• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

COVID-19 perakende tüketicilerini online ticarete taşıdı

04 Nisan 2020 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

COVID-19 perakende tüketicilerini online ticarete taşıdı

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’de corona virüs diğer adıyla Covid-19 vakasının ilk kez ortaya çıkmasının ardından evlerinden çıkamayan milyonlarca tüketici online alışverişe yüklendi. Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan pandemi ilanından sonra insanlar evden çıkmamak için büyük bir hassasiyet gösteriyor. Tüketicilerin bu izolasyon döneminde sürekli evde olmaları onların tüketim alışkanlıklarına da yansıyor ve çok sayıda kişi e-ticaret platformları ve online marketleri kullanıyor.

     Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow tarafından yapılan “Covid-19’un Sektörel Bazlı Online Alışverişe Etkisi”ni ölçen araştırmada, şirketlerin dijital pazarlama faaliyetlerinde halen gördüğü ilgi ve dönüşüm oranı itibariyle kullanımı en yüksek araç olan e-mail marketing’le kullanıcının içerikteki linklere tıklama oranlarındaki ve dönüşüm oranlarındaki artış analiz edildi.
     Araştırma, perakende sektöründeki başta gıda olmak üzere sağlık, spor ve elektronik şirketlerin bu dönemde e-mail marketing yapma oranının ciddi şekilde arttığını gösteriyor. Kullanıcıların içerikteki linklere tıklanma oranları ve dönüşüm oranlarının da artış gösterdiği araştırma, birçok e-ticaret sitesindeki satışlarda büyük bir hareketliliğin olduğunu ortaya koyuyor.

     • Mail gönderimi: Gıda perakendede %85, sağlık sektöründe %78, spor perakendede %60, tekstil  perakendede %65 ve elektronik perakendede %50 artış gösteriyor.
     • Tıklama Oranı: Gıda perakendede %70, sağlık sektöründe %80, spor perakendede %40, tekstil  perakendede %50 ve elektronik perakendede %30 artış gösteriyor.
     • Dönüşüm Oranı: Gıda perakendede %60, sağlık sektöründe %50, spor perakendede %30, tekstil perakendede %20 ve elektronik perakendede %10 artış gösteriyor.


“İhtiyaç” konumunda olan ürünlerin sağlanabilirliği konusunda markalar sıkı bir iletişim içinde olmalı
     Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow’un Genel Müdür ve Yönetici Ortağı Turgut Taneli “Mevcut Setrow müşterilerimiz, devam eden Corona salgını ile birlikte, online erişimin, tüketicilerini ve onların genel ihtiyaç analizlerini yapmanın önemini daha da çok kavrayarak, önerileri tekilleştirme konusunda ciddi mesafe kaydetmeye başladılar. Özellikle entegre olduğumuz yapılarda, ürün ve modüllerimizin özellikleri, ürünlerin stok, fiyat ve fiyat değişimlerini, yeni eklenen ürünleri, kritik bir seviyeye düşen stok bilgilerini veya stoğu sona eren ama yenilenen ürünleri okuyabiliyor. Markalarımız bu özellikler sayesinde ayrıca ihtiyacın durumunu anlayıp ürün tipi-müşteri analizleri yaparak doğru zamanlama ile ‘ ihtiyaç’ konumunda olan ürünlerle ilgili kampanya ve bilgilendirme yapma oranlarını arttırdılar. Bu iletişim hem e-mail, hem SMS hem de push ürünlerimiz eşliğinde ilerliyor.
 
Markalar tüketicinin kaliteli zaman geçirmesine yardımcı olmalı
     Corona salgını ile birlikte her ne kadar izole yaşam öne çıkmış olsa da ki biz de destekliyor ve uyguluyoruz, tüketicilerin ihtiyaçları döneme göre şekillendi öncelikle.
     Öte yandan istekler de devam ediyor. Sadece ihtiyaç değil aynı zamanda çeşitli dikey sektörlerde özellikle evde vakit geçirme konusunda ürün veya hizmet sağlayan kurumların çok efektif olmasını bekliyoruz.  Markalar ürün şekillendirmelerini ve önerilerini, evde olan tüketicinin daha kaliteli zaman geçirmesine yardımcı olacak ürün ve hizmetleri sunma konusunda ısrarcı olmalı. Bu sadece ticaret açısından değil alınan tedbirleri de sosyal olarak destekleyecek bir yaklaşım.


+ Benzer Haberler
» Pire Limanı bu yıl da Avrupa’nın en büyüğü olacak
» SunExpress 4 Haziran’da iç hat uçuşlarına başlıyor
» BSMV binde 2’den yüzde 1’e çıktı
» Pazar günü de yeni vaka sayısı binin üzerinde kaldı
» Yeni vaka sayısı tekrar bini geçti
» Petrol fiyatlarında keskin düşüş ile büyük stok zararı kaydedildi
» Küresel resesyon beklentileri yükselişte
» TZOB Genel Başkanı Bayraktar: Üreticilerimiz değil aracılar kazanıyor
» Konuta talep Mart sonu itibarıyla azalmaya başladı
» 6G çalışmalarına Türkiye’den önemli katkı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
  Ticaret 19.05.2020
  Ticaret 18.05.2020
  Ticaret 15.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni