• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  e-ihracat fırsatları yükseliyor

  Başkan Atila’dan Bayram ziyareti

  Brisa, gerçekleştirdiği 50 milyon TL Ar-Ge yatırımı ile yerli üretimini güçlendiriyor

  NN Hayat ve Emeklilik, ‘Kağıtsız BES’ dönemini başlatıyor

  “Gerçek ödül; filmlerimin insanların kalbine dokunması”

  Bitdefender Antivürüs destekli NETGEAR Armor ile internete bağlı tüm cihazlar koruma altında

  Kaya Çiftliği Worldfood İstanbul’da

  Ege’den “Değişim Programları Ofisi” modeli

  Bir ziyaret, bin teşekkür

  Huzurevinde bayram sevinci

  Samim Kocagöz Roman Ödülü sahibini buldu

  Güngör Uras yaşamını yitirdi

  Buca ibadethaneleri pırıl pırıl

  Büyüklerimiz bizim baş tacımız

  Başkan Selvitopu işçilerle buluştu, bayramlarını kutladı

  Ve eğlence başladı...

  Bergama kartpostal ve pullarıyla nostaljik bayram kutlaması

  İhale Özetleri

  20 Ağustos 2018 Tarihli ve 30515 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  19 Ağustos 2018 Tarihli ve 30514 Sayılı Resmî Gazete

  Kuru incir ihracatında ilk gemi 26 Eylül’de yola çıkacak

  Nefes kredisine üçüncü faz geliyor

  “Kurban hizmetlerinde denetim elden bırakılmamalı”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.09.2018 - 15:00

  S&P ve Moody’s Türkiye’nin notunu düşürdü

  Türkiye bayramda ‘aile’yi ‘tatil’e tercih ediyor

  “Gücümüzü ülkemize olan sorumluluğumuzdan alıyoruz”

  Seramiksan, yeni ürünleriyle Cersaie Seramik ve Banyo Fuarı’nda

  NISSAN’dan Bayram fırsatları

  Renault’da Ağustos ayında hurdaya ek indirim ve Kangoo’da sıfır faiz

  Apaydın, “Bayram trafiğinde daha dikkatli olunmalı”

  TOBFED: “Araç bakımı ihmal edilmemeli”

  Nejdet Durmuş İzmir’in gururu oldu

  Türk Telekom, Samsung Galaxy Note9’u satışa sundu

  Alternatif Bank ve TİM’den ihracatçıya destek

  Uzmanlardan acemi kasaplara erken uyarı

  Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, çalışanlarla bayramlaştı

  Çeşme 12 ay muhteşem

  Sistem 9’un milli yazılımı 20 ülkede

  Lenovo yılın 2. Çeyreğinde çift haneli büyüme gerçekleştirdi

  Başkan Aziz Kocaoğlu: çare gençlerde

  Kütüphane kullanım oranı 3 kat arttı

  “Büyük yangınlar küçük ihmallerle başlar”

  Urla’da bayramlaşma töreni

  Bayraklı 17 Ağustosu unutmadı

  Başkan Şenol: Kenti daha ileri götüreceğiz

  Karşıyaka ‘Kurban Bayramı’na hazır

  Mesaj göründüğü gibi olmayabilir

  Kurumsal ağ sızma testlerinin %73’ü hassas web uygulamaları üzerinden gerçekleştirildi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2018
  Ticaret 18.08.2018
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni