• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Dönüşen dünyada nakit yönetimi

  Kayı Medikal ve Philips işbirliklerini uluslararası boyuta taşıyan anlaşmayı imzaladı

  Hackerler sadece bilgisayarlara saldırmıyor

  Veri kaybına uğrayan şirketlerin % 60’ı iflas ediyor

  İnşaat maliyet endeksinde %5,88 artış

  Tüketici güven endeksi 59,6 oldu

  Yerli bilgisayar üreticisi Technopc, Arena ile büyüyecek

  Dijital dünyanın ilk “Oyuncak Fuarı”nın II.si başladı

  Türkiye’nin yüzde 28,7’si obez

  Türk-Macar dostluğuna İzmir köprüsü

  İşler: İzmir ve Ege’ye ilgi artıyor

  PAGDER Başkanı Selçuk Gülsün: Sanayicilere ek yüklerden kaçınılmalı

  Şemikler’e mahalle merkezi müjdesi

  Harmandalı yeniden doğacak

  Buca’da “Hawking” hastalığı için farkındalık yaratıldı

  Gaziemir’de geri dönüşüm atağı

  Sağlık harcamaları son 5 yılda 56 milyar 257 milyon TL arttı

  Başkan Pekdaş’tan çifte ziyaret

  Karabağlar’da miniklere diş sağlığı eğitimi

  Çocuk kitapları yazarları, Bornovalı miniklerle buluşuyor

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 18.12.2018 - 10:00

  T.C. MENEMEN İCRA DAİRESİ 2018/1274 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.12.2018 - 15:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 04.12.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 17.12.2018 - 14:30

  MENDERES 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  22 Kasım 2018 Tarihli ve 30603 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Egeli makineciler tıkır tıkır ihracat yapıyor

  Tariş Zeytinyağı Birliği sızma zeytinyağına 17 TL fiyat belirledi

  Çevre yatırımlarında yerele 1. 7 milyar TL destek

  Türkiye’de Ekimde 146 bin 536 konut satıldı

  Palandöken, “İndirim kampanyaları hep aldatıcı”

  PÜİS’in isteği bankacılık mevzuatı kapsamında ele alınmalı

  Ege Ekonomik Forum başlıyor

  Yenilikçi işgücüne yatırım çağrısı

  Turkcell, 1 Ocak’ta 2 milyondan fazla ev ve işyerinde AKK’yı kaldırıyor

  Teksan, Amerika pazarına odaklandı

  Yıldırım: Devletlerimizin kaderi birbirine bağlı

  Hazır giyimci 10 ayda 15 milyar dolar ihracat yaptı

  4 Milyar dolarlık gübre sektörü, maliyet artışına çözüm bekliyor

  Batıçim, Dünya Çimento Birliği’ne katıldı

  İstanbul Havalimanı’nın PC’leri hem yerli hem çevreci

  “E-kitap kullanımı dergi kullanımının üzerine çıktı”

  ‘Kumaşın Oscarları’ sahiplerini buldu

  Kale Markalı yeni kameralar satışta

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.11.2018
  Ticaret 21.11.2018
  Ticaret 20.11.2018
  Ticaret 19.11.2018
  Ticaret 17.11.2018
  Ticaret 16.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni