• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  Göztepe’nin ’Anı Atkısı’ ön satışa sunuldu

  Borçların yapılandırmasında fırsatı kaçırmayın

  İstanbul Moda Akademisi 70 tasarımcıyı sektöre kazandırdı

  Önlem almazsanız, virüslerin bayramını kutlarsınız

  “Kentsel Dönüşüm için acele etmeliyiz”

  Yerli ilaç sanayisinin gelişmesine EÜ’den destek

  Lozan ve Montrö’ye tramvay makyajı

  Çeşme’de Bayram temizliği

  Süt Kuzusu’na 16 günlük “mola”

  Samsung’dan 2000 nitelikli eleman

  Kale Teknolojisi ve TL fiyat avantajı ile tatilde kafanız da cebiniz de rahat etsin

  Dünya oyun devinden Türkiye’ye büyük yatırım

  Avrupa’da enerji tüketimi düşüyor, Türkiye’de artıyor

  “Özel sektör, ekosistemini kadınlar ve gençler için harekete geçirmeli”

  Sağlıklı beslenme önerileri

  Bayramda büyüklerinize gidin dilediğinizi yiyin-için

  Serinlerken enfeksiyon kapmayın

  Bayramda ağzımızın tadı kaçmasın

  Başkan Soylu’dan dolmuşçulara bayram hediyesi

  Bayraklı’da bayram geleneği sürüyor

  Gaziemir’de ‘Halil İbrahim sofraları’

  İyiliğin marketi 4. Şubesini açmaya hazırlanıyor

  ► 23.06.2017

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  23 Haziran 2017 Tarihli ve 30105 Sayılı Resmî Gazete

  22 Haziran 2017 Tarihli ve 30104 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  22 Haziran 2017 Tarihli ve 30104 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.07.2017 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.07.2017 - 13:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 05.07.2017 - 09:30

  T.C. İZMİR 28. İCRA DAİR ESİ 2016/12935 ESAS TAŞI NIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİR ESİ 2017/5576 ESAS TAŞI NMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.07.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.07.2017 - 11:00

  Şekerciler ‘Eski bayramları’ arıyor

  Stadı olmayan İzmirli olmak istemiyoruz

  Çeşme’de tek tuşla ulaşım

  Otomatik Bilgi Değişimi öncesi varlık beyanı için son fırsat

  “Çocuk işçiliğini bitirmeye kararlıyız”

  “Tavuğun gıdası yumurtaya geçse, acılı yumurta üretirdik”

  Yapı Kredi’den 500 milyon dolarlık Eurobond ihracı

  Dünya nüfusu yüzyıl ortasında 10 milyara yaklaşacak

  Bayramda 250 milyon liralık şeker tüketilecek

  Enerji piyasalarındaki dalgalanma 2017 yılında devam edecek

  AB kontrol ve denetimleri arttırıyor

  Kayseri 2016 yılında 270 milyon dolarlık plastik üretti

  DenizBank’tan sermaye piyasalarında bir ilk

  Açık Su Türkiye Yüzme Şampiyonası Foça’da yapılacak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.06.2017
  Ticaret 22.06.2017
  Ticaret 21.06.2017
  Ticaret 20.06.2017
  Ticaret 19.06.2017
  Ticaret 17.06.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1