• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
12/01/2018 15:19
Mesajla Marka Karalamak

     Mesajlaşma uygulamaları hayatımızın vazgeçilmezleri arasında. Artık telefonla konuşmak yerine sms yada mesajlaşma uygulamalarıyla haberleşme çok popüler oldu.Hatta sms (Short massage service - Kısa mesajlaşma servisi) popülerliğini kaybediyor. Kurumlar zorunluluk nedeniyle kullanıyorlar o kadar. Bireylerin en çok tercih ettiği akıllı telefonlarda ki direkt haberleşme uygulamaları. Çok etkin ve hızlı bir yol. Bir de son yıllarda buna grup haberleşmeleri de eklenince e posta gruplarının pabucu bir anda dama atıldı.

     Bu uygulamalar sayesinde e posta gruplarında  yazılanların farklı zamanlarda görülüp aslında konuşulmuş bir konuyu tekrar etme yada eş zamanlı aynı şeyleri yazma durumu da ortadan kalmış durumda. Saniye farkı bile olsa bir zaman sıralaması var. Hal böyle olunca bu uygulamalar vazgeçilmezimiz oldular.Arkadaş grupları, hobi grupları, akraba grupları,sınıf grupları (ilk,orta, Lise, Üniversite, meslek), çekirdek aile grupları olarak eminim hepinizin telefonlarında on taneye yakın grup vardır.

     Son zamanlarda bu uygulamalar sayesinde gün geçmiyor ki bir  markanın X ürünü hakkında çeşitli iddialarla bir mesajın gelmediği neredeyse tek bir gün yok. Mesajın iletimi de çok kolay olduğu için kişi okuduğu haberden oldukça ürküp hemen ilet yapıyor ve yukarıda bahsi geçen her gruba gönderiyor. Bir anda bir  mesaj yaklaşık olarak 1000 kişiye gidiveriyor. Nasıl gitmesin ki. Mesajlar genelde acil acil acil diye geliyor, yer saat kişi kurum her şey var. Altında çok yetkili veya yetkin olduğu anlaşılan bir ünvan veya itirafçı şeklinde açıklamada olunca okuyan kişinin paniğe kapılmaması neredeyse imkansız.

     Dün akşam bizim evde annemin ve babamın da olduğu bir sırada yine anneme böyle bir mesaj geldi.Çok yakın arkadaşlarının olduğu neredeyse 40 yıllık bir grup. O gruptan gelecek haber belli ki herkesi korumak ve bilgilendirmek için gelir aksi kimsenin aklına bile gelmez. Hele de gönderen kişi bir de mesleki olarak bir ünvan sahibiyse konu o saniye kapanıyor. x firmasınını şu ürünü almayın şeklinde bir mesaj geldi. Annem mesajı okur okumaz bizimle paylaştı.Bu mesaj bu hafta bana deyim yerindeyse 50 kere gelmişti. Ben de anneme ve babama bunların rakip firmalar tarafından veya kötü niyetli kişilerce  çıkartıldığını bunlara itibar etmemeleri gerektiğini söylerken annem de haklı olarak ama acil acil acil diye göndermiş niye öyle yazsın ki diye mesajın gerçek olduğunu savunuyor haklı olarak. Ben de dilim döndüğünce o mesajın o kişi tarafından yazılmadığını gelen mesajı kopyala-yapıştır veya ilet şeklinde gönderildiği için orjinalinin öyle olduğunu anlatmaya çalıştım.

     Ne kadar inanmışlardı bilinmez ama üstünden bir 15 - 20 dakika geçmişti ki bu sefer babamın okul grubundan bu sefer başka bir firmanın bir ürününü tüketilmemesi gerektiği aman işte şöyleymiş böyleymiş gibi ifadelerle bir mesajın gelmesi çok iyi oldu. Çünkü haklılığım bir anda ispatlandı. Açıkçası insanların bu kadar kötü niyetli olup rakipleri tarafından bu denli kötü bir rekabet koşuluyla yıpratılabileceklerini tahmin edemiyorlar. Ben de onlara şöyle diyorum. İnsanlar kendilerini Hakim, savcı, polis, asker gibi tanıtıp insanları nasıl dolandırıyorlarsa ki bu meslekler toplumun vicdanı olan kutsal meslek grupları, ticari olarak bir markanın bir ürününü karalamak onlar için hiç bir şey.

     Hala ikna olmayanlar için şunu da söylemek isterim. Siz hiç herhangi bir kişinin bir sosyal medya hesabında bu paylaşımları görüyor musunuz. Hayır. Neden çünkü o zaman o firma gelip sen benim hakkımda nasıl olurda böyle ispatlanmamış bir iddia da bulunuyorsun gel bakalım bunun hesabını mahkemede ver der üstüne de tazminat davasını açıverir. Ama bu tip mesajlaşma gruplarında kimden geldiği neredeyse asla belli olamayacak şekilde yapılan haklı haksız yerli yersiz her türlü haberi lütfen paylaşmayın.Kötü niyetli kişilerin bu amaçlarına alet olmayın.Yiyecek içecek konusu doğaldır ki herkesin hassas konusu o zaman lütfen ilgili bakanlığımız olan Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının web sitesinde ki hileli ürünler listesine bakmanızı başkaca ürünlerle ilgili olarak ilgili bakanlıkların web sayfalarını incelemenizi ve ona göre hareket etmenizi öneririm.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Gaziemir esnaflarından örnek proje: Açıkhava AVM

  Dijital dönüşümün katma değeri: 10 yılda 23,8 trilyon dolar

  Robot Sophia Anadolu Sigorta güvencesiyle Türkiye’ye geldi

  STK’ların dijital dönüşümü dünyayı değiştiriyor

  Dijital bahar temizliği için 7 ipucu

  Türkiye Vodafone Vakfı geleceğin kod yazarlarıyla buluştu

  TAİDER ‘Kuzey Yıldızı Projesi’ni konuştu

  Türkiye’de “hesaplı” nüfus oranı fırladı

  Aksa Enerji Madagaskarlı Jirama’nın santralini işletecek

  Koçtaş’ın dijital dönüşümüne ödül

  2025’te dijital ekonomi 23 trilyon dolar olacak

  Karşıyaka Çocuk Şenliği muhteşem bir şölenle başladı

  Buca zabıtasından ‘Pazar’ denetimi

  KNK’ya bir ödül daha

  Kalkınmanın anahtarı yerel yönetimlerde

  Görme engellilere Braille alfabesi kullanılarak hazırlanan özel menü

  Ambalaj sanayicileri Plastpak Fuarı’nda sektör profesyonelleriyle buluştu

  Maxion Jantaş Busworld İzmir’de görücüye çıktı

  Kerim Tokyo’ya koşuyor

  Büyükşehir’den Kordon’da “renkli” kampanya

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 24.05.2018 - 10:00

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  20 Nisan 2018 Tarihli ve 30397 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  76 yılı geride bırakıyoruz

  KONAK VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN İLANEN TEBLİĞ

  İzmir için özel proje zamanı

  EZZİB’de ikinci Davut Er dönemi

  “Dizel araçlar 10 yılda yüzde 356 arttı”

  Tarımsal işletmeler, %25,9 ile 20-49 dekar işletme büyüklük grubunda yoğunlaştı

  İnönü Mahallesi Pazaryeri’nin temeli atıldı

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  MÜTEFERRİK

  İş dünyası, “Ekonomik refah” dedi

  HARİTA-PLAN-PROJE

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  EİB’nde ikinci Eskinazi dönemi

  Egeli konfeksiyon ihracatçılarında yeni başkan Sertbaş

  Veri saldırılarına karşı şirketler nasıl korunmalı

  Beypak’ın yeni tesis yatırımı

  Vodafone Akıllı Şehirler Online Platformu Global ödülleri topladı

  Yılın Seçilmiş Ürünleri sahiplerini buluyor

  Akbank’dan girişimciliye destek

  Finansman sıkıntısına rağmen imalat sanayi iyimser

  Türkiye’de 22 milyondan fazla çocuk var

  Genel Veri Koruma için geri sayım sürerken global şirketler kaygılı

  Veri sızıntılarının kaynağı oltalama saldırıları

  Şirketlerin teknoloji ihtiyacını çalışan Y kuşağı belirliyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
  Ticaret 17.04.2018
  Ticaret 16.04.2018
  Ticaret 14.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni