• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
07/04/2017 16:40
Influencer marketing mobil pazarlamanın geleceği mi?

     Geçen hafta CC Media House tarafından gönderilen bilgi e-postasının içeriği olan başarılı bir influencer marketin kampanyası  yaratmak için 8 öneri yazımız oldukça begeni aldı.Bu hafta da Influencer Marketing konusuna devam o zaman deyip, yine aynı şekilde CC Media House ekibinin e-postasını aynen yayınlıyorum.
     Günümüzde Adblocker (reklam engelleyici) uygulamaların kullanımındaki hızlı artış, markaların mobil pazarlama stratejileri üzerinde ciddi engeller oluşturmakta. Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmakta.

     Sosyal medya tüketiminin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden olması ve Influencer'ların ürettikleri içeriklerin Adblocker'lara takılmaması sebebi ile Influencer Marketing, mobil pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Influencer Marketing'i mobil pazarlama stratejinizde mutlaka bulundurmanız gereken ilk 4 sebep;

     1. Influencer Marketing içerikleri mobil tüketime uygundur.
    Sosyal medyada geçirilen zamanın yüzde 80'ine yakını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmektedir. Influencer'ların yoğun olarak kullandıkları mecralar YouTube, Instagram ve Snapchat'tir. Bu şekilde bakıldığında sosyal medya kullanımı günümüzde neredeyse tamamen mobil üzerinden ilerlemektedir. Bu da demek oluyor ki, influencerlar mobil pazarlamanın büyük bir parçasını oluşturmaktadır.

     2. Organik içerikler Adblocker uygulamalarına takılmaz.
     Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmaktadır. Influencerların üretmiş oldukları organik içerikler reklam olarak algılanmaz, tüketiciyi rahatsız etmez. Bu nedenle Influencer Marketing içeriği itibariyle doğal reklam kategorisine girmektedir, bu sebeple doğru uygulandığı takdirde reklam olmayan bir içerikten ayırt edilemez.

     3. Video, etkileşimi yüksek ve kitlesi büyüyen bir mecradır.  
     YouTube mobil pazarlama için harika bir mecradır. İstatistikler YouTuber'ların %90'ının mobil pazarlama kampanyaları için istekli olduğunu göstermektedir. Ayrıca 2016'nın sonlarından itibaren yayın siteleri mobilde lider konuma yükselmiştir. YouTube'a mobilden gelen trafik, dünya üzerindeki tüm trafiğin % 40'dan fazlasını oluşturmaktadır. Gerek satın alma kararı süreci, gerekse de marka farkındalığı alanında YouTube videoları etkin şekilde rol oynamaktadır.

     4. Influencer Marketing satışlar üzerinde pozitif etkiye sahiptir.
     İçerik üreten influencerların takipçileri, influencerları kendilerinden biri olarak görmekte ve onların yorumlarına / tavsiyelerine güvenmektedirler. Influencerların kendi sevdikleri ürünleri / hizmetleri,0 paylaşmaları takipçileri tarafından güven temelli bir ilişki oluşturmaktadır. Kalıcı içerikler ve etkiler ile mobil pazarlama kampanyaları uzun vadede etkili olmaktadır. Influencer içerikleri sayesinde ürün/hizmet satışlarında artışlar gözlemlenmektedir.

Kaynakça:
https://hostingfacts.com/internet-facts-stats-2016/
https://www.chartboost.com/powerup-reports/influencer-marketing-games-june-2016/
https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  Göztepe’nin ’Anı Atkısı’ ön satışa sunuldu

  Borçların yapılandırmasında fırsatı kaçırmayın

  İstanbul Moda Akademisi 70 tasarımcıyı sektöre kazandırdı

  Önlem almazsanız, virüslerin bayramını kutlarsınız

  “Kentsel Dönüşüm için acele etmeliyiz”

  Yerli ilaç sanayisinin gelişmesine EÜ’den destek

  Lozan ve Montrö’ye tramvay makyajı

  Çeşme’de Bayram temizliği

  Süt Kuzusu’na 16 günlük “mola”

  Samsung’dan 2000 nitelikli eleman

  Kale Teknolojisi ve TL fiyat avantajı ile tatilde kafanız da cebiniz de rahat etsin

  Dünya oyun devinden Türkiye’ye büyük yatırım

  Avrupa’da enerji tüketimi düşüyor, Türkiye’de artıyor

  “Özel sektör, ekosistemini kadınlar ve gençler için harekete geçirmeli”

  Sağlıklı beslenme önerileri

  Bayramda büyüklerinize gidin dilediğinizi yiyin-için

  Serinlerken enfeksiyon kapmayın

  Bayramda ağzımızın tadı kaçmasın

  Başkan Soylu’dan dolmuşçulara bayram hediyesi

  Bayraklı’da bayram geleneği sürüyor

  Gaziemir’de ‘Halil İbrahim sofraları’

  İyiliğin marketi 4. Şubesini açmaya hazırlanıyor

  ► 23.06.2017

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  23 Haziran 2017 Tarihli ve 30105 Sayılı Resmî Gazete

  22 Haziran 2017 Tarihli ve 30104 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  22 Haziran 2017 Tarihli ve 30104 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.07.2017 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.07.2017 - 13:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 05.07.2017 - 09:30

  T.C. İZMİR 28. İCRA DAİR ESİ 2016/12935 ESAS TAŞI NIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİR ESİ 2017/5576 ESAS TAŞI NMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.07.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.07.2017 - 11:00

  Şekerciler ‘Eski bayramları’ arıyor

  Stadı olmayan İzmirli olmak istemiyoruz

  Çeşme’de tek tuşla ulaşım

  Otomatik Bilgi Değişimi öncesi varlık beyanı için son fırsat

  “Çocuk işçiliğini bitirmeye kararlıyız”

  “Tavuğun gıdası yumurtaya geçse, acılı yumurta üretirdik”

  Yapı Kredi’den 500 milyon dolarlık Eurobond ihracı

  Dünya nüfusu yüzyıl ortasında 10 milyara yaklaşacak

  Bayramda 250 milyon liralık şeker tüketilecek

  Enerji piyasalarındaki dalgalanma 2017 yılında devam edecek

  AB kontrol ve denetimleri arttırıyor

  Kayseri 2016 yılında 270 milyon dolarlık plastik üretti

  DenizBank’tan sermaye piyasalarında bir ilk

  Açık Su Türkiye Yüzme Şampiyonası Foça’da yapılacak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.06.2017
  Ticaret 22.06.2017
  Ticaret 21.06.2017
  Ticaret 20.06.2017
  Ticaret 19.06.2017
  Ticaret 17.06.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1