• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/04/2018 18:10
Hosftede Analizi ve Türkiye’de Girişimcilik

     Dünya’da yapılan ilk ve en kapsamlı araştırmalardan biri olan Kültürler Araştırmasının öncüsü Greet Hofstede’nin 1967 ile 1973 yılları arasında, Dünya’nın farklı ülkelerindeki IBM ofislerinde yaptığı Kültür Boyutları Araştırması bugün bile geçerlililiğini korumakta ve bu araştırmanın temel parametleri baz alınarak genişletilmiş halde bizlere sunulmaktadır.

     Bu araştırmanın bir açısı incelendiğinde de Türk Kültürünün temelinden gelen özelliklerin aslında bugünün  Türk Girişimcilik Ekosistemi hakkında bize geniş ölçüde yol gösterici olmaktadır. Hofstede’ye kültürler 6 boyutta inceleniyor; “güç aralığı (PDI)”, “bireyselcilik (IDV)”, “erillik (MAS)”, “belirsizlikten kaçınma (UAI)”, “uzun dönemli yönelim (LTO)” ve “hoşgörü (IND)” olmak üzere 6 boyutta inceliyor ve bu ayrımlara göre Türkiye’nin parametrik ölçümleri şu şekilde sıralanmakta;

Kaynak: hofstede-insights.com

     İlk boyut Güç Aralığı (Power Dsitance); Güç metasının tek bir merkezden yönetildiği; tek yetkinin bir patron ve kurallar etrafında döndüğü, çalışanların düşünmelerine izin verilmediği ve ne yapmaları konusunda devamlı direktiflerin verildiği, yönetici ve çalışanların mesaferli olduğu bir sert hiyerarşik  bir organizasyon olarak betimleniyor. Yukarıdan aşağıya doğru akan bir bilgi akışı ve hiyerarşinin aslında tam da Türk Toplumunun bir mikro aynası olduğunu düşünebiliriz.

     İkinci boyut Bireyselcilik (Individualism); Birey olarak fikrinin ve yaşam tarzının kabul görme oranı olarak da değinebiliriz. Ancak Türk toplumu batı toplumlarına göre oldukça gerilerde. Dolayısı ile iş yaşamında kollektivist bir anlayış ile kendini kabul ettirme çabası söz konusu. Dolayısı ile asla somut olarak kim olduğunu tespit edemediğimiz “elalem” burada önemli bir rol oynamakta.

     Üçüncü boyut Erillik (Mascunality): Her ne kadar 45 puan ile dişilik özelliğinin baskınlığı burada olsa da yönetimsel süreçlerde erillik oldukça baskın Türk toplumunda. Rakabet, çekişme, başarma hırsı konularında  toplumun daha çok ezici bir üstünlük çabasında olduğunu düşünürsek; estetik değerleri ön planda olan, sahiplenici ve büyüyen, uzun vadeli düşününen stratejik başarıların fazla olduğu organizasyonlar için dişilik özellikleri ön planda olması için daha yol almamız gerektiğini açıkça görebiliriz.

     Dördüncü boyut Belirsizlik (Uncertainty); Belirsizlik durumlarını kendi içinde absorbe edebilme kabiliyeti Türk insanın en yüksek değerlerinden biri bu araştırma içinde. Aslında makro ve mikro ekeonomik belirsizlik ortamında bile ayakta kalma çabasını ve iş dünyasının kriz yönetimleri konusundaki kabiliyetinin buradan geldiğini görebiliriz. Bunun temelinde islam ülkesi olmamızdan kaynaklanan kaderci yaklaşımların belirsizliğin yarattığı gerginliği aldığı aşikar.

     Beşinci boyut Uzun Dönem Odaklılık (Long Term Orientation); Türk toplumunun uzun dönemli düşünmek için çok sabırlı olmadığı aşikar ancak yine de batı toplumları ile yakın temas içinde olmamız ve iş dünyasında her ne kadar da kültürel kodlarımızın üstünlüğü ile hareket etsek de bu açıdan belli noktalarda hakeret ederek diğer doğu toplumlarına nazaran bir adım önde olduğumuzu bilmemiz gerekir.

    Altıncı boyut Hoşgörü ( ndulgence); Yine ortalama bir puan alarak hoşgörü ve hoşgörüsüz durumların dinamiklerine göre değişiklik gösterdiğini anlayabiliriz. Bu konu biraz heyecanlı biraz da fevri davranış özelliklerimizden de kaynaklı olduğunu gösterebilir.

     Tüm bu boyutları incelediğimizde aslında girişmcilik ekosisteminin eksi ve artılarını daha iyi anlamamıza ve Dünya ölçeğinde girişimler yaratabilmek için ve rakabet gücümüzü arttırabilmek için biraz da batı toplumlarının skorlarına yakın bir ölçekte hareket etmemiz gerektiğini görebiliriz. Önemli olan farkında olmak ve eksikleri tamamlamak adına harekete geçebilmek. Problemi iyi tanırsak sonucu o kadar kısa yoldan gidebiliriz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Et ve sütte enflasyon riski kapıda

  “Market markalı ürünlere sınırlama enflasyonu artırır”

  İzmir-İstanbul Otoyol ücretleri açıklandı

  İngiltere’de iş kuran Türkler Dünya arenasında

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %1,79 düştü

  Tarım ve gıda etiği İzmir’de konuşulacak

  İhracatçı mobilyacıya teşvik var

  Türkiye Otomotiv Endüstrisi gücünü evinde gösterecek

  Soyer: İTB, belediyenin partneri olmalı

  “Değişim kültürünü EFQM Modeli ile yönettik”

  “Kayıt dışı istihdam 10 kat maliyetli”

  Paşabahçe mağazaları yenilenen yüzüyle Zorlu Center’da

  Renault ve Dacia’dan Bahar Servis Kampanyası

  ‘TESK-KOSGEB işbirliğinin ilk yurtdışı iş gezisi yapıldı’

  “Suyun ekonomik değeri de unutulmamalı”

  Serter: “Düne dair deneyimleri yarına ışık tutuyor”

  Pet Fuarı Tepekule Kongre Merkezi’nde açılıyor

  Sanayideki yeni meslekler için nitelikli iş gücü şart

  Total Quartz Auto Care merkezleri yaygınlaşıyor

  Enerji ve ekonomiye duyarlılık artıyor

  Ode Yalıtım’dan ‘Express’ ile sektörde ilk: Membran siparişi ertesi gün kapıda

  RTB House, Avrupa’nın en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında

  Aktif Bank Ar-Ge Merkezi, uluslararası proje iş birliğine imza attı

  Küçük işletmele finansmana kolay erişecek

  İlaç sektörüne yön verecek üç iş modeli

  Asya’da ticaret potansiyelini büyütme fırsatı

  Siber saldırılar en büyük ikinci risk türü

  NHBC yapı denetim görevlilerini Panasonic tabletleriyle donatıyor

  ESET, çözüm ortaklarıyla buluştu

  İzmir’de yüzler gülüyor

  Kentin kıyısında kadın olmak

  AASSM’de “Kuvayi Milliye” ruhu

  Üreten kadınlardan Başkan Atila’ya teşekkür

  Başkan Atila Altınordu’dan süper lige çıkmasını istedi

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  20 Mart 2019 Tarihli ve 30720 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Çin-ABD hattınde gerilim yüksek

  ÇİMBETON HAZIRBETON VE PREFABRİK YAPI ELEMANLARI SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  ÇİMENTAŞ İZMİR ÇİMENTO FABRİKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ YÖNETIM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  İzmir’e son cemre düştü

  İhracat birim değer endeksi %5,5 azaldı

  Albayrak: “Enflasyonda tek haneli rakamları göreceğiz”

  “33 milyar dolarlık ihracata giden yolu kısaltıyoruz”

  Wang Yi: Çin ve AB 10 konuda mutabakat sağlıyor

  E-İhracatın geleceği İzmir’de konuşulacak

  “Mobilya ve beyaz eşyada vergi indirimlerinin süresi uzatılmalı”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
  Ticaret 16.03.2019
  Ticaret 15.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni