• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor

27 Haziran 2018 Çarşamba 10:00
12
14
16
18

   ► Sertbaş, “Ekonomi Bakanlığımızın destekleriyle EHKİB üyesi firmalarımızın uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılması ve orta uzun vadede sürdürülebilir ihracat artışı sağlanması amacıyla URGE projemiz ile 3 yıl boyunca hedef pazarlarımıza yönelik olarak eğitim, danışmanlık ve B2B faaliyetleri kurguluyoruz”

     Geçtiğimiz yıl 17 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştiren hazır giyim sektörünün seyri 2018 yılında da olumlu şekilde devam ediyor. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün performansını değerlendirdi.
     Sertbaş, yeni dönemde yurt dışı pazarlama faaliyetleri kapsamında Ekonomi Bakanlığı eş güdümünde Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek hedef pazarlara “milli katılım organizasyonları” ile bu pazarlardan Alım Heyet organizasyonları gerçekleştirmeye devam edeceklerini söyledi. Eylül ayında yaklaşık 20 firma ile Fransa’nın Paris kentinde düzenlenecek Premier Vision Manufacturing Fuarı’na milli katılım organizasyonu düzenleneceğinin bilgisi veren Sertbaş, “Almanya’nın Münih kentinde gerçekleşecek Munich Apparel Source Fuarına info-stand ile katılım sağlayacağız” dedi.

2017’de 17 milyar dolarlık ihracat
     Türkiye geneline bakıldığında hazır giyim sektörü olarak 2017 yılında 17 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirildiğini ifade eden Sertbaş, “Tüm olumsuzluklara rağmen 2016 yılına göre yüzde 1 oranında artış kaydettiğimizi görüyoruz. Bu ihracat tutarı ile otomotiv endüstrisinden sonra Türkiye’nin 2017 yılındaki 157 milyar dolarlık ihracatına en fazla katkı yapan 2. sektör konumundayız” diye konuştu.

     Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe ihracatın mevcut potansiyelinin altında olsa da, genel olarak olumlu bir ivmeyle yükselmeye devam ettiğinin altını çizen Sertbaş, “Bölgemizin 2017 yılı konfeksiyon ihracatı da yüzde 3 artarak 1 milyar 26 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. 2018 yılı itibariyle de olumlu sinyaller almaya devam ediyoruz ve ihracatımız rekor artışlar gerçekleşiyor. EHKİB olarak 2018 Nisan ayında 112 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bölgemizde yaşanan ve ihracatçılarımızı doğrudan etkileyen sorunların etkilerini minimuma indirmek için konfeksiyon ihracatçıları olarak yoğun çaba gösterdik” açıklamalarında bulundu.

“URGE projemizi başlattık”
     Sertbaş, “Ekonomi Bakanlığımızın destekleriyle EHKİB üyesi firmalarımızın uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılması ve orta uzun vadede sürdürülebilir ihracat artışı sağlanması amacıyla URGE projemizi başlattık. Bu projemiz ile 3 yıl boyunca hedef Pazar olarak belirlediğimiz İngiltere, İskandinav Ülkeleri ve Almanya’ya yönelik olarak eğitim, danışmanlık ve B2B faaliyetleri kurguluyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu projenin yoğun bir takvimle devam edeceğini düşünüyorum. Bu dönemde birliğimiz ile üniversiteler arasındaki etkileşimin artarak devam etmesini hedefliyoruz” dedi.

     Firmaların tasarım konusuna yönelmelerinin katma değerli ihracat açısından sektör için çok önemli olduğunu ve tüm firmalarımızın koleksiyon hazırlama kapasitesini arttırması gerektiğini belirten Sertbaş, “Yönetim Kurulumuzun öncelik vereceği konuların başında pazar çeşitlendirmesi yer alıyor. Bilindiği üzere AB pazarı yaklaşık yüzde 70’lik payı ile 2017 yılında da Türkiye hazır giyim ihracatının ilk sırasında yer almaktadır. Yeni dönemde ekibim ile birlikte “Dış Pazarlama Stratejileri Geliştirme Komitesi” oluşturarak mevcut pazarlarımızı çeşitlendirerek sadece bölgemizin ana Pazarı olan AB Bölgesi’nde değil, Rusya ve Amerika’da da aktif olarak, fuar ziyaretleri, ticaret heyetleri gibi organizasyonlar düzenleyerek, konfeksiyon ihracatçılarımızın bu bölgelere ulaşmasına yardımcı olmak arzusundayız” diye konuştu.

Sürecek...
Bir Sonraki EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor

 


+ Benzer Haberler
» Birleşik Krallık, Egeli deri ihracatçılarının takibinde
» “İnşaat demiri ithalatına önlem alınmalı”
» Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı
» “Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”
» Girit; “Gündemimizde kaybettiğimiz pazarlar var”
» “Yaş meyve-sebze ihracatında yeni kapılar açılmalı”
» Umur; “Yıl sonunda 1 milyar dolar duvarını aşacağız”
» EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor
» Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’
» Kuru meyvecilerden lisanslı depoculuk talebi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.11.2018
  Ticaret 16.11.2018
  Ticaret 15.11.2018
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni