• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çin, 65 yeni patentle inşaa ettiği kara ve demiryolu köprüsünü açtı

02 Temmuz 2020 Perşembe 15:00
12
14
16
18

Çin, 65 yeni patentle inşaa ettiği kara ve demiryolu köprüsünü açtı

           HABER MERKEZİ     
     Çin’in tamamen kendi imkânlarıyla inşa ettiği, dünyanın ilk bir kilometreden fazla ana açıklığa sahip kara yolu ve demir yolu köprüsü niteliğini taşıyan Shanghai-Suzhou-Nantong kara yolu ve demir yolu köprüsü, dün hizmete girdi. İnşaat teknolojileri açısından birçok ilki barındıran köprü, dünyanın demir yolu köprüsü inşası açısından kilometre taşı önemi taşıyor.

     Yangtze Nehri’nde 100 bin tonluk konteyner gemisinin geçiş gereksinimlerinin karşılanması için köprünün ana açıklığının en az 900 metre olması gerekiyor. Eski teknolojiler, maksimum ana açıklık için 600 metreye imkan tanıyordu. Bu konuda Shanghai-Suzhou-Nantong köprüsü, büyük bir atılım gerçekleştirdi. İnşaatı altı yıl süren köprü, bin 92 metrelik ana açıklığa sahip. İki katlı köprünün üst katında altı şeritli otoban, alt katında ise dört demiryolu hattı bulunuyor.
 
     Köprünün inşaatını gerçekleştiren ekibin baş mühendisi Yan Zhigang, bu 1.092 metrelik bir ayak açıklığına sahip olan bu yapının, 1.000 metreden büyük açıklığa sahip olan bu türden dünyanın ilk köprüsü olduğunu belirtti.
     Köprünün inşa sürecinde bir dizi bilimsel araştırma yapıldı. Proje kapsamında 65 patent alındı ve projede 14 yeni inşaat tekniği kullanıldı. Köprü inşaatı teknolojilerinde beş konuda ilk uygulamalar gerçekleştirildi.
 
     Bu proje için kullanılan 480 bin tonluk çelik “Bird’s Nest” (Kuş Yuvası) olarak anılan ve 2008 Beijing Olimpiyat Oyunları için inşa edilmiş bulunan stadyum için kullanılanın hemen hemen 12 katı. Öte yandan, köprünün inşası için ayrıca 2,3 milyon metreküp de beton kullanıldı.
     Köprü çok şiddetli fırtınalara ve hatta 100 bin tonluk bir geminin çarpmasının yol açacağı etkiye dahi dayanıklı olacak şekilde tasarlanmış durumda. İnşaa edilen köprünün hem karayolu ve demiryolu trafiğini rahatlatması, hem de Yangtze Nehri Deltası’nda bölgesel entegrasyona katkı sağlaması bekleniyor.

     Çin, geçen yıl, ülkenin ekonomik açıdan en etkin, açık ve yenilikçi bölgelerinden biri olup toplam gayrisafi yurtiçi hasılanın dörtte birini üreten Yangtze Nehri Deltası’nın bütünleşik bir kalkınma taslağını açıklamıştı.


+ Benzer Haberler
» İşsizlik Mayısta yüzde 12,9
» İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Temmuz’da 53
» BDDK ‘AR’ değerini düşürdü
» Sahte internet sitelerinden rezervasyonlara dikkat
» Engellinin el emeği engelsiz dijital pazarda
» Döviz kuru yükselişi sürdürüyor
» Haziranda 864 bin ton inek sütü toplandı
» Bu mesleklerle birlikte 120 bin yeni istihdama ihtiyaç olacak
» E-ticaret’te “Akıllı Asistan” dönemi başlıyor
» Hollanda’nın “En Uzun Kara Tüneli”nde Rönesans Holding imzası


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 11.08.2020
  Ticaret 10.08.2020
  Ticaret 08.08.2020
  Ticaret 07.08.2020
  Ticaret 06.08.2020
  Ticaret 05.08.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni