• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
07/04/2018 10:23
Dikkat, limanlar sıkışıklık sinyali veriyor!

     Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Avrupa Birliği ve Türkiye tarafından finanse edilen Ulusal Ulaştırma Ana Planını tamamladı. Türkiye’nin 2023 hedef ve 2035 vizyonunu göz önüne alan ana plan gelecekte 1 trilyon dolara kadar çıkacak ihracat için stratejileri ve yatırımları içeriyor.

     Ana Planda mevcut proje stokundan yüzde 15,4 oranında daha fazla fiziksel yatırım önerildi. Ulaştırma Ana Planı’nda, önerilen yatırım ve projelerin gerçekleşmesi halinde sağlanacak fayda da hesaplandı. “Net Bugünkü Değer” (Potansiyel olarak gelecekte elde edilecek gelirden ile yapılması gereken harcamanın çıkarılması) modeliyle yapılan hesaplamada, toplam faydanın 2016 kuruyla 126 milyar Euro’ya kadar çıkabildiği hesaplandı.

     Plana limancılık özelinde baktığımızda;  Aliağa’da açılan ETKİ LNG ve 2017 Ocak ayında işletmeye alınan yeni Karasu terminalleriyle birlikte yakın dönemde Türk limanlarının toplam kapasitesinin yılda 611 MT düzeyine ulaştığı görülüyor. Limanlar ve emtia sınıfına göre değişebilmekle beraber 2029 veya hedef yıl 2035’e gelindiğinde sıkışıklık öngörülmekte.

     Ulusal Ulaştırma Ana Planı’nda Hükümet planlarına ek olarak ilave kapasiteler öneriliyor.

     Kuru Dökme Yük Limanlarında; Batı Marmara Denizinde (Ambarlı, Tekirdağ): 2,5 Mt, Kuzey Marmara Denizinde (Kocaeli): 8,5 Mt,  Ege Denizinde (Aliağa, Güllük): 14 Mt ve Akdeniz’de (çoğunlukla İskenderun):55 Mt ilave kapasiteye ihtiyaç var.

     Genel Kargo Limanları özelinde baktığımızda;  çeşitli hedef yıllarında Karadeniz’de (Filyos / Karasu): 2 Mt, Kuzey Marmara Denizi (Kocaeli / Derince / Belde): 32 Mt, Ege Denizi: 2Mt (Çandarlı aşama 1) ve Akdeniz (yeni Mersin Limanı): 2 Mt, diğer limanlarda 12 Mt’lik ilave kapasite öneriliyor.

     Sıvı Dökme Yük Limanlarında çeşitli hedef yıllarında Kocaeli’nde: 50 Mt, diğer Kuzey Marmara deniz limanları: 3 Mt, Aliağa: 21 Mt, Ceyhan / BOTAŞ: 50 Mt ilave kapasite gerektiği belirtiliyor.

     Ana Planda;  konteyner limanlarında ise SAFIPORT genişletme aşaması 2 (2,5 MTEU), Mersin Uluslararası Limanı genişletme aşaması 2 (3,4 MTEU), Yeni Mersin Merkez Limanı, Çandarlı aşama 2 ve 3 ve Filyos Aşama 2 ve 3 için mevcut planlar kapsamında sağlanandan daha fazla ilave kapasite gerekmediğine dikkat çekiliyor.

     Ulusal Ulaştırma Ana Planı, liman kapasitesinin genişletilmesinin artık mümkün olmadığı yerlerde ve halihazırda yoğun nüfuslu, yoğun sanayileşmiş ve ekolojik açıdan tehlikede olan bölgelerdeki çevresel ve sosyo-ekonomik hasarları önemli ölçüde artıran uzun vadeli kapasite problemini çözmek için kuru liman modeline vurgu yapılıyor.

     Kuru limanlar, limanlarda iskelede ve kıyı şeridinde oluşan sıkışıklığı azaltmaya yardımcı olmakta ve konteynerleri doğrudan limandan karasal limanlara demiryolu servisleri ile hareket ettiren itme-çekme sistemi sayesinde elleçleme ve ulaşım süreçlerini kolaylaştırıyor. Bu tamamen otomatikleştirilmiş süreç şu anda mevcut olmayan akıllı ulaşım sistemi altyapısına zorunlu yatırım yapmaya beraberinde getiriyor.

     Plana göre: kuru limanlar, uluslararası ulaşım koridorlarının giriş noktalarına yakın 7 yerde önerilmekte. Bunlar; Yeşilbayır (İstanbul), Kartepe (Kocaeli),  Köseköy (Kocaeli), Manisa (Manisa), Kemalpaşa (İzmir), Yenice (Mersin) ve Türkoğlu (Kahramanmaraş)

     Kuru Limanlar, 2035 yılına kadar yıllık 63 Milyon tonluk gerçek bir kapasite eklemektedir ki, bu durum limanların kapasitesinin genişletilmesine olan ihtiyacı oldukça düşüreceği öngörülüyor.

     Görünen o ki; önümüzdeki günlerde bir dönem çokça haberini yaptığımız limanlardaki sıkışıklığı yine daha fazla konuşacağımız günler bizi bekliyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ÇATIDER ve Demos Fuarcılık “Çatı ve Cephe Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı” için anlaşma imzaladı

  Bergama’nın yolları yenileriyor

  Karşıyaka’da ‘Engelsiz’ yaz okulu

  Gamer’s Qube başvuruları 31 Temmuz’a uzatıldı

  Çevrimiçi proje yönetimi araçlarının güvenliği

  Verinin ülke içinde tutulması ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıyor

  Panasonic Akıllı Batarya Garantisi’ni başlatan ilk firma oluyor

  Buca’da açılış şenlikleri başlıyor

  Önce Kadın Kooperitifi, şimdi de Kadınlar Kulübü

  Endüstriyel üretim sektörü 4.0 çıkmazında

  Michelin, yol dışı (OTR) endüstriyel ve tarım araç lastikleri üreticisi Camso’yu satın aldı

  Samsung QLED TV ile Burn-in sorununa elveda

  Dünyanın en pahalı şehirleri belli oldu; İstanbul 67’nci sırada

  TEB Nakit Yönetimi’ne iki uluslararası ödül birden

  Sebze ve balık haline “paket arıtma” geliyor

  Kalpaklı Başkan

  Yasemin ve Mete’den “dünya rekoru” geldi

  “Doğal Yaşam Köyü” sizi bekliyor

  Yasadışı avcılıkla mücadelede etkin denetim dönemi

  GÜZELBAHÇE BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN İLANDIR

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  19 Temmuz 2018 Tarihli ve 30483 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Türkiye’de çiğ süt fiyatı düşük

  Almanya turizm işbirliğini güçlendirmek istiyor

  Özgener: İşsizliğin düşmesi umut verici

  Palandöken, “Devlet esnafın işinden elini çekmeli”

  Perakende satış hacminde %4,6 artış

  “Siber güvenlik için kararname bekliyoruz”

  İnşaat sektörü yeni sisteme güveniyor

  Mahmut Eskiyörük; “Devlet, çiftçiyi korumak zorunda”

  Aslan: “Bakan Kurum’dan beklentimiz yüksek”

  İTB, kaybolmaya yüz tutan Karaburun Sultaniye üzümüne can suyu verdi

  Dost Bilimevi yaz dönemi başladı

  Durmuş Yaşar’ın köşkü restore ediliyor

  Koçtaş kart ile en kral indirimler başlıyor

  Deniz Kuvvetleri Kupasını Arkas-M.A.T. Sailing Team kaldırdı

  TV+’ta Dünya Kupası’nın en çok izlenen maçı Final mücadelesi

  ‘Köprüler’ temalı pulumuz ‘En iyi Avrupa Pulu’ yarışmasında

  2018 yılı ikinci yarısı konut sektörüne yeni fırsatlar sunacak

  “Türk tekstili güçlü imaja sahip”

  Vodafone 5G yolunda şebeke altyapısını akıllandırıyor

  Bornova Kültür etkinlikleri ile renkleniyor

  İhale Özetleri

  Şirketlerin odak noktası insana kayıyor

  GarantiBankası’ndan Zorlu Enerji’ye Türkiye’nin ilk “Yeşil Kredi”si

  Hackerler neden yazıcılara saldırıyor

  Kaspersky Lab, APT grupları ikinci çeyrekte Asya’ya odaklandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
  Ticaret 14.07.2018
  Ticaret 13.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni