• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Hızlı tüketim pazarında da büyümenin kaynağı inovasyon

08 Mart 2018 Perşembe 12:00
12
14
16
18

   ► Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, “Hızlı tüketim ürünleri, perakende pazarında öne çıkan trendlere baktığımızda, geçtiğimiz yılın ilk yarısında genel olarak modern kanal mağaza sayısı artış hızında bir yavaşlama görmekteyiz” dedi.

           DUYGU GÖKSU     
     Tüketicilerin izledikleri ve satın aldıklarıyla ilgili kapsamlı ölçümlemeler yapan ve bu sayede büyük bir perakende paneline de sahip olan, performans yönetimi şirketi Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan günümüzün gıda trendleri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
     Öne çıkan perakende trendleri konusunda  bilgi veren Şekerel, modern kanal mağaza sayısı artış hızında bir yavaşlama görüldüğünü ifade etti. Şekerel, “Hızlı tüketim ürünleri, perakende pazarında öne çıkan trendlere baktığımızda, geçtiğimiz yılın ilk yarısında genel olarak modern kanal mağaza sayısı artış hızında bir yavaşlama görmekteyiz. Tüm formatlarda büyüme oranları, bir önceki yılın büyüme oranlarına göre düşerken, en yüksek mağaza sayısı artışı gösteren format, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da indirim marketleri oldu” dedi.

En çok ciro büyümesi indirim marketlerde
     Geçen yılın ilk yarısında İndirim marketlerinin, mağaza sayılarını bir öncekli yıla oranla yüzde 16 artırdığını ifade eden Şekerel, “İndirim marketlerinin mağaza sayısındaki bu artışın ciroda da karşılık bulduğunu görmekteyiz. 2017 yılının ilk 6 ayında sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri pazarı yüzde 13’lük bir ciro artışı kaydederken, indirim marketleri yüzde 34 ciro artışıyla en çok ciro büyümesi kaydeden kanal oldu. İndirim marketleri, bu büyüme rakamıyla toplam Türkiye pazarında yüzde 32’lik bir ciro ağırlığına ulaştı. 2017 yılının ilk 6 ayında parfümeri kanalı da yüzde 26’lık büyümeye ulaştı” diye konuştu.
     Toplam hızlı tüketim ürünleri pazarındaki büyümenin kaynağının inovasyon olduğunu ifade eden Şekerel, “Yeni lansmanlar ve inovasyonlar, tüm sektörlerde olduğu gibi hızlı tüketim ürünleri pazarında da çok önemli bir yere sahip.

     Nielsen olarak sahip olduğumuz perakende paneli sayesinde, yeni lansmanların büyümeye olan katkılarını rakamsal olarak ölçebilmekteyiz. Nielsen Perakende Paneli 2017 yılı ilk 6 ay verilerine göre, sigara ve alkol hariç hızlı tüketim ürünleri pazarının ciro büyümesi yüzde 13 olurken bu büyümenin yüzde 8’lik kısmının yeni lansmanlardan kaynaklandığını gözlemliyoruz. Önceki dönemde de var olan ürünler, büyümeye yüzde 5’lik katkıda bulunuyorlar. Bu tablo, hızlı tüketim ürünleri pazarında büyüme için inovasyonların ve yeni lansmanların ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Kategori bazında bir inceleme yaptığımızda ise atıştırmalık dünyası, cilt bakım ürünleri ve yumuşatıcı, deterjan kategorilerinin bu süreçte gözle görülür bir lansman ve relansman ağırlığının olduğunu gözlemledik” değerlendirmelerinde bulundu.

Gıda trendinin ilki “İyi ve sağlıklı”
     İnovasyon ve yeni lansmanları düşündüğümüzde gıda ürünlerinde görülen yeni trendlerin gıda ürünlerinde yaşandığını kaydeden Şekerel, “Yeni çıkan ve pazarda büyümeyi sağlayan ürünler neler diye pazar verilerine baktığımızda, gıda ürünleri dünyasında yükselen 6 trend gözlüyoruz. Bunun ilki iyi ve sağlıklı ürün trendi. Örneğin, daha sağlıklı kabul edilen sütlü ürün kategorilerinde, artık atıştırmalık ihtiyacına yönelik ürünlerin de çıktığını görüyoruz. Geçmişte daha çok çocuklar için bu tarz ürünler varken, şimdi yetişkinler için de sağlıklı atıştırmalık ürün portfoyünün giderek genişlediğini görmekteyiz. İkinci olarak premium diğer bir deyişle özellikli ürün olarak konumlanan ürünlerin, büyümeyi tetiklediğini gözlemliyoruz. Üçüncü olarak narlı, espressolu gibi daha yoğun lezzete sahip ürünlerin ön plana çıktığını görüyoruz. Dördüncü trend, yöresel lezzetler. Belli bir bölgeye ait içeceklerin lanse edildiğini görüyoruz. Artık yöresel ürün teşhirlerine, en sık gittiğimiz süper marketlerde de rastlayabiliyoruz. Beşinci trend pratiklik ve kolaylık sağlayan ürünler. Yürürken atıştırılabilecek ürün vurgusu veya tekli porsiyonlar halinde paketlenmiş, hayatımızı kolaylaştıran ürünleri daha sık görüyoruz. Son olarak, etik değerlere ve sürdürülebilirliğe vurgu yapan ürünlerin de giderek arttığını gözlemlemekteyiz” dedi.

“Biz, Daha ve Hemen”
     Inovasyon ve yeniliğin sıkı takipçisi olan Y kuşağının diğer kuşaklardan farklılaştığını belirten Şekerel, “Bugün Türkiye nüfusunun yaklaşık 4‘te 1’ini Y kuşağının oluşturduğunu görüyoruz. Yakın gelecekte pek çok şirket gibi bizim şirketimizde de Y kuşağını yönetim kademelerinde daha sık göreceğimizin bilincindeyiz. Y kuşağının değerlerini 3 motto ile özetlemek gerekirse; ‘Biz, Daha ve Hemen.’ Y kuşağı için paylaşmak, dolayısıyla biz konsepti çok önemli. Sağlıklı yaşam isteği, Daha konseptinin bir parçası olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte her şeyi kontrol altında tutma çabası var. Ayrıca faydacılık ve her şeyde ek fayda arayışı söz konusu. Hemen konseptinin kaynağında ise bu kuşağın daha sabırsız olması yatıyor. Ve de tabii ki birden fazla şeyi aynı anda yapmaya çalışıyorlar. «Biz, Daha ve Hemen» mottolarının günlük hayattaki yansıması olarak, bu kuşağın hayatının merkezinde dijital olarak bağlantıda kalmak var, sosyal medyayı sürekli kullanıyorlar” ifadelerini kullandı.

“Y kuşağı tek bir mecra ile yetinmiyor”
     Sosyal medya kullanımının iletişim kanalları olarak Y kuşağı için önemli bir mecra olduğunu söyleyen Şekerel, “Y kuşağı için TV önemli bir mecra olmakla birlikte, sosyal medya bu kanalın da önüne geçmiş durumda. Y kuşağı tek bir mecra ile yetinmiyor. Aynı anda birden fazla ekrana bakmaya, daha eğilimli bir kuşak.  Y kuşağı, sosyal medyayı haber kaynağı olarak görmesinin yanında ciddi bir sosyalleşme aracı olarak kullanmakta. Bu kuşak bizim gözlemlerimizle sosyal medyayı farklı platformlarda söz sahibi olabildiği ve özgürce görüşünü belirttiği bir platform olarak görmektedir” diye konuştu.

“E-ticarette hızlı tüketim yolun başında”
     Şekerel’in sosyal medya ve dijitalleşme ile paralel olarak e-ticaretin son dönemdeki gelişimini ve gelecek yılları konusunda öngörüleri şöyle; “Türkiye’de e-ticaret ciddi bir şekilde büyümesini sürdürüyor. E-ticaret kanalında, hızlı tüketim ürünlerinin payı teknoloji veya giyim gibi diğer kategorilere göre biraz daha düşük kalıyor. Geçmişten gelen alışkanlıklarla kültür olarak hızlı tüketim ürünlerini bakkal, market gibi kanallardan almaya daha alışkın bir toplumuz. Alışverişçilerin gıda perakendecilerinin sitelerini ziyaret ettiğini görsek bile; bunun amacının alışveriş yapmaktan ziyade, promosyonlar ve ürünler hakkında bilgi almak olduğunu gözlemliyoruz. Bu bağlamda hızlı tüketim ürünleri açısından, e-ticaret alanında yolun başındayız diyebiliriz. Öte yandan belli kategoriler için, bu kanal daha fazla fırsatlar sunuyor. Alışverişçilere hangi kategorileri almayı tercih edersiniz diye sorduğumuzda, özellikle kişisel bakım ve ev temizlik ürünleri kategorilerinin satış potansiyelinin daha yüksek olduğunu görüyoruz.”

Rekabet çetin bir hal aldı
     Katmanlaşan tüketici ihtiyaçlarını anlamak için rekabetin daha çetin bir hal aldığı günümüzde kazanmak için daha çok çalışarak tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamanın ve tüketici ile bağ kurmanın önemine dikkat çeken Şekerel  “Etkileşim günümüzde her şeyden önemli, ancak geleneksel segmentasyon modelleri, programlarınızı ulaşmak istediğiniz belirli tüketicilere sunmakta yetersiz kalabilir. Tüketiciye uyarlama, bu sorunların çözümüne yardımcı olur. Bu yeni teknik, tüketiciyle kurduğunuz bağı işiniz genelinde derinleştirebilmeniz ve güçlendirebilmeniz için segmentasyonu genişletir ve yeni bir duyarlılık seviyesi sunar. Karlılığı en yüksek tüketicilerinizi belirlemenizi sağlayarak, bu tüketicilere yönelik yenilik yapmanıza, onlarla iletişim kurmanıza ve harekete geçmenize yardımcı oluruz. Bugünün pazarında başarıya ulaşmak, rakiplerle aynı seviyede olmaktan daha fazlasını gerektiriyor. Her gün sayısız yeni ürün çıkıyor. Fakat büyük yenilikçiler başarıyı kolay, neredeyse büyülü bir şeymiş gibi gösteriyor. Bununla birlikte, bu büyünün arkasında zaman, disiplin ve analizler yatıyor” ifadelerini kullandı.
     Nielsen hakkında bilgi veren Şekerel, “Watch segmenti medya ve reklam müşterilerine içeriğin tüketildiği tüm cihazlardan edinilen toplam izleyici ölçümleri hizmeti sağlarken, Buy segmenti ise paketli tüketim malları üreticilerine ve perakendecilere, perakende performans ölçümüyle ilgili endüstrinin tek global bakış açısını gösteriyor.  Nielsen Watch ve Buy segmentleri ile diğer veri kaynaklarından edindiği bilgiyi entegre ederek müşterilerine hem dünya sınıfında ölçümler hem de performanslarını geliştirecek mantıksal analizler sağlar. Bir S&P 500 firması olan Nielsen dünya nüfusunun yüzde 90’ını kapsayan 100’den fazla ülkede faaliyet göstermektedir” dedi.

Didem Şekerel Erdoğan kimdir?

     Nielsen Türkiye’de geçen yıldan bu yana genel müdür yardımcılığı görevini yürütmekte olan Didem Şekerel Erdoğan, şirketin yeni Türkiye Genel Müdürü olarak atandı. FMCG sektörünün önde gelen uluslararası firmalarından birinde görev aldıktan sonra, 2013 yılında Nielsen ailesine katılan Şekerel Erdoğan, uluslararası alanda yaptığı görevlerle öne çıktı. Şekerel Erdoğan ayrıca gerek stratejik pazarlama gerekse de Türkiye’de operasyonel pazarlama alanında, özellikle satış ve ticari pazarlama konularında 15 yıllık bilgi ve deneyime sahip bulunuyor.

     Nielsen Türkiye Yönetim Kurulu’nun başlıca isimlerinden biri olan Didem Şekerel Erdoğan, 3 yıl boyunca satış etkinliği danışmanlığı (analitik danışmanlık, gelir yönetimi, satış aktivasyonu, alan ve çeşit yönetimi, alışverişçi davranışları) ve tüketici içgörü müşteri hizmetleri ekiplerini başarıyla yönetti. 2016 yılı itibarıyla genel müdür yardımcısı olarak, mevcut sorumluluklarının yanı sıra, perakende ölçüm hizmetleri liderliğini de görevleri arasına ekleyerek, tüm müşteri hizmetleri organizasyonunun başına geçti. Didem Şekerel Erdoğan, güçlü ekip liderliği ve analitik iş anlayışı ile Nielsen’in müşterilerine tutkuyla yardımcı olurken, Nielsen çözümlerinin dijitalleştirilmesi ve teknolojiye entegre edilmesinde de öncü rol oynamıştır.

     Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen Türkiye Genel Müdürü olarak perakende ölçüm hizmetleri ile satış etkinliğinin yanı sıra analitik ve içgörü danışmanlık ekiplerini de kapsayan tüm müşteri ve danışmanlık ekiplerinin liderliğini üstlenmiştir. Nielsen’deki yeni görevi için bir açıklama yapan Didem Şekerel Erdoğan “Öncelikle uzun zamandır ilk günkü tutku ve heyecanla görev yaptığım Nielsen’de bu pozisyona gelmekten dolayı büyük mutluluk ve gurur duyuyorum. Nielsen olarak müşterilerimize ekiplerimizle birlikte daha hızlı, daha çevik ve daha dijital hizmetler sunmanın tutkusu içerisindeyiz.’’ dedi.

     Dijital ve teknolojik gelişmelerin Nielsen çözümlerine entegrasyonuna öncülük eden Erdoğan, etkili pazarlama, fiyat ve promosyon, satış noktasında etkinlik çözümlerinin baz oluşturduğu analitik danışmanlık modelini en üst seviyede uygulamaktadır. Didem Şekerel Erdoğan, büyümeye olan tutkusu ve analitik iş odaklı yaklaşımının yanı sıra, “insan”ın gücüne inanan, sezgisel ve ilham veren yaratıcılığıyla, ekiplerinin güçlerini ortaya çıkaran, sonuç odaklı çözümler üretmelerine zemin hazırlayan bir anlayışa liderlik etmektedir.

 


+ Benzer Haberler
» Narven’den 1,2 milyon TL’lik ‘macera’ yatırımı
» Esnaf kâr etti, tüketici sevindi
» Dünya, yemeğini Türk mutfak ürünleriyle pişiriyor
» “Folik asit Spina Bifida riskini azaltıyor”
» “Takibe düşen kredi miktarı çığ gibi büyüdü”
» Ekonomide belirsizlik oto satışlarını azalttı
» “Eşit şartlarda rekabet etmek istiyoruz”
» “Tarımsal destekler GSMH’nın binde 5’ini geçmiyor”
» “Geleneksel yapıdan çıkmalı, performans ürünlerine ağırlık vermeliyiz”
» Yayalaştırma projesi tarihi çarşıyı ikiye böldü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
  Ticaret 14.07.2018
  Ticaret 13.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni