• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

E-ticarette sepet ortalaması 300 TL’ye ulaştı

09 Nisan 2018 Pazartesi 12:00
12
14
16
18

E-ticarette sepet ortalaması 300 TL’ye ulaştı

   ► Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral: “2016’da 258 lira olan online alışveriş sepeti ortalaması 2017 sonunda 300 liraya ulaştı”

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’de internetten alışverişte kredi kartı kullanımının artmasıyla birlikte, e-ticarette sepet ortalaması 300 liraya ulaştı.
     Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi  Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral,  2013 ile 2017 arasındaki 4 yıllık döneme ilişkin resmi verilerin, e-ticaretin inanılmaz bir hızla büyüdüğünü ortaya koyduğunu söyledi.
     Türk tüketicilerinin, başlangıçta güvenlik kaygılarından dolayı internetten alışverişe mesafeli durduklarını anımsatan Kayral, “5, 6 yıl önce kredi kartı sahiplerinin yarısına yakını güvenlik kaygısıyla internetten alışveriş yapamazdı. Şimdi bu kaygıyı duyanların oranı yüzde 10’lara kadar geriledi. Artık her 5 kredi kartından ikisi internetten alışverişte kullanılıyor” dedi.

     2013’te 34 milyar 606 milyon lira olan kredi kartıyla internetten yapılan alışveriş tutarının, 2017 sonunda yüzde 186’lık artışla 99 milyar 69 milyon liraya ulaştığını kaydeden Kayral, şu bigileri verdi:
     “Artık günde 900 bini aşkın onlined alışveriş işlemi yapılıyor. İnternetten alışverişin tüm kartlı alışverişlerdeki payı da 2013’de yüzde 9,2 iken 2017 sonunda yüzde 14,5’e yükseldi. Bu da her 7 kredi kartı harcamasından birinin internetten yapıldığı anlamına geliyor ki, inanılmaz bir gelişme. Özellikle internet üzerinden yapılan tatil ve seyahat harcamalarının artması, dijital alışverişteki sepet büyüklüğüne de olumlu yansıdı. Alışveriş sepeti ortalaması 2013’te 205 lira iken, 2016’da 258 liraya  2017 sonunda da 300 liraya ulaştı. 4 yıldaki büyüme yüzde 46. Hiç bir sektörde bu büyümeyi göremezsiniz.”

     Kayral, online alışverişin bu denli hızlı büyümesinde gençlerin önemli rolü olduğunun altını çizerek, “Çalışan gençler, iş yoğunluğu nedeniyle çarşı pazar gezmeye fırsat bulamıyorlar. Ayrıca, online alışverişi avantajlarından dolayı da özellikle tercih ediyorlar. Karşılaştırma sitelerini aktif olarak kullanarak, her ürünün en uygun fiyatlısına ulaşabiliyorlar. Yeme-içme, seyahat harcamaları için fırsat sitelerinden çok özel fiyatlar alabiliyorlar. Ayrıca harcamalarını Avantajix.com gibi her alışverişte nakit para ödeyen siteler üzerinden yaparak, alışverişlerinin çok daha ucuza gelmesini sağlıyorlar” diye konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» TÜBİTAK’tan milli ve özgün teknolojilere destek
» Tarım makineleri ihracatında hedef 800 milyon dolar
» Ekim ayında kurulan şirket sayısı arttı
» “Motorinde indirim için fazla beklenmemeli”
» Sanayi üretiminde yüzde 2,7 azalma
» Toplam ciro endeksi yüzde 32,3 arttı
» Yılda 12,4 kilogram kırmızı et tüketiyoruz
» Kaplan, “Daha iyisi için geliyoruz”
» Ekonomi, yerli ve yenilebilir enerji ile sürdürülebilir
» Özgörkey Otomotiv’den BMW, Mini, Land Rover ve Jaguar


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.11.2018
  Ticaret 16.11.2018
  Ticaret 15.11.2018
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni