• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Güçlü tüketici güçlü ekonominin yansımasıdır”

11 Nisan 2018 Çarşamba 14:00
12
14
16
18

“Güçlü tüketici güçlü ekonominin yansımasıdır”

           ANKARA TİCARET     
     Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Uluslararası Tüketici Koruma ve Uygulama Ağı’nın (ICPEN) Üst Düzey Yöneticiler Toplantısı ve Bahar Konferansı’nın açılışına katıldı.
     İstanbul’da bir otelde yapılan açılışta konuşan Bakan Tüfenkci, dünyanın önemli dönüşümler yaşadığını, bilgi iletişim teknolojileri ile makinelerin birbirine bağlı çalıştığı yeni bir sanayi modelinin “Endüstri 4.0” adıyla yaygınlaştığını ifade etti.
     Bir yandan da dijital ekonomi ile onun getirdiği ticari uygulama biçimlerinin tüm ülkeleri ve insanları etkisi altına aldığını belirten Bakan Tüfenkci, “Böyle bir dönüşüm iklimi içerisinde, ekonomik olarak zarara uğrama ihtimaline ve sağlık ve güvenlik risklerine en açık olan kesim hiç kuşkusuz tüketicilerdir. Zira hayatları boyunca on binlerce mal ve hizmet satın almakta, on binlerce reklama maruz kalmaktalar.”  dedi.

     Tüfenkci, dijital ekonominin getirdiği ticari ilişki biçimlerinin tüketiciler için her şeyi biraz daha karmaşık hale getirdiğini vurgulayarak konuşmasını şöyle sürdürdü:
     “Teknolojik dönüşüm, hem tüketici sorunlarını artırıyor hem de çözüme yönelik imkanlar ve araçlar sunuyor. Tüketici sorunlarının çözümü, aynı zamanda, tüm dünyada konuyla ilgili olarak çalışan kamu kurumları arasında iş birliğini de zorunlu hale getiriyor. Büyük bir çoğunluğu sınır ötesi hale gelen tüketici sorunları karşısında tüketici politikasında küresel bir yönetişim anlayışının sağlanması, diğer bir deyişle iş birliği ve dayanışmanın kurumsal hale getirilmesi büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye, tüketici sorunlarının çözümü, kamu idareleri arasındaki iş birliği, diyalog ve dayanışmanın artması için çalışan ICPEN’e büyük önem vermektedir. 2010 yılında Türkiye, üye olduğu bu ağın gelişmesi ve güçlenmesi için sorumluluk üstlenmiştir”

     Tüfenkci, ICPEN Dönem Başkanı sıfatıyla geçen temmuz ayından bu yana yoğun bir çalışma temposu içerisinde çalışıp kuruluşu daha yetkin bir noktaya taşımaya gayret ettiklerini, bu gayretlerinin de hala devam ettiğini belirtti.
     Bakan Tüfenkci, Türkiye’nin, başkanlık dönemine 3 yeni çalışma grubu kurarak başladığını, bu çalışma gruplarının “Sosyal Medya Yoluyla Reklamcılık”, “Tüketici Sorunlarının Tazmini ve Kamu İdarelerinin İşlevi” ve “Tüketici Hukuku Ortak Dijital Terminolojisi” olduğunu aktardı.

     Bu grupların çalışmalarında önemli bir merhale katettiklerini ve bu çalışmalardan bazılarının sonuçlarını önümüzdeki 3 gün içinde analiz edeceklerini bildiren Tüfenkci, şöyle devam etti:
     “Bunların yanı sıra ICPEN’in önceki dönem başkanlıklarınca oluşturulmuş diğer çalışma grupları da faaliyetlerini başarıyla sürdürmektedir. Bugün ICPEN’in geleceği üzerinde fikir alışverişinde bulunacağız. Yarın ve bir sonraki gün ise internet karaborsası olarak da bilinen ikincil biletleme uygulamaları, dijital ekonomide sözleşme hüküm ve koşulları, sosyal medyada sorumlu reklamcılık, sınır ötesi tüketici sorunları çözüm mekanizmamız e-consumer.gov’daki güncel gelişmeler gibi önemli konuları tartışacağız. Ayrıca, ICPEN Türkiye Başkanlığı’nın üzerinde durduğu, paylaşım ekonomisi adı verilen uygulamalara değinmek istiyorum. Paylaşım ekonomisi, klasik tüketici-satıcı ilişkisinin dışında cereyan eden ve hizmet sunan tarafın her zaman tacir olmayabildiği yeni ticari ilişki biçimlerini tanımlamaktadır.

     Paylaşım ekonomisi, günümüzde özellikle şehir içi yolcu taşımacılık hizmeti verilmesi noktasında tüm dünyada yaygınlık kazandı. Bu hizmeti verenlerin bazılarının esnaf ya da tacir olmadığını da görüyoruz. Türkiye’de özellikle son birkaç aydır konuyla ilgili olarak, piyasaya hakim bir firmanın uygulamaları ile klasik anlamda taksi hizmeti verenler arasında çeşitli sorunların yaşandığını üzüntüyle görmekteyiz. Sadece Türkiye’de değil, tüm dünya ölçeğinde ortaya çıkan bu güncel tartışmayı, paylaşım ekonomisinin genel kazançları ve riskleriyle birlikte değerlendirmek gerektiğini düşünüyoruz.”
     Bakan Tüfenkci, bu yıl ICPEN’de konunun ayrıntılı biçimde tartışıldığını ve çözüm üretilmesi için konsensüs sağlanmaya çalışıldığını, OECD ve Avrupa Komisyonu’nun da konuyla ilgili çalışmalarını sürdürdüğünü dile getirdi.

     Konuyla ilgili olarak temel amacın,  ortak bir akılla paylaşım ekonomisi uygulamalarındaki tüketici risklerini ve kamu düzenini bozucu diğer riskleri ortadan kaldırmak olduğuna işaret eden Bakan Tüfenkci, “Tüketicinin, paylaşım ekonomisi uygulamalarıyla mali açıdan zarar görmesini önleyecek yeni bir hukuki sistemin varlığı bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. ICPEN’in Türkiye Başkanlığı dönemi sonunda hazırlayacağı genel raporda, bu konuya yer verilecek. ICPEN, bu önemli sorunun sistemdeki tüm aktörleri memnun edecek şekilde çözümlenmesi noktasında sorumluluk üstlenecektir.” diye konuştu.
     Türkiye’nin 1990’lı yılların başından beri tüketicinin korunmasına önem verdiğini anımsatan Bakan Tüfenkci, tüketicinin korunmasının ekonomik gerçeklere uyum sağlayacak biçimde sürekli bir biçimde yenilenmesi gerektiğini ifade etti.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNDE MİLYONLARCA SORUNA ÇÖZÜM BULDUK
     Bakan Tüfenkci, Tüketici hakem heyetleri ile milyonlarca tüketicinin sorunlarına mahkemelere gitmeden, hızlı ve kolay bir biçimde çözüm bulunduğuna dikkati çekerek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
     “Bu süreçte, tüketici haklarına aykırı faaliyetlerde bulunan yüzlerce firmaya yaptırımlar uygulandı. Ancak, tüketici politikalarını yalnızca özel sektöre ceza veren bir mantıkta yorumlamadık. Firmalara, tüketici hukukundan doğan sorumluluklarını anlatmaya çalıştık, bu amaçla eğitimler düzenledik, rehberlik faaliyetlerinde bulunduk.
     Tüketicinin korunması alanında halen yapacağımız çok ama çok iş var. Bunlardan en önemlisi, ICPEN’in de üzerinde durmakta olduğu, tüketici politikasının paydaşlarıyla gerçekleştirilecek yakın ilişkilerdir. Yeni dönemdeki en önemli hedefimiz, bugün değerli temsilcileri misafir olarak aramızda bulunan Sivil Toplum Örgütlerinin, tüketici politikalarına ve uygulama süreçlerine katılımlarını sağlamak, onların proje üretme ve uygulama kapasitelerinin geliştirilmesinde yardımcı olmak ve onları, tüketici hareketinin demokratik bir yaklaşımla tabana yayılması hususunda öncü konuma getirmektir.”

GÜÇLÜ TÜKETİCİ GÜÇLÜ EKONOMİNİN YANSIMASIDIR
     Güçlü tüketicinin güçlü ekonominin yansıması olduğuna dikkati çeken Tüfenkci, Türkiye’nin 2017 yılında, Hükümetin istikrarlı ekonomik politikası sayesinde, 7,4’lük büyüme oranıyla dünyada en fazla büyüyen ikinci, G-20’de ise birinci ekonomi olduğunu hatırlattı.
    Tüfenkci, Türkiye’nin 2017’de ayrıca 1 milyon 600 bine yakın kişiye istihdam imkanı sağlayarak bu alanda öncü ülkelerden biri haline geldiğine dikkati çekerek, konuşmasına şöyle devam etti:
     “Türkiye, genç ve dinamik nüfusuyla, büyük yatırımlarıyla, istikrar ve güven yansıtan ekonomik yapısıyla, bölgesinin ve global düzlemin en önemli ekonomik aktörlerinden biridir ve böyle kalmaya devam edecektir. Türkiye, global ve bölgesel düzeydeki bu etkin ve belirleyici gücünü, yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı tehditler ve politik istikrarsızlaştırma girişimlerine rağmen, korumakta ve güçlendirmektedir.

     Bu tehdit ve girişimlerin en önemlilerinden birini, 2016 yılının 15 Temmuz günü tecrübe ettik. O gün, Fethullah Gülen adlı bir terör örgütü liderinin Türkiye Cumhuriyeti devleti içerisine yerleştirdiği kişiler, hür seçimlerle göreve gelmiş hükümeti devirmeye ve Türkiye’yi istikrarsızlaştırmaya kalkıştılar. Ama Türk milleti bu alçak darbe girişimini el ele vererek mağlup etti ve demokrasisine, hükümetine ve Anayasasına sahip çıktı, sivil direniş anlamında Türk milleti bir tarih yazdı. Türkiye bu tip terör örgütleri ile mücadeleyi hem yurt içinde hem de yurt dışında ciddi anlamda yaptı ve yapmaya da devam edecek. Bu bağlamda sınırların hemen yanı başında oluşturulmaya çalışılan terör koridoruna yönelik de yakın zamanda bir operasyon gerçekleştirildi ve başarıyla neticelendirildi. Dolayısıyla biz özellikle ekonomimizin terör saldırılarından önlenmesi, milletimizin huzuru, sağlıklı ekonominin işleyişi, sağlıklı demokrasinin işleyişi adına terörle mücadeledeki kararlılığımızı sürdürmeye devam edeceğiz.”

TÜKETİCİ POLİTİKASINI TAYİN ETMEK HEPİMİZİN GÖREVİ
     Bakan Tüfenkci, küresel ekonominin en önemli unsurlarından biri olan tüketicinin korunması alanında önceliklerin, ortak politikalar üretmek, ortak bilinç düzeyine erişmek, işbirliği ve dayanışma sağlamak ve ICPEN’in bilinirliğini tüm dünya sathına yaymak olduğunu aktararak,
     “21’inci yüzyılın tüketici politikasını tayin etmek ve uygulamak, hepimizin temel hedefi olmalıdır. Yapılacak  faaliyetlerde geleceğin tüketicisinin yaşayacağı sorunların da hesaba katılarak çözüm üretilmesi gerekir” dedi.

 


+ Benzer Haberler
» Kuru incir rekolte tahmini 80 bin ton olarak açıklandı
» Sağlık Bakanlığı’ndan yerli ilaca destek
» Gülle: İhracatçıya yol gösterin hedefe birlikte ulaşalım
» Varank, “Türkiye ekonomisi, sanayinin öncülüğünde yoluna devam ediyor”
» Kurbanlık alırken BiP en büyük yardımcınız olacak
» Koçtaş’ın mobil uygulaması ‘Ustabilir’
» “Krizi fırsata çevirmemiz mümkün”
» Palandöken, “Kurban bayramı dolandırıcılarına dikkat”
» Alman devi Becker’in Türk ekonomisine güveni tam
» Kasko sigortası primleri Temmuz ayında 1 puan yükseldi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni