• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÖRÜNTÜLÜ HABER  |  ÖZEL RÖPORTAJ  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE  |  RESMİ İLAN
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
07/04/2017 16:40
Influencer marketing mobil pazarlamanın geleceği mi?

     Geçen hafta CC Media House tarafından gönderilen bilgi e-postasının içeriği olan başarılı bir influencer marketin kampanyası  yaratmak için 8 öneri yazımız oldukça begeni aldı.Bu hafta da Influencer Marketing konusuna devam o zaman deyip, yine aynı şekilde CC Media House ekibinin e-postasını aynen yayınlıyorum.
     Günümüzde Adblocker (reklam engelleyici) uygulamaların kullanımındaki hızlı artış, markaların mobil pazarlama stratejileri üzerinde ciddi engeller oluşturmakta. Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmakta.

     Sosyal medya tüketiminin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden olması ve Influencer'ların ürettikleri içeriklerin Adblocker'lara takılmaması sebebi ile Influencer Marketing, mobil pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Influencer Marketing'i mobil pazarlama stratejinizde mutlaka bulundurmanız gereken ilk 4 sebep;

     1. Influencer Marketing içerikleri mobil tüketime uygundur.
    Sosyal medyada geçirilen zamanın yüzde 80'ine yakını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmektedir. Influencer'ların yoğun olarak kullandıkları mecralar YouTube, Instagram ve Snapchat'tir. Bu şekilde bakıldığında sosyal medya kullanımı günümüzde neredeyse tamamen mobil üzerinden ilerlemektedir. Bu da demek oluyor ki, influencerlar mobil pazarlamanın büyük bir parçasını oluşturmaktadır.

     2. Organik içerikler Adblocker uygulamalarına takılmaz.
     Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmaktadır. Influencerların üretmiş oldukları organik içerikler reklam olarak algılanmaz, tüketiciyi rahatsız etmez. Bu nedenle Influencer Marketing içeriği itibariyle doğal reklam kategorisine girmektedir, bu sebeple doğru uygulandığı takdirde reklam olmayan bir içerikten ayırt edilemez.

     3. Video, etkileşimi yüksek ve kitlesi büyüyen bir mecradır.  
     YouTube mobil pazarlama için harika bir mecradır. İstatistikler YouTuber'ların %90'ının mobil pazarlama kampanyaları için istekli olduğunu göstermektedir. Ayrıca 2016'nın sonlarından itibaren yayın siteleri mobilde lider konuma yükselmiştir. YouTube'a mobilden gelen trafik, dünya üzerindeki tüm trafiğin % 40'dan fazlasını oluşturmaktadır. Gerek satın alma kararı süreci, gerekse de marka farkındalığı alanında YouTube videoları etkin şekilde rol oynamaktadır.

     4. Influencer Marketing satışlar üzerinde pozitif etkiye sahiptir.
     İçerik üreten influencerların takipçileri, influencerları kendilerinden biri olarak görmekte ve onların yorumlarına / tavsiyelerine güvenmektedirler. Influencerların kendi sevdikleri ürünleri / hizmetleri,0 paylaşmaları takipçileri tarafından güven temelli bir ilişki oluşturmaktadır. Kalıcı içerikler ve etkiler ile mobil pazarlama kampanyaları uzun vadede etkili olmaktadır. Influencer içerikleri sayesinde ürün/hizmet satışlarında artışlar gözlemlenmektedir.

Kaynakça:
https://hostingfacts.com/internet-facts-stats-2016/
https://www.chartboost.com/powerup-reports/influencer-marketing-games-june-2016/
https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  ESHOT’ta ’güneş enerjisi’ devrimi

  İBB, ’Uluslararası İzmir Göç ve Mübadele Sempozyumu’na evsahipliği yapacak

  HP’den dünyanın en güvenli mobil iş istasyonları

  Samsung’un yeni tabletleri Türkiye’de

  TOBB Telekomünikasyon Meclisi’nin yeni yönetimi belirlendi

  Borajet, tüm uçuşlarına ara verdi

  Borsa İstanbul tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü

  ORMAN

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK

  TEMİZLİK

  MATBU-EVRAK-BASIM

  ARAÇ ALIMI

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  MÜTEFERRİK

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 23.05.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 09.05.2017 - 11:00

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  25 Nisan 2017 Tarihli ve 30048 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Tarihte Bugün

  Esnafın rekabet gücü artırılacak

  “Gümrük Birliği’nde aksayan noktalar düzeltilmeli”

  İstanbul dünyanın dört bir yanından turist çekiyor

  Akhisar zeytinde Türkiye’nin lezzeti oldu

  Milli Tarım’a Burdur damga vuracak

  Kale Endüstri Holding’e yeni Ceo

  Seferihisar’ın en lezzetli yemekleri belirlendi

  U-17 Kadınlar Su Topu Turnuvasının Şampiyonu Galatasaray

  Ege Rallisi’nin kazananı Orhan Avcıoğlu-Burçin Korkmaz ekibi

  Sualtı dünyası onlara emanet

  Bergama plastik fabrikası açılışı yapıldı

  ONS Makina Rusya pazarına açılıyor

  “Aile Şirketleri için yeni güç; Fon ve dış kaynak”

  Fabrikalar ‘sıfır’ hata ile çalışacak

  Ağız ve diş sağlığıında 100 milyon dolarlık iş hacmi hedefi

  LÖSEV’den anlamlı 23 Nisan kutlaması

  ‘Slow Food Foça Yeryüzü Pazarı’ 5.Yaşını etkinliklerle kutladı

  Uluslararası Çocuk Şenliği’ne muhteşem final

  Buca’da muhteşem 23 Nisan coşkusu

  Ömür Gedik ve çocuklar sahnede

  Bir bayram böyle geçti

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.04.2017
  Ticaret 24.04.2017
  Ticaret 22.04.2017
  Ticaret 21.04.2017
  Ticaret 20.04.2017
  Ticaret 19.04.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1