• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Hugo Boss’dan İzmir’e yatırım ve istihdam atağı

16 Eylül 2021 Perşembe 17:00
12
14
16
18

Hugo Boss’dan İzmir’e yatırım ve istihdam atağı


   ► İzmir, tedarik zincirinde Hugo Boss’un çözüm merkezi olacak, tişört üretiminde üssü olup 1000 kişiye yeni istihdam sağlayacak

           SEDA GÖK      
     Hugo Boss Grubu yaklaşık 3 bin 500 çalışanına ve dünyadaki en büyük üretim tesisine ev sahipliği yapan İzmir’deki yatırımlarını sürdürüyor. Ege Serbest Bölgesi’nde yer alan üretim tesisi, 2022 yılı sonuna kadar 1000’e yakın yeni işe alım planlıyor. İzmir fabrikası, tişört üretiminde de Hugo Boss Global bünyesinde üretim üssü olmayı hedefliyor.
     Hugo Boss Tekstil Sanayi, üretim tesislerinin salgın ve salgın sonrası dönemde ise İzmir tesislerinin Grubun tedarik zincirindeki önemi giderek arttı. Artan talep ve “rahat giyim” trendinin etkisiyle portföyüne yeni ürün grupları ekleyen Hugo Boss Tekstil Sanayi, yakın tedarik avantajıyla özellikle Avrupa pazarına yönelik tüm hazır giyim ürün gruplarında, grubun ana üretim platformu haline geldi.

     Konuyla ilgili İzmir Basını temsilcileri ile bir araya gelen Hugo Boss Tekstil Sanayi Genel Müdürü Arif Kaya, “Son bir yılda Hugo Boss Tekstil Sanayi, özellikle Avrupa pazarına yönelik tüm hazır giyim ürün gruplarında, grubun ana üretim platformu haline geldi. Ürün portföyümüzü hızla genişletiyoruz. Bu doğrultuda yatırımlarımızı arttırdık, önümüzdeki dönemde de arttırarak sürdüreceğiz. Üretim alanında son 2 yılda 2 kat artan ürün ve model çeşitliliğimizin yanı sıra, ürün geliştirme ve satın alma gibi alanlarda da yeni hizmetlerle Grubumuza destek veriyoruz. Stratejimiz özetle, grubumuza rekabet avantajı sağlayacak esnek bir ürün ve hizmet portföyü sunmaya odaklanıyor. 2022 yılında mevcut üretim kapasitemize 2 milyon penye ürünü ekleyeceğiz. 2022 yılı sonuna kadar büyüme stratejimiz çok net. Bu çerçevede, üretim operatörlerinin yanı sıra, bilgi teknolojilerinden tedarik zincirine, insan kaynaklarından üretim yönetimine kadar birçok farklı alanda 2022 sonuna kadar 1000’e yakın yeni arkadaşımızı aramıza katacağız” dedi.

TİŞÖRT ÜRETİMİNE 2 MİLYON EURO’LUK YATIRIM KARARI
     Pandemi sürecinde Asya pazarında yaşanan sıkıntıların Türkiye’nin bu alandaki önemini bir kere daha vurguladığına dikkat çeken Kaya, özellikle tişört grubunda önemli yatırım kararları aldıklarını bildirdi. Kaya, bu konuda “Asya’daki fabrikalar mal yetiştiremiyorlar. Bizim merkezimizin elinde böyle bir fabrikanın olması onlar için büyük bir avantaj. Tişört konusunda bizden çok acil aksiyon planı istediler. Onunla ilgili yatırım planlarımıza başladık.  Gelecek yılın sonuna kadar 2 milyon Euro’ya yakın tişört üretimi için yatırım yapıyoruz. Toplam yatırımımız gelecek yıl için 4 milyon Euro. Bu bütçenin yarısı spor giyime ayrılmış durumda. 5 bin metrekarelik bir alanımız var. Bu alanımızı 2022 sonuna doğru o binayı da dolduracak şekilde yatırım yapacağız. 2 milyon ilave tişört üretimimiz devreye girecek.  2023 yılında toplam tişört üretim kapasitemiz 4,5 milyon adede çıkacak. Bu da Hugo Boss Global’in tişört ihtiyacının yüzde 20’si karşılıyor. Takım elbise ve diğer gruplarda ise global ihtiyacın yüzde 35’ini biz karşılıyoruz.
     2020 yılında tişört üretimi yatırımına başladık.  2021 yılında üretime başladık ve bu yıl 500 bin adet üretmiş olacağız. Seneye 2 milyon tişört üretmiş olacağız.

YENİ TEDARİKÇİLER İÇİN DE ARAŞTIRMALAR SÜRÜYOR
     Hugo Boss Global’in tişört ihtiyacının gelecek dönemde Türkiye’ye yüzde 40-50’lara kayması öngörülüyor. Bu konuda bizim dışımızda İstanbul, Bursa ve Konya’da tedarik için üretim yaptırmak için araştırmalar sürüyor.
     Hugo Boss müşteri için tişörtün üzerinde Made in Turkey yazması çok kıymetli” diye konuştu.

RAHATLIK ÖN PLANA ÇIKTI
     Salgınla birlikte hazır giyim trendleri daha önce hiç görmediğimiz bir hızda değiştiğini ve insanların tercihlerinin rahatlığın daha ön planda olduğu spor giyime artarak kaydığının altını çizen Kaya, “Bu durumun salgın sonrası dönemde de büyük ölçüde kalıcı olacağını öngörmek zor değil. Güncel trendlerin etkisiyle, hazır giyim endüstrisi, moda, satış kanalları, lojistik, sürdürülebilirlik gibi birçok farklı eksende, eş zamanlı olarak ve hızla dönüşüyor. Bu yeni durumda esneklik ve zamanında teslimat her zamankinden daha da önemli bir hale gelmiş durumda. HUGO BOSS Tekstil Sanayi olarak biz bu dönüşüme tam manasıyla hazırız.  İzmir’in, gerek konum gerekse de insan kaynağı olarak sağladığı avantajlara, geçtiğimiz yıllarda dijitalleşme yolunda attığımız önemli adımları da ekledik. Bu çalışmalar esneklik, çeviklik, şeffaflık ve çalışan memnuniyeti gibi alanlarda üretim tesisimizin çıtasını yükseltti. Buradan aldığımız güçle, önümüzdeki dönemde HUGO BOSS Grubu’nun tedarik zincirine maksimum seviyede destek olan bir çözüm merkezi olmayı amaçlıyoruz. Başka bir deyişle, HUGO BOSS Grubunun dünyadaki tedarikçilerinin tamamına örnek teşkil edecek ve liderlik edecek bir üretim tesisi haline gelmeyi hedefliyoruz” dedi.

     Spor giyim konusunda talep artışına dikkat çeken Kaya, grup olarak da bu alandaki yatırımlara odaklandıklarını söyledi. Klasik ile spor giyim arasında denge oluştuğunu ifade eden Kaya, “Bu nedenle grup olarak spor markalarından önemli transferler yaptık” dedi.
     Sürdürülebilir moda kavramı ve doğa dostu ham maddeler de değişen tüketici beklentilerinin vazgeçilmez bir parçası olarak öne çıktığını belirten Kaya, “Bu kadar fazla dinamiğin etkisiyle dönüşen bir endüstride kuşkusuz, üretimde hız, verimlilik ve esneklik çıtaları yeniden tanımlanıyor. Yalın bir organizasyon, doğru mühendislik teknikleri ve iyi bir teknoloji altyapısı bizim ölçeğimizdeki üreticilere büyük bir rekabet avantajı sağlıyor. 2015 yılında başlattığımız dijitalleşme çalışmalarımızın meyvelerini bu dönüşüm sürecimizde topladığımızı söyleyebilirim. Tüm bunlara ek olarak sürdürülebilir moda kavramı ve doğa dostu ham maddeler de değişen tüketici beklentilerinin vazgeçilmez bir parçası olarak öne çıkıyor” dedi.

Hugo Boss Global’den İzmir'e deprem sonrası tam not

İzmir Depremi sonrasında risk faktörü yönetimi konusunda Hugo Boss Global bünyesinde fabrika olarak çok başarılı bir süreç yönettiklerine vurgu yapan Kaya, bu süreci “İzmir Depremi’nin ertesi günü geldik çalıştık. Merkez yönetimimiz bundan çok etkilendi. Merkezde risk faktörü belirleniyor. Siparişlerin belli bir orandan sonra yükselmesine izin vermiyorlar. Deprem sonrası hepimiz ekip olarak ertesi gün işin başında idik. Genel başkan beni aradı, “Haftaya insanları nasıl çalıştıracaksınız” diye sorduğunda, “Biz dün geldik ve fazla mesai yaptık” dedim. Çok etkilendi. Dimdik ayaktayız, üretiyoruz. Onun sonrasında siparişleri bize kaydırdılar” diye anlattı.
 
     HUGO BOSS Grubu’nun dünya çapında 127 ülkede, 445 adet bağımsız mağazası ve 7 bin 350 satış noktası bulunuyor.  Genel merkezler, iştirakler ve mağazalar ile birlikte, toplamda 13 bin 800 çalışanı bulunan HUGO BOSS’un çalışanlarının 3 bin 500’ü İzmir’de bulunuyor. Avrupa, HUGO BOSS’un satışlarındaki yüzde 63’lük payı ile açık ara farkla en büyük bölge olarak göze çarpıyor.  Bunu yüzde 18 pay ile Asya/Pasifik ve yüzde 16 pay ile Amerika takip ediyor. 2020 mali yılında, HUGO BOSS’un cirosu 1,9 milyar Euro düzeyinde gerçekleşti.
 
     Ege Serbest Bölgesi’nde faaliyetlerini sürdüren HUGO BOSS Tekstil Sanayi üretim tesisleri, erkek giyim, kadın giyim, spor giyim, gömlek ve penye gibi farklı ürün gruplarında HUGO BOSS grubun en önemli üreticisi konumunda. Grubun tedarik zincirinde, İzmir’deki üretim tesislerinin payı erkek giyimde yüzde 40, kadın giyim ve gömlek ürün grubunda ise yüzde 35 düzeyinde.


+ Benzer Haberler
» İyileşen sayısı vak’a sayısının üzerine çıktı
» Piyasalarda ‘faiz’ yangını
» Merkez Bankası’ndan faizi %16’ya indirme kararı
» Güzellik sektörü Fuarizmir’de buluştu
» Otopark Yönetmeliğinde değişiklik yapıldı
» Dernekler toplantılarını elektronik ortamda yapabilecek
» Tüketici güven endeksi Ekim’de %3,6 azaldı
» Yurt içi turizm yüzde 78,0 arttı
» Başkan Soyer’den üretici kooperatiflerine müjde
» ABD-İzmir ilişkileri geliştirilecek


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
  Ticaret 16.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni