ ALIMI

  T.C. KINIK İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  KONAK İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  İhale Özetleri

  16 Ocak 2021 Tarihli ve 31366 Sayılı Resmi Gazete

  15 Ocak 2021 Tarihli ve 31365 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Tüm rakamlarda gerileme var

  İletişimin devlerinden yerli iş birliği

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2021
  Ticaret 16.01.2021
  Ticaret 15.01.2021
  Ticaret 14.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni