• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Hırdavatçıda ‘dijital’ büyüme

16 Şubat 2021 Salı 14:00
12
14
16
18

Hırdavatçıda ‘dijital’ büyüme

           HABER MERKEZİ     
     Geçtiğimiz yılı 8,2 milyar dolar ihracatla kapatan hırdavat sektörü 2021’i toparlanma yılı olarak görüyor. Hırdavat Sanayici ve İş Adamları Derneği (HISİAD) Başkanı Çetin Tecdelioğlu, “Pandemi sonrasında özellikle ABD pazarında, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde bizi ciddi fırsatlar bekliyor. STA anlaşmaları bu bölgelerdeki varlığımızı güçlendirecek. Yeni dünya düzeninde dijitale yatırım yaparak büyüyeceğiz.” dedi.
     14 bin paydaş firmayı bünyesinde bulunduran ve kayıp yıl olarak nitelendirilen 2020’de sektördeki toplam istihdam sayısını 30 bin artırarak 880 bine çıkaran hırdavat sektörü sürdürülebilir ihracat için yaptığı çalışmaları aralıksız sürdürüyor. Pandemi yılını 8,2 milyar dolar ihracatla kapatan üretim odaklı sektör, 2021’de ihracat pazarlarını genişleterek ve dijitalleşmeye yatırım yaparak büyümeyi hedefliyor. Hırdavat Sanayici ve İş Adamları Derneği (HISİAD) Başkanı Çetin Tecdelioğlu, sektörün 2021 beklentilerini ve hedeflerini detaylandırdı.
     200'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Tecdelioğlu “Sektörümüz sadece 2020 Ocak-Kasım döneminde pandemiye rağmen 7,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Yıl sonunda 8,2 milyar dolar rakamını yakaladık” dedi.

2021 ihracat hedefi 9 milyar $
     Bu yıl ihracatta 9 milyar dolar hedefinin kritik öneme sahip olduğunu söyleyen Çetin Tecdelioğlu şöyle devam etti: “Pandemi sonrası özellikle MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde çeşitli işbirliği ve STA anlaşmalarının yaygınlaşmasıyla ihracata pozitif bir fırsat olacağı görüşündeyiz. ABD pazarındaki fırsatlar da ülkemiz toplam ihracatı ve sektörümüz için çok önemli.  Diğer yandan küresel salgının en büyük etkisi dijitalleşmeyi hızlandırması olacak. Şu an pek çok ülkede bu konuda ciddi yatırımlar var. Pek çok uluslararası fuar sanal ortama taşındı. Artık kimse salgın geçse bile ticaret ortamının tamamen eskiye dönmesini beklemiyor. E-ticaret ve e-ihracat konusunda sektör firmalarımız kesinlikle değişime ayak uydurmalılar. Dijitalleşme ile gelen yeni ticarete yani e-ticarete ve e-ihracata adapte olmalıyız. Bunun için de firmalarımızın bu konuda gerekli alt yapı yatırımlarını yapmalarının zaruri olduğunu düşünmekteyiz. İDDMİB işbirliği ile firmalarımızı dijital platforma taşıyacak  www.turkishhardware365.com sitesinin çalışmalarına başladık, çok yakında aktifleşmiş olacak.  Sektörümüzden 120 firmanın bu portalda kaydı var. Sanal mağazalarımızı 365 gün açık olacak şekilde daimi fuar niteliğinde açık tutmak durumundayız.”

“Lojistikte de yerlileşme başlamalı”
     Çetin Tecdelioğlu’na göre ihracatçının bir numaralı gündem maddesi konteyner sıkıntısı ve artan navlun fiyatları: “İhracatçımız ciddi fedakarlıkla dış pazar alternatiflerini çeşitlendirip ülkemizin toplam ihracatına katkı vermek adına gece gündüz çalışıyor. Buna karşın lojistikte ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Ülkemizin birçok alanda olduğu gibi taşımacılık anlamında da yerlileşme adımı atması elzem hale geldi.  İhracatçımız, yabancı lojistik firmalarına mahkûm kalmamalı.” dedi.

“İhtisas sanayi bölgeleri oluşturmalıyız”
     Hırdavat sektöründe üretime yönelik ihtisas sanayi bölgelerinin oluşturulması gerektiğinin altını çizen Tecdelioğlu, “Bu konunun yanında nitelikli iş gücü konusunun çözümünün de stratejik planlamada yer alması gerekiyor. Daha yenilikçi ürünler elde etmemizin yolu bu ürünleri ortaya çıkarak iş gücünü desteklemekten ve eğitmekten geçiyor.  HISİAD olarak bu konuda firmalarımızın katkısı ile ihtiyaç analizi yaptık ve mesleki eğitim ihtiyacını tespit ettik.” dedi.
     Bu konuya çözüm bulmak adına İstanbul Gedik Üniversitesi’nin de iş birliği ile HISİAD Akademi Kariyer Platformu’nu kurduk. Bu platformla sektörümüzdeki bu ihtiyaç, üniversitelerimizin de desteği ile giderilmeye çalışılacak. Derneğimiz, üniversite ve sanayi arasında bu platform sayesinde köprü görevi görecek. Kasım 2020'den bu yana 7 eğitimle 200'den fazla katılımcıya nitelikli eğitim imkânı sağladık.” şeklinde konuştu.

“Ek vergiler üretilmeyenin üretilmesine olanak tanıdı”
     Geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren bazı ürün gruplarına getirilen ek ithalat vergilerine de değinen HISİAD Başkanı, “30 Haziran 2020’de, 50’den fazla GTİP kodu için getirilen ek gümrük vergileri sektörümüzü ciddi anlamda koruma altına aldı. Türkiye’nin üretebildiği ürünlerin ayrıca ithal edilmesinin gümrük vergisi ile kısıtlanması, sanayimiz ve ihracatçımız açısından doğru bir adım oldu. El aletleri, endüstriyel kilitler, bağlantı elemanları, mobilya aksesuarları, kaynak ve elektrotlar özelinde halihazırda yerli üretim yapıp dünyanın dört bir yanına ihraç eden sanayimiz ve sektörlerimiz var. Bu karar, ihracatçımızın iç pazarda da güçlenmesine vesile oldu. İthal edilen ürünler üretilmeye başlanacak, ürün çeşitliliğinin arttırılmasına fırsat verilmiş olacak.” ifadelerini kullandı.
 
“KGF destekleri devam etmeli”
     Kredi Garanti Fonu (KGF) desteklerinin KOBİ’ler için can suyu niteliğinde olduğuna dikkati çeken Tecdelioğlu, “Bu destekler firmalarımızın zorlu dönemlerde ayakta kalmasına olanak tanıyor. Bu krediler sayesinde istihdam kaybının önüne geçilirken, üretimin ve ihracatın devam etmesi sürdürülebilir bir hal alıyor. KGF desteklerinin, devletimizin imkanları doğrultusunda devam etmesini temenni ediyoruz.” dedi.
     E-ihracatla ilgili görüşlerini de aktaran HISİAD Başkanı, “E-ticarete giriş bir nebze zor ancak katma değeri yüksek bir olgu. Hırdavat ürünlerinde yüzde 800-900 bandında iş yapıyoruz. Bu mecrada rakamlar yükseldiğinde karlılık da artıyor ancak yüksek montanlı rakamlara ulaşmak için zamana ve yatırıma ihtiyaç var. Ateşi yeniden keşfetmeye gerek yok. Amazon gibi mecraları daha etkin kullanarak e-ticaret konusunda ilerleyebiliriz.” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Konak’ın okulları eğitime hazır
» Bir ayda 70 bin 587 konut satıldı
» 2021’de E-ihracat zirve yapacak
» AssisTT bir kez daha dünyanın en iyi çağrı merkezi oldu
» Başkan Arda’dan asılsız iddialara belgeli yanıt
» Çelikte ihracat ve ithalat Ocak’ta azaldı
» Isı kaybı ölçüm ekibi İzmir’de
» Karşıyaka, Girişimcilik Merkezi’ne kavuştu
» İzmir Zirai Karantina Müdürlüğü laboratuvar malzemesi satın alacak
» Türkiye’nin 2020 Libya ihracatı 1,6 milyar dolar


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 02.03.2021
  Ticaret 01.03.2021
  Ticaret 27.02.2021
  Ticaret 26.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni