• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Elektrikte kolay fatura’ya geçiliyor

  Başkan Soyer’den "Birlikte güçlüyüz" mesajı

  Jeotermalde dünyanın ilkleri Zorlu Enerji’den

  Ege’de 2.3 milyon dönüm arazi suyla buluştu

  İhracatçı dümeni karayoluna kırıyor!

  Türk Telekom Faaliyet Raporu’na LACP’den toplam 24 ödül

  İçecek sektöründe robot teknolojisi

  KOAH’ın kadınlarda görülme sıklığı artıyor

  SMD’nin 5. Olağan Genel Kurulu yapıldı

  Her 6 kişiden biri migren hastası

  Kalp sağlığı için sıcak havalarda bol su içmeyi unutmayın!

  “Takım tezgahları sektöründe yatırımların devamı için faiz indirimi şart”

  Howden’dan Türkiye’de denizcilik sigortalarına yatırım

  Universal Robots Türkiye’de üst düzey atama

  Kadir Has Üniversitesi “Yeni Eğitim Modeli”ne geçiyor

  “SSK’lı ile Bağ-Kurlu prim gün sayısı eşitlenmeli”

  Türkiye’nin en büyük 2. içmesuyu projesinde isale hattı test ediliyor

  Eugene Kaspersky, Kuril Adaları’nın sorunlarına dikkat çekiyor

  Tasfiyesi kabul edilmeyen müteahhitleri süre müjdesi

  Yaza keyif katan indirimler Tekzen’de

  Tchibo ile yaz sofralarınıza neşe katın

  PTT AŞ’den hayatın içinde Atatürk konulu sürekli posta pulları

  Altındağ Bornova’nın seyir terası olacak

  İhracat Ana Planı, Ağustos’ta yayınlanacak

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Temmuz 2019 Tarihli ve 30839 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  21 Temmuz 2019 Tarihli ve 30838 Sayılı Resmi Gazete

  Besiciler, hayvanları da geleceği de kestiremiyor

  “Kadifekale ’anka kuşu’ gibi küllerinden doğacak”

  EBSO: Demir çelik alarm veriyor

  Salihlili ihracatçılar, sorunlarına çözüm aradı

  Ay’a inişin 50’nci yıl dönümü özel etkinliklerle kutlandı

  “Hizmet şehrin tümüne yayılacak”

  Palandöken, “Kurban Bayramı dolandırıcılarına dikkat”

  Tarım arazileri etkin kullanılacak

  TAİDER üyeleri Kanat Boya’yı ziyaret etti

  Aliağa Meslek Odaları ile Hampton işbirliği

  Güneydoğu’da 400 köye ‘toplulaştırma’

  Başkan Batur mücadelede ilk adımı attı

  Çilingiroğlu, “Sivil toplum kuruluşları ekonomik ve toplumsal gelişmede kilit rol oynuyor”

  Petkim Limanı 4’üncü Yeşil Liman Sertifikasını aldı

  Sahte FaceApp uygulaması cihazlara zararlı yazılım bulaştırıyor

  Madenciler, sorunlarına çözüm bulmak için Ankara’ya çıkarma yaptı

  TÜV Austria Türk ve Sıla Kalite güçlerini birleştirdi

  KTO Karatay Üniversitesi ile Ziraat Katılım Bankası arasında “İşi Yerinde Gözle Projesi” protokolü imzalandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.07.2019
  Ticaret 20.07.2019
  Ticaret 19.07.2019
  Ticaret 18.07.2019
  Ticaret 17.07.2019
  Ticaret 16.07.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni