• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dilşat Bozdoğan ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
15/03/2021 06:23
Etkin Toplantı Yönetimi

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     Toplantı, çalışma hayatının olmazsa olmaz bir faktörüdür. Kişilerin kendi aralarında bir veya birkaç konuyu görüşmesi, konuşması, sorunları çözüme ulaştırması için yapılır. Kısaca; bilgi verme ve sorun çözme için toplantıya gerek duyulur.

     Tanımı oldukça güzel olmakla birlikte çalışma hayatında genelde toplantılar; zamanı uzun olan, bazı kişilerin kendi hikayelerini anlattığı, genelde yöneticilerin konuştuğu, bazen çatışmaların olduğu bir durum olarak yer alır. Böylelikle sorunların pek çözüme kavuşamadığı görülür.

     İş, ekonomi, finans konularında birçok yazısı olan John Murphy’nin güzel bir sözü ile devam edelim; bir mesele birden çok toplantıya sebebiyet veriyorsa, toplantılar gittikçe meseleden daha önemli olmaya başlar. Einstein’ın sözü de bu durumu destekler nitelikte ‘Delilik, aynı şeyi tekrar tekrar yapıp farklı sonuçları beklemektir.’

     Eğer bir yönetici olarak etkili bir toplantı yapmak istiyorsanız, yukarıda bahsettiğim sorunların oluşmaması için uygun zemini hazırlamanız gerekir.
    En önemli konu; bu toplantı gerekli midir? Bunu kendinize sormanız gerekir. Çünkü çalışanların zihninde genelde toplantılar gereksiz, sıkıcı olarak görülür.  
     Gerekli olduğuna karar verdiniz. Gündeminizi kısa, sade ve gerekli tutun. Konunun katılımcılara önceden iletilmesi, hazırlıklı ve yaratıcı olmalarını sağlayacaktır.

     Bu konu için toplantıya dahil olacak kişiler kimler olmalıdır? Toplantı süresi ne olmalıdır? Belirli bir süre belirlenmeli ve katılımcılara önceden bildirilmelidir. Çok uzun olmamasına dikkat edilmelidir.30 dakikanın üzeri toplantıların verimli olduğuna inanmayanlardanım.

     En önemli konulardan biri toplantı yeri ne olmalıdır. Günümüz pandemi koşullarında eğer ofis ortamındaysanız muhakkak kişiler belli sayıda ve belirlenen mesafelerde olmalı, ortam havadar ve aydınlık olmalıdır. Ortam ne çok sıcak ne de soğuk olmalıdır. Kasvetli, dağınık ve çok fazla obje olan toplantı yerleri dikkat dağıtmasına sebebiyet verecektir.

     Toplantıya başlandığında ise; herkesin katılımcı olmasının sağlanması gerekir. Konunun dışına çıkılmamasının sağlanması ,zaman yönetimi açısından önemlidir. Katılımcılarla beraber toplantı öncesi ‘ground rule’ yani kısacası oyunun kurallarını beraber belirlemek gerekir. Örnek; telefonlar kısık seste olacak, bir konuşmacı konuşurken bölünmeyecek, farklı bir konuya değinilince not alınıp esas konuya devam edilecek vb. (parking lot tekniği).Katılımcı kitleye göre, toplantının verimini korumak üzere düşünülebilecek birçok şey ground rule olarak belirlenebilir.’

     En önemli konu ise; çatışma yönetimidir. Toplantıda çatışma durumu varsa müdahale edilmesi yerinde olur. Yaratıcı tartışmaları ise desteklemek yerinde olacaktır.

     Toplantı sonunda yukarıdaki John Murphy sözündeki gibi bir durumla karşılaşılması istenmiyorsa, o meselenin çözümü ya da onun ilk adımı atılmış olmalıdır. Üretken, etkin ve verimli olması; bir sonraki  buluşma için katılımcıların istekli olmasını destekleyecektir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İyileşen sayısı yeni vak’aları geçti

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  KÇÖ’nün uzatılması iş dünyasına can suyu oldu

  Yenilenebilir enerjiye kriz antikor oldu

  Tüketici güveni yılın en düşük seviyesinde

  MB: Politika faizi enflasyonun üzerinde oluşturulacak

  Yetiştiricilere 1,5 milyar TL’lik destek

  TBB’nin yeni başkanı Alparslan Çakar

  EPDK: Tüketicilerin faturalarına ilave bir bedel yansıtılmayacak

  Bazı ürünlerin ithalatında gümrük vergisi sıfırlandı

  “İhracatta fiyat birlikteliği dijital platformla sağlanabilir”

  İnşaat sektörünün 2021 yılı rotası

  Eker’in online olarak düzenlediği 23 Nisan Çocuk Koşusu başlıyor

  İTO ve Türk Telekom’dan KOBİ’lerin dijital dönüşümüne katkı

  Buzda şampiyonluk zamanı

  TEİAŞ 7. Bölge Müdürlüğü yol açma ve kazı çalışmaları yaptıracak

  Setur Marinaları, 3 yıldır üst üste “Türkiye’nin En İyi İş Yeri” ödülünü aldı

  İzmir’de Biz Varız dayanışması büyüyor

  Tüpraş ve Arter’den 23 Nisan’da çocuklara özel sanat etkinliği

  Ege İhracatçı Birlikleri web sitesi Türkçe, İngilizce ve Çince hizmet veriyor

  İzmir Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi tıbbi sarf malzeme satın alacak

  Hırdavat sektöründen ilk çeyrekte 2,4 milyar dolar ihracat

  Büyükşehir Karaburun’daki depremzedelerin yanında

  23 Nisan coşkusu Migros ile evlere geliyor

  Ege Üniversitesi dünyanın en iyileri arasında yer aldı

  Kirazlı eğitimcilerden Başkan Soyer’e hizmet teşekkürü

  VakıfBank’tan sosyal yardım ödemelerine özel; Ön Ödemeli Kart

  ELEKTRİK SARF MALZEMESİ ALINMASI İŞİ

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ZİYNET EŞYASI SATIŞI

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Bayraklı’nın sokakları yenileniyor

  Çaldıran Belediyesi inşaat malzemeleri satın alacak

  Turkcell geleceğin siber güvenlik uzmanlarını yetiştiriyor

  Oteller mobil ödeme ile tamamen temassız olacaklar

  Konak’ta dezenfeksiyon atağı

  Dijitalin en karlısı kitap sektörü

  Borusan ve YGA, 10 bin öğrenciyi bilimle buluşturuyor

  İhale Özetleri

  22 Nisan 2021 Tarihli ve 31462 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlar yüksek seviyelerini koruyor

  Kısa Çalışma Ödeneği Haziran’a kadar uzatıldı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Hedef finansmana kolay erişim

  2021’in ilk çeyreğinde çilek ihracatında yüzde 333’lük rekor artış

  Havalimanlarından 73 milyon yolcuya hizmet verildi

  Belarus yatırım yapılacak 50 ülke arasında

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.04.2021
  Ticaret 22.04.2021
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni