• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’

26 Haziran 2018 Salı 10:00
12
14
16
18

   ► Kaya, “Dünya genelinde 20 milyar dolarlık doğal taş pazarından aldığımız payı arttırmak için işlenmiş ürün ve tasarıma yoğunlaşmalıyız” dedi.

     Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, maden sektörünün ihracat hedeflerini ve öne çıkan alternatif pazarları paylaştı. Kaya, “Fiyat indirimiyle değil, toplam kaliteyi artırarak genel maliyetleri düşürerek ve tanıtımı ön planda tutarak katma değeri artıracak çalışmaları da üyelerimizle birlikte yapmayı hedefliyoruz” dedi.
     27 Nisan tarihinde gerçekleştirilen Ege Maden İhracatçıları Birliği Seçimli Genel Kuruluna katılarak oy kullanan tüm üyelere, Ekonomi Bakanlığı ve Tim Temsilcilerine, Divan Heyetine, Emniyet mensuplarına, Ege İhracatçı Birlikleri çalışanlarına, teşekkürlerini sunan Kaya, seçimin sektöre yakışan nitelikte bir seçim olduğunu söyledi.
     Üyelerinin çoğunluğu doğaltaş sektöründe faaliyet gösteren firmalardan oluşan Ege Maden İhracatçıları Birliği’nde, birinci önceliğin ülke yararına çalışmalar yapmak olduğunu ifade eden Kaya, “Önceliğimiz, tüm sektörlerin ana girdisi olan yer altı zenginliklerimizin esas sahibi olan devlet ve ilgili tüm Bakanlıklar ile iyi ilişkiler kurmak, etkin diyalog oluşturmak ve ülke yararını gözetecek çalışmalar yapmaktır” dedi.

“İhracat artışı beklentinin üzerinde gerçekleşti”
     2017 yılında maden ve doğal taş sektöründe beklenenin üzerinde bir ihracat artışı yakaladıklarını belirten Kaya, “Bu dinamizm 2018 yılında da devam edecek. 2018 yılı maden sektörü için çok kritik bir yıl olacak. Eğer, 2018 yılında da yüzde 20’nin üzerinde ihracat artışı yakalayıp bu artışı sürekli hale getirirsek hükümetimizin koyduğu ihracat hedefini yakalayabilecek tek sektör olacağız. 2023 hedefleri doğrultusunda 15 milyar dolar hedefin üzerine bile çıkabiliriz. Hedeflerimiz büyük” diye konuştu.

“STK’lar ile iş birliği yapacağız”
     Gelecek dönemlerde Sektör sivil toplum kuruluşları ile iş birliğine önem vereceklerini dile getiren Kaya, “Bu iş birliğini ocaktan başlayıp, fabrikalarda ürünlerini üreten ve bunları dünyanın dört bir yanına ihraç eden üyelerimizle yapacağız. İrili ufaklı binlerce işletmeyi çatısı altında barındıran sektör sivil toplum kuruluşlarımız ile koordinasyon içerisinde çalışarak süreklilik esasına göre sektörümüzü “Birlikte” kucaklayacağız” dedi.
     Sektörün toplumsal imajının yüceltilmesi için çalışmalar yapmaya devam edeceklerini söyleyen Kaya, madenlerin gelecek nesillerin emaneti olduğu bilinciyle başta insan ve çevre etkilerini olabildiğince gözeten ve sektörün imajını yükselten çakışmaları teşvik edeceklerini belirtti.
     Üyelerinin yüzde 96’sının üretici ihracatçı olan birliğin URGE projelerinin öneminin farkında olan bir ekip olduğunu ifade eden Kaya, “Karşılaştığımız her türlü rekabet koşullarında, yenilikçi ve yaratıcı adımlarla öne çıkmaya çalışacağız. Sadece fiyat indirimiyle değil, toplam kaliteyi artırarak genel maliyetleri düşürerek ve tanıtımı ön planda tutarak katma değeri artıracak çalışmaları da üyelerimizle Birlikte yapmayı hedefliyoruz” dedi.

“Birlikte maden birliği”
     Birçok yöremizde mevcut geleneksel işletme anlayışını, iş güvenliğini ve sağlığını da gözeten modern ve teknolojik işletme anlayışına dönüştürmek için çalışacaklarını söyleyen Kaya, “Deneyimlerimizi paylaşmak, en önemlisi “Gelecek kuşakları teşvik ederek” yarının maden ve Doğaltaş sektörü iş insanlarının bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi kapsamında yeni kuşaklar arasında dayanışmayı artırıcı çalışmaları gerçekleştireceğiz. Hedeflerimizi gerçekleştirirken ilkeli ve çok çalışarak en üst düzeyde şeffaflığı elde edeceğiz. Sektör yararını her zaman gözeterek, sektörün yarını da düşünerek üyelerimizin yer aldığı tüm illerimizde onlara yakın destek olmayı amaçlıyoruz. Bu konuda dönüşümlü toplantılar yaparak üyelerimizin de bize katkı vermesini bekliyoruz. Başarının çalışarak geleceğini biliyoruz. Bu amaçla üyelerimizle birlikte çok çalışarak gücümüze güç katacağız. Biz yerine, “Birlikte maden birliği” sloganı ile çalışacağız.

“Ürün ve tasarıma yoğunlaşmalıyız”
     Kaya, “Dünya genelinde 20 milyar dolarlık doğal taş pazarından  aldığımız payı arttırmak için işlenmiş ürün ve tasarıma yoğunlaşmalıyız. İtalyanların 30 yıl önce yaptığını bugün biz yapmalıyız. İtalya’nın 100 kilogram ürün satarak kazandığını biz bin kilogram satarak kazanıyoruz. Yani on kat ürün satarak aynı parayı alıyoruz. Arkadan İran geliyor, İran’ın mermer yatakları Türkiye ile büyük benzerlik gösteriyor. Dün İtalya’nın yaptığını, bugün bizim yapmamız gerekiyor. 2023 yılı için ortaya koyduğumuz 15 milyar dolar ihracat rakamına bu sayede ulaşabiliriz” Bu kapsamda   da işlenmiş Doğaltaş sektörünün önemli pazarları olan A.B.D, İngiltere, ve Avustralya gibi pazarlara ticaret heyetleri ve yurtdışı pazarlama faaliyeti organizasyonları gerçekleştireceğiz” dedi.
     Diğer taraftan, 6-9 Mart 2018 tarihleri arasında Çin’de düzenlenen, Xiamen Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’na Türkiye’den 140 firma ile katıldıklarını ifade eden Kaya, “Xiamen’de Türkiye uluslararası katılımcılar arasında en büyük katılımı sağlayan ülke oldu” Çin’in dört yıl süren yatırımları durdurma politikasının sona erdirdi. 2018 yılında Çin ve Hindistan pazarları başta olmak üzere ihraç pazarlarında yüzde 25 üzerinde ihracat artışı hedefliyoruz ve doğaltaş sektörünün 2018 yılı ihracat rakamının 2,5 milyar dolara çıkacağını düşünüyoruz” açıklamalarında bulundu.

“Döviz kurları arttığında, sanayi ihraç birim fiyatları geriler”
     Döviz kurlarındaki artış ile birlikte teorik olarak Türk sanayi ürünlerinin ihracatta rekabet gücünün artacağı düşünülmesinin aksine, ihracatçıların döviz kuru artışları döneminde çoğunlukla döviz cinsinden fiyatlarını aşağı çekerek rekabet güçlerini artırmayı tercih ettiklerini paylaşan Kaya, “Alıcılar da TL’deki değer kayıpları dönemlerinde fiyat indirimleri talep etmektedirler. Bu nedenle döviz kurlarının arttığı dönemlerde Türkiye’nin sanayi ürünleri ihraç birim fiyatları gerilemektedir. Bu da toplam ihracattaki artışı sınırlamaktadır” dedi.

“Genelgenin yumuşatılması gerekiyor”
     2015 yılında çıkarılan Madencilik Genelgesi’nin yerinde ve gerekli olduğuna vurgu yapan Kaya, “Bu genelge bütün madenciliği boğuyor. Artık terör örgütünün madencilik alanında bir varlığı kalmadığına göre bu genelgenin yumuşatılması gerekiyor. Aksi takdirde sektörde herkes zorluk yaşamaya devam edecektir. En azından kısa vadede Başbakanlık Genelgesi kapsamında bir kez değerlendirilen bir firmanın ortalık yapısı değişmemişse ilerleyen dönemlerdeki maden izin ve ruhsat başvurularında tekrar değerlendirmeye alınmaması sektörümüze çok büyük kolaylıklar getirecektir” değerlendirmelerinde bulundu.

“Kamu projesinde ithal taşın işi ne?”
     Yıllardır dile getirip henüz tam sonuç alamadığımız bir diğer konu ise kamu projelerinde ithal taşın kullanılması olduğuna dikkat çeken Kaya, “Afyon’daki bir kamu hastanesi projesinde ithal taşın işi ne? Yerel yönetimlerimiz bunun önüne geçebilirler, belli oranda yerli taş kullanma şartı koyabilirler” dedi.

“Kamuoyu nezdinde yanlış algı var”
     Madencilik sektörünün önündeki en büyük engellerden birinin de; kamuoyu nezdindeki olumsuz algı olduğunu vurgulayan Kaya, “Bu sorunu çözebilmek için bütün paydaşlarımızla çalışmalar yürütüyoruz. Sahip olduğumuz potansiyel ile dünyanın bir numaralı sektörü olabiliriz. Bu yüzden, olumsuz algılar yerine devletimizin sektörümüzdeki tüm temsilcilerin bu sektörü sahiplenmesi gerektiğine inanıyoruz” diye konuştu.

Sürecek...
Bir Sonraki Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor

 


+ Benzer Haberler
» Birleşik Krallık, Egeli deri ihracatçılarının takibinde
» “İnşaat demiri ithalatına önlem alınmalı”
» Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı
» “Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”
» Girit; “Gündemimizde kaybettiğimiz pazarlar var”
» “Yaş meyve-sebze ihracatında yeni kapılar açılmalı”
» Umur; “Yıl sonunda 1 milyar dolar duvarını aşacağız”
» EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor
» Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor
» Kuru meyvecilerden lisanslı depoculuk talebi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.09.2018
  Ticaret 18.09.2018
  Ticaret 17.09.2018
  Ticaret 15.09.2018
  Ticaret 14.09.2018
  Ticaret 13.09.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni