• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dilan Eker ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
29/11/2018 18:37
Kilo Vermeye Yardımcı 10 Altın Besin

Dilan Eker
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Taksim Hastanesi

     Bir oturuşta 12 tane elma ya da 2 su bardağı yulaf ezmesi yediğinizde şüphesiz mideniz fazlasıyla dolar ve uzun süre bir şey yiyemeyecek hale gelirsiniz. Oysa bazı besinler var ki tam da böyle bir etki yaratıyor ve bu besinlerle uzun süre tok kalarak kilo vermek de mümkün oluyor. Kilo vermek için yediğiniz yiyecekler daha az kalori içerirken, midenizde daha fazla yer kaplamalı ve daha uzun süre orada kalarak doygunluk hissini sağlamalıdır. Bir besinde bulunan posa ve protein miktarı, besinin hacmi ve içerdiği su miktarı doygunluk hissinde en belirleyici etmenlerden. Tokluğu sağlayarak kilo vermeye yardımcı olan 10 besin şöyle.

1. Yumurta
     Yumurta, dolgunluk hissi üzerinde güçlü bir etkiye sahip, besleyici, yüksek protein içeren mucizevi bir besin. Tam bir yumurta vücudunuzun üretemediği 9 aminoasitin tamamını içeriyor ve bu amino asitler sindirildikten sonra bağırsaklarınızdaki iştah bastırıcı hormonların salınmasını tetikliyor.

2. Yulaf ezmesi
     Yulaf ezmesi yüksek lif içeriği ve yüksek su emme kapasitesinden dolayı tok tutma gücü oldukça yüksek bir tam tahıl. Yulafta bulunan beta-glukan gibi çözünebilir lifler midenizde su çekerek yoğunlaşıyor ve mide boşalmasını geciktirerek uzun süre tok kalmanıza yardımcı oluyor.

3. Az yağlı etler
     Et, tavuk, hindi ve balıkta yüksek miktarda bulunan ve tokluk süresi en uzun makrobesin olan proteinler; ghrelin ve GLP-1 gibi tokluk hormonları üzerinde etkili oluyor.  Az yağlı kırmızı et, tavuk/ hindi göğüs eti ve balıklar yüksek protein ve az yağ içerdiklerinden daha uzun süre tok kalmanıza ve doygunluk hissetmenizi sağlıyor.

4. Tatlı patates
     1 kase haşlanmış ya da fırınlanmış tatlı patatesin 1 ince dilim ekmekle aynı kaloride olduğunu biliyor muydunuz? Antioksidanlardan zengin olan tatlı patates yüksek su ve posa içeriğiyle aynı enerjideki diğer besinlere göre daha uzun süre tok kalmanıza ve bir sonraki öğünde daha az yemenize destek oluyor.

5. Kurubaklagiller
     Bitkisel protein kaynakları nohut, fasulye, mercimek, börülce gibi kurubaklagiller tokluk sağlamada güçlü birer diyet silahlarıdır. Posa ve proteinden zengin kaynaklardır. Aynı zamanda dirençli nişasta içerikleri sayesinde diğer karbonhidratlara kıyasla şekerin daha yavaş dolaşıma katılmasına yardımcı olurlar.

6. Yeşil yapraklı ve kükürtlü sebzeler
     Özellikle ıspanak, roka, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ve lahana, brokoli gibi kükürtlü sebzeler yüksek posa ve su içeriyorlar. Hacimce yüksek ve çok düşük enerjiye sahip bu sebzeler kilo vermede ve tokluğa ulaşmada en önemli besinlerin birkaçı. Aynı zamanda sebzeleri tüketmek ve çiğnemek zaman aldığından, bu sayede yeme süresi uzuyor ve daha uzun zamanda daha az kalori almış ve daha fazla doymuş hissediyoruz.

7. Ananas, elma ve portakal
     Meyveler yüksek oranda su ve posa içerdikleri için aynı kaloride meyve suyu ya da tatlılara göre midede çok daha fazla yer kaplıyorlar ve doygunluk hissine katkı sağlıyorlar. Özellikle de ananas, elma ve portakalın posa ve su içerikleri ve doygunluk indeksleri yüksek. Elmayı bol su ile yıkayıp kabuğuyla, portakalı ise kabuğunu ince soyup altında kalan beyaz posasıyla tüketerek daha fazla posa alabilir ve daha uzun süre tok kalabilirsiniz.

8. Yoğurt
     İyi bir protein kaynağı olan yoğurt aynı zamanda içerisinde bulunan CLA ‘konjuge linoleik asit’ sayesinde karın çevresi yağlanmasını azaltmaya ve uzun süre tok kalmaya yardımcı oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak yoğurt tüketenlerin bel çevrelerinin ve beden kitle indekslerinin daha düşük olduğu ortaya konuluyor.

9. Karabuğday, kinoa, bulgur
     Karabuğday, kinoa, bulgur gibi tam tahıl taneleri diğer tahıllara göre yüksek lif nispeten daha fazla protein içeriyorlar. Glisemik indeksi düşük olan bu tam tahıllar içerdikleri posa sayesinde bağırsaklarda iştahı baskılayan hormonları aktive etmeye yardımcı oluyorlar. Diyette beyaz un, ekmek veya pirinç ile yer değiştirilip porsiyon kontrolünde tüketildiğinde uzun süre tokluğa ve kilo vermeye büyük katkı sağlıyorlar

10. Lor peyniri
     Lor peyniri yağ içeriği ve enerjisi nispeten düşük, proteini oldukça yüksek bir peynir türü. Aynı zamanda önemli bir kalsiyum kaynağı olan lor peyniri, yüksek protein içeriği ve hacmi sayesinde daha uzun süre tok hissetmenize ve kilo kontrolüne yardımcı olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Pamukta fazla ithalat fiyatları geriletir”

  Pekcan: Kapıkule’de Tır kuyruklarını azaltacak 2 ilave peron devreye girdi

  “Greve mücadeleye değil çifte standarda karşıyım”

  TAEK, Akkuyu NGS ikinci ünitesi için sınırlı çalışma izni verdi

  Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

  Kasım ayı maden ihracatı 399,1 milyon dolar

  Palandöken, “KDV ve ÖTV indirimi 3 ay daha uzatılmalı”

  Ressam Resul Aytemür’ün Resim Sergisi Selçuk Yaşar Sanat Galerisi’nde açıldı

  Oyun geliştirme maratonu İzmir’e geliyor

  EGİAD’ın açılımı Ege Genç İş İnsanları olarak değiştiriliyor

  Pamuk tüketimi 27,5 milyon tona koşuyor

  “İş’te Başarı Ödülü” Nedim Uysal’ın

  “Getirilen istisnalar TL’yi korumaya hizmet etmiyor”

  Ege’nde LINK-UPS Projesi imzalandı

  Gediz Elektrik, CBÜ’deki Konferansa enerji kattı

  Paperworld 2019’a 52 Türk firmasıyla çıkarma yapılacak

  Suoz Enerji, Niğde Bor’un güneşine talip

  İzmir Tiyatro Festivali, Karabağlar’da

  Tarım-ÜFE Kasımda %2,53 arttı

  Karşıyaka’da ‘ikinci bahar’ tangosu

  Cimri, seyirciyi kahkahaya boğdu

  Buca’nın 10 bin çocuğu doğayla kucaklaşıyor

  Ödeme dünyasının ‘Oscar’ları sahibini buldu

  BKM Express’le Migros ve Macrocenter mağazalarında cep telefonuyla ödeme kolaylığı

  Kurumsal Şeffaflık Ödülü Pfizer Türkiye’nin oldu

  Çin iltifatı; Bu kahvenin 40 yıl hatırı olacak

  Hayat kurtarmak onların işi

  Üniversiteli öğrenciler ‘göz ardı’ edilenleri gösterdi

  Siber saldırılar şirketleri iflasa sürüklüyor

  LinkPlus ve Veritas’tan Türkiye’deki bilişim pazarını büyütecek işbirliği

  2019’da hangi siber tehlikeler bekliyor

  LG Yeni Gram serisini CES 2019’da tanıtacak

  Foça’da ‘Kubilay Olayı’ söyleşisi

  Darbuka ve Kanun kurslarında tek kişilik eğitim

  Gurur Polat: Bebek sahibi olmak artık daha kolay

  Borsalarda Alım-Satım

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Döviz / Altın

  14 Aralık 2018 Tarihli ve 30625 Sayılı Resmî Gazete

  13 Aralık 2018 Tarihli ve 30624 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  13 Aralık 2018 Tarihli ve 30624 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İHALEYE SON TEKLİF VERME TARİHİ ve SAAT ► 25.12.2018 - 15:00

  İkinci 100 günde 24 milyar TL’lik 454 eylem

  Merkez Bankası, politika faizini yüzde 24’te sabit tuttu

  Türkiye Uzay Ajansı kuruldu

  Bakan Selçuk: Sözleri tutmanın mutluluğunu yaşıyoruz

  Markalaşmanın yolu ‘dijitalleşme’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.12.2018
  Ticaret 14.12.2018
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni