• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
07/04/2017 16:40
Influencer marketing mobil pazarlamanın geleceği mi?

     Geçen hafta CC Media House tarafından gönderilen bilgi e-postasının içeriği olan başarılı bir influencer marketin kampanyası  yaratmak için 8 öneri yazımız oldukça begeni aldı.Bu hafta da Influencer Marketing konusuna devam o zaman deyip, yine aynı şekilde CC Media House ekibinin e-postasını aynen yayınlıyorum.
     Günümüzde Adblocker (reklam engelleyici) uygulamaların kullanımındaki hızlı artış, markaların mobil pazarlama stratejileri üzerinde ciddi engeller oluşturmakta. Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmakta.

     Sosyal medya tüketiminin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden olması ve Influencer'ların ürettikleri içeriklerin Adblocker'lara takılmaması sebebi ile Influencer Marketing, mobil pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Influencer Marketing'i mobil pazarlama stratejinizde mutlaka bulundurmanız gereken ilk 4 sebep;

     1. Influencer Marketing içerikleri mobil tüketime uygundur.
    Sosyal medyada geçirilen zamanın yüzde 80'ine yakını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmektedir. Influencer'ların yoğun olarak kullandıkları mecralar YouTube, Instagram ve Snapchat'tir. Bu şekilde bakıldığında sosyal medya kullanımı günümüzde neredeyse tamamen mobil üzerinden ilerlemektedir. Bu da demek oluyor ki, influencerlar mobil pazarlamanın büyük bir parçasını oluşturmaktadır.

     2. Organik içerikler Adblocker uygulamalarına takılmaz.
     Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmaktadır. Influencerların üretmiş oldukları organik içerikler reklam olarak algılanmaz, tüketiciyi rahatsız etmez. Bu nedenle Influencer Marketing içeriği itibariyle doğal reklam kategorisine girmektedir, bu sebeple doğru uygulandığı takdirde reklam olmayan bir içerikten ayırt edilemez.

     3. Video, etkileşimi yüksek ve kitlesi büyüyen bir mecradır.  
     YouTube mobil pazarlama için harika bir mecradır. İstatistikler YouTuber'ların %90'ının mobil pazarlama kampanyaları için istekli olduğunu göstermektedir. Ayrıca 2016'nın sonlarından itibaren yayın siteleri mobilde lider konuma yükselmiştir. YouTube'a mobilden gelen trafik, dünya üzerindeki tüm trafiğin % 40'dan fazlasını oluşturmaktadır. Gerek satın alma kararı süreci, gerekse de marka farkındalığı alanında YouTube videoları etkin şekilde rol oynamaktadır.

     4. Influencer Marketing satışlar üzerinde pozitif etkiye sahiptir.
     İçerik üreten influencerların takipçileri, influencerları kendilerinden biri olarak görmekte ve onların yorumlarına / tavsiyelerine güvenmektedirler. Influencerların kendi sevdikleri ürünleri / hizmetleri,0 paylaşmaları takipçileri tarafından güven temelli bir ilişki oluşturmaktadır. Kalıcı içerikler ve etkiler ile mobil pazarlama kampanyaları uzun vadede etkili olmaktadır. Influencer içerikleri sayesinde ürün/hizmet satışlarında artışlar gözlemlenmektedir.

Kaynakça:
https://hostingfacts.com/internet-facts-stats-2016/
https://www.chartboost.com/powerup-reports/influencer-marketing-games-june-2016/
https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

Önceki Yazılar :
Haberler
  KDV düzenlemesi için geri sayım

  Hizmet sektörü güven endeksi 99,7 oldu

  İlk 9 ayda kamu alımı 178,8 milyar TL oldu

  Almanya pazarında Yunanistan Türkiye’nin yerine geçti

  Sanayide istihdam %1,1 arttı

  “Türkiye Endüstri 4.0 dönüşümünü gerçekleştirecek”

  Endüstri 4.0’a nasıl başladık?

  İzmir’de dijital dönüşüm vurgusu

  Endüstri 4.0 nasıl yardımcı olabiliriz

  LİYAKAT arabulucuk sisteminin önemine dikkat çekti

  “Kadına şiddet insanlığın en büyük kanayan yarası”

  Fiyatların oluşumu doğru analiz edilmeli

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 20.12.2017 - 11:00

  Sağlıkta hedef; değer tabanlı hizmete ulaşmak

  "Kazan, kazan, kazan modelini hayata geçireceğiz"

  Müslüman doktorlar acılara son vermek için toplanıyor

  İTO’nun yeni binası İzmir’in sembolü olacak

  "Kurlar ve yüksek rekolte zeytinyağı ihracatını sıçratır"

  Kentsel dönüşümün hızlanması için acil eylem planı şart

  İZİKAD Başkanı Huriye Serter: Kadın güçlenirse toplum da güçlenir

  Türk sanayisine gümrüklerde OECD ülkelerinden 6 kat fazla evrak bedeli yükleniyor

  Tedarik zincirlerinde teknolojinin drone uçuşu

  ESBAŞ, Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün sahibi oldu

  Anadolu Hayat Emeklilik, sürdürülebilir gelecek için çalışıyor

  BORKEM’de eğitimler başladı

  Albaraka Türk’ten 150 milyon liralık kira sertifikası ihracı

  “Urla Gastronomi Turizmi ile gelişiyor”

  İlk olacak, örnek olacak

  Kızının gözünden Behçet Necatigil

  Karşıyakalı kadınlar seramiğe can veriyor

  Sahnede kadın hikayesi

  Gaziemir’e "Zeytin Park" geliyor

  Şampiyon Öğretmenler

  Kadına yönelik her türlü şiddet insan hakları ihlalidir

  Kadına şiddet birçok psikiyatrik sorunun sebebi

  Şiddet, çocuklarda öğrenilmiş çaresizliğe neden oluyor

  İşverenler de aile içi şiddete duyarlı olmalı

  Fortinet ’Swarm’ siber saldırılarına karşı uyarıyor

  Panasonic Toughpad FZ-G1 hava yolu şirketine kâğıt-kalemi bıraktırdı

  Söz çocukta

  Bayraklı’da “modern” dokunuş

  Kadına şiddete, şiddetle “Hayır”

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  24 Kasım 2017 Tarihli ve 30250 Sayılı Resmî Gazete

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELE DİYE BAŞKANLIĞINDAN

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELE DİYE BAŞKANLIĞINDAN

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 12.12.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.12.2017 - 11:00

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.11.2017
  Ticaret 24.11.2017
  Ticaret 23.11.2017
  Ticaret 22.11.2017
  Ticaret 21.11.2017
  Ticaret 20.11.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni