• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
07/04/2017 16:40
Influencer marketing mobil pazarlamanın geleceği mi?

     Geçen hafta CC Media House tarafından gönderilen bilgi e-postasının içeriği olan başarılı bir influencer marketin kampanyası  yaratmak için 8 öneri yazımız oldukça begeni aldı.Bu hafta da Influencer Marketing konusuna devam o zaman deyip, yine aynı şekilde CC Media House ekibinin e-postasını aynen yayınlıyorum.
     Günümüzde Adblocker (reklam engelleyici) uygulamaların kullanımındaki hızlı artış, markaların mobil pazarlama stratejileri üzerinde ciddi engeller oluşturmakta. Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmakta.

     Sosyal medya tüketiminin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden olması ve Influencer'ların ürettikleri içeriklerin Adblocker'lara takılmaması sebebi ile Influencer Marketing, mobil pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Influencer Marketing'i mobil pazarlama stratejinizde mutlaka bulundurmanız gereken ilk 4 sebep;

     1. Influencer Marketing içerikleri mobil tüketime uygundur.
    Sosyal medyada geçirilen zamanın yüzde 80'ine yakını mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmektedir. Influencer'ların yoğun olarak kullandıkları mecralar YouTube, Instagram ve Snapchat'tir. Bu şekilde bakıldığında sosyal medya kullanımı günümüzde neredeyse tamamen mobil üzerinden ilerlemektedir. Bu da demek oluyor ki, influencerlar mobil pazarlamanın büyük bir parçasını oluşturmaktadır.

     2. Organik içerikler Adblocker uygulamalarına takılmaz.
     Adobe'un 2016 Adblock raporuna göre, 309 milyon kişi (1.9 milyar akıllı telefon kullanıcısının %16'sı) mobil üzerindeki reklamları engelleyen Adblocker uygulamalarını kullanmaktadır. Influencerların üretmiş oldukları organik içerikler reklam olarak algılanmaz, tüketiciyi rahatsız etmez. Bu nedenle Influencer Marketing içeriği itibariyle doğal reklam kategorisine girmektedir, bu sebeple doğru uygulandığı takdirde reklam olmayan bir içerikten ayırt edilemez.

     3. Video, etkileşimi yüksek ve kitlesi büyüyen bir mecradır.  
     YouTube mobil pazarlama için harika bir mecradır. İstatistikler YouTuber'ların %90'ının mobil pazarlama kampanyaları için istekli olduğunu göstermektedir. Ayrıca 2016'nın sonlarından itibaren yayın siteleri mobilde lider konuma yükselmiştir. YouTube'a mobilden gelen trafik, dünya üzerindeki tüm trafiğin % 40'dan fazlasını oluşturmaktadır. Gerek satın alma kararı süreci, gerekse de marka farkındalığı alanında YouTube videoları etkin şekilde rol oynamaktadır.

     4. Influencer Marketing satışlar üzerinde pozitif etkiye sahiptir.
     İçerik üreten influencerların takipçileri, influencerları kendilerinden biri olarak görmekte ve onların yorumlarına / tavsiyelerine güvenmektedirler. Influencerların kendi sevdikleri ürünleri / hizmetleri,0 paylaşmaları takipçileri tarafından güven temelli bir ilişki oluşturmaktadır. Kalıcı içerikler ve etkiler ile mobil pazarlama kampanyaları uzun vadede etkili olmaktadır. Influencer içerikleri sayesinde ürün/hizmet satışlarında artışlar gözlemlenmektedir.

Kaynakça:
https://hostingfacts.com/internet-facts-stats-2016/
https://www.chartboost.com/powerup-reports/influencer-marketing-games-june-2016/
https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

Önceki Yazılar :
Haberler
  MÜTEFERRİK

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  TEMİZLİK

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  MATBU-EVRAK-BASIM

  ARAÇ ALIMI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 12.09.2017 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.09.2017 - 10:00

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  Yanıltıcı ‘Yıldız’a ceza yağdı

  Son uzun tatil uçak bileti satışlarını arttırdı

  Çin, bütçede ekolojik tarıma 90 milyon dolar ayırdı

  Havza bazında 21 ürün desteklenecek

  Memur zammında mutabakata varıldı

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %16,3 arttı

  Türkiye en çok çalışan 11. ülke

  Her gün başka sanatçı, başka tiyatro oyunu

  KOSBİ, yenilenebilir enerji yatırımlarıyla İEF’de

  Muğla kültürel zenginliklerini sergiliyor

  Pınar Resim Atölyesi, İzmirli minik ressamları ağırlıyor

  “İhracatçıya ivme kazandırmak istiyoruz”

  “İnşaat sektöründe yenilikçi olmayanlar tutunamayacaklar”

  “Sahta kimlikle araç kiralama olayları arttı”

  Uzun bayram tatili tepkisi

  Estonya, girişimcilere para ve altyapı avantajı sunuyor

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  Uşak 3. Tarım ve Hayvancılık Teknolojileri Fuarı ziyaretçilerine kazandıracak

  2017 Tarım ve Teknoloji Günleri başlıyor

  Anadolu’dan güç alan yerel kalkınma ile Türkiye hızlı büyüyecek

  Türkiye’de her 10 evden 8’i internet erişimine sahip

  Kurban sayısı, ülkelerin hayvan varlığıyla yarışıyor

  Vodafone FreeZone, espor pazarına 30 milyon TL desteğe hazırlanıyor

  Yapı Kredi’den bayram öncesi acil ihtiyaçlara özel kampanya

  AXA Sağlığım mobil uygulamasına Stevie ödülü

  Sony, 4K lazer dijital sinema projektörlerini piyasaya sürüyor

  Evka-3 Mahallesi yatırımlarla gelişiyor

  CHEP’te hiçbir şey çöp olmuyor

  LG Multi V 5’te üstün teknoloji ve Çevresel duyarlılık, bir arada

  Turkcell 5G’nin kapısını araladı

  HP’nin en güçlü oyun dizüstü bilgisayarı: OMEN X

  Prof. Dr. Ahmet Faruk Aysan, İŞÜ Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı oldu

  NIELSEN Türkiye’nin yeni Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan

  Başkanı Sema Pekdaş: Gültepe’nin değeri artacak

  Başkanı Aziz Kocaoğlu, “İlk günkü ruh ve heyecanla”

  İnsan kaynakları uzmanından ‘acı bilanço’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.08.2017
  Ticaret 22.08.2017
  Ticaret 21.08.2017
  Ticaret 19.08.2017
  Ticaret 18.08.2017
  Ticaret 17.08.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni