• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  50 bin yetenekli öğrenciye eğitim

  Sabancı Holding çimento sektöründe 50 yılı geride bıraktı

  Türkiye’nin net UYP açığı 351,5 milyar dolar oldu

  Tüketici güven endeksi yüzde 4,3 azaldı

  2018 yılı gelir dağılımı istatistikleri belli oldu

  Otobüs bagajındaki 1,5 ton balığa el konuldu

  “GlassHouse Cloud Dijital Dönüşüm Zirvesi” 25 Eylül’de

  “Eğitim 4.0 sağlanmadan Sanayi 4.0’a geçilemez”

  Panasonic ‘Innovation Corner’ açılışını gerçekleştirdi

  Özgener: “Girişimcilik Fonu’nu yürekten destekliyoruz”

  Gürer: “İş Müfettişlerinin ataması neden yapılmıyor?”

  Çeşmeli turizm duayeninden bakanlığa çağrı

  Her 4 yılda bir Avrasya Tüneli kadar tasarruf

  Karşıyaka’da ‘Gaziler Günü’ kutlandı

  Kadınlar ‘dayanışma ağları’ örüyor

  “Yangın Semineri 2019” başladı

  Karşıyaka’da otomobilsiz gün

  Narlıdere Belediyesi ilk kreşini açtı; “Nar Çiçekleri” eğitime başladı

  Gürer, “Tarlada kalan domates, markette 6 liraya dayandı”

  İEF’te kemeraltı sokağı yüz binleri ağırladı

  Türk ve Alman gençler, Foça’ya kültür gezisi düzenledi

  Yapay Zeka uygulamalarının sağlık üzerindeki etkisi büyüyecek

  Privia Security’ten siber güvenlik sektörüne destek

  Fuara Karşıyaka damgası

  Siber güvenliğin zayıf halkası: İnsan

  Kaspersky OneDrive için de koruma sunuyor

  2019’un ilk altı ayında mobil tehditler nereye odaklandı?

  Hayatın içinde ol alzheimer olma

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  20 Eylül 2019 Tarihli ve 30894 Sayılı Resmi Gazete

  19 Eylül 2019 Tarihli ve 30893 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  MB-PPK: Enflasyon Eylül’de önemli ölçüde düşecek

  TMO, kuru üzüm alımı konusunda açıklama yaptı

  Kısa vadeli dış borç stoku 126 milyar dolar

  Konfeksiyoncular ürünlerini Fransa’da tanıttı

  Ağustos’ta turist sayısı yüzde 24,35 arttı

  Türkiye’nin en güçlü kadın CEO’ları

  Burak Başarır içecek sektöründe ‘En İyi CEO’ seçildi

  Başkan İduğ gazilerle kahvaltıda buluştu

  SunExpress çalışanlarından İzmir için kampanya

  “Rüzgar enerjisi sektörü için önemli adım”

  Faiz düştü, yatırımcı gayrimenkule döndü

  Başkan Sengel’den gazilere anlamlı hediye

  İzmir’de kur riski tartışılacak

  BETA Kimya A.Ş.’den yangına dayanımlı köpük: APEL PF380

  İzmir’deki okullara temizlik ve güvenlik çalışanı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.09.2019
  Ticaret 20.09.2019
  Ticaret 19.09.2019
  Ticaret 18.09.2019
  Ticaret 17.09.2019
  Ticaret 16.09.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni