• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  KADİFEKALE VERGİ DAİR ESİ MÜDÜRLÜĞÜN’DEN İLANEN TEBLİĞ

  Karayollarında Durum

  19 Kasım 2017 Tarihli ve 30245 Sayılı Resmî Gazete

  "Ar-Ge’ye daha fazla kaynak aktarılacak"

  Muhteşem üçlüden 925 milyon dolarlık ihracat

  Ekim’de kartla 60 milyon TL ödedik

  “Yemek kartı piyasasında esnafın hakkı yeniyor”

  Yerli otomobil için İzmir’de ikinci zirve

  ELİDAŞ, pamuğu güneş ile depolayacak

  “Lider bir Türkiye için orta demokrasi tuzağını aşmalıyız”

  Dünya tünelcileri Türkiye’de buluşuyor

  Arçelik Kurumsal Çözümler HoReCa sektörünün ihtiyaçlarını karşılıyor

  Cemal Elmasoğlu en başarılı işadamı seçildi

  ’TTA için özel sektör, üye ülke hükümetlerine baskı yapmalı’

  Dost Kartlı öğrencilere özel Satranç Turnuvası sonuçlandı

  Kivide üretim rekoru bekleniyor

  Amerika’da traverten devri bitti mermer devri başladı

  TÜVTÜRK, araç muayenesinin önemini anlattı

  “Gayrimenkule dayalı finansal ürünleri yaygınlaştırmalıyız”

  Büyükşehirde “zeytin ağacı” tartışması

  “Gece ulaşımı Ankara’ya canlılık kazandıracak”

  Yıldırım Grup ile standartlarınız yükseliyor

  Bornova’da ortak akıl toplantıları devam ediyor

  Ağustosta kurulan ve kapanan şirket sayısı arttı

  “Havamızı temiz tutmadıkça KOAH sinsice artacak”

  Vodafone Freezone’lular internet avında

  Koç Topluluğu’ndan ‘Kadının güçlenmesi prensipleri’ne tam destek

  "Halk artık dönem filmleri izlemek istiyor"

  700 Yıllık aktarlık geleneği yok olmak üzere

  Dünyanın ilk mikrodalga fırını 50 yaşında

  Âşık Mahzuni Şerif, Karşıyaka’da anıldı

  Kadına şiddet tiyatro sahnesinde

  Ağır abiler

  Şenlik C vitaminli yemek ve tatlılarla başladı

  BORNOVA VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜN’DEN İLANEN TEBLİĞ

  DOKUZ EYLÜL VERGİ DAİ RESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN İLANEN TEBLİĞ

  ŞİRİNYER VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN İLANEN TEBLİĞ

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  18 Kasım 2017 Tarihli ve 30244 Sayılı Resmî Gazete

  Öncelik, kadın genç ve engelli istihdamında

  İMİB, “Ortak hareketle, 15 milyar dolara ulaşabiliriz”

  “Nakliyeci esnafa ticari akaryakıt verilmeli”

  Design Week’te katılımcı sayısı % 75 arttı

  Ar-Ge’ye geçen yıl 24,6 milyar lira harcandı

  Kaç firmaya ne kadar uçak katkı payı ödendi

  Turkcell Superonline’ın fiberi 3 milyon haneye ulaştı

  Deso, Arkas Trıo’yu ağırlayacak

  Bornova’da hayat kurtaran bilgiler

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.11.2017
  Ticaret 18.11.2017
  Ticaret 17.11.2017
  Ticaret 16.11.2017
  Ticaret 15.11.2017
  Ticaret 14.11.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni