• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  21 Mart 2019 Tarihli ve 30721 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  10 soruda dünya ticaret savaşı...

  YAZILIM DESTEK HİZMETİ ALINACAKTIR

  BAYINDIR ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ BEYDAĞ İŞLETME ŞEFLİĞİ 972 VE OVACIK İŞLETME ŞEFLİĞİ 516 KOD NOLU ORMAN YOLU YAPIMI

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ 2017/19 İFLAS

  YAZAR KASA RUHSATI KAYIPTIR

  Et ve sütte enflasyon riski kapıda

  “Market markalı ürünlere sınırlama enflasyonu artırır”

  İzmir-İstanbul Otoyol ücretleri açıklandı

  İngiltere’de iş kuran Türkler Dünya arenasında

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %1,79 düştü

  Tarım ve gıda etiği İzmir’de konuşulacak

  İhracatçı mobilyacıya teşvik var

  Türkiye Otomotiv Endüstrisi gücünü evinde gösterecek

  Soyer: İTB, belediyenin partneri olmalı

  “Değişim kültürünü EFQM Modeli ile yönettik”

  “Kayıt dışı istihdam 10 kat maliyetli”

  Paşabahçe mağazaları yenilenen yüzüyle Zorlu Center’da

  Renault ve Dacia’dan Bahar Servis Kampanyası

  ‘TESK-KOSGEB işbirliğinin ilk yurtdışı iş gezisi yapıldı’

  “Suyun ekonomik değeri de unutulmamalı”

  Serter: “Düne dair deneyimleri yarına ışık tutuyor”

  Pet Fuarı Tepekule Kongre Merkezi’nde açılıyor

  Sanayideki yeni meslekler için nitelikli iş gücü şart

  Total Quartz Auto Care merkezleri yaygınlaşıyor

  Enerji ve ekonomiye duyarlılık artıyor

  Ode Yalıtım’dan ‘Express’ ile sektörde ilk: Membran siparişi ertesi gün kapıda

  RTB House, Avrupa’nın en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında

  Aktif Bank Ar-Ge Merkezi, uluslararası proje iş birliğine imza attı

  Küçük işletmele finansmana kolay erişecek

  İlaç sektörüne yön verecek üç iş modeli

  Asya’da ticaret potansiyelini büyütme fırsatı

  Siber saldırılar en büyük ikinci risk türü

  NHBC yapı denetim görevlilerini Panasonic tabletleriyle donatıyor

  ESET, çözüm ortaklarıyla buluştu

  İzmir’de yüzler gülüyor

  Kentin kıyısında kadın olmak

  AASSM’de “Kuvayi Milliye” ruhu

  Üreten kadınlardan Başkan Atila’ya teşekkür

  Başkan Atila Altınordu’dan süper lige çıkmasını istedi

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  20 Mart 2019 Tarihli ve 30720 Sayılı Resmî Gazete

  Çin-ABD hattınde gerilim yüksek

  ÇİMBETON HAZIRBETON VE PREFABRİK YAPI ELEMANLARI SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  ÇİMENTAŞ İZMİR ÇİMENTO FABRİKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ YÖNETIM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  İzmir’e son cemre düştü

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
  Ticaret 16.03.2019
  Ticaret 15.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni