• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
25/12/2020 06:28
Gemius Türkiye e-Ticaret ‘Kasım Kampanyaları’ Verileri

hberik@yahoo.com

     Webrazzi internet sitesi yazarlarından Tuğçe İçözü 14 Aralık 2020 tarihinde Gemius Türkiye’nin yayınladığı e-ticarette Kasım Kampanyaları verilerini köşesinde paylaşmış. Ben de çok önemli bulduğum bu verileri sizlerle aynen paylaşıyorum. Bu yıldan aklımızda kalan sanırım Pandemi ve E-ticaretin deyim yerindeyse patlaması olacak. Haydi gelin Geminus Türkiye nin sonuçlarına bakalım.

     Kasım ayında her 100 kişiden 89’u bir e-ticaret sitesini ziyaret etti. Kasım ayında e-ticaret sitelerinde kişi başına geçirilen ortalama süre yaklaşık 14 saat oldu. Ziyaretçi sıralamalarında öne çıkan 3 şirket ise Trendyol, Hepsiburada ve N11.

     Rapora göre, 2020’nin Kasım ayında toplam internet kullanıcıları 58.6 milyon olarak öne çıkıyor. E-ticaret kategorisi kullanıcıları ise 52.1 milyon kişiye ulaştı. Bu noktada her 100 kişiden 89’unun bir e-ticaret sitesini ziyaret ettiğini söyleyebiliriz.

     E-Ticaret kullanıcıları yaş dağılımları açısından ele alındığında, yüzde 22,16 ile 25-34 yaş aralığındaki kullanıcılar ilk sırada yer alıyor. Toplam internet erişimi ve e-ticaret erişimindeki dağılımlar incelendiğinde dağılımdaki payını en fazla arttıran yaş grubunun 35-44 yaş grubu olduğu görülüyor. Bu yaş grubunun dağılımdaki payının yüzde 2,01 artış yaşadığını belirtelim.

     Rapora göre kasım kampanyalarında E-Ticaret kullanıcılarının %53’ünü erkek kullanıcılar, %47’sini ise kadın kullanıcılar oluşturdu. (Hulusi olarak yorumun bu durumuna çok şaşırmış olmam. Ses grubu olarak bakıldığın da AB grubunda kadınların erkeklerden daha çok olduğunu düşünüyorum.)

     Raporda kullanıcıların SES gruplarına göre dağılımları da yer alıyor. Yüzde 15’lik bir oran ile AB grubu, Kasım kampanyalarına en fazla ilgi gösteren kesim olarak öne çıkıyor.
     Kasım ayındaki indirim kapsamında, Google ve Facebook reklamlarının, remarketing çalışmalarının ve Influencer marketing stratejilerinin yoğunluğunu hepimiz hissettik. E-ticaret şirketleri bu kampanya ve reklamların meyvelerini toplamış gibi görünüyor.

     Gemius raporuna göre Kasım ayında e-ticaret sitelerinde kişi başına geçirilen ortalama süre yaklaşık 14 saat oldu. Ekim 2020’de geçirilen 11 saatlik süre ile karşılaştırdığımızda, e-ticaret sitelerinde geçirilen sürede ’’lik bir artış yaşandığını söyleyebiliriz.

     Geçirilen sürenin alt kırılımlarına baktığımızda ise  web ve uygulama tercihleri arasındaki fark dikkat çekiyor.  Kullanıcılar websitelerinde toplamda  1 saat 20 dakika geçirirken , mobil uygulamalarda geçirilen vakit,  yaklaşık 16 saat olarak öne çıkıyor. Geçmişte sıkça konuşulan ve adeta klişeleşmiş bir espriye dönen “bu yıl mobilin yılı” argümanının gerçeğe dönüştüğü zaman dilimine en sonunda geldik. Mobil deneyiminde hala sorun yaşayan e-ticaret şirketleri varsa, bu sorunu bir an önce düzeltmeleri şart.

     Gelelim ziyaretçi sıralamalarında öne çıkan şirketlere. Trendyol, Hepsiburada ve N11 üçlüsü sıralamalarda zirvedeki yerlerini koruyor. Letgo’nun total erişimde Gittigidiyor’u geçerek 4.sıraya yerleşmesi dikkatleri üzerine çekiyor.

     Web ve uygulama sıralamalarını ayrı ayrı değerlendirdiğimizde ise farklı sonuçlara erişebiliyoruz. Örneğin;  Çiçeksepeti web erişiminde, Yemeksepeti ise mobil uygulama erişiminde öne çıkıyor.
     Raporda yer alan günlük ziyaretçi trendine göre, ay başında 22 milyon civarında trafik alan siteler, kampanyalarıyla yıla damgasını vuran Kasım döneminde en az 26.2 milyon trafik aldı.
     Ay bitiminde ise trafiğin 21.8 milyon seviyesine gerilediğini görüyoruz.

     Gemius Audience Kasım ayı gün bazlı verilerine göre En fazla trafiğin alındığı 11.11’de 33.3 milyona ulaşan trafik, 27 Kasım’da ise 32.8 ile 11.11’in gerisinde kalıyor.
     Bu arada 11 Kasım’ın ziyaretçi sayısını  33.2 milyon ile ikinci sırada  9 Kasım’ın takip ettiğini söyleyelim.
     Kısacası Kasım ayıda e-ticaret firmalarının en fazla ilgi gördüğü gün Black Friday değil 11.11 Single’s Day oldu.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Toplam vefat 25 bini geçti

  24 Ocak 2021 Tarihli ve 31374 Sayılı Resmi Gazete

  Ağır hasta sayısı 2 binin altına indi

  Gıdacı ihtiyaca uygun yerli üretim istiyor

  Soyer çifti pazar alışverişini Bayındır üreticisinden yaptı

  İZTO ve Alman Seyahat Acenteleri Birliği arasında işbirliği

  Palandöken, “Esnafın sorunlarını ayrıntılı bir şekilde aktırdım”

  S&P Türkiye’nin notunu değiştirmedi: ‘B+’

  GSS ve Bağkur prim borcu olanlara yıl sonuna kadar sağlık hizmeti

  Rus turizm şirketleri batıyor

  TMO: Stoklar piyasa dengesi için yeterli seviyede

  Koç CEO’su Çakıroğlu’na B20’de önemli görev

  Milas OSB’de tapular 25 Ocak Pazartesi günü dağıtılacak

  Pekcan: Türkiye ve OECD arasında yeni bir dönem başlatıyoruz

  Gürer: Bakan hayvan varlığımızla övünse de ithalat durmuyor

  Başkan Batur; ‘Belediyelerin elini kolunu bağlıyorlar’

  Yerli doğal taş yerine ithal taş istendi

  Türk Telekom ‘LIGHT’ ile kalp hastalıkları azalıyor

  Anadolu Efes’e ‘İş’te Eşit Kadın’ sertifikası

  Prof. Dr. Abdullah Sayıner’e "Rotary hizmet ödülü"

  Özel Piri Reis’de çevrim içi şenliğe ünlü yağdı

  Deri sektörü sanal fuarlarla pandeminin olumsuz etkilerini azaltmayı başardı

  Sipay, Avrupa, ABD ve BAE hedefiyle büyümeye devam ediyor

  ESHOT Genel Müdürlüğü 6 kalem akü satın alacak

  VakıfBank’tan 40 milyar TL’lik yeni kredi paketi

  Unilever Türkiye, sürdürülebilir kalkınmanın itici gücü olmak için vites yükseltiyor

  Pandemiden etkilenen yeme-içme sektörüne Visa’dan kapsamlı destek

  Sındır: Ortada 3600 ek gösterge sözü var ama muhatap yok

  Aydın Adnan Menderes Üniversitesi ile Kent A.Ş arasında iş birliği protokolü imzalandı

  İBB Satınalma Dairesi Başkanlığı kahvaltılık malzeme satın alacak

  EMD İzmir Şubesi vefat eden üyelerini andı

  "Ruhsatsız av tüfeği kullananlara hapis cezası verilmeli"

  Bayraklı’da yatırım dönemi

  Türk Ytong, 2021’de kesintisiz üretim için birlikte başarıya odaklandı

  Konak’ta apartman görevlilerine temizlik seti

  Şirketlerin yüzde 43’ü kurum kültürlerini koruyamadı

  YAĞ VE ANTİFİRİZ ALIMI

  TÜP BEBEK MALZEMELERİ ALIMI

  İBB Satınalma Dairesi Başkanlığı bakım ve onarım hizmeti alacak

  Petlas, iş makinesi lastiklerinde zirveye oynuyor

  Duyarlı minikler Başkan Tugay’ı ziyaret etti

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Pazarcılardan İduğ’a teşekkür

  Bina inşaatı için beton satın alınacak

  Bayındır Belediyesi 150. yılını kutluyor

  Uğur Mumcu ölümünün 28. yılında Gaziemir’de özlemle anıldı

  Kemalpaşa Belediyesi can dostları unutmuyor

  Nar Çiçekleri’nde karne sevinci

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.01.2021
  Ticaret 23.01.2021
  Ticaret 22.01.2021
  Ticaret 21.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni