• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Hazır giyimciler ihracatta 20 milyar dolara koşuyor

07 Ekim 2021 Perşembe 14:00
12
14
16
18

Hazır giyimciler ihracatta 20 milyar dolara koşuyor


           HABER MERKEZİ      
     TGSD tarafından düzenlenen İstanbul Hazır Giyim Konferansı, küresel modaya yön veren isimlerle dünyanın önde gelen markalarının temsilcilerini sanal platformda buluşturdu. Konferansta dijitalleşme, sürdürülebilir üretim, AB Yeşil Mutabakatı ve yenilikçi uygulamaların yanı sıra pandemi sonrası için Türk hazır giyim sektörünü bekleyen fırsatlar ve riskler mercek altına alındı.
     Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği tarafından (TGSD) bu yıl 14’üncüsü ‘Recoding Fashion’ teması ile düzenlenen İstanbul Hazır Giyim Konferansı, küresel modaya yön veren isimlerle dünyanın önde gelen markalarının temsilcilerini bir araya getirdi. Hazır giyim sektörünün prestij organizasyonlarından biri olan ve pandemi nedeniyle bu yıl yine sanal platformda düzenlenen konferansa dijitalleşme, sürdürülebilir üretim, AB Yeşil Mutabakatı ve yenilikçi uygulamalar damga vurdu.
     Türk hazır giyim sektörünü bekleyen fırsatlar ve risklerin de mercek altına alındığı konferansın açılış oturumunda konuşan TGSD Başkanı Ramazan Kaya, pandemi ile birlikte hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe iş yapma süreçlerinin yüzde 30 – 40 değiştiğini söyledi. Aynı dönemde tüketici talep ve beklentilerinde de çok önemli değişimler olduğuna dikkat çeken Kaya, şunları söyledi:

KAYA: SÜRDÜRÜLEBİLİR VE ÇEVRE DOSTU ÜRETİM KAPASİTEMİZİ HIZLA ARTIRMALIYIZ
     “Pandemi ile birlikte tüketicinin hazır giyim ürünlerine karşı bilinç düzeyi ve farkındalığı arttı. Tüketici aldığı ürünün etiketini daha çok inceliyor. Hangi malzemelerin kullanıldığına, üretim süreçlerinde  çevreye zarar verilip verilmediğine dikkat ediyor. Tüketici ve markalar için yıllarca hızlı moda tercih nedeniydi. Pandemi ile birlikte rahat giysilere artan bir ilgi var. Birlikte çalıştığımız markalar da yeni koleksiyonlarını hazırlarken bu talebi göz önünde bulunduruyorlar. Tüketicilerden ve işbirliği yaptığımız markalardan gelen talebi karşılayabilmemiz için sürdürülebilir ve çevre dostu üretim kapasitemizi hızla arttırmalıyız. Diğer taraftan tedarik zincirindeki değişime paralel olarak Avrupa ve ABD’li markalardan yoğun sipariş alıyoruz. Yoğun talebin ihracatımıza yansımalarını da görmeye başladık. Yıllardır 17 milyar dolar bandında seyreden ihracatımızın bu yıl 20 milyar dolara ulaşacağını öngörüyoruz. Ancak siparişlerin kalıcı olabilmesi ve küresel alıcılarla yeni işbirlikleri geliştirebilmemiz için hızla büyük ölçekli kapasite yaratmalıyız.”

DİKMEN: YILLIK ÜRETİM KAPASİTEMİZİ 3,4 MİLYON TONDAN 4 MİLYON TONA ÇIKARMALIYIZ
TGSD Başkanı Sanem Dikmen de konuşmasında sektörün pandemi ile birlikte olağanüstü bir dönüşüm sürecine girdiğinin altını çizdi. Dönüşümün dinamiklerini iyi anlamak, uyum göstermek, yeni fırsatlara hazırlanmak, riskleri iyi yönetmek gerektiğini ifade eden Dikmen, sözlerini şöyle sürdürdü:
     “Başka bir ifade ile konferansımızın temasında olduğu gibi modayı yeniden kodlamamız gerekiyor. Yıllık 3,4 milyon ton civarındaki mevcut üretim kapasitemizi 4 milyon tona çıkarmalıyız. Hem mevcutları hem de yeni kapasitelerimizde otomasyon, dijital alt yapı, akıllı sistemler ve 4.0 sanayi uyumunu sağlamalıyız. Kapasitenin yanı sıra katma değerli üretimimizi de artırmalıyız. Sürdürülebilirlik uyumu ve AB Yeşil Mutabakatı kapsamında Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması bir diğer önemli dönüşüm dinamiğini oluşturuyor. Bu kapsamda karbon emisyonlarını azaltmak, enerji verimliliğini artırmak, yeşil enerji, daha az su tüketimi ve dönüştürülebilir malzeme kullanımı temel önceliklerimiz olmalı. Dönüşümü hızla tamamlayabilmemiz için yeni yatırımlar erekiyor. Dolayısıyla devletimizin teşviklerle ve düşük maliyetli finansmana erişim konusunda desteği ile firmalarımızın motivasyonunu arttırmasının büyük önem taşıdığını düşünüyoruz.”

GÜLTEPE: EYLÜL’DE 1,9 MİLYAR DOLARLA TÜM ZAMANLARIN AYLIK İHRACAT REKORUNU KIRDIK
     İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe de hazır giyim sektörünün katma değerli üretimi, istihdama ve ihracata katkısı, yıllık 16 milyar doları aşkın net döviz getirisi ile Türkiye için stratejik sektörler arasında yer aldığını vurguladı. Pandeminin başında sıkıntılı bir dönem geçiren sektörün Haziran 2020’den itibaren giderek yükselen bir ivme yakaladığını vurgulayan Gültepe, şöyle devam etti:
     “İhracata çalışan firmalarımızda kapasite kullanımı yüzde 85’in de üzerine çıktı. Talep artışı Eylül’de çifte rekoru beraberinde getirdi. Eylül’de 1 milyar 948 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek aylık ihracatını gerçekleştirdik. Yılın dokuzuncu ayını 2020’ye göre yüzde 9, 2019’a göre yüzde 29,8 artıda kapattık.  2021’in Ocak – Eylül döneminde de 14 milyar 811 milyon dolarla en yüksek dokuz aylık performansımıza imza atmış olduk. Önümüzde üç ay kaldı. Aynı hızla gidebilirsek yılı 20 milyar dolar civarında bir ihracatla kapatacağımızı öngörüyoruz.”     

ÖKSÜZ: 2021’DE 12 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE İHRACAT HEDEFLİYORUZ
     İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı Ahmet Öksüz ise dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik konusuna büyük önem verdiklerini söyledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) öncülüğünde Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı hazırlayan ilk sektör olduklarını ifade eden Öksüz, sözlerini şöyle sürdürdü:  
     “Dünyayı Tüketmeden Dünya İçin Üretiyoruz mottosuyla yola çıktık. Sürdürülebilirlik Eylem Planımız ile sektörün döngüsel ekonomiye en yüksek seviyede uyumunu sağlarken aynı zamanda sürdürülebilir ürünlere talebi en üst seviyede karşılamayı hedefliyoruz.Dünyaya adapte olmak yerine küresel gelişmelerde belirleyici bir rol üstlenmeliyiz. Sürdürülebilirlik, döngüsel ekonomi, eko tasarım ve sıfır atık yaklaşımlarına tam entegre olmalıyız.”
     Sektörün ihracatı hakkında da bilgi veren Öksüz, Eylül’de 1,2 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek aylık performansını gerçekleştirdiklerini bildirdi.  Ocak – Eylül dönemindeki ihracatın geçen yılın aynı dönemine yüzde 40 artışla 9,4 milyar dolara yükseldiğini anlatan Öksüz, bu yılı 12 milyar doların üzerinde ihracatla kapatmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
     İHKİB, İTHİB ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliği ile düzenlenen konferansın ana sponsorluğunu bu yıl Karafiber Tekstil üstlendi. Konferansın medya sponsorluğunu Bloomberg HT, açılış kokteyli gümüş sponsorluğunu ise Astaş Juki yaptı. Etkinliğe ayrıca Cotton Council International, Lenzing AG – TENCEL™, Tolkar Smartex, Birla Cellulose, canias4.0, Gama Recycle, Kale İplik, MatTex, Polytropon, Serkon Teknoloji, Astaş Juki, Avery Dennison, Galata Taşımacılık, Lectra, Permess, Uğur Makina ve YKK de destek verdi.


+ Benzer Haberler
» 22 Ekim’de 28 bin 192 yeni vak’a, 228 ölüm gerçekleşti
» ‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette
» İhracatta ezber bozma zamanı
» Beymen’in 3. amiral mağazası İstinyePark’ta
» EGİFED’te Aydın Buğra İlter güven tazeledi
» Eylül’de kurulan şirket sayısı %15,7 arttı
» İstinyePark İzmir kapılarını açtı
» Karayolları Genel Müdürlüğü yönetmeliğinde düzenleme
» Gayrimenkulün geleceği Kemalpaşa’da açılıyor
» Karabağlar’da kadınlar ve gençler için mobilya akademisi kurulacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni