• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Girit; “Gündemimizde kaybettiğimiz pazarlar var”

02 Temmuz 2018 Pazartesi 12:00
12
14
16
18

   ► Girit, “Ocak-Aralık döneminde en çok ihracat gerçekleştirilen ilk 5 ülke sırasıyla, 167,1 milyon dolarla Irak, 142,3 milyon dolarla Hollanda, 81,2 milyon dolarla İtalya, 71,3 milyon dolarla İngiltere ve 56,5 milyon dolarla Almanya’dır”

     Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Girit, birlik olarak hedef ve projelerini açıkladı. Girit, “Öncelikli hedefimiz, sektörde ve alt-sektörlerde istikrarlı ihracat artışını sağlamaktır” dedi.
     Türkiye’nin 2023 yılı için ihracat hedefi rakamlarına ulaşırken buna en fazla katkı sağlayan sektörlerden biri olmak istediklerinin altını çizen Girit, “Birlik olarak öncelikli hedefimiz, sektörde ve alt-sektörlerde istikrarlı ihracat artışını sağlayarak, Türkiye ihracat kapasitemizi artırmak ve 2023 yılı Türkiye geneli ihracat hedefimiz olan 500 Milyar Dolar ihracata en çok katkı sağlayan sektörlerden biri olmaktır. Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü olarak, 2023 yılı için 3.5 milyar dolar ihracat hedefi belirlemiş bulunmaktayız. Son bir yıllık dönemde yüzde 20’lik ihracat artış hızıyla 2 milyar 400 milyon dolarlık ihracata imza atmış bulunmaktayız. Türkiye’nin gerçekleştirdiği su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının yüzde 42’sinin Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği üyelerince yapılmaktadır. Hedefimiz ise, 2023 yılını beklemeden 3.5 milyar dolar ihracat rakamını kendi görev süremiz içerisinde ulaşmaktır” diye konuştu.

“İhracatta yüzde 17 artış”
     Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin madde ve ürün grupları bazında 2016-2017 yılları Ocak-Aralık dönemi itibariyle kayıt değerlerine bakıldığında, 2016 yılı ihracatının 803,4 milyon dolar iken, 2017 yılında  yüzde 17’lik bir artışla 935,6 milyon dolar olarak gerçekleştiğini söyleyen Girit, 2018 hedeflerini de aktardı.
     En fazla ihracatın Irak’a yapıldığını belirten Girit, “2017-2018 yılları Ocak-Nisan dönemi itibariyle kayıt değerlerine bakıldığında, 2017 yılı ihracatı 286 milyon dolar iken, 2018 yılında yüzde 21’lik bir artışla 345 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Birliğimizin 2018 yılı Ocak-Nisan döneminde en çok ihracat gerçekleştirilen ilk 5 alt sektörleri sırasıyla, 226,1 milyon dolarla su ürünleri, 49,4 milyon dolarla yumurta, 34,9 milyon dolarla kümes hayvanları etleri, 20,7 milyon dolarla süt ve süt ürünleri ve 7,6 milyon dolarla baldır. Birliğimizin 2017 yılı Ocak-Aralık döneminde en çok ihracat gerçekleştirilen ilk 5 ülke sırasıyla, 167,1 milyon dolarla Irak, 142,3 milyon dolarla Hollanda, 81,2 milyon dolarla İtalya, 71,3 milyon dolarla İngiltere ve 56,5 milyon dolarla Almanya’dır” diye konuştu.

“Ürünlerin imajını geliştireceğiz”
     Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği tarafından, öncelikle mevcut müşteriler ile ticari ilişkileri artırmayı, mevcut pazarlarda yeni müşteriler bulmayı ve yeni pazarlarla hedefe giden yolda emin adımlarla ilerlemeyi hedeflediklerini belirten Girit, “Su ürünlerinin Birliğimiz kapsamındaki tüm ürünlerin imajının geliştirilmesi, yurt dışında markalaşması, hedef ve mevcut pazarlarda pazarlama stratejileri konusunda araştırma ve ortak tanıtım yapılmasına yönelik faaliyetler ile yurtdışı fuarlara katılım, sosyal medya çalışmaları ve çeşitli PR aktiviteleri yürütmekteyiz” diye konuştu.

“Odak noktamız; Ortadoğu”
     En büyük alternatif pazarin ticari, siyasi, teknik nedenlerle kaybettiğimiz ülkeler olduğuna inanıyoruz. Kaybettiğimiz pazarlar gündemimizde olurken odak noktamız,başta Ortadoğu, Rusya Federasyonu ve Türki Cumhuriyetler, Japonya , Brezilya, Çin, Afrika ülkeleri olmak üzere sektörümüzün 2023 hedef pazarlarında da sektör ürünlerimizin bilinirliğinin artması için, çeşitli fuar katılımları, ve diğer tanıtım projelerimiz ile ihracatımızı artırmayı ümit ediyoruz.

Sürecek...
Bir Sonraki “Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”

 


+ Benzer Haberler
» Birleşik Krallık, Egeli deri ihracatçılarının takibinde
» “İnşaat demiri ithalatına önlem alınmalı”
» Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı
» “Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”
» “Yaş meyve-sebze ihracatında yeni kapılar açılmalı”
» Umur; “Yıl sonunda 1 milyar dolar duvarını aşacağız”
» EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor
» Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor
» Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’
» Kuru meyvecilerden lisanslı depoculuk talebi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni