• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
07/04/2017 16:40
Influencer marketing mobil pazarlamanın geleceği mi?

     Geçen hafta CC Media House tarafından gönderilen bilgi e-postasının içeriği olan başarılı bir influencer marketin kampanyası  yaratmak için 8 öneri yazımız oldukça begeni aldı.Bu hafta da Influencer Marketing konusuna devam o zaman deyip, yine aynı şekilde CC Media House ekibinin e-postasını aynen yayınlıyorum.
     Günümüzde Adblocker (reklam engelleyici) uygulamaların kullanımındaki hızlı artış, markaların mobil pazarlama stratejileri üzerinde ciddi engeller oluşturmakta. Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmakta.

     Sosyal medya tüketiminin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden olması ve Influencer'ların ürettikleri içeriklerin Adblocker'lara takılmaması sebebi ile Influencer Marketing, mobil pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Influencer Marketing'i mobil pazarlama stratejinizde mutlaka bulundurmanız gereken ilk 4 sebep;

     1. Influencer Marketing içerikleri mobil tüketime uygundur.
    Sosyal medyada geçirilen zamanın yüzde 80'ine yakını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmektedir. Influencer'ların yoğun olarak kullandıkları mecralar YouTube, Instagram ve Snapchat'tir. Bu şekilde bakıldığında sosyal medya kullanımı günümüzde neredeyse tamamen mobil üzerinden ilerlemektedir. Bu da demek oluyor ki, influencerlar mobil pazarlamanın büyük bir parçasını oluşturmaktadır.

     2. Organik içerikler Adblocker uygulamalarına takılmaz.
     Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmaktadır. Influencerların üretmiş oldukları organik içerikler reklam olarak algılanmaz, tüketiciyi rahatsız etmez. Bu nedenle Influencer Marketing içeriği itibariyle doğal reklam kategorisine girmektedir, bu sebeple doğru uygulandığı takdirde reklam olmayan bir içerikten ayırt edilemez.

     3. Video, etkileşimi yüksek ve kitlesi büyüyen bir mecradır.  
     YouTube mobil pazarlama için harika bir mecradır. İstatistikler YouTuber'ların %90'ının mobil pazarlama kampanyaları için istekli olduğunu göstermektedir. Ayrıca 2016'nın sonlarından itibaren yayın siteleri mobilde lider konuma yükselmiştir. YouTube'a mobilden gelen trafik, dünya üzerindeki tüm trafiğin % 40'dan fazlasını oluşturmaktadır. Gerek satın alma kararı süreci, gerekse de marka farkındalığı alanında YouTube videoları etkin şekilde rol oynamaktadır.

     4. Influencer Marketing satışlar üzerinde pozitif etkiye sahiptir.
     İçerik üreten influencerların takipçileri, influencerları kendilerinden biri olarak görmekte ve onların yorumlarına / tavsiyelerine güvenmektedirler. Influencerların kendi sevdikleri ürünleri / hizmetleri,0 paylaşmaları takipçileri tarafından güven temelli bir ilişki oluşturmaktadır. Kalıcı içerikler ve etkiler ile mobil pazarlama kampanyaları uzun vadede etkili olmaktadır. Influencer içerikleri sayesinde ürün/hizmet satışlarında artışlar gözlemlenmektedir.

Kaynakça:
https://hostingfacts.com/internet-facts-stats-2016/
https://www.chartboost.com/powerup-reports/influencer-marketing-games-june-2016/
https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

Önceki Yazılar :
Haberler
  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 10.07.2018 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 10.07.2018 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 04.07.2018 - 10:00

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİ 2017/3897 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İşsizlik yüzde 10.1’e geriledi

  Bütçe 5 ayda 20,5 milyar TL açık, Mayıs’ta 2,7 milyar TL fazla verdi

  Tarımda istihdam Mart ayında 5 milyonu aştı

  Perakende satış hacmi %8 arttı

  Hayvancılık ithalatında rekor artış yaşandı

  32. Uluslararası İzmir Festivali’nde sıra Ensemble Raro’da

  Onlar emekli olmak için 60 yıl çalıştı

  Pegasus’un İzmir-Kiev uçuşları başlıyor

  Buğday üretiminde iklim bilmecesi

  “Artık İYİ Parti gerçeği var”

  Yatay, dengeli, ölçülü yapılaşma yapacağız

  Parti teşkilatım ve adaylarımıza...

  Bornova Belediyesi’nden moloz atıklarına hızlı çözüm

  “İzmir’e karşı sorumluluğumuz var”

  Atila Sertel, şehit ailelerini yine yalnız bırakmadı

  Bakan’dan esir askerler için çağrı

  “İYİ Parti merkeze oturdu, Herkesi kucakladı”

  ENSİA-İZKA işbirliği artan bir ivme ile sürecek

  “Emeklilikte yaşa takılanlar için düzenleme yapılmalı”

  “Topraklarımızın % 76’sı organik madde bakımından yetersiz”

  İzmir iş dünyası reform bekliyor

  Bornova’da çocuklara özel dünyalar kuruluyor

  Konut fiyatları 8 yılda %80, 90 arttı

  ING Bank TEMA iş birliği ile ‘Turuncu orman’ oluşturuyor

  Kripto para madenciliği bağış aracı oldu

  Sennheiser’dan iki yeni oyuncu kulaklığı

  Ofisim’den İş Bankası müşterilerine özel kampanya

  Türkiye’ye Dünya Kupası’nı çocuklar getirecek

  Üretimde verimliliği artıracak yeni yapay zeka teknolojisi

  Haydi İzmir için oylamaya!

  Karşıyaka’da ‘Bahçe Söyleşileri’

  Bunun adı “İzmir mucizesi”

  Turuncu Salyangoz büyük ödülü Seferihisar’ın

  Konak’tan asfalt seferberliği

  Bayraklı sağlıkta bir numara

  Unutulmaz…

  İzmir’in masalları, müziği ve yemeklerini konuşacaklar

  Karabağlar’da asfalt çalışmaları aralıksız devam ediyor

  Genç kaşifler mezun oldu

  Vatandaşların tercihi Uzundere

  Büyükşehir’in okçuları Antalya’dan mutlu döndü

  Karşıyaka’da ‘Köy’ Bereketi; ‘Kent Koop’ ile 1 Milyon Kişiye Hizmet

  Bisikletler için yeni park yerleri

  Karabağlar’da yaz spor okulları başlıyor

  ‘Bir Çocuk Bin Gülüş’ Türkiye’yi sardı

  İhale Özetleri

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.06.2018
  Ticaret 18.06.2018
  Ticaret 14.06.2018
  Ticaret 13.06.2018
  Ticaret 12.06.2018
  Ticaret 11.06.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni