• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/04/2018 18:10
Hosftede Analizi ve Türkiye’de Girişimcilik

     Dünya’da yapılan ilk ve en kapsamlı araştırmalardan biri olan Kültürler Araştırmasının öncüsü Greet Hofstede’nin 1967 ile 1973 yılları arasında, Dünya’nın farklı ülkelerindeki IBM ofislerinde yaptığı Kültür Boyutları Araştırması bugün bile geçerlililiğini korumakta ve bu araştırmanın temel parametleri baz alınarak genişletilmiş halde bizlere sunulmaktadır.

     Bu araştırmanın bir açısı incelendiğinde de Türk Kültürünün temelinden gelen özelliklerin aslında bugünün  Türk Girişimcilik Ekosistemi hakkında bize geniş ölçüde yol gösterici olmaktadır. Hofstede’ye kültürler 6 boyutta inceleniyor; “güç aralığı (PDI)”, “bireyselcilik (IDV)”, “erillik (MAS)”, “belirsizlikten kaçınma (UAI)”, “uzun dönemli yönelim (LTO)” ve “hoşgörü (IND)” olmak üzere 6 boyutta inceliyor ve bu ayrımlara göre Türkiye’nin parametrik ölçümleri şu şekilde sıralanmakta;

Kaynak: hofstede-insights.com

     İlk boyut Güç Aralığı (Power Dsitance); Güç metasının tek bir merkezden yönetildiği; tek yetkinin bir patron ve kurallar etrafında döndüğü, çalışanların düşünmelerine izin verilmediği ve ne yapmaları konusunda devamlı direktiflerin verildiği, yönetici ve çalışanların mesaferli olduğu bir sert hiyerarşik  bir organizasyon olarak betimleniyor. Yukarıdan aşağıya doğru akan bir bilgi akışı ve hiyerarşinin aslında tam da Türk Toplumunun bir mikro aynası olduğunu düşünebiliriz.

     İkinci boyut Bireyselcilik (Individualism); Birey olarak fikrinin ve yaşam tarzının kabul görme oranı olarak da değinebiliriz. Ancak Türk toplumu batı toplumlarına göre oldukça gerilerde. Dolayısı ile iş yaşamında kollektivist bir anlayış ile kendini kabul ettirme çabası söz konusu. Dolayısı ile asla somut olarak kim olduğunu tespit edemediğimiz “elalem” burada önemli bir rol oynamakta.

     Üçüncü boyut Erillik (Mascunality): Her ne kadar 45 puan ile dişilik özelliğinin baskınlığı burada olsa da yönetimsel süreçlerde erillik oldukça baskın Türk toplumunda. Rakabet, çekişme, başarma hırsı konularında  toplumun daha çok ezici bir üstünlük çabasında olduğunu düşünürsek; estetik değerleri ön planda olan, sahiplenici ve büyüyen, uzun vadeli düşününen stratejik başarıların fazla olduğu organizasyonlar için dişilik özellikleri ön planda olması için daha yol almamız gerektiğini açıkça görebiliriz.

     Dördüncü boyut Belirsizlik (Uncertainty); Belirsizlik durumlarını kendi içinde absorbe edebilme kabiliyeti Türk insanın en yüksek değerlerinden biri bu araştırma içinde. Aslında makro ve mikro ekeonomik belirsizlik ortamında bile ayakta kalma çabasını ve iş dünyasının kriz yönetimleri konusundaki kabiliyetinin buradan geldiğini görebiliriz. Bunun temelinde islam ülkesi olmamızdan kaynaklanan kaderci yaklaşımların belirsizliğin yarattığı gerginliği aldığı aşikar.

     Beşinci boyut Uzun Dönem Odaklılık (Long Term Orientation); Türk toplumunun uzun dönemli düşünmek için çok sabırlı olmadığı aşikar ancak yine de batı toplumları ile yakın temas içinde olmamız ve iş dünyasında her ne kadar da kültürel kodlarımızın üstünlüğü ile hareket etsek de bu açıdan belli noktalarda hakeret ederek diğer doğu toplumlarına nazaran bir adım önde olduğumuzu bilmemiz gerekir.

    Altıncı boyut Hoşgörü ( ndulgence); Yine ortalama bir puan alarak hoşgörü ve hoşgörüsüz durumların dinamiklerine göre değişiklik gösterdiğini anlayabiliriz. Bu konu biraz heyecanlı biraz da fevri davranış özelliklerimizden de kaynaklı olduğunu gösterebilir.

     Tüm bu boyutları incelediğimizde aslında girişmcilik ekosisteminin eksi ve artılarını daha iyi anlamamıza ve Dünya ölçeğinde girişimler yaratabilmek için ve rakabet gücümüzü arttırabilmek için biraz da batı toplumlarının skorlarına yakın bir ölçekte hareket etmemiz gerektiğini görebiliriz. Önemli olan farkında olmak ve eksikleri tamamlamak adına harekete geçebilmek. Problemi iyi tanırsak sonucu o kadar kısa yoldan gidebiliriz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  22 Mayıs 2018 Tarihli ve 30428 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Limanlar ‘tek pencere’ çatısında

  Siyasi partilerin İzmir milletvekili adayları belli oldu

  Palandöken, “Benzine teşvik getirilmeli”

  ASELSAN ücret toplama sistemi Makedonya’da

  Ramazan ayı harcamaları arttırdı

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %4 arttı

  Dolar yeni rekorunu kırdı

  İş dünyasından teşviklere yönelik platform çağrısı

  Otokar Kazakistan’da 3 aracını sergileyecek

  Turkcell İzmir’de 2750 kişiye iftar verdi

  Egepen Deceuninck ile sessiz ve huzurlu mekanlar

  Özgener: “Proje sizden, destek bizden”

  “Perakende sektörünün sorunu kuralsızlık”

  “Sütte tüketim ve ihracat arttırılmalı”

  Süt sektörü hile ve maliyetlerden şikayetçi

  Bucalı başkanlardan Mutlu’ya tebrik ziyareti

  Egeli bilim insanları bakteri keşfetti

  Mobilya pazar çeşitliliğinde lider

  Uzmanlar uyardı: “Uyuşturucu kullanım yaşının düştüğü söylemi bilimsellikten uzak”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.06.2018 - 11:00

  Modern ofis için en üst düzey yenilik: HP Elite 1000 serisi

  Yeni Android zararlı yazılımı keşfedildi

  Sennheiser AMBEO Smart Türkiye’de ilk kez n11.com’da

  Katılımcıların şirketleri hızla büyüyor

  Kılıç Holding, İnsana Saygı Ödülü’nün sahibi oldu

  Ramazan’da 24 saat online alışveriş yapıyoruz

  Üç kişiden biri Ramazan’da daha çok alışveriş yapıyor

  Tüketiciler yeni ünün denemeyi seviyor

  Geleceğin yaratıcı liderleri için yeni bir yaklaşım

  Başkan Karabağ, Balıkesirlilerle orç açtı

  Kelimelerin büyüsünde buluştular

  Çocuklar bu yaz çok eğlenecek

  Sınav kaygısıyla baş etmek mümkün

  Avrupalı gözünden İzmir

  19 Mayıs 1919 Parkı Erzene Mahallesi’nde açıldı

  Tarihe geçmek için iyi bir fırsat

  “En uzun tünel” raporu

  Çarşıya çok yakıştı

  Muzaffer İzgü kitaphanesi gençlere emanet

  Coşkusu Aşık Veysel’e sığmadı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  21 Mayıs 2018 Tarihli ve 30427 Sayılı Resmî Gazete

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.05.2018
  Ticaret 21.05.2018
  Ticaret 19.05.2018
  Ticaret 18.05.2018
  Ticaret 17.05.2018
  Ticaret 16.05.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni