• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  MÜTEFERRİK

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  TEMİZLİK

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  MATBU-EVRAK-BASIM

  ARAÇ ALIMI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 12.09.2017 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.09.2017 - 10:00

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  Yanıltıcı ‘Yıldız’a ceza yağdı

  Son uzun tatil uçak bileti satışlarını arttırdı

  Çin, bütçede ekolojik tarıma 90 milyon dolar ayırdı

  Havza bazında 21 ürün desteklenecek

  Memur zammında mutabakata varıldı

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %16,3 arttı

  Türkiye en çok çalışan 11. ülke

  Her gün başka sanatçı, başka tiyatro oyunu

  KOSBİ, yenilenebilir enerji yatırımlarıyla İEF’de

  Muğla kültürel zenginliklerini sergiliyor

  Pınar Resim Atölyesi, İzmirli minik ressamları ağırlıyor

  “İhracatçıya ivme kazandırmak istiyoruz”

  “İnşaat sektöründe yenilikçi olmayanlar tutunamayacaklar”

  “Sahta kimlikle araç kiralama olayları arttı”

  Uzun bayram tatili tepkisi

  Estonya, girişimcilere para ve altyapı avantajı sunuyor

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  Uşak 3. Tarım ve Hayvancılık Teknolojileri Fuarı ziyaretçilerine kazandıracak

  2017 Tarım ve Teknoloji Günleri başlıyor

  Anadolu’dan güç alan yerel kalkınma ile Türkiye hızlı büyüyecek

  Türkiye’de her 10 evden 8’i internet erişimine sahip

  Kurban sayısı, ülkelerin hayvan varlığıyla yarışıyor

  Vodafone FreeZone, espor pazarına 30 milyon TL desteğe hazırlanıyor

  Yapı Kredi’den bayram öncesi acil ihtiyaçlara özel kampanya

  AXA Sağlığım mobil uygulamasına Stevie ödülü

  Sony, 4K lazer dijital sinema projektörlerini piyasaya sürüyor

  Evka-3 Mahallesi yatırımlarla gelişiyor

  CHEP’te hiçbir şey çöp olmuyor

  LG Multi V 5’te üstün teknoloji ve Çevresel duyarlılık, bir arada

  Turkcell 5G’nin kapısını araladı

  HP’nin en güçlü oyun dizüstü bilgisayarı: OMEN X

  Prof. Dr. Ahmet Faruk Aysan, İŞÜ Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı oldu

  NIELSEN Türkiye’nin yeni Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan

  Başkanı Sema Pekdaş: Gültepe’nin değeri artacak

  Başkanı Aziz Kocaoğlu, “İlk günkü ruh ve heyecanla”

  İnsan kaynakları uzmanından ‘acı bilanço’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.08.2017
  Ticaret 22.08.2017
  Ticaret 21.08.2017
  Ticaret 19.08.2017
  Ticaret 18.08.2017
  Ticaret 17.08.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni