• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

E-Ticarete 1,2 milyon yeni kadın müşteri

12 Ocak 2018 Cuma 11:00
12
14
16
18

E-Ticarete 1,2 milyon yeni kadın müşteri

   ► Avantajix.com Kurucu ortağı Güçlü Kayral: “Ev kadını da e-ticaretin avantajlarını keşfetti”

           HABER MERKEZİ     
     Birkaç yıl önce adeta erkeklerin tekelinde olan online alışveriş, artık kadınların da vazgeçilmezi haline geldi.
     TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2016’da 5,1 milyon olan kadın sanal alışveriş müşterisi, 2017 yılında 6,3 milyona yükseldi.
400’e yakın sanal mağazadan alıveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, araştırmanın 16-74 yaş grubundaki 60 milyon insanı kapsadığını anımsatarak, “Bu rakamın yarısını kadınlar oluşturuyor. 2016’da kadınların yüzde 17,1’i internetten alışveriş yaparken, 2017’de bu oran yüzde 20,9’a yükseldi. Artık her 5 kadından biri online alışveriş yapıyor” dedi.

     Avantajix.com’un datalarının da TÜİK verileriyle örtüştüğünü kaydeden Kayral, şunları söyledi:
     “Online alışveriş 4-5 yıl öncesine kadar adeta erkek müşterilerin tekelindeydi. Üyelerimizin sadece yüzde 20’si kadındı. Önce çalışan kadınlar, son 1-2 yılda da ev kadınları dijital alışverişin avantajlarını keşfetti. Artık üyelerimizin yarısına yakınını kadınlar oluşturuyor. Kadınlar da erkekler gibi günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyorlar. Çarşı, pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinde bulabiliyor.
     Tatilini ve katılacağı etkinlikleri, fırsat sitelerini kullanarak çok ucuza getirebiliyorlar. Ayrıca tüm bu alışverişlerini Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden geçerek ekstra kazançlar sağlıyorlar.”

    TÜİK’in araştırmasına göre, kadınlar, online pazarda en fazla moda kategorisindeki ürünlere ilgi gösteriyor.. İnternetten alışveriş yapan her 100 kadından 76’sı yılda en az bir kez giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri satın alıyor. Her 100 kadın 45’inin alışveriş sepetinde yılda en az bir kez kozmetik ürünler yer alırken, yine her 100 kadından 31’i de yılda en az bir kez internet üzerinden otel-seyahat harcaması yapıyor.

     Market alışverişinin rahatlığı da kadınların online alışverişe yönelmelerinde etkili oluyor. 5-10 litrelik su bidonlarını, meşrubatını, karpuzunu, kavununu, ununu, şekerini, kilo kilo deterjanı marketten alarak kan ter içinde eve taşımak yerine online satın alarak kapısına kadar getirtmek kadınlara artık daha cazip geliyor.
Her 4 kadından biri yılda en az bir kez gıda ve diğer günlük ev ihtiyaçlarını karşılamak için sanal mağazaları ziyaret ediyor. 
     Kadınların online alışverişte en fazla satın aldıkları bir diğer ürün ise ev eşyası oluyor. 100 kadından 23’ü yılda en az bir kez ev eşyası satın alırken, sinema-konser biletleri, kitap-dergi, cep telefonu-bilgisayar da kadınların online alışveriş sepetlerinde sıkça yer alıyor.

 


+ Benzer Haberler
» “Türk hazır giyimini markalı üretici yapalım, AB’de istikrarı sağlayalım”
» Amerika’da Türk taşının kullanılmadığı yapı yok
» Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %0,01 düştü
» Küresel ısınma alarm veriyor
» Petkim’den 500 milyon dolarlık tahvil ihracı
» ‘Zeytin Dalı Operasyonuna’ EİB’den tam destek
» EBSO’da ‘İZDES’ projesi toplantısı
» Opel’den Arkas Otomotiv’e 4 birincilik ödülü
» 2017’de konutta en çok aranan 5 ilçe İstanbul ve Ankara’dan
» Ege Perla’da çocuklar kış bahçesi atölyelerinde buluşuyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.01.2018
  Ticaret 22.01.2018
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni