• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Güçlü sigorta kalkınmanın anahtarıdır”

  Brexit, İngiliz zincir mağazalarını olumsuz etkiledi

  Emekli ikramiyeleri 31 Mayıs’ta ödenecek

  Palandöken, “Bayramda internet alışverişlerine dikkat”

  Maden sahalarında artış sürecek

  IMF: Çin’e gümrük vergisinin maliyetini ABD üstleniyor

  EFD Başkanı Vurucu: “İvme Finansman Paketi’nin hedefi doğru”

  Norm Cıvata, EBSO 100 listesinde 13. sırada

  Türkiye Uluslararası Yönetim Asistanları Derneği kuruldu

  Ambalajın devine uluslararası ödül

  TEB’den ‘Eczane Destek Paketi’

  ÖTV artışı öncesi son ‘Koş Koş’ fırsatı

  Yaşam alanlarına dair ilham veren fikirler Koçtaş ‘Yaşayan Evler’ dergisinde

  İnci Holding 23 yılda 90 bin fidana can verdi

  Salihli’ye Gümrük Müdürlüğü

  “Amacımız Ankara’yı sosyokent yapmak”

  Akkuyu Nükleer Mersin Toplum Bilgilendirme Merkezi’nin etkinliklerine 100 bin kişi katıldı

  Cittaslow Türkiye ‘Soyer’le devam’ dedi

  “Atatürk Destanı” ayakta alkışlandı

  Barcelona’da İzmir Amerikan Koleji rüzgarı

  22. şampiyonluğa Turkcell’den 22GB internet

  2 bin 70 dolara denizaltı taksi

  TKYD, Ankara’da temaslarda bulundu

  Lenovo, akıllı dönüşüm ile rekor düzeyde gelir elde etti

  Hitachi Vantara ve Gantek Teknoloji’den stratejik işbirliği

  Türkiye’de görme engellilerin iki gözü rehber köpekler olacak

  Bornova Belediyesi’nden yeni arıcılara tam destek

  Bornova Belediyesi’nden vatandaşa vergi kolaylığı

  İp canbazları 40 yıl aradan sonra Torbalı’daydı

  Güven krizi kuruluşlara zararlar veriyor

  Acer, yeni Nitro 5 ve Swift 3 dizüstü bilgisayar modellerini duyurdu

  T.C. FOÇA İCRA DAİRESİ 2018/281 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  OTOBÜS KİRALAMA HİZMET ALIMI İŞİ

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  25 Mayıs 2019 Tarihli ve 30784 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İhracat işlemlerinde ‘elektronik’ dönem

  Maxion İnci’den 5’inci jant fabrikası

  Hayvanlığın kurtuluş mera hayvancılığında

  Zeynep Aslı Köstepen’den anaokulu öğrencilerine Uluslararası Başarı Sertifikası

  İzmir’in girişimci gençlerine İZKA’dan büyük destek

  Yeni İstanbul Havalimanı satışa mı çıkıyor?

  SOCAR Türkiye ve İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ‘Dersimiz: Girişimcilik’ projesinin ilk dönemi tamamlandı

  Palandöken, “119 meslek keybolmak üzere”

  Yunanistan’dan yeni vergi

  BELGEM’de yaz dönemi kursları başlıyor

  Sağlık turizminde İzmir ve Ege’nin geleceği parlak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.05.2019
  Ticaret 24.05.2019
  Ticaret 23.05.2019
  Ticaret 22.05.2019
  Ticaret 21.05.2019
  Ticaret 20.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni