• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.03.2018 - 10:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.03.2018 - 10:30

  Balıkçılık ihracatı 1 milyar dolara koşuyor

  İnşaat sektörü 2018’de de destek bekliyor

  Yapı kullanma izin belgesi verilen yapıların yüzölçümü %6,6 arttı

  İşler: Zengin potansiyelimiz harekete geçirilmeli

  İnsan kaynakları yöneticilerinin yükü hafifliyor

  Perakende ticaret sektörününün sorunları masaya yatırılıyor

  Patent başvurusunda dünya birincisi Çin

  Türkiye’de her dört kişiden biri haftada 60 saatin üzerinde

  SunExpress’ten 2017 yılında rekor büyüme

  Dinar Mammadova en etkin 50 İK yöneticisi listesinde

  Fulltrip ile dijital tatil dönemi başladı

  Bornovalı muhtarlara belediyeden tam destek

  Pınar Süt ile Küçük Şeyler Doğayı Yenilemeye devam ediyor

  İZTO’dan üyelerine Emlak Fuarı için büyük destek

  “Emeklilikte oda ve vergi kayıtları dikkate alınmalı”

  Ocak yağışları çiftçiyi umutlandırdı

  Sektör 2018’e iyi bir başlangıç yaptı

  Yöndem: “Kadınlar iş yaşamında daha fazla olmalı”

  TÜYAP Adana 12. İnşaat Fuarı 41 bin 356 profesyonel ziyaretçi ağırladı

  Tarımsal alanda yüksek katma değerli proje

  Dijital liderler KOBİ’lerle buluşuyor

  Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’den Kapıköy Sınır Kapısına ziyaret

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  İNŞAAT

  MÜTEFERRİK

  ABank’ın aktif büyüklüğünü 20,8 milyar TL’lik hacme ulaştı

  Enerji sektöründe siber güvenlik sistemleri ihtiyacı karşılamıyor

  Türkiye Finans’tan ek satışlı ilk kira sertifikası halka arzı

  Siber saldırılar çağı başladı

  Dijitalleşme stratejisinde güvenlik ilk sırada olmalı

  Başkan Kocaoğlu taksicilere tramvayı anlattı; Kimse mağdur olmayacak

  Parklara kış estetiği

  İZSU’dan Dikili’ye 6 yeni kuyu daha geliyor

  Gaziemir’de tohum takas şenliği

  Liseli müzik grupları Karşıyaka’da yarışıyor

  Piriştina, “31 dev proje Ocak 2019’da bitecek”

  En büyük destek Dr. Kocaoğlu’ndan

  ‘‘Zeytin Yetiştiriciliği ve Hasadı’’ Panel ve Söyleşi

  “Biyoenerji, cari açığın kapatılmasına yardımcı olacak”

  “Büyük altyapı yatırımları yapılıyor”

  Bornova’da yaz-kış yüzme keyfi

  Dikili’de 7’den 70’e herkese tiyatro kursu

  İzmir Büyükşehir Belediyesi, tarihe sponsor

  Dersimiz baba olmak; İlk ders çocuk hakları

  ‘Kitapları evinizde saklamayın, bağışlayın’

  Başarıya teşvik için öğrencileri bisikletle ödüllendirdi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.02.2018
  Ticaret 19.02.2018
  Ticaret 17.02.2018
  Ticaret 16.02.2018
  Ticaret 15.02.2018
  Ticaret 14.02.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni