• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Hisarcıklıoğlu: e-ihracatı 3 katına çıkarma potansiyelimiz var

29 Nisan 2021 Perşembe 12:00
12
14
16
18

Hisarcıklıoğlu: e-ihracatı 3 katına çıkarma potansiyelimiz var

   ► Hisarcıklıoğlu: Tüketici olarak alışveriş yaparken sitede muhakkak Güven Damgası’nı arayın

           SELDA AK      
     Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Teknoloji Buluşmaları online olarak gerçekleşti. Toplantıya TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun yanı sıra  Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve Eticaret Merkezi CEO’su Merter Özdemir de katıldı. Dünya genelinde e-ihracatın, toplam ihracat içindeki payının yaklaşık yüzde 4,4 seviyesinde olduğunu, Türkiye’nin ise henüz yüzde 1,3’de olduğunu kaydeden Hisarcıklıoğlu, “Bunu 3 katına çıkartma potansiyelimiz var. Tüm dünya buraya gidiyor ve bizim de bunu kaçırma gibi lüksümüz yok” dedi. TOBB olarak e-ticaret sitelerine “Güven Damgası” vermeye başladıklarını belirten Hisarcıklıoğlu, “Tüketici olarak alışveriş yaparken sitede muhakkak Güven Damgası’nı arayın” diye konuştu.

“Bizim kaçırma lüksümüz yok”
     Bugüne kadar ‘Teknoloji Buluşmaları’ adı altında 26 ilde 78 etkinlik düzenlediklerini ve yüzbinlerce KOBİ ile girişimciye ulaştıklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, onların dijital ortama ve yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmalarını sağladıklarını kaydetti. Dijitalleşme ve e-ticaretin şu an tüm dünyada en çok öne çıkan konular arasında yer aldığını belirten Hisarcıklıoğlu, Kovid-19 salgınıyla bunların daha da önemli hale geldiğini dile getirdi. Geçen yıl Türkiye’de e-ticaret hacminin, 2019 yılına göre yüzde 66 artarak 226 milyar TL’ye yükseldiği kaydeden Hisarcıklıoğlu, “e-ticaret hacminin genel ticarete oranı 2019’da yüzde 10 iken, 2020’de yüzde 16’ya çıktı, yüzde 60’lık gelişme oldu. Benzer şekilde de dünyada e-ticaret yıllık bazda yüzde 18 büyüdü. 2020’de küresel e-ticaret hacmi 4,3 trilyon dolara ulaştı. Öte yandan girişimcilerimiz, e-ihracata da yönelmeye başladı. Geçen sene e-ihracat hacmimiz 1,5 milyar dolar olarak gerçekleşti ama daha gidecek yolumuz var. Zira dünya genelinde e-ihracatın, toplam ihracat içindeki payı yaklaşık yüzde 4,4 seviyesinde. Biz ise henüz yüzde 1,3’deyiz. Demek ki daha bunu 3 katına çıkartma potansiyelimiz var. Tüm dünya buraya gidiyor ve bizim de bunu kaçırma gibi lüksümüz yok” dedi.

“e-ticaret sitelerinde Güven Damgası’nı arayın”
     Ticaret Bakanlığı yetkilendirmesiyle tüketicilerde güven duygusu tesis edebilmek için TOBB olarak e-ticaret sitelerine ‘Güven Damgası’ vermeye başladıklarını dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Bu sitelerden tüketicilerimiz gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilir hale geldi. Sizler de bir tüketici olarak alışveriş ederken sitede muhakkak Güven Damgası’nı arayın. Dijital okuryazarlık ve KOBİ’lerin dijital altyapılarını geliştirmek için de projeler üretiyoruz. Sadece firmadan tüketiciye değil firmadan firmaya yapılan e-ticareti de geliştirmek istiyoruz. Yakında finansal teknoloji sektörü için FinTek Sektör Meclisi de faaliyete geçecek” ifadelerini kullandı.

“Halkın zenginleşmesinin yolu ticaretten geçiyor”
     Dünyada hızla büyüyen şirketlerin tamamının, e-ticaret yolunu seçtiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, bunun teknolojiyi en iyi şekilde kullanmanın sonucu olduğunu belirtti. Petrol ve doğal gazın devletler ile elitleri zengin ettiğini, halkın zenginleşmesinin yolunun ise ticaretten geçtiğini işaret eden Hisarcıklıoğlu, “Türkiye internet bağlantı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında Batı ülkelerine benziyor. Nüfusun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. 50 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor. TOBB olarak bu potansiyeli harekete geçirmek istiyoruz. Kovid-19 salgını sonrasında da bu alana yönelim hız kesmeden devam edecek” diye konuştu.

“İşletmeler, ürün ve hizmetlerini dijitale taşımak zorunda”
     İnternetten alışveriş yapmaya başlayan tüketici için e-ticaretin alışkanlık haline geleceğini belirten Hisarcıklıoğlu, “İşletmelerimiz, ürün ve hizmetlerini dijital ortama taşımak zorunda. TOBB olarak özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedefledik ve bunun için çalışıyoruz. Firmalarımızı ve girişimcilerimizi, dijital dünyaya hazırlıyoruz. Bu konuda dünyanın en büyük küresel teknoloji firmalarından Vodafone ile çok güzel iş birlikleri ve projeler hayata geçirdik ve yenileri için de çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

“Kazanan işletmelere toplamda 12 milyon TL sağlayacağız”
     Vodafone Business olarak sunduğumuz ürün ve hizmetlerle toplumun her kesimine dokunduklarını ve dönüşümünde önemli rol oynadıklarını belirten. Aksoy, “Pandemi sürecinde de aslında bu rolü kendimiz daha iyi anladık ve hedeflediğimiz toplumsal dönüşümde de KOBİ’lerin çok önemli bir payı oluyor. Türkiye ekonomisinin can damarı KOBİ’ler yüzde 99.9’unu oluşturuyor. Kobilerin dijital pazarlama ve e-ticarete adaptasyonunu hızlandırmak için de biz değerli iş ortağımız TOBB ile bir kez daha bütçelerimizi birleştirdik ve KOBİ’lerin büyümesine katkıda bulunma amaçlı önemli büyük bir adım attık. Bu işbirliğimizle Türkiye’nin en az büyüyen başarılı şirketlerini belirleyerek hem görünürlüklerini artırmayı hem ekonomik bağlantılarını kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz. ‘Türkiye 100’ programının ana hedefi bu zaten. Biz de sponsor olarak KOBİ’lere sunacağımız ücretsiz destek paketleriyle katkıda bulunuyoruz. Bu kapsamda TOBB ‘Türkiye 100’ programına başvuruda bulunan tüm işletmelere veri odaklı SMS çözümünü ücretsiz sunuyoruz. Yani müşterilerine hedef kitlelerine uygun bir şekilde SMS atabilecekler. Programda ilk yüze giren işletmelere sosyal medya reklam hizmeti ile birlikte e-ticaret paketi de hediye ediyoruz. Yine bu program kapsamında kazanan işletmelere toplamda 12 milyon TL fayda sağlamayı hedefliyoruz. Bizim amacımız bu işbirliğiyle beraber KOBİ’lerin dijitalleşmeye giden yolda teknolojik gücümüzle yanlarında olduğunu göstermek” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Rakamlarda gerileme devam ediyor
» İzmir engelsiz kent haline geliyor
» “İkinci el otomobil bayram sonrasını bekliyor”
» Turgutlu Belediyesi kırmataş mıcır satın alacak
» Hem iş hem oyun ihtiyacını karşılıyor
» Yerin 30 metre altında bayramlaşma
» Migros’tan dünyada bir ilk: Robot TARO
» Fersan, Orka Sirke’yi satın aldı
» “Güçlü sanayi altyapısı ile gençlerimizi iş ve aş sahibi yapmalıyız”
» EÜ Mühendislik Fakültesinden uluslararası bir proje daha


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 12.05.2021
  Ticaret 11.05.2021
  Ticaret 10.05.2021
  Ticaret 07.05.2021
  Ticaret 06.05.2021
  Ticaret 05.05.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni