• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

e-ticaret Türkiye’de % 35’in üzerinde büyüyor

06 Mart 2018 Salı 16:00
12
14
16
18

e-ticaret Türkiye’de % 35’in üzerinde büyüyor

   ► Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan, e-ticaretin dünyada yüzde 18.7, Türkiye’de ise yüzde 35’in üzerinde büyüdüğünü söyledi.

           FATİH ÖZKILINÇ     
     İzmir’de gerçekleştirilen Hepsiburada e-ticaret Zirvesi’de konuşan Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan, e –ticaretin dünyada yüzde 18.7, Türkiye’de ise yüzde 35’in üzerinde büyüdüğünü söyledi.
     Hepsiburada e-ticaret Zirvesi’nin dördüncüsü Adana, Bursa ve Antalya’nın ardından İzmir’de gerçekleştirildi. Zirvenin açılışına ETİD Genel Sekreteri Ömer Gürkan, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Güleç, Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mutlu ve İzmir Ticaret Odası Genel Sekreteri Dr. Erçin Güdücü katılımının yanı sıra İzmirliler de yoğun ilgi gösterdi.

     Zirvenin açılışında konuşan Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan, e-ticarete esnaf ve kobilerin yeni ısınmaya başladığını ifade etti. Kızıltan,  “Müşterilerimiz de e-ticaret yeni ısınıyor. İnternetten alışveriş yapmaya çekiniyorlar ya da yeni yeni deniyorlar. E-ticaretin büyümesini tetikleyen bir çok faktör var. Her geçen gün Türkiye’de internet erişimi artıyor. Akıllı cihazlarda diğer bir etken. Bankacılık altyapımımız oldukça iyi. 150 milyondan fazla kredi ve banka kartı kullanılıyor. Lojistik altyapı gayet uygun. Bu nedenler e-ticaretin yıldan yıla büyümesine sebebiyet veriyor. e –ticaret dünyada yüzde 18.7, Türkiye’de ise yüzde 35’in üzerinde büyüdü. Gelecekte kazandığımız paranın yarısını internetten harcıyor olacağız. Şu an cebimizdeki paranın yüzde 3,5’luk kısmını harcıyoruz. Önümüzde oldukça yol var” dedi.

     Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezine ayda 3 milyon ziyaretçi geldiğini dile getiren Kızıltan, “ Hepsiburada.com ise ayda 95 milyon ziyaretçi alıyor. Türkiye’de onlineden alışveriş yapan neredeyse herkes hepsiburadayı ziyaret ediyor. Ticaret internete kayıyor. Mobil ziyaretler, 2014 yılının başlarında sadece yüzde 13 iken, şimdi yüzde 74lerde. 30’dan fazla kategoride hizmet veriyoruz, 12 milyonun üzerinde ürün var. 98 yılından bu yana en büyük online perakendeciyiz” diye konuştu.
     Lojistik ticaret merkezi yatırımı yaptıklarını söyleyen Kızıltan, “150 milyon TL’lik yatırımla kurduğumuz merkezimizde günlük 150 binin üzerinde ürün çıkarıyoruz. Günlük 60 binin üzerinde kargo yapıyoruz. Hepsiburada da tedarikçi olabileceğiniz gibi ürünlerinizi de satabilirsiniz. İş ortağı olarak da yer almanız mümkün” ifadesini kullandı.

     Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi ülkemizde e-ticaretin gelişimini sürdürdüğüne dikkati çekerken e-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 3,5’larda olduğunu aktarırken dünyada ise bu oranın yüzde 8,5 olduğunu belirterek Türkiye’de erişilmemiş ciddi bir potansiyelin mevcut olduğunu belirtti. Ekmekçi, “80 milyonluk nüfusumuzun yarısından fazlası 30 yaşın altında, kredi kartı oranımız Avrupa ortalamasının üzerinde ve ülkemizin bir ucundan diğer ucuna 24 saatte paket ulaştırabiliyoruz. Yani daha yolun başındayız diyebiliriz. Her sektörde olduğu gibi e-ticarette de sürdürülebilir bir başarı için farklı müşteri gruplarının ihtiyaç ve beklentileri ile uyumlu, geniş ürün grupları ve marka seçeneklerinin sunulabilmesi gerekiyor. Türkiye’nin potansiyeline güveniyor ve ülkemizin geleceğini çok parlak görüyoruz” diye konuştu.

“Teknoloji ülkeleri ileri taşımada önemli bir rol oynuyor”
     e-ticaretin günümüzün teknoloji kullanan ülkeleriyle kullanmayan ülkeleri arasında sıralamayı belirleyen önemli bir unsur haline geldiğini vurgulayan İzmir Ticaret Borsası Genel Sekreteri Dr. Erçin Güdücü, “Teknoloji itici bir güç olarak ülkeleri ileri taşımada önemli bir rol oynuyor. Bizde Borsa olarak hem piyasaları iletmek adına, hem üyelerimizin hem de üyelerimizin iş yaptığı kurumların e-ticareti hayatına girmelerinde görevli hissediyoruz. TOBB kanunlarında da bizlere verilmiş bir görev” dedi.
     e-ticaret tüm dünyada önemli bir yol kat ettiğini ifade eden Güdücü, “Bugün artık gittikçe ivmelenen gelişmeyi konuşuyoruz. Dünya nüfusunun yarısından fazlası daha internete ulaşamadı, bu da gidilecek yeni pazarlar anlamına geliyor. Türkiye’de yüzde 61 internet erişimi var. Ancak perakande ve toptan e-ticaret de bunların karşılığını göremiyoruz.

     E-ticaret global perakande hacmi 1.6 trilyona ulaştı. Gelişmekte olan piyasalar genç nüfuslarıyla ticaret hacminden önemli pay alıyorlar. Bir önemli boyutta mobildeki gelişme. E-ticaret yüzde 44’lere varan oranda mobil cihazlarda yapılıyor. Perakende e-ticaretin yanında e-ihracatta görmeye başlayacağız” diye konuştu.
     e-ticaretin 2013- 2014 yılları arasında yüzde 34 büyüyen bir piyasa olduğunu açıklayan Güdücü, “ İnternet erişimi olan 3 kişinin sadece 1’inin internet alışverişi yaptığını görüyoruz. Bu engelleri kaldırmamız gerekiyor. Kamu kurumları gelişmelerden daha fazla bilgi sahibi olmalı ve ön açıcı adımlarda bulunmalı. e-ticaretteki taraf ve araçların geliştiğini görüyoruz” şeklinde konuştu.

“Türkiye’de bu derecede büyüyen başka sektör bulunmuyor”
     Türk ticaret sisteminde e-ticaretin öneminin gittikçe arttığını vurgulayan İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Güleç, “e-ticarette ülkemiz ve kentimizin de gelişimini konuşmalıyız. Dev ticaret firmaları yarattıkları ekonomik değerle büyük sanayi devlerini geride bıraktılar. İnternet kullanan nüfusunda artması e-ticaretin katlanmasına neden oluyor. İzmir ekonomisinde ağırlığı üyelerimizden de hızla arıyor. Türkiye 2016 verilerine göre e-ticaret pazarı sektör 30.8 milyar büyüklüğe ulaşmış durumda. Türkiye’de bu derecede büyüyen başka sektör bulunmuyor. Kamu otoritesi de e-ticaretin farkında. e-ticaret Stratejisi Planı kapsamında Ekonomi Bakanlığı Koordinasyonu da çalışmalar yürütülüyor” dedi.

2023 hedefine herkesin katkısı olacak
     Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Genel Sekreteri Ömer Gürkan ise, ETİD olarak e-ticareti büyütecek her türlü çalışma içerisinde olduklarını ve e-ticaretin 2023 hedefi olan 350 milyar TL’ye ulaşması konusunda herkesin katkısı olacağını dile getirdi.

“Kazan-kazan modeli yürütmeliyiz”
     İzmir Esnaf Ve Sanatkarlar Odaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Zekariya Mutlu ise, esnaf olarak değişime ve gelişime ayak uydurduklarını söyledi. Mutlu, “Alışverişin formatları değişiyor. Bizim işbirliğine ve beraberliğe ihtiyacımız var. Ürettiğimiz mal ve hizmeti sunacak yolları iyi yakalamamız gerekiyor. E-ticarette bir gelişme var, alıcıda da değişikliler ve gelişmeler var. Onların talebine de doğru arzı üretmek gerekiyor. Mal ve hizmeti sunmadan sonraki süreç içinde bir süreklilik gerekiyor. Siz kazanın, bizde kazanalım prensibini bırakmamalıyız. Biz bu sektörde beraber olacağımız paydaşlarla kazan-kazan modeli yürütmeliyiz” ifadelerini kulandı.

 


+ Benzer Haberler
» Anızın ateşi toprağı öldürüyor
» İZİKAD’dan kadına mobbing eğitimi
» Başkent’te kentsel dönüşüm çalışmalarına hız verilmeli
» “Aliağa bu yaz da büyük bir trafik çilesi yaşıyor”
» Turkcell kurumsal dünyasını yeniledi
» Türkler, dijital bankacılık işlemlerinin yüzde 70’ini mobilden yapıyor
» “Dünya bor rezervinin %73’ü Türkiye’de”
» Ege Üniversitesi, balık yetiştiriciliğine yönelik AB projesinde yer aldı
» Hitachi Vantara, veri yönetişiminde boşluğu kapatıyor
» Siber suçluların kaçması zorlaşıyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.07.2018
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni